Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
2009.05.15. 09:34 – A Lángolók

Önelégült rocklemez

Green Day – 21st Century Breakdown
(2009 Reprise)

A szerkesztőségben erős egyet nem értés volt a Green Day új lemezével kapcsolatban, így egy kritika helyett most kaptok kettőt, méghozzá azoktól, akik a legjobban egymásnak mentek a témát illetően. Most kiderül, hogy a 21st Century Breakdown micsoda. Rockopera? Egyszerű rocklemez? Egy önelégült, dagályos, pár akkordos alkotás? Nézzük!

Operának hitt rocklemez

A Green Day-ről kevesen hitték volna, hogy a huszonegyedik században még érdeklődés mellett ad majd ki lemezeket. A kilencvenes évek kalipunk-hullámának egyik nagy nyertese, az Offspring mellett most második aranykorát éli. Már ez kisebb fajta csoda, de az előző lemez, az American Idiot sikerére annak ellenére sem volt senki felkészülve, hogy finom kis médiakampánnyal segítették az albumot. Különlegességnek a rockopera jelleget, és a tizenakárhány perces számokat állították be, de szigorúan véve egy szimpla rocklemezről volt szó. Ahogy most is arról van.

Tisztában vagyok vele, hogy a zenekar ezt is amolyan nagy műként akarja eladni, én mégsem álltam nagy elvárásokkal neki. Arra számítottam, hogy hallok majd egyszerű, néhol zongorás, pop/rock dalokat, ahol semmi nincs túlmagyarázva. A 21st Century Breakdown ilyen, így nem is kezdtem el sírni. Engem nem nagyon érdekelt, hogy komoly a mondanivaló, hogy kábé az előző lemez mintájára építették fel a dolgot, mindössze a korábban is csak kamuból tízperces számokat most négy vagy több részletben tálalják, és nem erőltetik az összefűzést.

Nem hiszem, hogy a csapat azt akarja bebizonyítani, hogy ő felérhet a Queenhez. Már a mellékvágánynak számító Foxboro Hot Tubs világossá tette, hogy ilyen célok nincsenek, és nem is lehetnek, mert a zenekarban korlátok vannak, mégpedig, hogy többet nem hajlandóak ők a gitározásról megtanulni, mint az a pár akkord, meg a dobolásról többet, mint a kettőnégy. Az igaz, hogy sokkal több már az akusztikus gitár, meg a zongora, mint korábban, de legalább a kölyökképű Billie Joe tudja, hogy a punkrockerkedés harminc, sőt negyven fölött legfeljebb Iggy Popnak áll jól, és elég, ha csak középtempóig szalad. Mondjuk a töménytelen mennyiségű Beatles-hatás (a Last Night on Earth egy ki nem adott Lennon-szerzemény is lehetne) furcsa egy kamaszkedvenc zenekartól, de nem is ciki.

Ezek a zenetörténeti összefüggések. A 21st Century Breakdown önmagában nézve egy korántsem hibátlan, de jól hallgatható rocklemez. A hatvankilenc perc viszont sok, nagyon is, és az is hatásvadászat, hogy minden tízedik perc torzítottgitározás után jön egy akusztikus, zongorás betét, de két hallgatás után mégis fejben dúdolja az ember a lemez felét. Ráadásul a Green Day zenéjében van egyfajta nosztalgikus hangulat, nem feltétlenül attól, hogy valaki a fénykorukban volt kamasz, hanem a dalok, a dallamvilág teszi olyanná, valakinek ez akár lehet giccses is.

A hangulatot el lehet kapni, aztán egy erős tíztrackes blokkot összeválogatni ebből a lemezből, és máris kész a szórakozás. Amúgy sem dívik már az albumozás, a Green Day is csak azért erőlteti, mert ez a konceptlemezes duma médiafelületet biztosít, amúgy tudják ők jól, hogy nem operát, hanem pőre rockszámokat írnak. Nálam ez a teljesítmény három és felet ér, de jobb hangulatomban lehet akár négy is.

(Pontszám: 3 és fél az 5-ből; szöveg: -dj-)

Az önelégültség operája

A Green Day pár éve az American Idiottel a 21. század egyik legnagyobb comebackjét hajtotta végre. Az Offspringhez hasonlóan leszállóágra került zenekar a powerpop-kitérőt jelentő Warning után úgy talált vissza eredeti stílusához, hogy még jobban sikerült, mint a korai klasszikusok. Az American Idiot bizonyos dalai annyira jól sikerültek, hogy még az arcbamászó mondanivalót is megbocsátottam nekik, sőt, az sem zavart, hogy Billie Joe elkezdett úgy öltözködni, mint egy identitászavaros kamasz.

A komoly (hazánkat is érintő) turné után itt a visszatérés, és a zenekar úgy gondolta, hogy a nyerő képleten felesleges változtatni: konceptlemez, kemény, társadalomkritikus mondanivaló, és a kalipunkon viszonylag ritkán túlmutató zenei alapok. Egy dolog változott, az pedig a dalok minősége: míg 2005-ben a kiugró slágergyártás volt az, ami miatt csak ritkán ment át kínosba a lemez, a 21st Century Breakdown már a nyitó, címadó szerzeménynél is felmutat mindent, amit egy ilyen vállalkozásban el lehet baszni. A Green Day elkezdte magát Queennek képzelni. Ezt úgy kell érzelmezni, hogy a sokszínűség kimerül pár idegesítő témaváltásban (a dal lezárása maga az ótvar giccs megtestesülése, hasonló gitártémát utoljára a KISS-től fogadtam el a God Gave Rock n Roll to Youban).

A már ismert Know Your Enemy egy kellemesen semmilyen rádiórock-sláger. Az első késztetés a stop gomb erős, és idegbeteg nyomkodására azonban egészen az ötödik számig nem jön elő. A Before the Lobotomy azonban a málházós akusztikus kezdéssel, és a Kelly Family-t idéző dallammal gyorsan elborítja az agyat, és végleg kiderül: ez egy szar lemez.

A dalok további végigmazsolázása helyett inkább elmondanám ennek okait: a Green Day soha nem lesz elég változatos zenekar ahhoz, hogy egy valódi „rockoperát” tudjon írni. Billie Joe soha a büdös életben nem lesz ahhoz elég jó dalszerző, hogy túllépjen korlátain. Tud írni tábortűz mellett gitározgatós balladákat, meg koncerten végigugrálható óó-óó-óózós nyári slágereket. Egy sztori elmeséléséhez ennyi édeskevés.

Az sem tesz jót a produkciónak, hogy a zenekar végleg elkezdte magát komolyan venni, és ahelyett, hogy szórakoztatni akarna, nagyratörő gondolatokkal traktálja a mindössze szórakoznivágyó hallgatót. A nagyratörő gondolatok természetesen azt jelentik, hogy „ó szemétszar fogyasztói társadalom, disznó Amerika, lázadjatok fiatalok!”

A 21st Century Breakdown nyílván rendelkezik minden konceptalbum hibájával is: istentelenül hosszú, a Green Day ráadásul ezt 17 trekkben (+1 intro) oldotta meg. Márpedig 69 percig hallgatni pár témából álló dalokat maga a mazochizmus. És ha mindez nem lenne elég, a dalok többsége még csak nem is jó. A Boulevard of Broken Dreams trükkjeit mégegyszer elsütő 21 Gunsnak borítékolható a siker, a többi szerzeményre meg vagy nem emlékszem, vagy arra emlékszem, hogy mennyire el lettek baszva.

A 21st Century Breakdown minden egyes percéből süt az önelégültség, amit csak egy olyan zenekar tud produkálni, aminek az utóbbi időben minden bejött. Most is be fog, legalábbis akkor, ha az volt a cél, hogy tartsák a koncertjeikre járók 17-18 éves átlagéletkorát. (Akit meg az elmesélt történet érdekel, annak annyit mondok, hogy vannak benne szerelmes fiatalok, a szerelmüket ellehetetlenítő társadalom, gonosz külvilág, és akkor most tessék elővenni A zabhegyezőt inkább.)

(Pontszám: 1 az 5-ből; szöveg: fá)


lemezkritika punk pop rock green day



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

zsoltix 2009.05.15. 12:52:36

Mèg anno 17-18 èves koromban tetszett,de ma màr nincs az az isten,hogy meghallgassak egy Green Day albumot:) Az Offspring is akkortàjt kezdett,nekik viszont van pàr szàmuk,amik mèg most is bejönnek.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.05.15. 13:23:09

Három Green Day van:
1) a klasszikus, klubbos, Dookie előtti, amikor még underground "punk" voltak;

2) a Dookie-val ismertté vált, azt meglovagolni kívánó, de az erőlködésbe belehaló Dookie utáni három album;

3) s a "nagy visszatérés" a hülyegyerekeknek szóló American Idiottal az új punk-tinicsapat, haha

htlecs (törölt) 2009.05.15. 13:49:13

A lemez hatvankilenc perces. :)

Toc1 2009.05.15. 14:24:38

hát én csak annyit fűznék hozzá, hogy ilyen unalmas lemezt nem is tudom mikor hallottam utoljára. 3 részletben voltam csak képes végighallgatni, majd egyből le is töröltem a gépemről. ne szennyezze már a környezetet xD

htlecs (törölt) 2009.05.15. 15:04:52

Nincs 18+1 intro, 18. szám van. Aztán
nem 79 perces a szám hanem 69 perc 10 másodperc a hossza. A Before The Lobotomy az ötödik track. Azután kijelenteni, hogy szar a lemez, hát izé, elég kínos. Az ilyen mondatokkal meg hogy "a dalok többsége még csak nem is jó" nehéz mit kezdeni. Miért nem jó? Mi a jóság mértékegysége?

Itt van pár lemezkritikai eredmény:

http://kepfeltoltes.hu/090515/kritik_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

_fá_ · http://www.langologitarok.hu 2009.05.15. 15:27:24

@htlecs: elnézés, a közel lévő billentyűk áldozata vagyok.

rette.net 2009.05.15. 17:28:33

@htlecs: ezzel a képpel csak az a baj, hogy a felső sorban - jól látom? - az áll, hogy "professional reviews"

GDTibi 2009.05.15. 21:12:26

Ilyen szar kritikát sem olvastam még....pfff...alaptalan az egész:(
Ha fáj a stílus váltás kuss!! Sztem nagyon nagy lett a lemez:D:D:P
BJ meg sztem a legjobb dalszöveg írók közé tartozik, csak nem értitek meg a mondanivaló...

Fairy Girl 2009.05.15. 23:36:53

Jézuskrisztus! Ez meg milyen kritika?

Lehetne hogy kiritkát írjunk a magyar, magukat zenekritikusoknak nevező, ámde hozzá nem értőkről? (Az utóbbi években csak ilyenek tűnnek fel.)

Vagy legalább a helyesírásra figyelnének... de hát nem... ("töménytelen"???)

Igenis tessék végigmazsolázni a dalokat. Ugyanis azzal szemben, hogy "a lemez szar" nem igazán lehet érvelni. Annyit esetleg megért volna, hogy SZERINTEM...

Lehet, hogy vissza kéne térni a U2 vagy a Depeche Mode fantasztikus(nak sajnos egyáltalán nem nevezhető) albumkritikáihoz. Az Offspringen egyszerűen csak mosolyogni tudok: egy olyan zenekarral hozza párhuzamba bárki is a GD-t, akik nagyjából egyetlen sémára építik a kezdetektől összes dalukat? Mindegyik ráénekelhető gyakorlatilag tetszés szerint bármelyikre. Persze ettől még szerethető, én is kedvelem. De összehasonlítani? Na nee.

Vagy akkor tessék lefikkantani Madonnát meg a többieket, akik képesek megújulni, és akár stílusbeli váltásokat hozni, mindezekben önmagukat adni és ott maradni, ahova valók.

Bütnetésből tessék elmenni egy Offspring koncertre. Élőben meghallgatni, hogy mit (NEM) tud énekelni szegényke. Ja, mert hogy Billie Joe viszont tud :)

Jut eszembe, 31 éves vagyok. (Afranc, rontom az átlagéletkort :) )

Droli · http://nivo.blog.hu 2009.05.15. 23:44:06

Az én véleményem a két kritika között van: 2,5 az 5-ből. Hallgatható lemez, de nem különösebben nagy durranás. Úgy látom, a fiúk magasra tették a lécet a Dookie-val annak idején, ráadásul az utolsó előtti lemezükön, az American Idioton is vannak "izgalmas" dolgok. Ezen viszont semmi izgalmasat nem találtam.

Ha ezt a lemezt egy kevésbé "híres" zenekar adja ki, akkor azt mondom, hogy oké, nem rossz. De a Greendaytől többet vártam, pláne olyan dalok után, mint pl. Wake me up when september ends (az American Idiotról)...

Droli · http://nivo.blog.hu 2009.05.15. 23:49:00

A "töménytelen mennyiségű Beatles-hatás" találó megjegyzés. Én nagyon szeretem a gombafejűek albumait 1966 után, s valóban érződik a hatásuk ezen a Greenday lemezen. Mondjuk nem lenne jó, ha Billie Joe John Lennonnak képzelné magát, arra ott van Gallagher :-)

diCC 2009.05.16. 00:25:03

Áhh nem értelek én titeket! A Dookie-t emlegetitek, holott már nem a '90es években vagyunk, a Green Day is felnőtt,sokminden megváltozott, ezzel együtt ők is! Ha most is arról énekeltek vna,amiről a Dookie vagy akár a Warning idején,akkor az lett volna a bajotok! Nagyot változott a világ,és ők erről énekelnek,ami most van. Nem adták fel magukat,ők mindig magukat adják...most is azt tették. Szerintem semmi gond nincs ezzel. Ez a kritika meg egy lehányni való dolog,kár volt leülni a megírásához;) De ilyenre számítani kell,mert persze mindenkinek más a véleménye! Azonban úgy gondolom,hogy aki eddig is szerette a Green Day-t, az ezután is szeretni fogja!:)
GREEN DAY

PollyPudliPötty 2009.05.16. 00:42:16

@Fairy Girl: Ha valaki ír egy kritikát (véleményt), aláírja, hogy XY írta, akkor mit gondolsz az kinek a véleménye? Már minek írná bele, hogy "szerintem", Te nem jössz rá, hogy az egész mondanivalója szerinte van úgy?

crowg 2009.05.16. 00:49:58

"a többi szerzeményre meg vagy nem emlékszem, vagy arra emlékszem, hogy mennyire el lettek baszva"

Hogy tudsz vmiről kritikát írni amire még csak nem is emlékszel :)?

"a Green Day soha nem lesz elég változatos zenekar ahhoz, hogy egy valódi „rockoperát” tudjon írni. Billie Joe soha a büdös életben nem lesz ahhoz elég jó dalszerző, hogy túllépjen korlátain."

Ezt mégis honnan tudhatnád előre, már ne is haragudj ??

Nincs gond a negatív véleménnyel sem ha az észérvekkel van alátámasztva, de ebből a kritikából sajnos süt az előítélet, a prekoncepció, szerintem már azelőtt el lett könyvelve szarnak mielőtt egyáltalán bele lett hallgatva, de az 5. számtól kezdve egészen biztos, az amúgy 18 számos lemez :). Vajon végig lett egyáltalán hallgatva?

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.05.16. 02:32:35

@Hachi: kedves hachi, gondolom te még nem is éltél amikor a dookie megjelent. Sokunknak az volt tinédzserévekben "az alterpunk" - aztán elkurvult. A hozzád legközelebbi torrenten megtalálod a Kerlplunkot, töltsd le, hallgasd meg, s utána írj baromságokat. Szeva!

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.05.16. 02:34:14

@crowg: hallgasd meg a régieket, próbáld értelmezni a szövegeket, s utána rájössz, hogy ez már csak egy szar végjáték (a te kis kiüresedett szar generációdnak címezve)

htlecs (törölt) 2009.05.16. 10:22:54

@PollyPudliPötty: Nem ez a lényeg hogy nem jön rá hogy ki írta hanem az hogy nem mindegy hogy valakinek nem tetszik egy dal vagy szar egy dal. Óriási különbség.

@JoeHorseDick: Szerintem szeretnél te ilyen végjátékot a szar generációdnak.

diCC 2009.05.16. 10:32:40

Kedves JoeHorseDick, igen,nem éltem még akkor,amikor kiadták a Dookie-t! De egy nap felkerekedtem,és elmentem megvenni a régebbi albumokat! És elég sokat hallgattam/hallgatom őket, a legtöbb kedvenc számom azon van. És a dalszövegeket önállóan fordítom,hidd el tudom miről szólnak.

GDTibi 2009.05.16. 11:22:04

Szerintem ezen nem kéne veszekedni:)
Persze h. vannak olyanok akiknek nem tetszik, de ha belegondolnak, rájönnek h. a punk már nem tud megújulni...aki most szerez punk számot az is utánzat. Szerintem érthető a stílus váltás(ami már a Warning óta tart) ha valakinek nem tetszik maradjon csendben, mert sokan vagyunk akiknek ez is tetszik, és lesz sok akinek ezek után jön be majd a GD.:)

Droli · http://nivo.blog.hu 2009.05.16. 11:44:38

Hozzáteszem egyetértek a második kritika írójával abban, hogy a Before the Lobotomy valóban siralmas. Ez a szám jól állna pl. a Westlife-nak. De a Greendaynek?

Ugyanígy vagyok a 21 Guns-szal és a Last Night On Earth-szel is....

dontpanic 2009.05.16. 12:52:02

Az minősíti legjobban a cikk íróját, hogy a higgadt, észérveket felhozó ellenvélemenyekre személyeskedve válaszol. Innentől nekem abszolút nem releváns egy sor sem, amit leír:)

(Pl. honnan tudja, hogy crowg hány éves, vagyis melyik generációhoz tartozik?)

Nincs azzal semmi baj, hogy nem tetszik neki az album, azzal van baj, hogy a véleményét egy honlap lehozza, mint lemezkritikát. Mert ez nem az:)

Dankó Gábor 2009.05.16. 13:28:29

@dontpanic: melyik cikkíró válaszolt itt személyeskedve, és kinek? mert én csak egy írói kommentet látok, és abban is csak az elgépelésért kér bocsánatot...

PollyPudliPötty 2009.05.16. 13:56:48

@htlecs: Ha én most azt írom, hogy "nincs igazad" attól még az ugyanúgy az én személyes véleményem lesz, mintha azt írnám, hogy "szerintem nincs igazad". Nem tudom érted, hogy miről beszélek? Leírom, hogy ez szar, aláírom, onnantól kezdve ez nem szentírás, hanem az én véleményem, amiről mindenkinek lerí, hogy az szerintem van úgy.

Chinaski 2009.05.16. 16:27:05

a green day sosem volt még ilyen ciki, mint most, pedig.

Draven 2009.05.16. 18:24:58

Én csak annyit fűznék hozzá hogy ha szarozod a lemezt nézz már a kis szar blogodra ilyen szar blogot mint a félelmetesen hangzó XD kissé röhejes lángoló gitárok keresve sem találnék amúgy nem arról kell kritikát írni amit elve úgy kezdesz el hogy bele sem hallgattál de már kijelented hogy szar!A cikk íróinak nem ártott volna meghallgatni esetleg a lemezt mielőtt fikázzák XD de amúgy érthető mert az értelmi szint az kevés ugye bár 2. meg pont hogy nem tini lemez még annyira sem populáris mint az American Idiot volt.Hozzátenném még azt is hogy nem tudom hogy a Queen amit én is szeretek mitől lenne változatosabb vagy mitől állna többől de valószínű hogy a cikk írója még Queent sem hallott.Valamint hogy 17-18 éves kor a rajongó táboruk hát meg ne sértsem már a kedves cikk írót de ekkora hülyeséget még nem hallottam 1 mert a Green Day már akkor is volt mikor a 17 18 évesek max pelenkát hordtak 2 meg miért baj az hogyha fiatalok is hallgatják? meg mit nem hallgatnak fiatalok,de gondolom a cikk írói is jó ha megvannak 10 évesek XD de azért jöjjön az oltás :D 1 szó mint 100 ez a blog egy kalap szart nem ér!XD

>--fish--> 2009.05.16. 21:39:49

http://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI

még most sem érted a Queen-hasonlatot?

GDTibi 2009.05.17. 00:33:49

Amúgy azt bírom h. ez az album stílusban közel áll a Warninghoz és sokan most elpártolnak a GD-től.
Ha nem úgy lett volna előre beharangozva ez a lemez h. mennyire más lesz, akkor most azok is el lennének tőle ájulva, akik szarnak tartják és járatják a pofájukat:D Ebből is látszik h. szart se tudnak a GD-ről...ennyi erővel már a Warningot is leszarozták volna:) Ezt nem értem ebben.

GDTibi 2009.05.17. 00:53:40

@>--fish-->: Az igaz h. ez a power-pop hasonlít a Queenhez....de még a számok egyediek addig nincs probléma...

pilgrim_ 2009.05.18. 00:01:10

A Konceptlemez intézménye a címeres köcsögök kiváltsága, tiszta sor. (Mínusz Pink Floyd.) De a Green Day még ezt is képes úgy összehozni, hogy az még véletlenül sem cinkes.

Fairy Girl 2009.05.18. 11:29:39

@PollyPudliPötty: Örülök, ha csak ezen akadtál fenn, ez azt jelenti, hogy a többivel egyetértesz :)

Engem azért zavar a "szerintem" hiánya, mert megfellebbezhetetlen tényként közöl olyasmiket, mint pl.: "A Green Day elkezdte magát Queennek képzelni." (igen???), vagy: "ez egy szar lemez."

Nem a véleménnyel van bajom, mert mindenkinek az tetszik, ami. A probléma itt az, hogy abszolút látszik az objektivitás hiánya. Aki viszont nem tud objektív lenni, az vagy ne írjon kritikát, vagy írja úgy, hogy "véleményem szerint", vagy "szerintem", vagy "én úgy érzem, hogy..." stb. stb.

Nyilván hiába várunk erre, úgyhogy ez is csak vihar a biliben.

RayBan 2009.05.18. 11:38:40

@Fairy Girl: ekkor ökörséget, már ne haragudj! most te tényleg nem fogod azt fel, hogy ami egy kritikában le van írva, az minden az írója SZERINT van?! aki ezt nem tudja, az hülye. aki bármilyen újság bármilyen véleményezős rovatától objektivitást vár, az hülye. na meg ez: "Aki viszont nem tud objektív lenni, az vagy ne írjon kritikát..." ehhh OBJEKTÍV KRITIKA NEM LÉTEZIK!!! ÉBRESZTŐ!!! az a legszánalmasabb, mikor egy író beleírja a cikkbe, hogy "szerintem". az a teljes amatőrizmus netovábbja.

fotelban · http://www.hangzorro.hu 2009.05.18. 15:49:29

hogy honnan jön a Green Day meg, hogy mik is akarnak lenni, arról a könyv egész jól ír:

Ben Myers: GREEN DAY - Amerikai idióták és az új punkrobbanás

http://www.silenos.hu

utána talán már nem a 2/4 meg a négy akkord lesz a központi téma egy Green Day lemez kapcsán...

GDTibi 2009.05.18. 16:33:51

Nekem az tiszta sor, hogy ez az ő véleménye. Csak éppen a kritika stílusával van probléma, mert ez szín tiszta lejáratás, ami nagyon úgy tűnik hogy előitéletekre alapul. Ezt csak azért mondom, hogy van POZITÍV kritika is amit (szerintem szándékosan) elfelejtettek. Egyszerűen mindenbe belekötnek, hogy egy terjedelmes negatív kritikát olvassunk. Olyat is beleírtak aminek köze sincs a lemezhez, hanem kifejezetten csak Billie Joe-ékra. Abban egyet értek Fairy Girlel hogy van olyan amit tényként közölnek, viszont biztosra nem lehet állítani. Szerintem nem akarnak a Queenre hasonlítani:)

htlecs (törölt) 2009.05.18. 18:02:18

"A Green Day elkezdte magát Queen-nek képzelni"

Azért mert van benne egy Queen-es gitárszóló? Ennyi erővel az összes punkzenekarra rá lehetne fogni hogy Ramones-nak és Clash-nek gondolja magát.

"A Before the Lobotomy azonban a málházós akusztikus kezdéssel, és a Kelly Family-t idéző dallammal gyorsan elborítja az agyat, és végleg kiderül: ez egy szar lemez".

Azért az elég szomorú, hogy egy lemez első felvonása előtt már tudja hogy szar a lemez...

"Billie Joe soha a büdös életben nem lesz ahhoz elég jó dalszerző, hogy túllépjen korlátain."

Milyen érdekes, hogy ha valaki megfigyeli a Green Day pályafutását, s a lemezek alakulását, pontosan az ellenkezőjére talál tanúbizonyságot. Nincs két egyforma lemez, mindegyik előremutat az előzőhöz képest, többet ad. És ha nem lenne elég hogy tényszerűen baromság ez a kijelentés, az is jól látszik hogy a kritikus írásmódjából pedig egyszerűen következtethető az öncélú utálkozás, az eleve elrendelt negatív hozzáállás a lemezhez.

"Az sem tesz jót a produkciónak, hogy a zenekar végleg elkezdte magát komolyan venni, és ahelyett, hogy szórakoztatni akarna, nagyra törő gondolatokkal traktálja a mindössze szórakozni vágyó hallgatót"

Mér mi a faszt kéne csinálniuk 37 évese, pörögni a színpadon gitárokkal mint a Sum41-ben a hülyegyerekek?

"A nagyra törő gondolatok természetesen azt jelentik, hogy „ó szemétszar fogyasztói társadalom, disznó Amerika, lázadjatok fiatalok!”

Ennél jobban semmi sem bizonyítja, hogy a cikk írója teljesen fogalmatlan a lemezzel kapcsolatban, nem érti azt. Ez a legveszélyesebb típus: Nem ért hozzá, de véleménye van.

Istentelenül hosszú, a Green Day ráadásul ezt 18 trekkben (+1 intro) oldotta meg. Márpedig 79 percig hallgatni pár témából álló dalokat maga a mazochizmus

Nem 18+1 a lemez felállása, hanem szimplán 18. De ehhez ugye meg kellett volna nézni, mit kritizál a bejegyző.

Aztán meg egyébként is a lemez nem 79 perces hanem 69. Lásd előző mondatom. Bár azóta javítva lett, ez tény.

"És ha mindez nem lenne elég, a dalok többsége még csak nem is jó"

Stabil alapokon nyugvó, koherens, megingathatatlan érvrendszer. Brávó!

"A 21st Century Breakdown minden egyes percéből süt az önelégültség"

Ezt nem tudom értelmezni.

"amit csak egy olyan zenekar tud produkálni, aminek az utóbbi időben minden bejött. Most is be fog"

Savanyú, mi ? :)

Szóval az ilyen "lemezkritikákat" kb. ezen a szintne kell kezelni, meg komolyan venni.

GDTibi 2009.05.18. 19:53:08

@htlecs: 100%-ig egyet értek:D

Fairy Girl 2009.05.18. 20:23:15

@RayBan: Ebben nem értünk egyet, de nem baj. Ha egy véleményt mondó ember kifejti, hogy az az ő véleménye, az nem az amatörizmus jele, hanem az észé - véleményem szerint.

Amúgy meg kár volt ennyi időt pazarolni a "kritikára". Elég lett volna, ha azt írja, hogy "szar a lemez" és kész :)

Fairy Girl 2009.05.18. 20:24:00

@RayBan: Jaj bocs, külön megköszönném, hogy lehülyéztél :)

crowg 2009.05.18. 21:56:03

@JoeHorseDick: ismerem a lemezeket, ki kell ábrándítsalak, én is rontom az átlagéletkot a 25 évemmel, nekem az új album nem egy végjáték, sokkal inkább az eddigi életmű összegzése.

Ha vki egy korrekt kritikát akar olvasni, ajánlanám ezt: www.quart.hu/cikk.php?id=3735

RayBan 2009.05.19. 07:27:20

@Fairy Girl: nincs mit!

@crowg: ja ez korrekt kritika, kb. mint itt a felső.

vagy az senki nem vette észre, hogy itt egy pozitív, és egy negatív vélemény van ütköztetve csak én? merthogy úgy tűnik, mintha a kommentelők csak az alsó fikázást olvasták volna.

GDTibi 2009.05.19. 14:23:15

@RayBan: Sztem a felső inkább független...Annyira sehol sem pozitív, mint amennyire az alsó negatív.

redriot77 2009.05.20. 12:30:39

@JoeHorseDick: ja ja, ez kb. így van. A második eresztésből szerintem még a Nimrod egész hallgatható volt, de utána már letévedtek az útról.

A két kritika egyébként így együttvéve elég jól informál: elolvasva őket + a régi GD lemezek ismeretében mindenki el tudja dönteni, hogy érdemes-e próbát tenni az új anyaggal. Én inkább kihagyom, így 32 éves vénemberként. De ha megint 17 lennék, talán tetszene.

brassmonkey24 2009.05.21. 18:01:28

Túlmisztifikáljátok a kritikát,ha szar a lemez nem kö magyarázkodni hanem leírni hogy szar,első hallgatás után én is azt gondoltam hogy nyálas de lassan hallgatóvá válik

GDTibi 2009.05.21. 22:06:47

Jaja én nekem is kellett kis idő, most meg bele vagyok zúgva:D Amúgy csak 1-2 nyálas, és a Queen-es párhuzamot se értem, mert maximum 3 számra mondható el. Mondjuk ha egy számot egyesek nem csak az intro-ig hallgatnának meg...

ellenszenvesfigura 2009.05.22. 00:16:29

egy valamit nem értek (na jó, nem csak egy valamit, de a többi nem fontos): mi az istenért kell 18 dal egy lemezre?? baromság...
egyébként kellemes XXI. századi Beatles, hallgassa, akinek tetszik.

az XD-zős kommentelők meg kapják be

Lencse. 2009.05.22. 00:19:51

@ellenszenvesfigura: "kellemes XXI. századi Beatles"

XD

haromttt 2009.05.22. 12:17:36

Egyáltalán nem szar ez az album. De tényleg alapvető hülyeség a Dookiehoz meg a Kerplunkhoz hasonlítani. Éppen az a jó a GD-ben, hogy minden lemez nagyon más a Dookie óta. EZ az új engem arra emlékeztet, mintha a Warningot és az American Idiotot próbálták volna összegyúrni. Van rajta legalább 3-4 kifejezetten jó szám (Little Girl, Static Age, nekem a 21st Century Breakdown is tetszik, illetve a Know your enemy is.
Az Offsringgal összehasonlítani tényleg hülyeség. Ők kb semmit sem változtak a SMASH óta. Persze ettől még nem szar.

Az meg, hogy a Green Day elkúrvult a legviccesebb dolog. Ennyi erővel minden punkzenekar elkurvult miután rendes kiadójuk lett...

Messze nem olyan ciki ez a lemez, mint mondjuk egy késői, tényleg elkurvult Ramones. Egyszerűen nem olyan mint a 90-es évek közepén.

Nálam simán 4es a cucc.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.05.23. 15:32:35

Szar kritika - jó lemez.

Ennyi. :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.05.23. 15:36:24

Amúgy olyan embernek nem adnék krizika írási pl. rockbandára, akinek NINCS saját magának is egy rockbandája. Ennyi.

Miről beszélünk?

Próbálj te is összehozni egy bandát - nem kis meló - csinálj lemezt, és utána megszólalhatsz.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.05.23. 15:37:24

"kritika írási jogot" - ez kimaradt.

RayBan 2009.05.23. 15:46:29

@WITCH: ez most a rettenetesen szánalmas "csinálj jobbat" duma egy kifordított változata?

Mercyful Fate 2009.05.23. 15:47:16

grín déj szar volt régen is,szóval nem kell meglepődni,hogy most is szar.köze nincs a rockzenéhez távolról sem..és nem is volt..punkhoz sem.

RayBan 2009.05.23. 15:53:13

ja, és mondja már meg nekem végre valaki, hogy ha egy ember nem tud zenélni, az miért nem fejtheti ki a véleményét egy lemezről?

Lencse. 2009.05.23. 19:18:25

@RayBan: Hát mert aki három estén fellépett az osztálytársaival a nagybácsi kocsmájában, az egyből értőbben tud majd írni a Green Day nyolcadik lemezéről, mi ezen a nemvilágos?

lappaj 2009.05.23. 23:14:38

Biztos fogtok sokan csezsegetni ezért, de szerintem geciégő ez a blog...és geciégő emberek irhatják a kritikákat mert nagyon szarok. Elfogult elcsépelt okoskodó loszar a legtöbb. Ahogy elnézem itt mindneki azthiszi magárol hogy egy kibazsott zenei géniusz és hogy ő szarta ki jimi hendrixet...egyben

GDTibi 2009.06.12. 23:53:47

@Mercyful Fate: Te meg nem tudod mit írogatsz:D:D:D Szánalom!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.09.13. 13:17:03

RayBan 2009.05.23. 15:46:29 @WITCH: ez most a rettenetesen szánalmas "csinálj jobbat" duma egy kifordított változata?

Nem bazmeg, :) hanem én speciel kurvara utálom amikor olyan paraszt ír zenekritikát aki életében nem fogott meg egy hangszert se, nem látott belülről együttest, es tök lapos hulye az egészhez. Szanalmas.

De ugyanigy utálom azt a sport ujságírót is, aki úgy ir a (PL) tratlonrol hogy még az alapvető dolgokkal sincs tisztában, mondjuk meglepődik hogy a bringázás után futnak.

Ugy hogy nem tartom szánalmasnak a "csinálj jobbat" dolgot, inkabb az a szánalmas amikor mondjuk írsz egy emberről hogy "szar időt ment motoron" (zarojelben hozzateszem hogy feltételezzük: 2 mp volt a különbség a futamgyőzteshez képest.)

NA AZ SZÁNALMAS - DE RÁD NÉZVE.

Mivel lehet hogy éppen motorozni sem tudsz, pofázni pedig mindenki.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.09.13. 13:21:54

RayBan 2009.05.23. 15:53:13 ja, és mondja már meg nekem végre valaki, hogy ha egy ember nem tud zenélni, az miért nem fejtheti ki a véleményét egy lemezről?

Kifejtheti bazmeg, de ne nagy niylvánosag előtt, mert gondolom te se viselnéd jól ha pl. programozói versenyt nyersz amerikában, olyan foglalná össze a hírt, és irna rolad ilyeneket hogy "szánalmas, elkényeztetett protekciós hulyegyerek aki még gépet sem látott" AKI mondjunk tök hulye az egész programozói világhoz...

Gondolom nem örülnél.

Lehet hogy kurvara kibaszott negy kéres hogy a kibaszott zenekritikusok ERTSENEK a zenehez??????????

Egy katonai vadaszgép megjelenésről sem nyugdijas takaritónők irnak.

RayBan 2009.09.13. 13:36:15

@WITCH: hát nem győztél meg.

az értést milyen fokon kell művelniük? csak akkor írhatsz zenei kritikát, ha tudsz zenélni? mert a szavaidból az tűnik ki, hogy amíg nem gitározol jobban satrianinál, addig egy büdös negatív szót nem szólhatsz rá. nem mondhatom rá valamire, hogy szar, mert én nem tudok olyat csinálni?

nem mondhatom egy motorversenyzőre, hogy szar időt ment motoron, mert én nem tudok annyit sem menni?

nem mondhatom egy házra, hogy hú de ronda, mert nem vagyok kőműves?

csak akkor véleményezhetek bármit is a világban, ha értek hozzá?

te tudsz ilyen kritikát írni, mint az a kettő, ami itt fentebb van? mert ha nem, akkor kérlek szépen KUSSOLJ!

green day 2010.06.21. 12:53:26

Pff.. EZ egy nagy szar kritika !!! Mit szidod a Green Day-t te köcsög ??? Miközbe tudod , h a Green Day a világ LEGJOBB Rockbandája !!! hallgass már meg 1-2 számot !! Green Day !!

green day 2010.06.21. 12:55:04

@Chinaski: Green day a legjobb te barom