2012.02.08. 14:00 – SCs

A kidobott dalok kidobhatók – Metallica-lemezkritika

Metallica – Beyond Magnetic
(Universal)

A Metallica azon kevés zenekarok közé tartozik, amelyek még képesek komoly vitákat gerjeszteni. Pró és kontra indulatos érvek hangoznak el egy-egy albumuk megjelenésekor, legutoljára ugyebár a Lou Reeddel közösen készített Lulu után. Így volt ez a Death Magneticnél, a Metallica saját "vissza a gyökerekhez" megnyilatkozásánál is. Mondhat bárki bármit, az a lemez maga a tömény középszerűség, szóval nyilván ugyanolyan lesz az arról lemaradt dalokkal teli EP is.

A Fekete Album reveláció. A Fekete Album a thrash metal elárulása, saját maguk szemen köpése. A Load jó. A Load szar. A ReLoadon még vannak faja számok. A ReLoad még a Loadnál is szarabb. A St. Anger punk, és őszinte is. A St. Anger a Metallica név megcsúfolása. Death Magnetic, na végre! Death Magnetic, fúúúj... A Lulu művészet. A Lulunál nagyobb fost még senki nem fosott. És így tovább, végeláthatatlanul. Amikor a Metallica kiad valamit, elkezdődik az össznépi játék, ki tud okosabbat mondani a zenekarról; akár így, akár úgy, mindenkinek megvan a véleménye.

Ideje lenne egy helyen, azaz itt, nálunk összegyűjteni a megfellebbezhetetlen és tévedhetetlen igazságokat: a Fekete Album egészen tisztességes, de nem annyira, amennyire istenítik; a Load jó, csak nem Metallica, ReLoad nem Metallica és nem jó; a St. Anger valóban punk és őszinte, de ettől még 80 percen át fárasztó, viszont a zenekar utolsó értelmes megmozdulása; a Death "szeressetek minket, metálosok, mert mi nagyon szeretjük ám a metált és titeket is" Magnetic rémesen izzadságszagú; a Lulu, ööö..., a Lulut inkább hagyjuk, nagyvonalúan tekintsük úgy, hogy az nem Metallica-lemez.

A Death Magnetic előtt azt gondolták Hetfieldék, hogy ők is visszahozzák a régi szép időket, írnak egy igazi, belevaló, kőkemény metállemezt, halomba raknak egy kamionnyi riffet és témát, ezeket egymáshoz illesztgetik valahogy, aztán majd lesz belőlük újabb One meg Master. Hát, nem lett. A legutolsó stúdióalbumról lemaradó számokat pedig most szépen kiadták egy EP-n, hadd örüljön az is, aki utálja a Lulut és bevallja, meg az is, aki utálja, de nem vallja be. Mindenki boldog lehet.

Egy selejtet bőven tartalmazó lemezről kiselejtezett dalokból a világon talán egyedül a Metallica tud bizniszt csinálni, nyilván így lesz ez most is, de ettől még ez az EP teljesen felesleges kiadvány. A Beyond (és a Death) Magnetic problémáját leginkább a lentebb is hallható Rebel of Babylon foglalja össze: viszonylag normális szám lenne, Kirk Hammett keze alatt füstöl a gitár, Hetfield hangja nem olyan vékony, mint egyébként, Lars annyira fifikásan üt, amennyire tőle telik, szinte Justice-osan komplex a dal, mégsem áll össze olyan elementáris erejű monstrummá, mint régebben majdnem minden a kezük alatt. Aztán 5.48-nál Trujillo és Lars betolnak egy röpke Mercyful Fate-es kiállást, amiből kifejlődhetne valami zsigeri durvaság a végére, ami megmenthetné az egészet, de nem. Egy középszerű riffel visszatérnek a maguk biztonsági játékához. És a másik három számról még ennyi sem írható le, azok vannak, de el is lehet felejteni őket pillanatokkal a meghallgatásuk után.

A Beyond Magnetic annyival jobb, illetve kevésbé rosszabb a Death Magneticnél, amennyivel rövidebb, hála az EP-formátumnak. Egy egykor volt remek, mára sajnálatosan szürkévé váló zenekar jelentéktelen zenélgetése.

(Nem, nem hülyültünk meg, tudjuk, hogy a Beyond Magnetic már tavaly megjelent digitális formában, de CD-n csak a napokban jött ki.)

A lemez megvásárolható a Bookline.hu-n.

Szerintünk: (2,5/5)
Szerintetek: (3,5/5)

lemezkritika metál metallica



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Gault 2012.02.08. 14:45:28

Ingerszegény, érdektelen EP, hasonló hanyagsággal megírt cikk, amit valószínűleg csak a Metallica név és a kívánt flame indítás tett kötelezővé. De azért az ítélet helytálló.

LAVÓRVAGÁNY 2012.02.08. 15:08:23

Ezt jobban fáj hallgatni, mint egy átlag Akela-számot. Lars tényleg nagyon fifikás :D Ú, azok a változatos pörgetések...
Na mindegy, minek ekézni, még a rajongók is hallják, hogy szar, csak ők nem hiszik el.

blah 2012.02.08. 15:37:59

akkor húzzátok a faszotokra

GregDzsi 2012.02.08. 15:50:52

Hát ez, ez olynagyon kááárcsúúúú, hogy el kellene indulniuk ez Eurovzión:)

GregDzsi 2012.02.08. 15:57:04

Akik végighallgatták, azok jutalmat kapnak:
www.youtube.com/watch?v=RVMvART9kb8&ob=av2e

Ja, nem, nem vagyok egyiknek sem fanatikusa. De ez utóbbi tényleg metáááál:-)
És ezútón elnézést kérek minden Megadeth, Judas Priest, Anthrax, Death stb. fanatikustól, hogy nem az ő kedvenceiket citáltam, pedig jogos lett volna.

Boldrik · www.globalicum.blog.hu 2012.02.08. 16:51:59

Jómagam 80-ban születtem, kb 7 éves korom óta hallgatom őket. 90-es években nagyon-nagyon sok rossz dolgon mentem keresztül, és az ő zenéjük dalaik, lemezeik miatt nem rántottak magukkal ezek a dolgok. Persze nem csak őket hallgattam/hallgatom, de meghatározó volt. Persze Lars nem egy Lombardo, Kirk nem egy Iommi. De! Amit akkor adtak, és adnak nekem, avval elérik azt, hogy ha Dupstep-et csinálnak legközelebb, azt is kincsként fogom kezelni. Gondolom nem vagyok egyedül. Ezért szarják le mit gondol a nagy többség, túlléptek azon, hogy magyarázkodni kelljen.

Taxman 2012.02.08. 18:03:56

Nem vagyok egy nagy Metallica hallgató. Magyarán alig néhány számukat ismerem. Az objektivitásban ez talán segít. Nem viszonyítom semmihez, magában értékelem. Szerintem ez a belinkelt szám jó.

Ica a fekete cica 2012.02.08. 18:19:22

hát, ez is egy dal. A lulunál azért jobb, de ez még semmit nem jelent, többször nem kívánja meghallgatni a fülem.

Jóságos 2012.02.08. 18:41:42

Jók ezek a vitákról szóló mondatok, majd ahogy a Senki a nyócker alsóból utána "..mondhat bárki(!) bármit.." kezdéssel megmondja a frankót. A LG-on több nímandnak arról szól az élete, hogy keres valamit, ami hozzá képest felfoghatatlanul nagy (ez esetben a Metallica), a pici lábacskájával rugdosni próbálja, hátha ettől kap ő is pár másodperc nagyságot, de legalább középszerűséget. A múltkor hallottam Ganxstát Maradonáról beszélni, azt mondta, azután, amit ő letett az asztalra a pályafutása során, most csak odasz**ik a pálya közepére és meghempereg benne, az is bőven belefér. Ugyanez igaz a Metallicára, ahogy az angol mondja: undisputed.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2012.02.08. 19:00:04

Nem tudom, mi a faszt akarnak ezek a Justice után.

mh1973 2012.02.08. 19:24:10

Ez a cikk/vélemény kb uolyan legalja, mint amikor a koncert után fostatok egy "metálhakni langyosan"t! Azóta is ezen a nagyon gyenge véleményen röhögök, annyira szar...

A felvezető is egy kalap kaka, a Black album tuti, a Reload egy kísérlet, ami után visszatértek az eredeti stílushoz, a St Anger egyáltalán nem punk, legalábbis annak aki ismeri ezt a stílust, a DM pedig igenis ütős album BBS, ANL, TWJYL, TEOFL mind-mind nagyon faxa számok! Ez az EP szerintem kicsit más stílusú, nem is igazán a DM folytatása!

Lehet nem szeretni őket, vagy ezt a 4 számot, de akkor kéretik valamilyen igényesebb kritikát megfogalmazni! :P

defender 2012.02.08. 20:04:58

Jo kis magyaros,ervek nekuli szubjektiv, szar kritika.A Death Magnetic nagyon állat album, csakúgy mint a Black Album, az új szám fasza,Metallica fikázó LG cikk nem menõ.

CM2131 2012.02.08. 20:05:04

Ez a szám kifejezetten fasza, most már meghallgatom az egész EP-t.

Pláne annak a fényében felüdülés amilyen fostengereket hype-olnak mostanában metal címke alatt, pl. Lamb of God, te úristen !

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2012.02.08. 20:11:38

Már hiányzott valami ütős Metallica cikk.

Nem leszek népszerű, de akkor is:

A Metallica, ha abbahagyná a zenélést, az sem lenne már szenzáció. Legfeljebb néhány száz vagy ezer, agyilag a thrash-nél leragadt fan óbégatna valamelyik közösségi oldalon.

Úgyhogy szerintem:

R.I.P. Metallica.

TBP · http://egeszuton.blog.hu/ 2012.02.08. 20:36:36

öööö Mindenkinek igaza van, és senkinek sincs :-) Én is kb 86 óta követem a munkásságukat, és mit szépítsük, ők is öregszenek. Egyrészt megtanultak zenélni a szó klasszikus értelmében, ami a Reload-on és az S&M-en is hallatszik. Szóval a "tépjük szét a szomszédot és verjük szét a kukákat" dühöngést azért ne várjuk már el tőlük... Hetfield 83-ban 20 éves volt, könyörgöm, azok a számok akkor és ott születhettek meg, közel 50 évesen ne várjuk már el, hogy világot váltsanak meg az újításaikkal. Már rég csak a maguk szórakoztatására és az unokáik megélhetése miatt zenélnek, ennyi. Akinek nem tetszik, ne hallgassa. Én bevallom, a Lulu kivételével a (sor)lemezek (igen,Kill, Ride,Master, Justice, Black, Load stb még a St Anger és a Garage INC is)megvannak, mindegyikben találok szeretni valót. Mert közben én is öregedtem. Én értékelem a zenéjüket, van ami nem tetszik, de többségében igen. Aztán hogy kinek mi baja van velük, az iszonyatosan nem érdekel. De a "csakazértis" fikázástól felfordul a gyomrom. Én is osztom azok véleményét, akik szerint ez a zenekar már letett vmit az asztalra, és annyi tisztelet kijár nekik, hogy nem b*sztatjuk őket.

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2012.02.08. 20:52:45

@TBP:

Igazad is van, meg nem is.

Nagyon sok olyan banda van, akik a kellő időben abba tudták hagyni. Nem akartak minden áron szarabbnál szarabb albumot kiadni pusztán azért, hogy legyen az unokáknak betevő.
A Master of Puppets után egyre meredekebben zuhant mind a népszerűségük, mind pedig a zenéjük minősége.
Egyre másra adták ki a különféle stílusban megírt albumokat (Load, Reload, St.Anger etc.), amelyek már egyre messzebbre kerültek a valódi, értékteremtő Metallica hangzásvilágától.
Ezért igazán felesleges volt.

A Lulu pedig... nos az a cseresznye a tortájukon.

Deadasfak 2012.02.08. 21:12:16

Komolyan, ezen az EPn a számok és a hangzás is jobb mint a Death Magneticen. Persze nem igazán jók, de akkor is, nem értem hogy miért ezek a számok azok amik nem kerültek fel míg azok az extra unalmas izzadságszagú nóták helyet kaptak. 5.19-nél van egy gecijó dallamos rész a fenti nótában. Pontosan ilyeneket hiányoltam kb. 20 éve a metallicától. A dob+basszus rész mondjuk vicces volt. rossz értelemben.

foghegy 2012.02.08. 21:39:40

Bazdmeg SCs, ha fele olyan középszerűen tudnál írni, mint ahogy szerinted a Metallica az utolsó két lemezen játszik, most nem kellett volna ezt lepötyögnöm. A címben a lemezkritika szó akkora túlzás, hogy az egész böfögésed beszakadna a Balatonba a szlovák rendszámával együtt. Maradjunk annyiban, hogy ez egy tudatos témaválasztás volt, hogy létezésetek igazolja. És nagyon finom voltam.

dzsedi 2012.02.08. 21:41:25

én imádom a death magnetic albumot és ez is jó.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 21:42:30

@Jóságos: "most csak odasz**ik a pálya közepére és meghempereg benne, az is bőven belefér. Ugyanez igaz a Metallicára, ahogy az angol mondja: undisputed."

Lehet, de az már nem foci, és ez már nem zene, hanem CELEBIZMUS.

TBP · http://egeszuton.blog.hu/ 2012.02.08. 21:44:17

@Metálszív:
Isten ments, hogy vitatkozzak, mert tényleg van ráció abban, amit írsz, de.... Melyik zenekarra gondolsz? Rolling Stones? Mondjon vki slágert tőlük az utóbbi 15 évből... Mégis színpadon vannak (pár éve épp a Metallicával nyomtak közös turnét, ami azért tényleg vicces.) Törődjünk bele, vannak ezek a zenei mammutok, akik már önmagukért léteznek, és még így is sokaknak szereznek örömet... De komolyan... És lám, a kritika szerzőjének igaza lett :-) Mindenkinek van véleménye és élménye a Metallicáról...

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 21:48:38

@TBP: "ez a zenekar már letett vmit az asztalra, és annyi tisztelet kijár nekik, hogy nem b*sztatjuk őket. "

Tkp. lehetne is minden kiadott lemezükre egy kritikát írni a MoP-ről, és akkor mindenki örülne.

eSDe 2012.02.08. 21:48:58

Ahoy Mindenki!

Amint végigolvastam ezt a cikket, rögtön az egekbe szökött a vérnyomásom az idegtől. Nos, kedves cikkíró, remélem elolvasod ezt a kommentet, mert Neked címzem! :)
Namost amin felb*sztam az agyam: "Ideje lenne egy helyen, azaz itt, nálunk összegyűjteni a megfellebbezhetetlen és tévedhetetlen igazságokat"
Mivel nem találtam utalást arra, hogy nem halál komolyan gondolod ezt a mondatot, megkérdezném: Mire alapozod a felsorolt tényeket? Több hónapos kutatómunka? Szerintem egy racionális összegyűjtéshez, minimum az eddig ('83-'12) megjelent összes kritikájuk (globálisan) 51% százalékát kéne ismerned. Ennek az esélye: 0. De ebben az esetben azt lehetne mondani, hogy a döntő többség véleményét publikáltad. Erre szerintem nem vagy képes ;) Pont.
A Fekete albumról írt szösszenettel talán egyet is értek. Na de a többi... :D A Load meg a Reload nem Metallica... Akkor mi? Bunyós Pityu? Na most elmondom Neked, kedves cikkíró, hogy mi az igazság! A Metallica mint zenekar ('86-2003): Hetfield Ulrich Hammett Newsted. Ez a 4 emberke írta a Justice, Black, Load-ok albumot. Ez a 4 ember volt akkor a Metallica. Más, hogy a Master és elődei munkálataiban Burton volt, meg anno még Mustain is, de ez már történlem. Az Anger punk? Viccelsz? :D Nem hallottál még Punk zenét ezek szerint. Ezért a véleményért jár a nyalóka. :) Na de a lényeg: a zenekar motorja Hetfield és Ulrich, ez CÁFOLHATATLAN. Ők ketten, és Kirk alkotják azt az egységet, (meg persze most Rob.) amit úgy hívnak METALLICA. Ami a közös munkájuk végeredménye, még ha az mulatós zene is, akkor is METALLICA, ha tetszik, ha nem. Szép Álmokat

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 21:55:09

@Metálszív: "A Master of Puppets után egyre meredekebben zuhant mind a népszerűségük, mind pedig a zenéjük minősége."

Pár lemez erejéig a népszerűségük fordított arányban mozdult a színvonalhoz képest, ha a MoP az origó - aztán még a gagyi minőség is beelőzte a népszerűséget. Ilyen az, amikor a rockot a pop eszköztárával adják el: megvan a hopp, aztán jön a kopp, és a gigantikusra tervezett színpad előtt már a régiek sem lézengenek.

TBP · http://egeszuton.blog.hu/ 2012.02.08. 22:01:02

És azt gondolom, hogy amíg Lemmynek, Ozzynak és a Black Sabbathnak, Michael Camennek (+), a Rolling Stonesnak, a Queennek (Freddie nélkül), a Megadethnek, az Anthraxnek, a Judas Pristnek, a Panterának, a Slayernek, Glan Danzignek stb nem ciki egy színpadra állni a Metallicával, amíg olyan zenekarok példaképei, mint a Tankcsapda (ők épp az üzleti modellt is át akarják venni :-)), a Korn, Alice in Chains, a Slipknot, az Apocalyptica stb, addig respect... és hátrább az agarakkal :-)

gasoline 2012.02.08. 22:06:09

A Ganxsta-Maradona példa tökéletes! A Metallica a XX. századi rocktörténelem azon kevés alakjainak egyike, akiknek a zenéjét 30-40 év múlva is hallgatni fogják, tinik, öregek, bárki.
Az más kérdés, hogy 2000. óta (az elvonó és Jason kirúgása óta) alkotói és előadói válságban vannak (az örökké fikázott Larz mellett azért engem sokkal jobban zavar Jaymz hangja, illetve annak a hiánya). Viszont rengeteget turnéznak, 2-3 évente feltűnnek a környékünkön is, odaszarnak a pálya közepére, meghemperegnek benne, felveszik a gázsit és továbbállnak. De még mindig százezrek imádják a zenéjüket az országban és az a lényeg!!!

gasoline 2012.02.08. 22:12:00

A Metallicának járó határtalan respect eredete 99%-ban a 2000. előtti időszakban gyökerezik. 2000. óta az egyetlen pozitívuma a zenekarnak, hogy még létezik és visszatérő esély van arra, hogy élőben hallhassuk a Seek and Destroy-t, a Fuel-t, Oriont és a társait. Ezért cserébe tudomásul kell venni, hogy a 80-as, 90-es évek nemcsak az ő életükben nem térnek vissza, de a miénkben sem. :(((

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2012.02.08. 22:16:08

@TBP: Ezt az érvelési hibát úgy híjják tudományos nyelven, hogy argumentum ad verecundiam, vagyis tekintélyre hivatkozás. :)

Magon_ 2012.02.08. 22:19:30

@dr. mesterseges szinezek: "a gigantikusra tervezett színpad előtt már a régiek sem lézengenek." Lófaszt, kérlek alássan, még mindig minden stadion dugig tömve Metallica koncert alatt, tökfüggetlenül attól, hogy esetleg a fele csak a régi számokért ment el.

Mitya Ivanov 2012.02.08. 22:21:00

@Boldrik: +1, csak nekem nem metallicával, de abszolut értem amit mondasz

dadddd 2012.02.08. 22:26:32

Szerintem a Death Magnetic kurva jó. Az EP számai nyilván nem véletlenül maradtak le. Egyébként a Just a Bullet Away is elég ütős.

A Metallicáról sok mindent lehet mondani, de hogy szürke lenne, azt semmiképpen. A hard core thrasherek éppen ezért obégatnak, mert nem ragatak le a Kill Em All-nál.

TBP · http://egeszuton.blog.hu/ 2012.02.08. 22:27:13

@Dr. Schwanzkopf Rudolf:
Egy érzelmi oldalról megközelített kérdés esetén azt gondolom a "tudományos nyelvet" hanyagolhatjuk :-)
Egyébként ha racionálisan nézzük, a produktum nem lehet rossz, mert kb 150 millió eladott lemeznél járnak, mindenhol teltházas koncertet adnak a világ bármely részén, akkor mi is a hiba? Hogy vannak, akik szerint nem ezt és nem így kéne játszaniuk? Majd ha a szakma, meg a világ 150 országában az a két-három-négy stadionnyi ember elfordul tőlük, akkor lehet el kell gondolkodni azon, hogy tévúton járnak. De a múltjuk akkor is grandiózus marad. Addig meg tessenek mást hallgatni a fanyalgók. :-)

0351 2012.02.08. 22:30:35

Csatlakozom az előttem szólókhoz. A rajongók igen is imádták a koncertet. A Magnetic a régi rajongóknak igen is bejött. Az a zenekar aki meg tudta alkotni a Kill, Ride, Master, Justice négyest, akár mit csinál is utána, akkor is megérdemli a tiszteletet. Nyugodtan ki merem jelenteni, hogyha a Metallic-át fikázzátok (LG) az lassan olyan mintha a Sabbat-ot, vagy a Zeppelin-t basztatnátok. A Tallica bármennyire fáj, már akkor is a rock és zenetörténelem része, ugyan úgy minta a kibaszott Johan Sebastian Bach. Ez ellen nem tehet néhány hülye blogoló sem semmit.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 22:48:54

@0351: Miért ne lehetne kritizálni a BS lemezeit? Főleg, hogy kell is bizonyos lemezeket - ráadásul a maguk idejében meg is lettek kritizálva, oszt a világ mégis a mai napig - úgy, ahogy -, de áll.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 22:51:34

@TBP: "Egy érzelmi oldalról megközelített kérdés esetén azt gondolom a "tudományos nyelvet" hanyagolhatjuk :-)"

Persze, de ha egy konkrét lemezt kritizál valaki, az nem lehet alap a kritika kritikájára, hogy "de huszonöt éve jó volt, és azt a mai napig szeretik".
Ez a cigányos beszéljünkgyorsanmásról-technika.

TBP · http://egeszuton.blog.hu/ 2012.02.08. 23:05:56

@dr. mesterseges szinezek:
Egyrészt: Ezt a (bőr)színezősdit hagyjuk, mert elég lelki szegénységre vall.
Másrészt: súlyos tévedésben leledzel. Én eddig sem foglalkoztam a kritikával, mindenkinek lehet véleménye, én azon kommentekre reagáltam, amelyik "csakazértis" fikázzák a zenekart.
Egyébként ízlésről vitatkozni észérvekkel bajos...
Illetve még annyit, hogy az észrevételek közt nem találtam olyat, bár lehet én olvastam felületesen, hogy az a baj ezzel az albummal, hogy nem jó, hanem hogy NEM OLYAN mint azt elvárták volna egyesek és mások, de a legnagyobb sajnálatra nem egy második Ride/MoP/Justice... Szóval peace, mindenki hallgasson amit akar, én a magam részéről maradok a Metallicánál. :-)

ellenszenvesfigura 2012.02.08. 23:29:32

szar sajnos az egész banda, mindig is szarok voltak, még a demók is. hetfield első zenekara, a phantom lord jó volt, de igazából az is szar. hetfield bátyja dobolt, na az ő noname zenekara fektette le a thrash metal alapjait.
persze azért nincs jogotok fikázni őket LG, mert inspirációt és irányt adtak rengeteg lelkes metalharcosnak egészen a nyolcvanas évektől napjainkig és ozzy is szereti őket! ozzy a metal ősapja basszátok meg! metallica: az egész család zenéje. kapja be mindenki, szevasztok!

kaqxar 2012.02.08. 23:58:05

na akkor empirikus igazság következik. a cikk meg a metallica elmúlt 15 éve is szar.

ztskyline 2012.02.09. 02:34:39

Az elso 3 lemezt en is imadtam, de aztan - hangsulyozom SZAMOMRA - racsuccsentek egy lejtore, ami ugy latszik kurva hosszunak bizonyul. Jelenleg egykori onmaguk parodiai, munkassaguk szinvonala az utobbi 15 - 20 evben valahol a legmelyebb mocsar feneken uldogelo beka popsija ala teheto. Ha egy szoval kene jellemezni oket, akkor talan a BORZALMAS a legmegfelelobb.

vaterkopf 2012.02.09. 11:39:16

@0351: teljesen igazad van! de miért csak ezt a 4 lemezt hallgatom amit te is említettél???

blah 2012.02.09. 11:47:11

Mennyi ratyi van akit ennyire irritál a Metallica munkássága... nem fogok újat mondani, ha nem tetszik hallgass mást, ne menj el a koncertre és kész. Aki meg ilyen hülye, hogy még egy ilyen ömlengős faszságot ír az tényleg húzza a faszára a Metallica lemezeket azt azon pörgesse ha nem tudja már hallgatni. Ez azoknak is szól akiknek csak az első 3 az etalon, kretének.

the voice 2012.02.09. 11:57:03

Miért veszitek komolyan a LG kritikáit? Szeretnek provokálni, ebből élnek. Egyáltalán, kit érdekel, hogy mit írogat egy önjelölt firkász? Ha számomra jelent valamit az adott zene, hallgatom. Ha nem, hallgatok mást. Minek ezen vitázni? Ennyire ráértek?

vaterkopf 2012.02.09. 11:59:34

@blah: ezt meghagyon neked te barom....

blah 2012.02.09. 12:06:45

@vaterkopf: csak nem a lelkedbe tapostam kislány?

vaterkopf 2012.02.09. 12:10:03

@blah: ahoz kevés vagy, csak ha kreténezel, ne szaladjon fel a szemöldököd a válaszra...

blah 2012.02.09. 12:17:05

@vaterkopf: jóvan akkor ráhúzhatod anyádat is, nekem mindegy...

wowerman 2012.02.09. 13:31:25

jó szar ez az oldal

blah 2012.02.09. 16:23:49

@vaterkopf: apád mellé te kis homi

vaterkopf 2012.02.09. 19:10:18

@blah: apäm epp anyäd kefeli, de azt mondja egy ocska k..va nem eri meg a färadtsägot... sorry....

0351 2012.02.09. 21:29:01

@dr. mesterseges szinezek: Lehet és kell is kritizálni. A St. Anger-t én is utlátam, a Load, Reload-ot nem igen szerettem, de ami jó, azt el lehetne ismerni. És szerintem a Magnetic szerintem jó. A Justice-el való párhuzamot hülyeségnek tartom, mert az egy rendkívül száraz hangzású letisztult anyag volt az utóbb készült pedig sokkal élőbb hangzású és egyszerűbb, valamint a Justice egy mestermű, mig a DM nem az. Ettől függetlenül szarig hallgattam, amíg a kocsimmal együtt el nem lopták. A koncert pedig az igazi rajongóknak nagyon bekaksi volt, de például a tavalyi Slayer simán pofán verte. Úgyhogy én is kritizálom, de nem azért mert ez a trendi, hanem mert megtehetem. Szerintem a Rolling Stones egy szar, de azt nem lehet elvitatni tőlük, hogy a zenetörténelem kimagasló részei. És azt sem mondom, hogy vonuljanak az aggok házába. Úgy látom, hogy Hetfield se szarik még maga alá....

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2012.02.09. 21:47:23

@TBP:

"Egyébként ha racionálisan nézzük, a produktum nem lehet rossz, mert kb 150 millió eladott lemeznél járnak, mindenhol teltházas koncertet adnak a világ bármely részén, akkor mi is a hiba?"

Há nem. Mert akkor ezek szerint pl. Richard Bona vagy a King's X kurva szar zenét csinálnak, mert nem adnak el 150 milla lemezt meg stadionokat sem töltenek meg. Azért mert 500 trilliárd ember megveszi a lemezüket, az még nem jelenti azt, hogy jók.
Az viszont igaz, hogy a Masterrel vagy a Justice-szal a hátuk mögött a saját fingjuk club remixét is eladhatnák 150 milliárd lemez formájában. El is adják... :)

ztskyline 2012.02.10. 01:25:19

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: Maximalisan egyetertek! Az, hogy hanyan vesznek meg egy adott lemezt lofaszt sem tukroz. Akkor ilyen alapon Britney Spears is qrva jo "zenet" csinal, mert sok lemezt elad. De, hogy 0351 a Metallica-t egy lapon emlegeti a Black Sabbath-tal vagy a Led Zeppelin-nel, nos basszatok meg ez egyszeruen R O H E J !

danzig 2012.02.10. 07:34:31

Zsidózás volt már?

blah 2012.02.10. 11:50:24

@vaterkopf: apád nekrofil? szép kis család vagytok... biztos a dédin tanultad te is az ipart

vaterkopf 2012.02.10. 12:46:43

@blah: hogyne, a te dédiden. az is olyan bárcás k..va volt, mint az anyád

Moonsugar 2012.02.10. 13:15:12

@blah @vaterkopf Édesek vagytok. A zenéről meg annyit, hogy nekem bejött a Death Magnetic, csak a keverés volt szar plusz Kirk irhatna néhány fantáziadúsabb szólót, nem ilyen félimprovizáltakat.

blah 2012.02.10. 13:44:40

@vaterkopf: Bakker olyan béna vagy ezekkel a visszamutogatásokkal, egy óvodás ötletesebb nálad... küldjek temetők címeit, hogy csemegézhess egyet a beteg családoddal?
Egyébként anyám köszöni él és virul, viszont amit itt kinyilatkoztattál az elég lenne bármely elmegyógyintézetben a zártosztályhoz. (az mondjuk elég beteg dolog, hogy anyádat a farkadra húznád ha mellé húzhatnád az enyémet te többfaszú nekrofil torzszülött...)

@Moonsugar: hadd trollkodjak már, mindig van olyan kretén aki magára veszi.

vaterkopf 2012.02.10. 17:03:24

@blah: a temetö neked kell, ha mär apäd volt olyan fasz, es bele elvezett a bärcäs k..va anyädba, es nem küreteltette ki magät. pedig jobb lett volna... remelem mär nem el sokäig a ven ribanc.... sajna nem a näcik gyöztek anno, elgäzosithattäk volna a mocskos familiäd

kennyking 2012.02.11. 11:29:40

A Justice idején én is azt gondoltam, hogy ha holnaptól discót játszanak, én akkor is imádom.De aztán a Black albumnál már nem éreztem ezt az érzést a Load után számomra érdektelen lett a zenekar.Istenem, én a thrash metált szeretem. A 94-es koncertjük viszont nagyon ott volt a szeren.

fairytale 2012.02.18. 12:05:15

Imádom a sok okos elvakult, és természetesen vérig sértődött fan beírásait. Ezek azok az emberek, akiknek kurva mindegy, mit tesz le az asztalra a nagy kedvencük, az akkor is tökéletes lesz, ha éppen szar. Az meg külön vicces, hogy ha leírja valaki a negatív kritikát az általuk (vakon illetve süketen!)istenített zenekarról, akkor azonnal a cikk szerzőjének íráskészségét kezdik szapulni, nem pedig az izlését. Pedig az a kommentekből kiderül, a fogalmazáskészség oly messze áll ezen okosoktól, mint Makó Jeruzsálemtől! :-)