2012.11.02. 09:56 – Sajó Dávid

Úgy érzem, hogy én tényleg színpadra születtem - The Killers-interjú Brandon Flowersszel

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

killers_2012.jpgA Killers négy év hallgatás után jelentette meg idén a Battle Bornt, a Las Vegas-i zenekar negyedik stúdióalbumát. Az idei Szigetet is meglátogató, november 11-én pedig a Frankfurti MTV EMA-en is fellépő együttesből Brandon Flowers frontemberrel (a képen bal szélen) beszélgettünk arról, milyen hatással volt rá az Oasis, meddig viheti még a Killers, és milyen szerepet tölt be az életében Las Vegas városa. 

Nem először léptetek fel a Sziget fesztiválon. Milyen emlékeid vannak az idei koncertről?
Vegyesek az érzelmeim, mert pár szám kifejezetten gyengére sikerült, viszont az utolsó dal akkora energiákat szabadított fel a közönségben, hogy a fellépés után is beszéltünk róla.

Négy évet kellett várni a legújabb nagylemezetekre, és egy ideig szüneteltettétek a zenekart, hogy a saját projektjeitekre fókuszálhassatok. Utólag belegondolva mennyire vált hasznotokra ez az időszak?
Igazából ketten voltunk az együttesben, akik egy kicsit mást szerettek volna csinálni a Killersen kívül. Nálunk demokrácia van, és mivel volt, aki úgy érezte, hogy egy kis váltásra van szüksége, ezért döntöttünk a szünet mellett. Nem vagyunk gépek, így jót tett mindenkinek, hogy energiával feltöltődve, kipihenve foghattunk neki az új album elkészítéséhez. Ez meglátszott a dalok írásánál és a stúdiós munkánkon is, szóval  mindenképpen hasznosnak vélem az utóbbi időszakot.

Mennyire volt hatással az új Killers-albumra a saját szólóanyagod illetve többiek side projectjei?
Őszintén szólva én ezt nem igazán tudom megítélni.

Gondolom azért elmondtátok a véleményeteket egymás munkáiról.
Hát nem, nem igazán beszéltünk róla túl sokat. (nevet)

Ha jól tudom egy Oasis-koncerten jöttél rá, hogy neked kell egy saját rockzenekar.
Igen, az a fellépés nagyban befolyásolt engem abban, hogy elkezdjek érdeklődni rockzene iránt, mivel – zongorista lévén - akkoriban főleg a szintipop dolgok kötöttek le. Aztán amikor élőben meghallottam a Don’t Look Back In Angert az Oasistől, akkor valami megváltozott bennem és tudtam, hogy én ilyet akarok csinálni.

Ha választanod kéne, melyik együttes jobb szerinted: Liam Gallagher és a Beady Eye vagy Noel és a High Flyin’ Birds?
Ez egy jó kérdés, nem is tudok így hirtelen dönteni. Mindkét zenekar lemezét meghallgattam, mindkettőn vannak egész jó dalok és jó pillanatok, de egyik sem éri el az Oasis szintjét.

És mit szólsz a másik nagy britpop legenda, a Blur visszatéréséhez?
Én mindig is Oasis-párti voltam, szóval nem is igazán érdekel mit csinál a Blur.

A legtöbb stadionrock együttesnél felteszik azt a kérdést, hogy hova lehet még fejlődni miután többezres arénákban lép fel a zenekar. Te hogyan látod a Killers jövőjét?
Fogalmam sincs. Csak folytatjuk, amit elkezdtünk és próbálunk minél többet fejlődni és még jobbá válni. Szerencsések vagyunk, mert folyamatosan koncertezhetünk és közönségünk is bővül évről-évre. Ennél több nem is kell.

2012Killers03PR110712.jpg

Szerinted mennyire lehet a Killers egy olyan generációs zenekar, mint a U2 vagy akár az Oasis?
A potenciál megvan bennünk, de ki tudja mit tartogat számunkra a jövő. Biztosat soha nem lehet mondani ebben a témában. A zenénk már megvan hozzá, a többit majd az idő eldönti.

Hogyan reagáltak a rajongók az új lemezre?
Lövésem sincs, még nem játszottuk élőben. (nevet) Persze nagyon várjuk, milyen hatással lesznek a nézőkre az új dalok, amiket próbálunk majd valahogy besűríteni a régiek közé. Szerintem lesz egy-két szám, amit kifejezetten imádni fognak.

Például melyik?
Ahogy én tapasztalom, hogy a Be Still például egész jó visszajelzéseket kap az ismerőseimtől, de a Battle Born vagy a Miss Atomic Bomb is igazi sláger lehet később.

Az utóbbi dal címe honnan jött?
A hatvanas években tartották azokat a szépségversenyeket Las Vegasban, ahol a győztes nem a Miss Las Vegas vagy Miss Nevada titulust, hanem a Miss Atomic Bomb címet nyerte el, erről kapta a szám is a címét. Sokat jelent ez nekem, mert a dal a városhoz való kötődésemről szól illetve ez a szerzemény a párja a 2004-es Mr. Brightside-nak. Ha figyelmesen hallgatod ezt a kettőt, akkor össze tudod kötni őket. Kicsit szerencsésnek is érzem magam, mert egy totális véletlen folytán jutott eszembe, hogy meg lehetne írni egy régi számunknak a testvérpárját.

Ha már a Las Vegas-i kötődés. Utólag visszagondolva, mekkora hátrányt jelentett nektek, hogy egy zeneileg a ti stílusotoktól kissé különböző színtérből kellett kitörnötök?
Egyszerre volt könnyű és nehéz is. Pont ezért figyeltek fel ránk egy idő után, mert a hozzánk hasonló zenekar nagyon ritka volt errefelé, ezért kilógtunk a többiek közül. Végül pont ez segített nekünk, mert lehet, hogy New Yorkban vagy Los Angelesben soha sem fedeznek fel minket. Las Vegasban szabad mozgásterünk volt, nem kellett más bandákkal versenyeznünk és öldöklő harcot folytatni egy kis figyelemért. Ez nagyon sokat segített.

Mit jelent számodra a Battle Born?
Ez egy igazi érett alkotás, amivel egy egészen új időszak kezdődött el az életemben. Úgy érzem, hogy én tényleg színpadra születtem, oda tartozom, és az a dolgom, hogy ezeket a dalokat megosszam más emberekkel. Végre igazán jól érzem magam a bőrömben és megtaláltam az egyensúlyt az életemben, amit ez idáig kerestem.


indie pop rock the killers brandon flowers



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása