2012.11.28. 16:46 – u.t.

Rihanna őszintén köp a világra – Rihanna-lemezkritika

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Rihanna_-_Unapologetic.jpgRihanna – Unapologetic
(Universal Music)

Rihanna kitárulkozik, hol dühösen beszól, hol elérzékenyül, hol őszintén, de cseppet sem nyálasan vall az érzelmeiről hetedik stúdióalbumán. Olyan, mint mindig, érzéki, olykor unott, összetört szívű, fékezhetetlen ribanc. A mocskos szöveget csak a dubstep töri meg Rihanna hetedik stúdióalbumán, az Unapologeticen. A barbadosi énekesnő egy évvel ezelőtt adta ki Talk That Talk albumát, arról a We Found Love minden idők legkeresettebb single-je lett az Unapologeticen egyetlenegy dal sem jut ennek a közelébe.

Rihanna a hetedik albumával a tuti pénzre ment, ezt Eminem, David Guetta és Chris Brown nevével biztossá is tette. Uptempós dubsteppel odacsap a Fresh Off The Runway-jel, és nem kell sokat várni az első fuckra. Az albumon gyakorlatilag majdnem minden szám más stílusú, a skrillexes hangzásvilág sajnos újra és újra feltör, akad reggae és hamisítatlan pop is a kilencvenes évekből. A David Guettával közös Right Now gyakorlatilag teljesen olyan, mint Guetta Nicki Minaj-zsal közös Turn Me Onja. A 130-as tempó, a kiszámoló szerű, pár hangos dallam, a többszöri kiállás és vinnyogás a francia DJ olcsó receptje. Annak ellenére, hogy már évek óta minden nyáron van egy David Guetta-sláger, ezt 2013-ban sem fogjuk megúszni, most ismét Rihanna lehet a soros.

Az Unapologetic főleg középtempós balladákból áll, maximum három hallgatható dalt találni, Rihanna eddigi nagy slágereinek, mint például az S&M, Man Down vagy Umbrella, egyik sem ér a közelébe. Az Eminemmel közös Numb korai Missy Elliott-os ütemekre épül, a Loveeeee Song talán még egy Frank Ocean-albumon is megállná a helyét. A Jump a '96-os Pony (Ginuwine) alapjai, dubsteppel felhúzva, kiállásokkal. A Chris Brownnal közös Nobody Business-ben mindenkit kiosztanak az expasijával, holott Rihanna maga tette közzé a verés utáni fotókat. (Brown 2009-ben bántalmazta Rihannát.) Ezzel a dallal mindenki számára egyértelművé teszik egymásra kacsintva, hogy összetartoznak, és örökké egymáséi lesznek, történjen bármi. A refrén dallama Lisa Stansfieldet és a kilencvenes éveket idézi. A Love Without Tragedy-ben minden érzékenységét megmutatja, őszintén kitárulkozik, de az album tizenegyedik számánál kicsit leültet, és ezt a hangulatot folytatja a Get It Over With-tel.

Rihanna sosem volt erőteljes énekesnő, ami az adottságait illeti, soha nem is lesz olyan, mint például Adele, aki tökéletes hangjával került a Billboard chartjaira. Amit Rihanna nagyon jól csinál, az az, hogy úgy popsztár, hogy közben mindig az a barbadosi kiscsaj marad, aki volt, és hedonizmust hirdetve köp mindenre.

Szerintünk: (3/5)
Szerintetek: (2,4/5)

lemezkritika pop rihanna



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása