2013.10.25. 13:13 – Juhász Edina

A halott apjával énekel duettet - Natalie Cole-interjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

A többszörös Grammy-díjas énekesnő, Natalie Cole november 8-án a Művészetek Palotájában mutatja be idén júniusban megjelent, első spanyol nyelvű albumát, a Natalie Cole Españolt. Az R&B és dzsesszénekesnőnek régi álma vált valóra azzal, hogy édesapja – a legendás Nat King Cole – nyomdokaiba lépve a latin kultúra előtt egy spanyol nyelvű albummal is tisztelegjen. A koncerten a kortalan latin sztenderdek, mint például a Bésame Mucho és az Oye Como Va mellett a technika segítségével – ahogy 1991-ben az év felvétele címet elnyert Unforgettable című dalban – édesapjával is énekel egy duettet. Erről, és még másról is kérdeztük az énekesnőt az alábbi interjúban.

Az Espanol az első olyan lemeze, ami teljes egészében spanyol nyelven szólal meg. Miért érezte fontosnak, hogy kijöjjön egy ilyen album?

Már régóta nagyon szerettem volna csinálni egy ilyen albumot. Még ha nem is voltam benne teljesen biztos, hogy menni fog, akkor is szerettem volna magam kipróbálni. Nem volt egyszerű a munka, gyakorlatilag 10 évbe telt, amíg sikerült befejezni ezt a projektet. Sokáig tartott, ugyanakkor azt is sikerült megtapasztalni a lemez készítése alatt, hogy minden a szívben kezdődik, és ha valamiről az a meggyőződésed ennyi idő alatt is, hogy csinálnod kell, akkor bizony követni kell ezeket a megérzéseket. Én is így tettem, és így készült el az Espanol.

Gondolja, hogy klasszikusokat, standard dalokat előadni nagyobb kihívás lehet, mint ismeretlen szerzeményeker, mert a közönség esetleg már hozzászokott egyfajta előadásmódhoz vagy hanghoz?

Az biztos, hogy kihívás már ismert és befutott slágereket előadni, de sokan vannak, akik egyébként nem ismerik ezeket a dalokat, és nem egyértelmű nekik az eredeti verzió, hanem valamilyen gyengébb minőségű felvételt hisznek eredetinek. Én viszont ezeken a dalokon nőttem fel, és nagyon jól ismerem az összeset, és engem nem is lehet átverni gyengébb verziókkal. A saját R&B zeném viszont eredeti, a volt férjem,és egy másik kiváló zeneszerző írta a dalokat és nagyon jól elkapták azt a vonalat, amit akkoriban az R&B zenéből szerettem volna kihozni. Az az igazság, hogy mindkét stílusban kényelmesen érzem magam.

A drogproblémái miatt gyakorlatilag a nulláról kellett újraépítenie a karrierjét. Mennyire volt ez nehéz?

Nagyon kemény feladat volt, mert ilyenkor senki sem bízik benned. Sokat hibáztam, nagyon sok ember csalódott bennem, és ezt mind újra kellett építeni, ami egy nagyon hosszú folyamat és nagyon sokmindenen kell változtatnod, és kellett nekem is változnom, de megérte. Ami segített vagy megmentett engem az a hangom, a tehetségem, ami egy ajándék, és ebbe tudtam kapaszkodni a felépülésem során. Enélkül azt hiszem egyáltalán nem tudtam volna kimászni a gödörből.

A mai R&B közeg elég más, mint mikor kezdte. Nyomon követi a friss zenéket?

Szoktam hallgatni, és szeretem is az új zenéket, pedig én is észreveszem, hogy a mai R&B világ, és a régi elég különböző. A mostani előadók közül nagyon szeretem Bruno Mars zenéjét, de Robin Thicke dalait is kedvelem, illetve Adele vagy Rihanna munkásságát is nyomon követem. Szerintem nekik az a legnagyobb kihívás, hogy tudják tartani a szintet és folyamatosan jó zenéket írjanak, ha rendes karriert szeretnének. Nagyon sokszor az első lemez szerencse kérdése, aztán a következő már nem lesz olyan jó, az azutáni esetleg még rosszabb lesz. Szóval nehéz feladat folyamatosan tartani egy szintet, ami előreviszi a karrierjüket, fejlődnek és még a közönség igényeit is kiszolgálja. Ha kijön egy lemez, tudjuk azt, hogy az jó lesz, mert ők is érdekeltek abban, hogy jó zenét csináljanak.

Édesapjával egy közös virtuális duett született. Mennyire volt ezt nehéz felvenni, és koncerteken előadni?

Az ötlet maga szokatlan volt, és mondhatom mindenki meglepődött rajta. Amikor felvettük a dalt, az mindenkinek nagyon megindító és érzelmes volt. A hangmérnökök, a zenészek és én magam is nagyon meghatódtunk aznap, mert ez mindenkinek egy különleges volt, és azt is tudtuk, hogy akkor történelmet írunk.

Belekóstolt a filmezésbe is, nemcsak saját magát alakította, de színészként is helytállt. Tervezi, hogy folytatja?

Nem is tudom, mert most az életem csak a zenéről szól, és szerencsére ez leköti minden percemet és energiámat.

(Köszönjük a segítséget a Jazzynek.)


interjú dzsessz r&b natalie cole



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása