2015.02.06. 11:04 – Dankó János

Mi értelme a Slipknotnak?

Slipknot @ Budapest Sportaréna, 2015.02.05.

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Egy zenekar, amelyik a karrierje kezdetén nagy százalékban a külsőségekre épít, elég nehéz dolga van, ha később zeneileg is komolynak akarja láttatni magát. A Slipknot köré a kiadója, és a zenekar maga is egy olyan showbiznisz monstrumot építettek, amit egyhamar nem lehet lerombolni. Láthatóan Magyarországon sem, hiszen majdnem telt házas volt az Aréna tegnap. (Fotók: Huszti István/Index.hu)

Egy Slipknot koncert elvileg olyan, hogy leszakítja az arcod, szüntelenül mozgásban tart, és végtelennek tűnő energiát és színpadi információt zúdít rád. Van azonban több hátulütője ennek a hozzáállásnak. Egyrészt oké, hogy látványosak a maszkok, de amikor fél óra után már megszokod, hogy ilyen figurák ugrabugrálnak a színpadon már mást is akarnál látni. A zenész arcát, a kapcsot közted és közte, hogy ő is oda van a saját zenéjéért, nem csak te. A maszkok csak rövid időre adnak élményt.

Aztán ott van a színpadi show. Ok, van egy nagy világító ördögfej a színpadon, a perkások fel alá emelkednek, forognak a dobjaikkal, a két sampleres ugyanígy egy mozgó emelvényen kapaszkodik, egyikük nyaktörő ugrásokkal szaladgál fel-le a színpadon. És nagyjából ennyi, másfél órán keresztül. Még esetleg a zenével tökéletesen összehangolt pirotechnika tartaná fenn a figyelmet, de az sincs olyan dinamikusan beleépítve a show-ba, hogy az első rácsodálkozás után szintén ne tűnjön elcsépeltnek (egy-két kivétellel, erről később).

04

Fotók: Huszti István/Index.hu

Végül egy koncert legfontosabb részei: a dalok. A Slipknot hangorkánszerűen zenél, a samplerek, a perkák a gitárokkal, dobbal szinte feldöntik az embert, amikor először megszólalnak együtt. Aztán nagyjából a harmadik számnál, amik közül egyébként mindent ismersz, mégis azt érzed, hogy elkalandozik a figyelmed. És aztán az utolsó lemez dalainál jön a felismerés, a Slipknot bődületesen nagyot fejlődött zeneileg, még az utolsó két lemez között is. A The Devil In I piszkosul hangulatos, pirotechnikával perfekt módon együttműködő előadásáért már megéri megnézni őket koncerten, ahogy a Custer sulykoló, mellkast döngető refrénjéért is. És ennyi. Persze, jó a People=Shit is, meg pár régebbi szám, de alapvetően összefolyik az egész.

A rajongók biztosan hosszan tudják elemezni, hogy Jordison hiányzik-e a zenekarból, és hogy szerencsétlen új basszusgitárost valószínűleg szereződésben cövekeltették a dob elé. Az előbbi kérdésre amúgy az a válasz, hogy nem, nem hiányzik. Lehet, hogy ő pontosabb dobos, de a kis kosz egyáltalán nem ártott meg a Slipknot dobrészlegének.

Ez alapján felmerül a kérdés: van-e értelme ennek az egésznek? Persze, van, lehet rá tombolni, lehet csápolni, de hogy energiát adjon, és ne elvegyen, azt nem szabad elvárni tőle. Ki-ki eldöntheti, hogy ezzel elégedett-e, akarja-e. Magam részéről nem vagyok benne biztos, hogy sokszor meg akarnám nézni őket újra, de ezt Magyarországon cirka tízezer ember biztosan másképpen gondolja. Nekik éppen annyira igazuk van, mint nekem.


metál slipknot koncertbeszámoló



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása