2016.02.08. 16:09 – Szponzorált Tartalom

Amikor a gengsztermozik királya rock 'n rollban utazik

Scorsese és a zene

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

martin_rolling.jpg

Martin Scorsese neve hallatán leginkább olyan filmek jutnak eszünkbe, mint a Dühöngő Bika, a Nagymenők, a Casino, vagy A tégla, amellyel több évtized után végre megkapta az Oscar-díjat. A rendezőt azonban nem kizárólag gengszterfilmjeiről ismerheti a közönség. Az HBO-n jövő hétfőn induló, Mick Jaggerrel közösen jegyzett Bakelit sorozat ugyanis messze nem az első olyan alkotása, amelyben hangsúlyos szerepet kap a zene. A cikk folytatásában Scorsese rock n' roll munkásságába nyerhettek bepillantást.

Michael Jackson Bad című dalát valószínűleg mindenki ismeri, de aki elmúlt már harminc, az biztosan hallotta, és a dalhoz kapcsolódó videót is sokan fel tudják idézni. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy a klip valójában egy 18 perces rövidfilm része, melyet Martin Scorsese rendezett. Jackotól persze nem volt szokatlan, hogy hollywoodi rendezőt foglalkoztatott, hiszen a Thriller lemez címadó dalának klipjét John Landis - Blues Brothers, Amerikába jöttem, Oscar - rendezte, ahogy később a Black or White-ét is, de ez az együttműködés a maga nemében egyedülálló volt. A Badhez kapcsolódó kisfilmben tűnt fel a később hollywoodi akciósztárrá avanzsált Wesley Snipes is, aki a Daryl régi barátaiból álló banda vezérét, Mini Maxet alakítja.

Miután Scorsese négy filmjében is hallható a Gimme Shelter, ami csak egy a filmjeiben betétdalként felhasznált Rolling Stones-számok közül, nem is okozhat meglepetést, hogy a zenekarról 2008-ban eredetileg Shine a Light címmel bemutatott dokumentumfilmet is ő rendezte. Az öregek 2006 őszén két különleges koncertet adtak a New York-i Beacon színházban, korábban soha nem játszott dalokkal, és olyan különleges vendégekkel, mint Jack White, Christina Aguilera, vagy Buddy Guy. A koncertfelvételeket ritka archív képek, valamint kulisszák mögött készült felvételek és interjúk egészítik ki. Nem túlzás kijelenteni, hogy ez a koncertfilm jelentette az első lépést a Bakelit megvalósulásához vezető úton.

2011-ben Scorsese a másik alapzenekar, a Beatles felé fordult, amikor is George Harrison életéről készített egy dokumentumfilmet, az akkor már tíz éve elhunyt főszereplő 1973-ban kiadott lemezét idézve Élet az anyagi világban címmel. A 208 perces, korábban soha nem publikált felvételek egész sorát csatasorba állító film végigköveti Harrison teljes életútját, gyermekkorától karrierjének csúcs- és mélypontjain át. A filmben olyan barátok és zenésztársak nyilatkoznak az ex-Beatle-ről, mint Paul McCartney, Ringo Starr, Olivia és Dhani Harrison, Eric Clapton, Patti Boyd, Yoko Ono, Jane Birkin, illetve a Monty Python-csoport tagjai, Terry Gilliam, és Eric Idle, aki Harrisont legjobb barátjának tartotta.

Aki tehát amiatt aggódna, mit is kezd egy hollywoodi rendező a rock n'rollal, megnyugodhat. Scorsese, aki az első, kétórás epizódot is rendezte, bizonyára avatott kezekkel nyúlt a témához, hiszen testközelből ismeri a műfaj legnagyobb alakjait. Erről más témájú filmjeinek betétdalai is árulkodnak. A jövő hétfőn induló Bakelitre most a Lángoló Gitárok három kedvencével hangolódunk.

Dropkick Murphys - I’m Shipping Up to Boston

Rolling Stones - Jumpin Jack Flash

Pink Floyd - Comfortably Numb

Ne feledjétek, jövő hétfőn este jön a magyarországi premier! További részleteket az HBO sorozat oldalán és a Facebook-oldalon találhattok.


sorozat mozi hbo pink floyd the beatles michael jackson beharangozó bakelit dokumentumfilm dropkick murphys rolling stones martin scorsese



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása