2016.02.12. 12:45 – Szponzorált Tartalom

Gördülő kő a mozivásznon

Érdekességek Mick Jagger filmes karrierjéről

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

jagger_greta.jpg

Ha valaki kettőnél többször járt már moziban, meg sem lepődik, amikor egy-egy ismert zenész tűnik fel a vásznon. A zenészként színészkedés talán legnagyobb ásza Sting, aki olyan filmekben szerepelt, mint a Dűne,a Frankenstein menyasszonya, és persze mindannyian emlékezhetünk arra, amikor a Ravasz, az agy és két füstölgő puskacsőben a Vinnie Jones által alakított Nagy Christ küldte el melegebb éghajlatra. A közelmúltban elhunyt David Bowie szintén jó néhány alkalommal játszott kisebb-nagyobb szerepeket, de még az öreg whiskyvedelő Lemmy is feltűnt a Pancserockban, vagy a Superbadben. Ezek után meglepő is lenne, ha pont a jövő hétfőn induló Bakelit egyik ötletadója, Mick Jagger hagyta volna ki az életéből a filmezést. A most következő cikkben a Rolling Stones énekesének filmes pályafutásából szemezgettünk.

Jagger már első alkalommal sem vacakolt holmi cameókkal, mindjárt egy főszereppel kezdte mozis karrierjét. Az ausztrálok Robin Hoodjának - vagy tetszés szerint Rózsa Sándorának - élettörténetét feldolgozó Ned Kelly című filmet Tony Richardson rendezte, akinek korábbi munkái között akkor már ott volt az Egy csepp méz, vagy A hosszútávfutó magányossága. Jaggert többek között azért szerződtették a szerepre, mert azt remélték, hogy a fiatal közönséget is be tudja majd csalogatni a moziba, ennek ellenére a Ned Kelly alapos bukást hozott neki és a rendezőnek egyaránt, olyannyira, hogy a londoni premieren egyikük sem jelent meg. Jagger később azt nyilatkozta, hogy sosem nézte meg a filmet, amelynek sztorijából 2003-ban Heath Ledger, Orlando Bloom, Geoffrey Rush és Naomi Watts főszereplésével forgattak új változatot. Abban azért megegyezhetünk, hogy az ausztrál Ledger legalábbis autentikusabb ebben a szerepben, mint a rock n'roll fater. 

jagger_03.jpg

Egyes vélemények szerint a Ned Kelly bukásához az is hozzájárult, hogy Jagger következő filmje, Az előadás hamarabb került moziba. Utóbbi még 1968-ban készült, így tulajdonképpen ez volt az énekes első filmszerepe, és Ausztráliát kivéve a közönség számára is ez jelentette a Rolling Stones frontemberének mozis debütálását. A Donald Cammel által rendezett filmben egy pszichopata gengszter búvóhelyet keres egy gyilkosság elkövetése után, így kerül az egykori rocksztár, a Jagger által alakított Turner vendégházába, aki mintegy mellékesen két nővel él együtt, és épp új inspirációk után kutat, hogy felélessze fogyóban lévő kreativitását. Az egyik élettárs szerepében nem más tűnik fel, mint Anita Pallenberg, aki, hogy illedelmesen fogalmazzunk, a zenekar holdudvarának fontos szereplője volt jó húsz éven keresztül, hiszen amellett, hogy 13 évig volt Keith Richards élettársa, azt megelőzően a másik gitáros, a fiatalon elhunyt Brian Jones barátnője volt, meg egy ideig Jagger szeretője is. Nem csoda, hogy a jó öreg Teague  kapitány kicsit fel is húzta magát Pallenberg és Jagger szexjeleneteinek forgatásakor. Na de hagyjuk a bulvárt, hiszen a filmnek van egy zenei szempontból sokkal érdekesebb része is: a Memo From Turner című betétdalra készült montázst tekintik az egyik legkorábbi a videoklipnek. 

A magyar közönség számára ugyanakkor messze nem ez Jagger legismertebb mozija, hanem a Szabad préda, egy 1992-es sci-fi-akciófilm, amelyet szinte minden nyári uborkaszezonban látható legalább egyszer valamelyik kereskedelmi tévé műsorán. Ebben a filmben Jagger olyan művészekkel játszott együtt, mint Emilio Estevez, Sir Anthony Hopkins, vagy René Russo. A történet szerint Furlong (Estevez) egy autóversenyen szenvedett halálos baleset után 18 évvel később, 2009-ben tér magához. Korábbi barátnőjét (Russo) felkeresve talál magyarázatot a történtekre: a fejlett technológia akkorra már lehetővé teszi, hogy haldokló emberek agyát fiatalabb testekbe ültessék, valamint, hogy ezeket a testeket a múltból, közvetlenül haláluk előtt a jövőbe teleportálják, ahol laboratóriumokba kerülnek, hogy a gazdag megrendelők agyát beléjük ültessék. Furlong így, ahogy a cím is mondja, szabad préda, és már üldözi is a Jagger által megszemélyesített Victor Vacendak testrabló kommandója, hogy eladhassák testét a McCandless cég elnökének, akit Anthony Hopkins játszik. A körülbelül 30 millió dollárból, Geoff Murphy (Száguldó erőd) rendezésében forgatott film kritikai és bevételi szempontból is bukás volt, a nagy neveket felvonultató szereplőgárda ellenére is, pedig, bár nem egy 2001 Űrodüsszeia, azért még bőven a nézhető kategóriába sorolható.

jagger_01.jpg

Az 1997-es Hajlam már jóval nagyobb sikert aratott, legalábbis a kritikákat tekintve. A Martin Sherman színdarabjából készült angol/japán koprodukcióban, melyben olyan színészek tűnnek fel, mint Clive Owen, Ian McKellen vagy Jude Law, Jagger mellékszereplőként egy transzvesztíta dívát és bártulajdonost játszik, akinek mulatójába a homoszexuális főhős, Max (Owen) esténként szórakozni jár. Egy SS-rajtaütést követően Max koncentrációs táborba kerül, ahol zsidónak adja ki magát, remélve, hogy ezáltal jobb elbánásban részesül, mint a homoszexuálisok, a gond csak az, hogy beleszeret egy fogolytársába. Az érdekes nézőpontból megközelített holocaust-mozi három díjat is nyert különböző fesztiválokon, Jagger pedig talán itt került legtávolabb az általában ráhúzott macho rockisten szerepétől.

Említésre méltó még az itthon szintén kevésbé ismert Egy férfi titkos órákra, melyben a Keresztapa harmadik részéből ismert Andy Garcia partnereként szerepel. Jagger egy az Elysian Fields escort szolgálat vezetőjeként ajánl fel mondjuk így, testi természetű munkát a sikertelen író, Bryson Tiller (Garcia) számára, aki, bár felesége előtt titokban tartja ezt, él is a lehetőséggel. Egyik ügyfele, Andrea egy idős, Pulitzer-díjas író felesége, akit Tiller csodál, és aki felajánlja segítségét új könyve megírásához. Nem kell hozzá Columbonak lenni, hogy kitaláljuk, ez a bonyolult szituáció igen érdekes helyzetekbe sodorja a főhőst. Bár ez a film sem lett kasszasiker, a kritika a Hajlamhoz hasonlóan zömmel pozitívan fogadta.

jagger_04.jpg

Az HBO-n hétfőn induló Bakelitban Jagger fia, a sorozatbéli zenekar énekesét játszó James veszi át a stafétát, hiszen az öreg ezúttal ötletadó és társalkotó minőségben vesz részt a produkcióban, színészként nem. Mindenesetre az ifjabbik Jaggernek nem kell messzire mennie, ha inspirációt keres a rakendroll életforma hiteles alakításához, hiszen az apja mellett olyan ikonikus figurák környezetében nőtt fel, mint a Rolling Stones tagjai, élükön Keith Richards gitárossal, aki vitán felül a rock legnagyobb, csodaszámba menő túlélőinek egyike, maximum Ozzy Osbourne tudja megszorongatni ebben a tekintetben. Hogy James Jagger mit tanult a nagy elődöktől, kiderül jövő hétfőn este 8-tól minden hétfőn az HBO műsorán!

A Bakelitről ovábbi részleteket az HBO sorozat oldalán és a Facebook - oldalon találhattok!


film mozi hbo szponzoráció bakelit mick jagger rock and roll műsorajánló james jagger



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása