2017.02.08. 12:13 – Lángoló

Imádtam és megszállotja lettem Ambursnak – interjú Astronautalisszal + játék belépőért

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

andy_2015_2_masolata.jpg

A minneapolisi rapper lassan hazajár Budapestre, ha tehetné minden idejét a Lukácsban töltené, legújabb, Cut The Body Loose című albumán pedig a viszkis rablóról is felkerült egy dal. Astronautalis új dalaival február 11-én tér vissza a Dürer Kertbe, a lemezről pedig nekünk is mesélt. A beszélgetés alatt pedig játszani lehet páros belépőért!

Van egy dalod a mi “viszkis rablónkról”, Ambrus Attiláról. Honnan jött az ötlet, hogy róla írj?

Magyar barátom, Máté mesélt róla, miután megtudta mennyire szeretem a whiskey-t. Imádtam és a megszállottja lettem Ambrusnak.  Ekkortájt volt egy félig befejezett dalom egy menekülő bűnözőről, úgyhogy eszközöltem rajta néhány változtatást és befejeztem Attila tiszteletére.

Az új lemezed üzenete szerint minden tragédia ellenére, ami körülöttünk történik, az emberek mégis megtalálják az útját hogyan éljék az életüket. Te is eszerint élsz, mindig megtalálod a szépséget a rossz dolgokban is?

Próbálok mindig eszerint élni. Habár ezt nehéz folyton fenntartani. Az album ugyanúgy egy emlékeztető számomra, mint mások számára. Ami a szépséget illeti, az a könnyű része, a szépség körülvesz bennünket…csak kapcsold ki a gépedet és indulj el sétálni. A szép dolgok ott lesznek és várnak rád.

Első hallás után nagyon dühösnek tűnik az albumod. Megtaláltad az utat, hogy felszabadítsd magad és a hallgatóidat a dalírás közben vagy az volt a cél már a legelejétől kezdve?

Legyél dühös. Nem tudod elkerülni azt, hogy dühös legyél. Nem vagyok szerzetes. De az fontos, hogy megtanulj mérgesnek lenni, felszabadítani a dühödet és továbblépni. Én még mindig tanulom hogyan kell, hogyan öleld magadhoz a dühödet és add ki magadból, így végül kevesebb időt tölthetsz azzal, hogy dühös vagy és többet úgy, hogy boldog.

A turnék alatt a tapasztalataid inspiráltak (mint az albumon egy szlovákiai bányászfalu vagy egy temetés New Orelansban.) A meglátogatott országok zeneileg is inspirálnak?

Mindig. A világ egy nagyon inspiráló hely és szerencsés vagyok, hogy ilyen sokat láthatok belőle.

Más interjúkban már említetted, hogy nagyon szereted Budapestet. Mi a kedvenc helyed itt?

A Lukács, kétség nélkül. Ez a hely a mennyország számomra, nagyon örülök, hogy megismertem ezt a helyet. A Széchenyi bizonyosan látványosabb, de a Lukács az a hely, ahol lenni akarok… mindennap.

Rengeteg időt töltesz úton. Mit hallgatsz a turnébuszban?

Nagyon-nagyon sok podcastot. Ellazít, hallgatni Dan Carlint ahogy beszél a történelemről vagy a Radiolabot, akik boncolgatják a tudomány kicsit vadabb területeit. Zenét is hallgatok, de legfőképp podcastot a furgonban.

A legelső rapperként volt lehetőséged játszani a Velencei Biennálén. Hogyan jött ez a lehetőség és milyen volt?

Előadtam egy hang installációt egy sound art fesztiválnak és én is alkottam meg egy darabját az előadásnak. Ott találkoztam egy csodálatos művésszel, Sonia Boyce-szal, akit valami nagyon megfogott a munkámban és megkért, hogy dolgozzak vele is egy darabon. Ebből született az Exquistie Cacophony, amit a 2015-ös Biennálén mutattank be. Szürreális élmény volt, olyan volt mint egy álom… még most is olyan. Egész életemben büszke leszek erre a momentumra.

JÁTÉK!

Ha elküldöd  Astronautalis Játék tárggyal a jatek@langologitarok.hu címre, hogy mikor lépett fel legutóbb Budapesten a rapper, akkor páros belépőt nyerhetsz a mostani bulira.


játék interjú hiphop astronautalis



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása