2018.02.08. 15:39 – dankógábor

Seggrázós diszkó, hűvös szinti - Ezt kell tudni a Maneuver Maneuver első EP-jének dalairól

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

maneuvermaneuver.jpg

Szabó Tamás, a jelenleg parkolópályán lévő Moog frontembere amellett, hogy a Dope Calypsóban szintizik, alapított egy saját zenekart is Maneuver Maneuver néven. A csapatot ketten alkotják, Szabó társa a Dorothy's Legsből ismert Szilágyi Máté lett. A szintipopos, synthwave-es duónak eddig volt egy Szabó, Szilágyi és Galgóczi Németh Kristóf által rendezett klipje, illetve szépen közönség elé adagolta a most megjelent ötszámos EP-jük dalait. Alább az összes dalt meg lehet hallgatni, a klipet meg lehet nézni, illetve a duó mindkét tagja elmondja mit is kell tudni a szerzeményekről.

Szabó Tamás: Szerintem  ennél a számnál a legszembetűnőbb, hogy mennyire jól működött annak a két világnak az összeházasítása, amit én és Máté hoztunk a Maneuver Maneuverbe. Én hoztam a seggrázós diszkót, ő pedig a hűvös szintiket.

Szilágyi Máté: A fő irányvonal. Egy funkys, diszkós világot szomorítottunk ilyenné. Ez a legjellemzőbb az alkotási folyamatunkra: megfogunk egy slágeres, popos alapot, majd trancsírozunk rajta egy kicsit.

Szabó Tamás: Nekem az Old Sins-ben a “veretős” rész a kedvencem, ami a refrének után van. Ez különösen 3:04-nél éri el a csúcspontját, ahol mindig egy ritmusra kalapáló, szomorkás arcú terminátort képzelek magam elé.

Szilágyi Máté: Nemcsak szomorkás, de kesernyés és gonosz is. Arra törekedtünk, hogy egy alattomos kezdés után egy agresszív refrén verje fejbe az embert. Amit aztán egy pattogós, (megint csak kicsit diszkós) gitáros bridge tör meg.

Szabó Tamás: Ennél a dalnál annyi minden történt eredetileg egyszerre, hogy egy refrénben található rész kiírtásából születhetett meg a kiállásban hallható szintiszólam. Szerintem ezáltal lett egy kicsit meglepő szerkezet, de a végeredmény még így is elég fülbemászó. Legalábbis nekem az.

Szilágyi Máté: A leginkább vidám szám, ami szerintem elég indie rockosra sikerült, simán jatszhatná gitár is a verse témáját. Egy lélegzetvétel a többi között, nem véletlen hoztuk ki harmadiknak.

Szabó Tamás: Itt a Locked Out által belőtt irányvonal folytatódik. Nekem ami elsőre eszembe jut ezzel a dallal kapcsolatban az az, hogy mennyit szenvedtünk olyan dobfillekkel, amik végül mindkettőnk szerint működőképesek. Valószínűleg nem ezen fog múlni a világsiker, de sikerült megegyezésre jutni és megszületett a mű!

Szilágyi Máté: Azt hiszem, a legelőször elkészült dalunk. Pörög a basszus, süvít a szintetizátor. Ez is a fő irányvonalunkat erősíti. Kíváncsi vagyok, mennyire lesz hatásos élőben.

Szabó Tamás: Talán ez a szám lóg ki a legjobban a többi közül. Ha a megszokott szabályszerűségeket veszem alapul, akkor lehet hogy két szinti szólót már túl soknak éreznék egy lassú számban. Viszont valahogy mégis így érzem természetesnek.

Szilágyi Máté: A lassú szám. Kifejezetten szeretem, ráadásul itt kicsit kiléptünk a klasszikus dalszerkezeti sémából. Szinte nincs benne dob, mégis erősnek érzem.


pop hír electro maneuver maneuver



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása