2018.02.28. 14:05 – Nihil_AK

Flea a drogokról: "Ez egy könyörtelen betegség - a függőséget nem érdekli, ki vagy"

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

flea.png

Flea, a Red Hot Chili Peppers basszusgitárosa a Time Magazin Opioid Diaries - nyers fordításban kb. "Opiátnaplók" - sorozatában adott közre egy hosszabb visszaemlékezést a napokban, melyben a saját múltbeli függőségeiről mesél, és a vényre kapható tabletták veszélyeire figyelmeztet. Tanulságos. 

A Red Hot Chili Peppers basszusgitárosa így beszélt a kábítószerekhez fűződő kapcsolatáról: 

Mióta megszülettem, az anyag ott volt körülöttem. Minden felnőtt, akivel kapcsolatban kerültem, rendszeresen ütötte magát valamivel, hogy megfeledkezzen a mindennapi gondokról, az alkohol és drogok mindenütt és mindig jelen voltak. Tizenegy éves koromban kezdtem füvezni, aztán folytattam ezt szippantással, lövéssel, füstöléssel, cseppentéssel és sárkányeregetéssel  tizen- és huszonéves koromban.

Flea elmondása szerint a szorongásait akarta feloldani a drogokkal, majd harmincéves korában az apaság késztette arra, hogy teljesen felhagyjon káros szenvedélyeivel. Akkorra már három gyermekkori barátja is belehalt a kábítószerezésbe - köztük Hillel Slovak, a Red Hot Chili Peppers korábbi gitárosa. Viszont annak ellenére, hogy tiszta maradt, egy kézsérülés miatt vényköteles gyógyszereket kényszerült szedni, ami nem várt mellékhatással járt. 

Néhány éve snowboardozás közben eltörtem a karom, és szükség volt egy nagyobb műtétre. Az orvosom tökéletesen összarakott, neki köszönhetem, hogy még mindig teljes erőbedobással tudok játszani. Azonban két hónapig szednem kellett az Oxycontin nevű tablettákat. A napi adag négy tabletta volt. Ez nem csak a fizikai fájdalmam csillapította, de az érzelmeimet is eltompította. Csak egyet vettem be naponta, de a gyerekeim számára mintha ott sem lettem volna, a kreativitásom eltűnt, depressziós lettem. Egy hónap után abbahagytam a szedésüket, de simán visszaeshettem volna.

Tökéketesen józan emberek válhatnak függővé ezektől a szerektől, akár halálosan is. Ügyvédek, vízvezeték-szerelők, filozófusok, hírességek - a függőséget nem érdekli, ki vagy. Ez egy könyörtelen betegség, az egészségügynek és a vezetőknek pedig kötelességük segítenie azokon, akik erre rászorulnak.

Az élet fájdalmas. A világ ijesztő, és könnyebb drogokhoz menekülni, mint felülkerekedni a fájdalmainkon, a szorongáson, az igazságtalanságokon és a csalódásokon. De igazából hálával tartozunk a keményebb napoknak, amiket megélünk, mert a nehézségek arra tanítanak minket, hogyan emelkedjünk felül rajtuk, hogyan legyünk egészségesebb és boldogabb emberek, akik túllépnek a függőség kísértésén.

Ennek örömére itt egy teljes koncertfelvétel a zenekartól, csak mert megtehetjük. 


funk rock függőség red hot chili peppers hír drogok flea



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása