2009.04.20. 10:00 – A Lángolók

Nem fogjuk vissza magunkat #2 - Egyhangú unalom

Depeche Mode - Sounds Of The Universe
(Mute/EMI)

A Depeche Mode azon zenekarok közé tartozik, akiket még Magyarországon sem kell senkinek bemutatni. Ők már a rendszerváltás előtt jártak hozzánk koncertezni, és az irántuk való rajongás azóta sem csökkent az itteni "depesesek" körében. Jól mutatja ezt, hogy az idén nyári stadionkoncertjükre is elkelt már mind a 35 ezer belépő. A majdani fellépés a ma megjelent Sounds Of The Universe nagylemezt hivatott népszerűsíteni, amit a Lángoló Gitárok szerkesztősége most meghallgatott, és el is mondja a véleményét róla:

A felvezető kislemez, a Wrong meghallgatását követően 16 év után először éreztem, hogy végre valami igazán érdekes történhet a Depeche Mode-dal. Utoljára a SOFAD-ot beharangozó I Feel You ütött talán ekkorát. Akkor a már 10 éve hibátlan lemezeket készítő DM mert, és tudott is 19-re lapot húzni, és a a Violator album után (amin ugye a Personal Jesus, Enjoy The Silence, Policy Of Truth, Halo, World In My Eyes, Clean található), olyan lemezt tett le az asztalra, amire senki sem számított, mégis tökéletes volt és mint abban az időben mindig, megint elérhetetlenül magasra tette a lécet. Nos a Wrong fűtötte várakozások után ilyen hidegzuhanyra nem számítottam. Első hallgatásra a dalpark és a hangszerelés is iszonyatosan gyengének tűnt. A második és a sokadik meghallgatás után az album első felén még találhatók olyan dalok, amikből Alan Wilder képes lett volna valami óriási dolgot faragni, de sajnos a sound annyira közhelyes és puhapöcsű (kivéve természetesen a Wrongot), hogy már fáj, hiába próbálnak jó pár hangszín, vagy dobminta révén arcbavágóan a dicső 80-as évekre utalni, ez sem segít. Aztán a hetedik-nyolcadik szám körül teljesen elfárad a lemez és tényleg nem marad más, mint imádkozni, hogy legyen már vége. Konklúzió: sajnos mára egyértelműen kijelenthető, hogy minden idők egyik legnagyobb dalszerzője, Martin Gore kifáradt, kiírta magát és az még egyértelműbb, hogy a hangszobrász zseni Alan Wilder kilépése óta alig-alig sikerül olyan soundot eltalálni, amire ne fröcsögne a közhelyektől. Aztán persze az is lehet, hogy Wilder pontosan tudta mikor kell távozni, és hogyan kell végképp hőssé válni...(A/A)

Azt hiszem, az mindent elmond, hogy az album meghallgatása után régi DM-számokat kezdtem dudorászni. Egyedül a második dalt tudom értékelni valamire, amúgy az egész lemez olyan, mintha J.M. Jarre szerezte volna a zenét (különösen a Peace-nél). Futurisztikus prüntyögés, de jó volna altatónak is. Pedig basszameg, én szeretem a depest, bizony isten nem akartam fikázni, de a Jezebel című „remekmű” meghallgatása után kimentem az irodából. Olyan, mint valami táncdalfesztes próbálkozás. A Wrong meg egy rosszul sikerült Barrel of a Gun. Én ezt az egészet tényleg nagyon-nagyon sajnálom, de ez a lemez szar. (beth)

Fejet hajtok a Depeche Mode nagysága előtt, hiszen mióta az eszemet tudom ők léteznek és zenélnek, és ha lenne zenekarok közötti verseny, valószínűleg megnyernék a leglojálisabb rajongókkal rendelkező zenekar címet, és esélyesek lennének a legtöbb copycat bandát kinevelő csapat címére is. Minden együttes életművébe becsúszhat néhány közepes színvonalú lemez, nincs ezzel gond, annál jobban fogják értékelni a következőt. A Depeche Mode magasra tette önmagának a mércét az Ultrával, és nehéz dolguk lesz azt valaha is űberelni. Ez a lemez sem kezdődne rosszul, csak aztán kiderül, hogy az egész lapos és igazándiból semmilyen. Tudnak ezek az arcok ennél sokkal jobb dalokat is írni, és sokkal szórakoztatóbbak lenni. Ha másik oldalról közelítjük meg a dolgot, kifejezetten lehet örülni annak, hogy írtak egy olyan anyagot aminek a dalai alatt teljes lelki nyugalommal ki lehet menni sört venni, meg a Peace közönségénekeltetős refrénje alatt is ismerkedni. A többi dal olyan igazi gruftis tánchoz illik, ahogy azt már a South Pakban is elsütötték. A rajongóknak biztos be fog jönni ez a lemez, ami annyira nem rossz, de talán egy másik zenekartól elfogadható lenne, a Depeche Modetól viszont ez nem elég. (Edicsek)

Depeche Mode terén a véleményem számottevősége legalábbis kétséges, de cserébe nem is túl bő; az utóbbi két albumon nagyon szerettem a gitárokat, a többiről meg a nagyon kötelezőeket kivéve már csak életkoromból fakadóan is kurvára lemaradtam, de isten bocsá', sose bántam igazán. Némileg ellensúlyozni akarván a laikusságomat, meg persze ha lúd legyen kövér alapon, igazi dekadens tinédzser módjára tébalisra lőttem a séróm, elmentem a városba, kerestem egy kies szabadtéri helyet és egy üveg valami társaságában egy valamire leülve nekiestem az album hallgatásának, és kétszer kényszerültem mindössze lekapcsolni. Először amikor egy csoport gyanús alak számomra érthetetlen dialektusban érdeklődött, hogy na most akkor átnyújtom - a lejátszóm vagy leütnek (nem ütöttek le és a lejátszó is maradt mert ilyen jó a dumám), másodszor pedig a tizedik szám után, mivel egész egyszerűen fárasztott az egész. Sikerült megállapítanom, hogy Martin még mindig tartozik nekem annyival, hogy instrumentális verziókat küldjön az összes számukból, meg azt is, hogy a mostani gitárok felét hallottam a tavalyi The Kills cédén, a dobok jórészét pedig szerteszét mp3 blogokon. (eron)

Egyszer voltam egy Filter klubos Depeche Mode-The Cure közös partin. Mikor már nem bírtuk tovább a Robert Smith-nek kinéző, megítélhetetlen nemű párokat, előszedtünk egy Estet, hogy akkor most találjunk valami rendezvényt, mert ez egyre cinkesebb. Ekkor odajött hozzánk egy fickó fekete feszülős naciban, és topban (igen bazmeg, olyanban, amiből kilátszott a hasa), és azt mondta, hogy "srácok, ne nézzétek azt a szart, ennél nincs jobb buli!" Mi kedélyesen azt válaszoltuk, hogy tudjuk, csak a második legjobb bulit keressük. Amúgy az este hátralévő része jobbra fordult, de mi mégis inkább erre a jelenetre emlékszünk. Ez a lemez is olyan, mint az a rendezvény: csak azok fogják a világtörténelem csúcspontjának tartani, akik szerint nem ciki összesen egy zenekart hallgatni, és Dave Gahan meleg kiadásának öltözni. Bárki más beláthatja, hogy ez "csak" egy bátor lemez. Jól szól nagyon, és örvendetes, hogy nem a tuti utat választották. Ám ez az a fajta bátorság, mikor a bátor ember elfelejti hőstettének valódi célját. Ez jelen esetben a dalírás lett volna. (fá)

A Construction Time Again... és az Ultra tulajdonképpen tetszik, sőt előbbiről még azt is ki merem jelenteni, hogy szeretem. Amúgy is jó pár DM-lemezen találok értékelhető dolgot, úgyhogy aki most tőlem akar hallani valami szaftos alázást, rossz helyen kopogtat. Annál is inkább, mert nekem nincs különösebb bajom a Sounds Of The Universe-zel. Valószínűleg soha az életben nem hallgatom végig még egyszer, de ha szólna a háttérben, nem zavarna. Ezúttal Dave Gahan hangja sem idegesít annyira, mint mondjuk az I Feel You idején, amikor legszívesebben aknamezőn sétáltattam volna végig a szép csíkos öltönyében. A dalok is csendesen csordogálnak, amin - mármint a csendességen - az idióta szintetizátorhangok ijesztően nagy mennyisége sem tud sokat rontani. Nem gondolom, hogy ez egy rossz lemez, igaz, egyetlen árva indokot sem tudnék mondani, hogy a rajongókon kívül miért hallgassa meg bárki más. (thorz)

Eredetileg csak egy kérdés lett volna itt ("ez ugye csak vicc?"), de egy szófosó társaságba tartozom, hát legyen több. A Sounds Of The Universe rossz lemez. Még ez sem elég. Unalmas, pofátlanul semmilyen, egy luxuszenekar luxusszórakozása. A Depeche Mode csak koncertezésre való, számokat már nem tud írni. Az album emberkínzás, végig sem tudtam hallgatni, mert időpazarlás. Aki jó elektronikus zenét akar, annak inkább ajánlom bármelyik Super Mario játék aláfestőjét. (dj)

Persze egyetértek a kollégákkal, ez egy semmilyen unalmas lemez. Telis-tele tipikus és kiszámítható fordulatokkal, de senki ne feledje, hogy a Depeche Mode-nak nem kell semmit bizonyítani. Már megtették ezt sokszor. Én amondó vagyok, hogy ebben a korban, ennyi remek lemez után, már nem szép dolog folytonos megújulásért kiáltani. Aki rajongó, az most is finom meleget fog érezni, aki meg nem, az inkább hallgasson mást. Én annyival intézném el, hogy ezt elfelejtem, valószínűleg soha nem fogom már meghallgatni, de ugyanakkor már keresem is elő a két nagy kedvencemet a Black Celebrationt és az Ultrát. Tedd te is ezt! Ui.: Azért a Fragile Tension üt! (frostdemon)

Rajongóknak ajánlom ezt a lemezt. Én nem vagyok rajongó, bár a Violator meg a Songs of Faith and Devotion a mai napig kedves lemezem: van a környezetemben viszont olyasvalaki, aki egyrészt két órán át képes az In Your Room maxit hallgatni az autópályán, (rajta a címadó dal ötféle remixével), másrészt pedig képes volt hosszan áradozni a Sounds of the Universe fájdalmasan ötlettelen első klipdaláról, (Wrong). Részemről pedig ez az a tétel, amely után úgy döntöttem, hogy az új Depeche Mode lemezről a továbbiakban egy büdös hangra nem vagyok kíváncsi. Majd a rajongók megveszik, letöltik, megmondják. (enba)

Annak ellenére tetszenek az új Depeche Mode gépi hangjai, hogy az előző lemez gitározósabb megközelítése sokkal jobban bejött. Itt úgy prüntyögnek az analóg gépek, mint a régi időkben, és ez magában nem is lenne rossz, csak éppen elfelejtettek dalokat is rakni a retro hangzás alá. Iszonyú unalmas a lemez, már az első dal végére elkezdtem más után kutatni, mert azt hittem menten elalszom, de erőt vettem magamon, hallgattam tovább. A hármas Wrong kicsi színt vitt az egészbe (lehet csak nekem tetszik ez a dal?), de utána megint visszazuhantam az unalomba. Pedig alapjában véve ott volt az eszköz a kezükben, van egy csomó jó ötlet rajta, de ezek nem állnak össze kerek egésszé. Talán ha mondjuk olyan 20 percet kihajítanának a fenébe a majdnem órás játékidőből, akkor sokkal értékelhetőbb lenne. (dg)

18+

Metálrajongó létemre böcsülettel végighallgattam a cuccot, és végig olyan érzésem volt, mintha egy magától már kissé megundorodó, az egészbe vastagon beleszaró bagázs hattyúdalát hallanám, amit muszájból még megcsináltak, de a turnén egy hangot nem fognak belőle nyomni, mert a nézők vagy elalszanak az unalomtól vagy öngyilkos lesz mind. Depressziós, unalmas, önismétlő lemez ez, ráadásul az elektronikus hangszerek mindegyike pont olyan idegesítő hangszínen szólal meg, amitől a macskám hátán is feláll a szőr. Az első nóta alatt eszembe jutott Zita nevű osztálytársam első gimis koromban, ahogy a klubdélutánon a farkamat simogatta az asztal alatt, aztán amikor kezdett jó lenni (mármint nekem), akkor elment CC Catch-re táncolni, én meg nem mertem felállni az asztaltól. Valahogy így maradt benne a cucc Gahanékben is, a második szám a következő osztálykirándulás, amikor már rántott is a rúdon kettőt a csaj, és csak utána hagyott ott a picsába, én meg bíztam benne, hogy harmadjára majd csak jó lesz, pedig szóltak, hogy a szűzkurva csak szívat engem. Egy vizitúra kellett hozzá (4.-5.-6.-7. nóta), hogy eljussak a pináig, aztán a többi már az önfeledt és percekig tartó kúrást szimbolizálja, azzal a kivétellel, hogy míg Zita a mellére kapott egy adagot én meg kielégültem, a Depeche úgy hagyja a rajongót álló, meredt fasszal, kék golyókkal, hogy verje ki magának az előző albumokra, ha nagyon akarja. A borító miatt kap egy kettest. (sixx)


lemezkritika pop depeche mode



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A/A 2009.04.20. 23:00:05

@Lord Multifilter: látod már megint nem érted. a sztem jól megírt gondolatokat kellett leminimalizálni és besűríteni kevés karakterbe. így lettek ilyen hosszú mondatok, tőmondatokban még szarabb lett volna. de máskor kikérem a tanácsaidat.

Dorsz 2009.04.20. 23:04:02

@A/A: Zeneileg valószínű összerakott pár (nagyon sok) DM-számot, de hiába pakolja össze a saját cuccát profin, az életben nem talál olyan szövegírót, mint Martin, és olyan hangot, mint Dave. (Lehet vitatni, hogy Martin és Dave mennyire jó a maga asztalán szakmán belül, de az talán vitathatatlan, hogy 3an együtt nagyon is jók VOLTAK.) Valószínű Alan előbb-utóbb olyan irányba vitte volna a DMet, ahol most tart (az utolsó lemeze nekem is sok(k) volt). Ha marad, nem biztos, hogy jó lett volna, vagy jobb az új anyag, mint amit most Hillierrel összehoztak. Ez van, ezt kaptuk, tetszik, nem tetszik, egyéni ízlés. Nekem az Exciter is tetszik, mert kellemes (nem muszáj pörgősnek lennie egy lemeznek, hogy szeressem), az Angel meg gyorsan beütött, gyorsan el is múlt, de bulizni jó. Az Ultra a legkedvesebb lemezem, a Violator mellett. A SOTU-val a dalválasztás a gond, ismerve a lemezre nem fért dalokat.
Egyébként szimpatikus volt, hogy kb. minden véleményező odaírta, hogy a rajongók biztos szeretni fogják az új lemezt, de ő maga nem fan, neki nem tetszik, ez van.
Ha vki DMmel akar ismerkedni, valószínű én sem az univerzum hangjait adnám oda elsőként.

Maximillion 2009.04.20. 23:18:13

hello sajnos az album sem volt igazan jo de sixx meg kifejezetten szar:)) kb a 16eves unokaocsem ir igy:) persze lehet te is 16 vagy... barhogyis a kritikatok nem er tobbet annal, mintha csak pistabacsi mondana a sarki zoldseges..

Baly-München 2009.04.20. 23:22:44

@A/A: Hali!

(Nemet klavi)
Azzal kezdem...85-86 ban lettem DM rajongo. Akkor erdekes modon ugyanilyen kritikakat olvastam......Es ez tetszett. Elhittem, hogy itt egy retegzenekar. Az emberek nem ertik. Alternativ...stb....Az itt olvasottak 2009 ben eppugy szorakoztatoak, viccesek, mint 86 ban.... Mindig szanalmas dolog marad, amikor egy szerkesztösegböl a pc mögől, egy nimand, netto100 e ert megmondja, hogy egy zenei ikon most mennyire nyult melle. Ök majd biztos megmutatjak nekünk, onnan a szerkesztösegböl, hogy kell ezt csinalni a tömegeknek....
Kritikusok.....Jezusom.....
Szoval....86 ban Kezdtem örülni, hogy itt egy igazan különleges zenekar....Aztan jött a Strange Love......Meg Violator? Ezek mind mind a penzröl kezdtek szolni sajnos. Ettöl meg jok voltak persze....De mar egyik sem egy BS. A W tavozasa utan a DM igenis jo lemezeket csinalt! Egyebkent a tavozasanak oka : Csak egy szintis volt!!!! Nem engedtek soha egyetlen notajat fel DM lemezre! (egy ket felejthetö kivetel volt talan)
Akkor most AW vagy M Gore!
Tora tora tora! Ezt halgasd meg! Martin elsö hivatalos szerzemenye az 1 es albumon. (81) Abban mar benne volt minden a zsenialitasabol! Az egyetlen fenomenalis szerzemeny a lemezen....Hol volt meg AW akkor.....Ugyan emberek.....
Az uj lemez szerintem erdekes. Kimondom....Jo!

Baly-München 2009.04.20. 23:26:01

@Lord Multifilter: Butacska....En Münchenben elek.....Az ugye nem a kelet.....Itt nagyobb a kultusz mint keleten......butacska baratom. Miert nem halgatsz Hungariat?

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.20. 23:29:01

@Baly-München: hu de nagy f.sz vagy te baratom... gaz szovegeket idezgetek, azert van ott az idezojel. pont hogy azt gondolom, hogy a dm-et mindenki szereti. de persze ettol te meg kelet europai vagy.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.20. 23:30:33

@A/A:
1. nem hiszem, hogy megfogadnad a tanacsaimat.
2. no offense, no disrespect.... de te ugye csaj vagy?

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.20. 23:32:20

@Baly-München: innen az idezet, lehet szidni az iras bolcs alkotojat. langologitarok.blog.hu/2009/03/01/a_rossz_uj_depeche_mode_klipp

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.20. 23:33:47

@Baly-München: de valo igaz, Nemetorszagtol Braziliaig hatalmas kultusza van a bandanak.

Baly-München 2009.04.20. 23:48:17

@A/A: Helo!

Nem igazan ertelek sajnos. En Münchenben elek...Megyek a koncertre...:) Itt hamarabb elfogytak a jegyek mint otthon....Akkor most mi is van ezzel a keleti blokk dologgal? Nezd meg Nemetorszagban hany varosban koncerteznek. Utana halgasd meg Martin demoit. (you tube) A DM zenei lenyege eppen Martinban van, volt es remelhetöleg lesz! Alan Sertve tavozott a csapatbol..... A csucson szalt ki? A violator a leg popularisabb komerszebb lemezök volt. A SOFAD mar skkal tartalmasabb darab! De ugye nem gondolod komolyan, hogy AW miatt? Es A W azota sem hozott letre semmit, aminek valodi zenei tartalma lenne. Soundokat ? Ugye akkor most nem megyünk bele abba, hogy Beethoven, Bach nem volt nagy zeneszerzö, mert csak klaszikus sounjuk volt.....Neked hany sajat szerzemenyed van? Ha nincs, soundod mar biztos akad......Ejnye,ejnye.....

A/A 2009.04.20. 23:53:42

@Lord Multifilter: igen. 14 leszek, a nevem Éva, de neked csak Lolita, vagy Lolcsi. ahogy tetszik. bejelölsz az iwiwen:)?

budaf(u)ck 2009.04.20. 23:55:02

SZÁNALMAS EZ A BLOG!
RETARDÁLTAK AKIK ELVILEG IRTÁK A KRITIKÁT!ÉRDEKES KRITIKA AZ AHOL EGY SZÁMCÍMET SEM EMLÍTENEK CSAK SZAROZNAK,FIKÁZNAK.MINT AZ OVIBAN.
Egy kétéves kisgyerek külömb kritikát mondana el két cukorka összehasonlitásáról.
Majd én is csinálok egy electro blogot, ahol metál zenekarok és jazz albumokat fogunk kritizálni,elemezeni és ahoz kommentelni!Amihez semm közünk persze!
Tudnátok vmt a dm-ről, nem irnátok ennyi kreténséget mint amitől fröcsög ez az egész "cikknek"mondott légyköpet!
További sikert ehhez a nagyszerű lágoló lófaszhoz és ha rám hallgadtok, holnap egy John Williams filmzenei albumt elemezzetek és irjatok róla véleményt.Biztos sok hozzáértő vájtfülű metálost tudtok megkérdezni.

A/A 2009.04.20. 23:55:22

@Baly-München: hi, hát én kurvára nem ülök semmilyen szerkesztőségben ellenben pár dolgot azért tudok erről a zenekarról, korszakról és egyebekről. a Tora... kétségtelenül erős és érdekes dal, de azért van ott pár örök popdal Boys Say Go, az unalomig koptatott Just Can't Get Enough vagy a viszont mai is simán akár party szinten játszható Photographic. Amúgy az album a korhoz képest döbbenetesen jól szól, mint ahogy később ez igaz a Yazoo-ra is, szóval Vince C. is tudott valamit. az első DM-hez képest a Visage, az Ultravox vagy az OMD igencsak összeesetten szól.

Baly-München 2009.04.21. 00:00:50

@Lord Multifilter: Latod butacska....En nem faszoztalak...Ki itt a keleti ?Bunkocskam! Probalj mar meg kulturaltabban komunikalni. Irtad: Mindenki szereti....Es eppen ez itt a gond! Valaha retegzene voltak...De az regen volt. Mindenesetre ez a lemez közelebb all a retegzene megközelitesehez, mint a 86 utani lemezeik. Es erdekes mindenki attol van elajulva ahogy olvasom....

A/A 2009.04.21. 00:13:21

@Baly-München: egy darab Enjoy The Silence miatt nem gondolom, hogy a Violator kommersz lemez lenne. Az ismert dalok mellett a Halo vagy a Clean akkora alapvetések, hogy íhaj. Erre pedig, amint írtam nagy bátorság volt meglépni a SOFAD-ot. És ez az igazán szép benne. Meg az, hogy a slágerek mellett van rajta Higher Love, Rush és egyebek.
A keleti blokkról pedig annyit, hogy máshogy szeretik a DM-et, mint nyugaton vagy az USA-ban. Egyértelmű hatás, hogy Martin a legmeghatározóbb DM lemezek idején Berlinben élt, a 80'as évek beli Berlin minden rezdülése ott van mindenben, a zenében, a ruhákban, az artworkben stb. A Some Great Reward, a Black Celebration és a Music For The Masses hangulata, a klippek képi világa és minden egyén pontosan olyan, mintha Martin egy kőbányai panel 6-ik emeletén írta volna. Nem véletlen, hogy evvel a zenei, szöveg és képvilággal beütöttek keményen a keleti blokkban. És összehasonlítva a kor brit zenéivel kurvára nem illenek bele az ottani képbe, vagy abba a képbe, amit az angol zenekarokról általában gondolnak az emberek. Nem is csoda, hogy ekkor hazai pályán még sokkal kevésbé számított menő zenekarnak a DM. A Violatpr és a SOFAD az a két album, ami elegensan átemelte a Mode-ot a nagykorúságba és a halhatatlanságba. Ami viszont utána jön, az egyik kicsit "road to nowhere" számomra.

Sathrark · http://sathrark.freeblog.hu/ 2009.04.21. 00:15:18

kurva jó írás. összességében meg külön is. :)

amora 2009.04.21. 00:18:20

Szerintem is nagyon jó írás, már röhögtem előre a kommenteken, ja és szerelmes is lettem...:DDD

rez 2009.04.21. 00:25:40

@Baly-München: "Egyebkent a tavozasanak oka : Csak egy szintis volt!!!! " muhahhha, ettől ostobább kommentet még sosem olvastam dm-el kapcsolatban... megalol

Baly-München 2009.04.21. 00:36:23

@A/A: Termeszetesen nem rad gondoltam a szerkesztöseggel. Egy szo mint szaz, sok ember sok izles.....Nekem mindig az elvontabb DM lemezek tetszettek. Es termeszetszerint ezek valtottak ki erösebb kritikakat. Sajnos a 80 as evek vegen szerintem elmentek egy rossz iranyba. ( Erdekes modon ebben az idöben valtak igazan ismerte) sajnos....Es irtad: Volt ott par pop dal...Hat ez az ami engem zavar ezekben a dalokban. A pop nekem Pet Shop Boys.....Szerintem Vince K nem irt jo zeneket.( Ok! Photographic tenyleg ok volt!! kivetel! ) Megyegyszer! Izlesek pofonok! Tartsuk tiszteletben. Szamomra egy valami nem vitathato: Martin egy nagyon ritka es megbecsülendö müveszzseni. Nyilvan sok mindenben ott volt A W is....De a dolgokat szerintem nem ö formalta azza, ami miatt mi itt a DM röl tereferezönk....

Baly-München 2009.04.21. 00:49:56

@A/A: Rendben! A Clean el egyet ertünk! Az a kedvencem (az egyetlen igazi) a Violator röl. De azert arra tenyleg kivancsi lennek, hogy Martin a
80 as evek Berlinjenek a vasfüggöny melyik felen alkotott.....Szerintem közelebb volt Dieter Bohlen nyugati kenyelmehez.....Azert a vasfüggöny ott volt am kemenyen.

A/A 2009.04.21. 00:54:38

@Baly-München: abban egyet értünk, hogy a Beatles, Stones stb. kategóriájú zenekarokat nem számítva, nincs még egy olyan zenekar és azon belül olyan szerző, aki annyi pop alapvetést rakott le, mint MG. De hidd el, hogy ezek a dalok így testet öltsenek, nagyon kellett AW.

Baly-München 2009.04.21. 00:58:31

@rez: Ostoba? Te biztos hiper intelektual vagy....AW 84 ben meg havi fizetesert dolgozott a DM ben baratom.....Jarj utana......
Hany dal mögött alt a lemezeken AW neve? Ott volt a soundja mi? AW technozenet csinalt az Enjoy the Silence böl....Gratula...El is adtak belöle 10 mill darabot. Retegzene mi? Az AW soundja mi? Erröl beszelünk? Meghogy ostoba.....Halgattam a munkait.....Sound az van...De zeneisegröl harmoniakrol az ö alkotasaiban nem beszelhetünk.
Es nem kicsinylem le, hiszen alkotasokrol beszelek.
Nekem vicces ez a thank you Alan mizeria......Na ennyi...Ha erted...de biztos nem.

Baly-München 2009.04.21. 01:10:19

@A/A:
Ertem. Es valahol egyet is ertek....Gyerekkorom ikonjairol beszelönk. Furcsa lenne, ha most el kezdenem Alan W t degradalni.....
Csak a velemenyem irtam le. Ami lehet, hogy teves. Sok Martin demot halottam. Alapteteleket! amiben zeneileg korszakosat alkotott! Pl: Shake the Diesase....Halgasd meg a martin othon elkeszitett demoit. A zeneiben hihetetlen fordulatok vannak. Aki ilyet ir az zseni. A lenyeg benne volt mar a demoban! Ott meg semmi köze nem volt a dolgokhoz AW nek. De elfogadom, hogy ö is hozatett a dolgokhoz.

A/A 2009.04.21. 01:22:18

@Baly-München: ha jól tudom Friedrichstrasse. Az nem egy Rózsadomb. Checkpoint Charlie ha ez mond valamit. De eleve abban az időben Berlinben nem lehetett nem beleütközni a szocreálba, a levetett amerikai egyenruhákat áruló k-európai kalandorokba, a doc martens bakancsokba, a bolhapiacokba, a transzvesztitákba és úgy ám blokk magába a falba...

Baly-München 2009.04.21. 02:38:36

@A/A: Berlinben meg ma is beleütközöl a szocrealba am( persze az elmult 20 evben elkepesztö volt a valtozas.) Nem ugy mint B Pesten sajna....:)
Ertem ertem...Biztos jött valami ebböl a fealigböl MG nek. De nekem a DR Martens stb...inkabb az angolszasz punk kulturat hozza.....A nemeteknek inkabb Alphavil, M Talking stb....:) Ok! A Kraftwerk a totalis kivetel. De ök inkabb mikrobit nyomtak, mint alternativot.. :) Azert emlekezzünk vissza az NSZK idökre....Szöke haj, kockas nadrag, Adidas.....elleptek a Balatonpartot ugye...Szamunkra akkor alomautokkal, motorokkal stb. Nyugatnemetorszag a jolet csucsat elte a 80 as evekben. Es ott az altalanos öszkep volt ilyen. ( Na ma sem rosszabb...csak a divat mas ) Biza nyugat Berlinben is......Na es persze ott voltak a Balatonon az NDK s barataink is.....A kis szines müanyag szandikkal Wartburgokkal....
Ez lenne M Gore?....Mit lathatott, halhatott ö ott? A nyomort? Az inspiralta volna? Lehet.... Keletröl sokat nem kaphatott a mar emlitett fal vegett. Ha törtenelmileg nezzük, egy NDK s nak meg at kellett a nyolcvanas evekben szöknie nyugatra. Rajtunk keresztül meneköltek! El volt nyugat elegge szeparalva am....( Persze most sarkitottam a helyzetett, lehet, hogy M G kelet Berlinben volt.
Ezt nem igy tudtam. Lehet, hogy tevedek, akkor sory) Persze, persze az egesz zenekar nemetorszagban kezdte valaha....De nekem sokkal inkabb a Londoni ipari getto jött le roluk anno! A punkot idörendben követö, es arra reagalo generaciok, a lazadas az amerikai discolaz ellen, es persze a magas popzenei kultura mekkaja (london)......Nekem valahogy mindig egy angolszasz alternativ-technopunk-new wawe egyeni kreacio ugrott be M G rol. Nem egy NDK mosogep...ugye.... :)

mightyboosh 2009.04.21. 07:12:22

unalmas, alig végighallgatható album. sajnos.

DepecheM 2009.04.21. 08:00:35

@A/A:

Akkor nem értetted, hogy én mit írtam. :) Én ugyanis pont azt fejeztem ki, hogy az Exciter szerintem azért a legkevésbé jó DM-album, mert Mark Bell volt a producere, aki szerintem nagyon gyenge hangszerelést valósított meg az albumon. Szóval DM-szinten őt lehet rossz producernek nevezni. Pedig szerintem a dal-alapok, amelyeket Martin odaadott neki, elég erősek voltak...
Alan-t pedig azért hagyjuk, mert az a tudatosság, amit neki tulajdonítasz, az 99%-ban biztos, hogy nem így volt. Ő nem volt akkora buliarc, mint Mart meg Dave, és nem bírta őket már elviselni, azt meg még kevésbé, hogy Martin egyre kevésbé vette ki a részét a munkából.
Az újrahangszerelős felvetésedre pedig annyit írnék, hogy max. az Exciter esetében lenne ennek értelme, de ott egy rossz döntés látok csak én, Mark személyében. Szóval az Alan-téma, valljuk be már 15 éve volt aktuális, a DM nélküle is bizonyított...
Viszont érdemtelenül semmit nem írsz Flood-ról, aki a hangszerelésben több lemezen játszott legalább akkora szerepet, mint Alan...

antianyag 2009.04.21. 08:21:29

Soha nem mondok véleményt egy albumról 1-2 meghallgatás után. Megpróbáltam megszeretni a SOTU-t, de egyszerűen kibírhatatlan, öncélú délutáni énekelgetés egy karaoke bárban.

Az első szám "refrénje" valami olyan borzalmas, hogy megalapozza az egész album színvonalát.

A kritika íróinak teljesen igaza van, a DM világméretű koncert-turnéra készül, és ezt a fost nyomják le az emberek torkán előtte. Alant önmagában felesleges visszasírni, Martinnal bebizonyították, hogy akármennyire utálják egymást, egymás nélkül nullák.

A "rajongóknak se" cím megtévesztő. A rajongók már sehol nincsenek, mert azok pont a zene miatt szerették a DM-t, és az SOFAD után szépen kihűltek, megtartották emlékeikben a zenekart olyannak, amilyennek megismerték, akiktől a fél világ átvett dallamokat, hangokat saját zenéjéhez. Ma Karda Beáta is szégyellne átvenni egyetlen hangot is tőlük. Azok maradtak DM rajongók, akik akkor sem a zene miatt szerették.

R.I.P. DM 1980-1993

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.04.21. 08:26:27

Azoknak nem tetszik az album, akik már hozzászoktak a rockosabb Depeche-hez, meg azoknak nem tetszik, akik leragadtak Alan Wilder távozásával... Eddig minden Alan rajongó fikázta a DM--et, hogy Mart gitárbandává alakította a Depeche-t, és ennyivel jobban szólna Alan szintijeivel. MOST kiadtak egy analog szinti lemezt, ami pontosan úgy szól, mint 86-ig bármely DM album, és most meg már ez a baj :DDD Az én véleményem meg az, hogy kib.szott jó album ez, teljesen egységes az egész! Ja még valami: ne feledjétek a Bonus számokat sem, mert úgy teljes az album! Na ott még az elvakult "alanisták" is megtalálják számításukat. Az In Chains pedig tisztára olyan, mint a sokat emlegetett Songs of Faith and Devotion albumról lenne - csak rohadt hosszú. Ennek a zenekarnak nem kell semmit felmutatnia, saját szórakozásukra adnak ki lemezt, nem akarnak önmaguk kliséjévé válni, mint mondjuk a U2. MOST ez ilyen. In Symapthy, Fragile tension, Perfect, Wrong, Corrupt mind nagyon jó számok, és ha egy albumon 3-nál több jó szám van, az már tuti siker! A MIles Away-t én kihagytam volna, na az egy gyenge pontja a lemeznek! Megmondom mi a nagy fikázás háttere: az album már hetek óta közkézen forgott az interneten -helyesebben egy nem véglegesen masterelt- és az nem szólt jól! azt elkezdték fikázni a kritikusok, mert kiadatlan, lopott anyagról írtak. Amiről utóbb kiderült, hogy nem is olyan... A fáradtságot nem vállaló kritikusok meg csak egymásnak bólogatnak... Elég elolvasni hogy rímelnek itt saját magukra a tisztelt "kritikus" úrak! :P "KRITIKUSNAK AZ A DOLGA, TOLJA LE A BIKINIT!"

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.04.21. 08:43:27

@Baly-München: nagyon fontos, amit írsz! "A sok Alan óta meghalt a DM" siránkozó figyelmébe ajánlom a Bonus discen található demokat! Amiket Mart vitt be , amik majdnem ugyanúgy szólnak, mint a végül kiadott! NEM SOK köze volt hozzájuk Alan-nek. Alanről még annyit: egyetlen albumát sem tudtam végighallgatni, annyira UNALMAS mind! (Lehetne zseniálisnak nevezni, de akkor deklarálni kellene, hogy Alan elmeháborodott. Anélkül csak szimplán túlfroclizott unalmas massza.) A DM azóta írt egy tucat slágert, Alan pedig eltűnt és már csak a fiatalságukat visszasíró arcok hiányolják... Alan pont annyi a DM életében, mint Vince Clark. Egy korszak, aminek már nagyon régen vége...

Kritikára visszatérve: egyedül (sixx) mondta meg őszintén a frankót! ;-)

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2009.04.21. 08:54:39

Hi!
DM albumot hallgatni egyszer-kétszer, hogy tetszen, kicsit kevés. Mondjuk 30-40 hallgatás után, kezd kijönni, mert nem csak 4 sávon dolgoznak, mint általában a zenekarok. Egyébként 30 év után azt várni (ha dave nélküli kezdeti korszakot is ide számítom), hogy majd most rukkolnak elő a legjobb albumukkal szerintem naívság.
Ez a lemez egy nagy egyveleg, a 80-as évek hangzását átülteni, a mai zenei közegbe. Ha ezt egy tinikből álló csapat teszi, akkor biztos, hogy energikusabb lenne, de itt (emberek!!) közel 50 évesekről van szó, tölük "techno"-t várni eléggé botorság. Az album letisztult béke, olyan emberektől akik már maguk forradalmat nem akarnak csinálni, mert már megcsinálták, fiatalon.
Én mindenkinek ajánlom, aki egy kis "PEACE" hangulatot akar.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2009.04.21. 08:57:52

na, miután szétszedtétek egymást, szeretném megjegyezni, hogy bár most én nem véleményeztem az albumot, ha tettem volna, abban 3 dolog biztosan szerepel.

1, a dm egy erősen túlértékelt zenekar. pláne magyarországon, de az egész világon is. soha nem voltak annyira jelentősek, mint amennyire sokan annak tartják őket. ezzel ugye nem azt mondtam, hogy feltétlenül szarok lennének, ez remélem mindenkinek világos.

2, a dm egész életművének egyik, ha nem a legjobb száma a john the revelator. előtte is, meg azóta is szinte csak szerencsétlenkednek ahhoz képest, bármit is mondjon bárki a jóval régebbi, mára sokkal inkább klasszikussá vált zenéikről, vagy akármelyik másikról.

3, akinek 2009-ben van képe SOUNDS OF THE UNIVERSE címmel poplemezt megjelentetni, az a legnagyobb jóindulattal is csak hangos, mutogatós, gúnyolódós, szemétkedős kiröhögésre méltó és konkrétan örüljön neki, hogy az akármilyen kritika egyáltalán foglalkozik a produktumával ezen túlmenően.

mindezeket persze csak azért írtam most le, nem szeretném, ha esetleg csak engem nem tennének el láb alól jövő hétre a szerkesztőségből a dm fanclub feldühödött tagjai.

antianyag 2009.04.21. 09:04:27

"2, a dm egész életművének egyik, ha nem a legjobb száma a john the revelator. előtte is, meg azóta is szinte csak szerencsétlenkednek ahhoz képest, bármit is mondjon bárki a jóval régebbi, mára sokkal inkább klasszikussá vált zenéikről, vagy akármelyik másikról."

Ezt a mondatot valami faszsággenerátorral állítottad elő? Hogy lehet ekkora hülyeséget egyáltalán kigondolni?

"bármit is mondjon bárki"

Akkor tényleg ne mondjon senki semmit, mert felesleges.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2009.04.21. 09:09:37

Hát kedves mista, a véleményed kb. akkor annyit ér, mintha én értékelném az AC/DC-t. Én ezt inkább nem teszem, mert nem szeretem és nem ismerem őket, leszámítva, hogy azt az örökzöld számukat melyben a gitáros 1 lábon ugrál (a szám címét nem tudom).
Higyjétel el jobb ha mindenki a kaptafánál marad.

melodycenter2000 2009.04.21. 09:15:07

Hi
Na most jól beijedtem.Ennyire gáz lenne a lemez vagy csak a szokásos "mondjunk oda és felkerülünk az index nyitólapra" blogról van szó.Ha az utóbbi az nagy felelőtlenség.Nem szeretem azokat a kritikusokat, akiket kiadók pénzelnek és csupa jót írnak,de azokat sem akik csak azért húznak le botrányosan lemezeket , hogy ezzel az adott sztár hátán felkapaszkodva ők maguk legyenek sikeresek.
Szívesen olvastam volna akár számonkénti felbontásban a lemezről, sőt CD boltosként a három megjelent formátumról is,ugyanis a körítés is hozzátartozik egy lemez egészéhez.
Szerintem az idő fogja eldönteni, hogy hova kerül az együttes életében ez a lemez és mivel mindenkinek más az ízlése /én példul imádtam a Vince Clark féle Mode-ot / így meghallgatás nélkül is azt mondom, bízzuk a lemezvásárlókra és nem feltűnősködő kritikusokra az értékelést.

sankaqkk 2009.04.21. 09:30:06

Ha már a bónusz daloknál tartunk, ezek már első hallgatásra is nagyon ott voltak. Itt található az album szerintem legjobb száma az Oh Well. Akinek hiányzik a techno, az ebben a számban bőven megtalálja. Nekem olyan hangzása van, mint a Sea Of Sea-nek csak sokkal jobban fel van pörgetve. Azonban épp ezért, mert teljesen más stílus, én sem raktam volna az eredeti egységes albumra. Én egy cserét javasoltam volna, a Jezebelt cseréltem volna le a The Sun And The Moon And The Starra, szerintem az sokkal jobban ott van. Szerintem ez egy olyan album, amit a bónuszok csak még teljesebbé tesznek. Tehát mindenkinek javaslom azok meghallgatását is, az ítéletek előtt.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.04.21. 09:31:56

@mista: JTR a legjobb Dm szám ? Hát, ne haragudj, de tényleg TÖKHÜLYE vagy ebben a témában :D

Még valami "Sounds of the Universe" az album címe, ami az "Univerzum hangjait" jelent.
Szerintem te "Songs of the Universe"-nek hiszed!

Úgy tényeg nagyképű lenne, de ahogy ők hivatalosan elnevezték, az pontosan azokra a furcsa analog hangszínekre utal, amiket az Ebayen megvásárolt muzeális értékű szinyókból kapartak össze.

Ha igazi kritikusok lennétek, kapásból vágnátok hallás után, hogy mikor milyen elektronikus berendezés búg, prüntyög a 12. hangsávban, de ti még a dalok szövegét sem értitek, nem hogy a zenét :P

Egyre inkább az az érzésem, hogy nem is hallottátok az albumot, de jól kitervezve, fikaömlesztéssel akartatok címlapra kerülni :P

Minden tiszteletem az említett AC/DC-é, én őket is szeretem! :) Náluk a kontinuitás a jó, soha nem lep meg egy albumuk sem. De a DM-et pont nem ezért szeretem. Legalább én tudok róla beszélni, hogy miért.

hangászsün 2009.04.21. 09:50:21

Gratulálok, sixx-nek igazán kimerítő kritka volt semmmi műmájerség így kell ezt csinálni, minden irásba kell egy pin@ vagy f...sz, erre gerjed a nép.:(

A/A 2009.04.21. 09:51:20

@Baly-München: Ny-Berlini részen élt, de annyira egyértelműek a balos-melós hatások, az ipari soundok, a szövegek "grey sky over a black town I can feel depression all around..." martin "kék osztriga" báros szerkói és sorolhatnám...

A/A 2009.04.21. 09:55:41

@DepecheM: azért nem írok semmit, mert elvileg 8-900 karakterbe kellett volna beleférnem, az én első rövidke szösszenetem 4000 lett, ebből húztam vissza keservesen 1600-1800 köré, és ahogy azt Multifityó barátom megállapította össze is kavarta kissé a mondatokat... eredetileg a koncert elé terveztünk egy nagy áttekintő DM anyagot, de ha továbbra is ekkora a népfelháborodás, akkor megvitatunk egy esetleges korábbi időpontot.

gastro vazze 2009.04.21. 10:05:05

@Baly-München: höhöhö! Nem szídni az Enjoy-t jó?! Az egyik legjobb Mode szám, lehet nem véletlenül kapott el engem is a techno-láz, meg a Prodigy féle stílus a 90-es években!
Ugyanis, ha bevallod, ha nem, de az elektronikus zenék (trance, techno, deephouse, stb..) alapjait ezek az együttesek rakták le... a DM, a Kraftwerk, a New Order, Mike Oldfield....
És az Enjoy-t lehetett a legjobban mixelni, egyszerűen mindegyik jó!
De nem vagyunk egyformák elismerem... Nekem a Violator előtti zenék tetszenek inkább, de ez biztos összefüggésben van azzal, hogy azokon nőttem fel, és adott egy ilyen szubkultúrát, meg összetartozás érzést, mégha nem is csúfitottam el magam soha miatta (jézusom emlékszem a Mode-os csajok, de ócskán néztek ki mind...):)

A/A 2009.04.21. 10:12:49

@mista:

1. hááát ebben erősen nincs igazad, azért olyan zenekarról beszélsz, aki amerikában baseball stadionokat tölt, londonban wembleyket nálunk puskás stadiont stb.stb és mindezt 20 éve folyamatosan. mindezt úgy, hogy a zenekar élete nem része a bulvármédiának és a kereskedelmi rádióknak, tévéknek.
2. ennél nagyobb marhaságot akkor írtál volna, ha azt írod, hogy "join the elevator"
3. ez azért megint kicsit túlzás, DM mértékkel mérve ez egy gyenge album, de nem lett volna reménytelenül az, ha legalább van töke az egésznek, de sajnos még az sincs...


de visszatérve az első, túlértékelős pontra: amikor a Krafwerk, a DM vagy a Yazoo kezdett el elektronikus zenét csinálni, akkor az nem úgy nézett ki, hogy leülök a PC elé letöltök egy szekvenszer programot, egy dobcomputer programot, meg 25 szoftverszintit és effekt plugint és elkezdek prüntyögni. gondold el, hogy mi meló lehetett ezeket a vasakat akkor használni felvenni, pontosan összerakni stb.stb. úgy, hogy sem a programozásban, sem a hangszín előállításban, sem a felvételi technikákban nem igazán volt tapasztalata senkinek. szalagra vettek, nem egy vinyóra, ahol törlöm, áthelyezem, idehúzom-odahúzom, másolok még 8 kört. ott és akkor ezeket a dalokat elejétől a végéig ki kellett találni és meg kellett csinálni.
szóval azért minden dolgot illik kicsit a maga korában is vizsgálni. ha puskás öcsiről beszélünk, ha egy 20 éves opel kadettről akkor is. és a DM-ben az a legszebb, hogy ma is megszólalnak a régi cuccaik, döntően nem érezni avittosnak. és vannak olyan dalaik, amiket egy mai nurave dj szettben úgy lehet lejátszani, hogy észre sem veszed, hogy 3 perce egy közel 30 éves DM számra táncolsz.

gastro vazze 2009.04.21. 10:45:53

@soulclipse: szándersztrákkk! ja, az a sittes klip az!

gastro vazze 2009.04.21. 10:48:16

@A/A: .....na meg a Ládát szétverős vidijóklipp:)

Baly-München 2009.04.21. 10:49:48

@gastro vazze: Nem szidtam. Anno szerettem. De ha a valodi zenei ertekeit felnött fejjel ertekelem.....Elegge slagerecske. Es itt a MG AW vita lenyege. A darab zeneisege, nem vitathato. Ami MG erdeme. De amit utolag abbol faragtak, egy valodi slagerzene. Es ez nem MG erdeme.... :) Szoval nem egy alternativ probalkozas. De termeszetesen sokaknak egy korszakot femjelez! ezt tiszteletben tartom. Nem azt mondom, hogy a Violator gyenge lemez....De az egyik leginkabb slagerre, sikerre, penzre hajto DM album. Nekem tul slageres. Peersze van ott par nem slager szerzemeny. Azok a legjobbak.

gastro vazze 2009.04.21. 10:50:22

@melodycenter2000:" sőt CD boltosként a három megjelent formátumról is,ugyanis a körítés is hozzátartozik egy lemez egészéhez."
--öööö....van még ilyen vállalkozás ?! :S

Baly-München 2009.04.21. 10:51:46

@gastro vazze: Ja! Hogy Mike Oldfild mennyire rakta le a techno alapjait azert azt vitatnam.....Na ne maaaaaaaar........

Baly-München 2009.04.21. 10:55:51

@A/A: Balos melos hatasok azert nyugaton is voltak. Nem?.......
De ertelek. Ettöl függetlenül emlekszem Martin lenines kitüzöire.
ersze, persze. Talan meg nekem is voooolt....:)
De nekem ök mindig a nyugatot jelentettek. Es nezzük meg az akkori keleti, akar magyar zenei kinalatot, eleterzest.....Na az volt az igazan Techno....:)

Baly-München 2009.04.21. 11:05:52

@joeramirez: Sajnos az itt olvasottakbol csak a zenei hozzanemertes, naivitas arad.......
Miert varja mindenki egy 30 eve regnalo csapattol, hogy valami mega oltari korszakalkotot hozzon?
HALLLOOOO MINDENKI!
A DM MAR KORSZAKOT ALKOTOTT!
Azt pedig nem szoktak a zenekarok többször is megcsinalni.....
Az összes 80 as evekbeli csapat mara mar kirta magat. U2- Duran stb mind....Vagy egyszerüen eltüntek reg.
Ahoz kepest ez a DM lemez tübb mint jo! Tegyük mar he
lyere a dolgokat.
Ugye nem varjuk Egerszegi Krisztinatol, hogy jövöheten megussza, a 92 es vilagcsucsat.....Gyerekek....
fiatalabbak, frissebbek mar ti sem lesztek. Ha most ennyi baromsagot irtok, mi lesz kesöbb? Ennek fenyeben ez meg oriasi produktum a D M töl... :)

mista · http://langologitarok.blog.hu 2009.04.21. 11:26:50

öröm és boldogság olvasni a soraitokat srácok. húzzatok bele.

a legjobbak azok, ahol elmagyarázzátok, hogy a dm mekkora jelentőséggel bírt az elektronikus zene fejlődésében és bizonyos stílusok - pláne a deephouse - kialakításában. ilyet szeretnék még többet olvasni, ha lehet.

@joeramirez: elhiszed, hogy rettentő geci válaszkommenteket tudnánk nektek írni, ha mi is ennyire hülyének néznénk titeket, mint ti minket? songs of the universe ... hát persze. sosem gondoltam volna, hogy beleláttok a fejünkbe, de most kegyetlenül megfogtál :D

@A/A: ezt majd megbeszéljük "négyszemközt" :)

ami pedig a john the revelatort illeti, dm fanclubbos arcoktól egyáltalán nem várom, hogy belássák, hogy ez szinte az egyetlen olyan dm-szám, amiben van megfelelő mennyiségű kraft. önmagában persze a dal teljesen középszerű, de pontosan ez mutatja a legjobban a dm helyét a világban, hogy ez a középszerű dal az egyik legjobb zenéjük.

gastro vazze 2009.04.21. 11:43:50

@mista: hát te sem vagy normálisabb egy-két kommentelőnél :P:D

Ouroboros 2009.04.21. 14:06:11

Azt hiszem elmondhatom, hogy a Mode meghatározta azt, aki lettem, mióta 12 évesen, tán 90-ben, megvettem a Black Celebrationt. Ezt csak kontextusnak.

Ez az album rossz, az a véleményem. Igen rossz. Rosszabb, mint az Exciter, pedig az nagy szó. És ehhez nincs köze a stílusnak*. Egyszerűen üres, nem működnek a dallamok, mindent agyonra nyújtanak és hajlítanak, és mindez elcsúszik a zenei alaptól (amely helyenként egész bíztató is lehetne). A szövegek banálisak, nem menti meg őket már az önirónia, ami régen a DM védjegye volt.

* Mire gondolok: amikor kijött a Metallicától a Load, vagy a Paradise Losttól a One Second, sokan a stílus miatt fikázták le őket, merthogy mertek korábbi önmagukhoz képest értelmesen újítani. Én nem tartoztam közéjük, szerettem mindkettőt. Ugyanakkor, ha már a Metallicánál vagyunk, a St Anger hiába próbált keménykedni, a Death Magnetic hiába próbál a legdicsőbb időszakhoz visszanyúlni, mindkettő fos, mert hiteltelen és üres. Na így érzek én a Sounds of the Universe kapcsán is.

AronH 2009.04.21. 14:18:00

egyébként kövezettek meg engem is, szerintem is a john the revelator a legjobb :)

xboxer 2009.04.21. 15:21:41

@mista: Te, mint "zenekritikus", jobban tennéd, ha:
1. nagyobb alázattal viseltetnél a téma iránt. Ha szereted, ha nem az aktuális podtod tárgyát.Mert lehet, hogy Te nagyobb király vagy, mint a DM, de szerintem Ők és munkásságuk is megérdemlik az alapvető tiszteletet.
2. tudom hogy működik az index.hu, meg az itteni blogok is. Nyilván Te is. De ha kicsit is ismernéd az olvasóidat és tisztelnéd azt a névtelen, arctalan masszát akiknek írsz, akkor számolhatnál azzal, hogy, ha egy ilyen népszerű együttesről ilyen hangnemben írsz, akkor ilyen stílusú kommenteket fogsz kapni.
3. persze tudom, hogy jó 100-on felüli kommentszámmal rendelkezni, de ezzel az eszközzel kissé bulvárosnak hat a munkád.
4. sokkal alaposabban kéne dolgoznod. rengeteg alapinfó hiányzik. El kéne döntened, hogy lifestyle hangvételű blogot írsz (írtok) vagy szakmait! Mert, ha tudom, hogy ez egy "lifestyle"-os megközelítés, akkor nem zavar a "gimis faszverős, meg a Pecsás mód klubbos kitekintés sem.
5. az olvasóid véleményét is tisztelni kellene.
6. "szinte csak szerencsétlenkednek ahhoz képest, bármit is mondjon bárki a jóval régebbi, mára sokkal inkább klasszikussá vált zenéikről, vagy akármelyik másikról." - az ilyen riposztjaiddal pedig nagyon keményen égeted magad és leminősíted az eddigi munkádat is.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2009.04.21. 19:15:10

@xboxer: feltűnt, hogy én ide összesen csak 2-3 kommentet írtam és a posztban egyetlen karakter sem kötődik hozzám? ha igen, akkor nem értem, hogy az előbbi kommented felét miért címzed nekem.

egyszer már elmondtam, nem kell hatalmas összeesküvéseket sejteni a posztok mögött és azt is felesleges gondolni, hogy mi egymás között megbeszéltük volna, hogy "na akkor ezt most mindenkinek jól fikáznia kell, hogy legyen sok komment".

ez egy ilyen, néhány hetente jelentkező rovat a blogon, amibe mindenki leírja egy adott időszak valamilyen szinten meghatározó lemezéről a legelső meghallgatás utáni azonnali véleményét, érzéseit, szabad stílusban. és pont az a különlegessége, hogy mindenki leírja, amit gondol, az is, aki az adott előadót, műfajt, akármit nem ismeri annyira. vagy éppen ismeri, de ki nem állhatja, nem tiszteli semennyire, vagy éppen hardcore rajongó. így aztán mindig is lesz ezekben a posztokban viszonylag laikus vélemény is, meg jóval hozzáértőbb is, és azt remélem/reméljük, hogy mindig elég sokszínű lesz. persze amikor valami nagyon rossz, akkor nyilván erősebben billen a mérleg nyelve.

azt azért vegyétek észre, hogy ez egy játék, senki nem ide írja élete legkiforrottabb kritikai mondatait.

egyébként, bár nem szeretem hússzor elmagyarázni a szavaimat, de mindössze annyit tettem hozzá kommentben a többiek véleményéhez, hogy szerintem a dm nem egy olyan marha jelentős zenekar, mint azt sokan gondolják (ez az a 3-ból, amivel persze évezredekig lehet vitatkozni), hogy szerintem a john the revelator az egyik legjobb számuk, pedig amúgy "globálisan nézve" az is elég közepes, és hogy ez a lemez cím annyria szánalmasan hat 2009-ben egy ekkora kultusszal bíró zenekartól, hogy a fal adja a másikat. ennyi.

mi nem világos még?

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:06:43

@A/A: "és a a Violator album után (amin ugye a Personal Jesus, Enjoy The Silence, Policy Of Truth, Halo, World In My Eyes, Clean található)" Ezt te irtad. Lejjebb meg arra hivatkozol a commentjeidben, hogy azert ertelmetlen es szar a kritikad, mert meg kellett vagni, mert volt egy karakter limit.
De magyarazd mar el, hogy mit keres itt a Violator tracklistaja? Es a Violator elott a ketto darab "a" betu? Bar ha valoban 14 eves Lajcsi nevu lany vagy, akkor a logikad ertheto.
Ez az egesz blog valami luzer, idiota tarsasag zero tehetseggel, mind a zeneismeret, mind a ujsagiras/helyesiras/fogalmazas teren. Raadasul latogatottsagot csak ugy tudtok elerni, hogy valami fejes haver az indexben kidob nehanapjan titeket a cimlapra. Vagy mivel magyarazod, hogy az atlag postjaitok szinte senki se kommenteli?

@mista: te erre a blogra irsz? mert a stilusod ide illik. a house es az elektronikus zene mas againak uttoroire szerinted milyen zenekarok hatottak? mondjuk a kraftwerk? a depeche mode? persze aki pont a deep house-t hozta fel az se teljesen tiszta :D

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:17:06

@mista: ja meg szamold mar ossze hany elvonalban levo dj, elektronikai zenet jatszo zenesz csinalt mar depeche mode mixet. vagy pl szamold ossze hany szazan remixeltek az enjoy the silence-t. persze, hogy nem volt (!) nagy zenekar es persze, hogy nincs nagy hatasa az elektronikus zenere. lecsekkolhatod a myspace-en :) a john the revelator valoban nagyon fasza, de azert egy harminc mas szerintem jobb dm szamot tudnek neked irni. de persze az, hogy mas az izlesed az nem hiszem, hogy problema.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:18:44

ja es fogadjunk, hogy ennek a szir-szar blognak a leglatogatottabb postjai pont depeche mode temajuak... :)

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:19:24

ja es fogadjunk, hogy ennek a szir-szar blognak a leglatogatottabb postjai pont depeche mode temajuak... :)

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:20:51

ja es fogadjunk, hogy ennek a szir-szar blognak a leglatogatottabb postjai pont depeche mode temajuak... :)

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:22:09

bocs a triplaert, allandoan valami contact the support@blog.hu-s oldal jott be..

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:30:04

en.wikipedia.org/wiki/Depeche_Mode

Depeche Mode influenced many of today's popular recording artists, in part due to their recording techniques and innovative use of sampling. For example, Techno pioneers Derrick May, Kevin Saunderson and Juan Atkins regularly cited Depeche Mode as an influence on the development of techno music during the Detroit Techno explosion in the mid 1980s.[55] Appreciation of Depeche Mode within today's electronic music scene is shown by the numerous Depeche Mode remixes by contemporary DJs such as Ricardo Villalobos' remix of "The Sinner in Me" or Kruder & Dorfmeister's remix of "Useless"

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:30:38

Radiohead frontman, Thom Yorke cites Depeche Mode as an influence with Mode's early 90's album, Violator.
Ken Jordan, member of the LA electronic duo The Crystal Method has said that Depeche Mode is one of The Crystal Method's main influences in music.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:31:11

Chester Bennington, vocalist of Linkin Park, was inspired by the band.[58][59] Another Linkin Park member Mike Shinoda has said, "Depeche Mode is one of the most influential groups of our time. Their music is an inspiration to me..."[60]

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:33:08

@mista: De Johnny Cash is azert dolgozta fel a jelentektelen DM-tol az jelentektelen Personal Jesus-t, mert az egesz Mode egy tulhype-olt gagyi szar, nulla hatassal a zenei vilagra. LOL

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:34:29

a tobbi meg a google-on meg a wikipedian meg a myspace-en.. nem tudom minek ir olyan tarsasag kritikat, amelyiknek fingja nincs ki kivel van.

A/A 2009.04.21. 22:42:43

köszi Fityó. felrakod majd a tagok neveit is? köszi előre is:)
na de addig is ismerkedj evvel:)
www.youtube.com/watch?v=bhc-4tXgc1M

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:46:45

@A/A: szivesen. milyen tagok? Depeche Mode tagok?

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:50:51

@A/A: koszi, hatalmaz zene. Lam lam, ahogy az akos is jol elel a bonanza feldolgozasaibol ez is remek lett.

itt le tudod szedni audioban: nsphml.blogspot.com/2009/04/studio-sessions-audio.html

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 22:59:28

@A/A: nyilvan nem kell bemasolnom mista nevezetu munkatarsadnak a fel wikipediat ha nem ertekezik - hord ossze baromsagokat - arrol, hogy "szerinte a dm nem egy olyan marha jelentős zenekar, mint azt sokan gondolják " meg hogy "a legjobbak azok, ahol elmagyarázzátok, hogy a dm mekkora jelentőséggel bírt az elektronikus zene fejlődésében és bizonyos stílusok - pláne a deephouse - kialakításában"

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 23:18:47

az albumrol lemaradottaknak ajanlom a bare (csupasz) verziokat. egy csomo szam hallgathato allapotban volt eredetileg... Wrong__Bare_, Corrupt__Bare_, www.NewAlbumReleases.net_02 Come Back (Bare) ... bar a dave gahan hangja nelkul fogalmam nem lenne, hogy ez dm.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 23:20:27

jol van, mar en is ossze-vissza irok... szoval az albumban csalodottaknak..

RayBan 2009.04.21. 23:33:43

@Lord Multifilter: azért ahhoz képest, hogy egyfolytában szarozod ezt a blogot, képes voltál csak ehhez a poszthoz több mint negyven kommentet tolni, ami ugye matematikai számítások szerint lassan eléri az összes komment egyharmadát. szóval amikor számolgatsz, hogy hú csak így érnek el sok kommentet, meg magas látogatottságot, akkor vedd bele a te hathatós segítségedet is.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.21. 23:39:48

@RayBan: ez igy van. mit csinaljak ha vasarnap ota masnapos vagyok? :) rakattantam a temara :P Multifilter vagyok, langololofaszblogkomment addikt

Dankó Gábor 2009.04.21. 23:52:43

@Lord Multifilter: Na fogadjunk! Vesztettél is! Jóval a látogatottsági top alatt vannak a Depeche Mode-témájú posztok. Ez mellesleg elég érdekes számomra is, mert a kommentek számában meg valóban benne vannak az első ötben. Tehát: a depeche-rajongók igen aktívak, ha kommentelésről van szó, de Indexet mégsem olvasnak olyan sokan. Azt is elárulom a kedvedért, hogy a wrongos posztunknál kifejezetten alacsony, jóval átlag alatti volt a kattintás, komment viszont oda is sok jött. Mellesleg személy szerint te kommentelted ezekhez a legtöbbet, úgyhogy nagyon szépen köszönjük neked! Mindig örülünk az ilyen lelkes, szenvedélyes olvasóknak!

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.22. 00:07:50

@DankóG: Na igen, en a commentekbol szamoltam es az utolso x postot neztem. Ettol fuggetlenul szerintem irtatok jopar hulyeseget es ez a stilus nekem tenyleg bena. Persze ettol meg valoban alaptalanul irtam, hogy a Depeche Mode temaju irasaitok lennenek a leglatogatottabbak. Beneztem, ez van.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.22. 00:09:23

@DankóG: Megtisztelo, hogy orultok a lelkes commenteknek, meg ha azok perojativak is. Az pedig ennel is hizelgobb, hogy valaszra is meltattok.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2009.04.22. 09:11:49

Az jutott eszembe, hofy egy -két hete utaztam kocsival (csak rádió van), és hallgattam a Slágert ahol, a pank autós guru mesélt az AC-DC koncert élményéről (tegnap is ezért ők jutottak eszembe), és jól lehuzta őket (szerinte még a gitár is hamis volt), a Bocsi meg védte a csapatot. V.mi ilyesmi van itt is. Tény a DM egy Kultusz zenekar.
Letettek már Ők annyit az asztalra, hogyha 2 havonta adnának ki v.mi albumfélét akkor ŐK lennének a modern zene egyik legnagyobbjai, de ilyet inkább nem tesznek.
A lemezeket összehasonlítani teljesen felesleges (még a 80-as évekbelieket is) pedig akkor szinte évente jött ki új album. Minden lemez más, hangzásban, hangszerelésben, érezelmi világban stb.
Photographic-ot pl. a pipeline-al összehasonlítani felesleges, pont úgy ahogy az en joyt a john the...-al.
Nekem egyébként a kedvencem a The Sun and The Rainfall, és természetesen a lemez A Broken Frame. Ezt a lemezt már a Some Great Reward-dal is felesleges összehasonlítani, hát még a SOFAD-al.
Így az éppen aktuális lemezt a régiekkel szintén feleslegesnek érzem.
Halgatok, vagy 23 éve DM-et talán már tudom miről beszélek. (persze a hangulat pl. 91-ben Verőcemaroson is más volt, mint most ez a lemez, de közbe eltelt jaj! 18 év.)

Ouroboros 2009.04.22. 12:07:09

@soulclipse:

Én nem akarom semmihez sem hasonlítani. Nem azt várom el egy DM-albumtól, hogy ugyanazt hozza, mint az egyszeri és megismételhetetlen Songs... például.

De azt elvárom, hogy megérintsen, hogy legyen valami mondanivalója számomra, hogy összeálljon valamivé, ami kerek.

Ennek az albumnak a dalai számomra nem állnak össze, nem mondanak semmit, azon kívül a makacs benyomáson kívül, hogy az írójuknak már nem is volt semmi mondanivalója, csak egy kötelező gyakorlatot tudott le.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2009.04.22. 14:03:03

@Lord Multifilter: hát, te egy marha vicces ember vagy. köszi, hogy bemásoltad ide a fél wikipédiát, de nem sok értelme volt.

most akkor hagyjuk a dm globális popzenei hatását, ezen úgyis évezredekig lehetne vitatkozni, viszont azért az elektronikus tánczenei stílusokra gyakorolt óriási, megkerülhetetlen hatásra a büdös életben nem fogok rábólintani.

igazából már megbántam, hogy egyetlen sort is írtam a dm-ről, mert bár tudtam, hogy jönni fognak az ilyen, hozzád hasonló túlbuzgó rajongók, de arra azért nem számítottam, hogy itt majd arról kell értekeznem, hogy juan atkins-ra vagy derrick may-re miért kurvára nem a dm hatott igazán jelentősen befolyásoló mértékben.

senkit nem érdekel, hogy hány elektronikus zenében jelentős név készített dm remixet az elmúlt 30 évben. még akkor sem, ha egy rakás kurva jó van ezek között. (tényleg egy rakás kurva jó van ezek között) ennek világon semmi köze ahhoz, amit én írtam.

itt valaki azzal jött, hogy a dm konkrét elektronikus tánczenei stílusok konkrét létrejöttében konkrétan kurva nagy szerepet vállalt (és többek között a deep house-t említette példaként :D), ami egy konkrét marhaság.

nem tudsz egyetlen olyan klasszikus elektronikus tánczenei stílust sem mondani, aminek létrejöttében a dm akkora szerepet vállalt volna (hatásként), hogy ne lehetne náluk legalább 5-10 sokkal nagyobb hatást említeni. se az ambient, se a techno, se az elektro, se a house, se a trance, se a drum and bass, sem a breakbeat, sem a triphop nem ilyen.

az tény, hogy a dm mai elektronikus zenészek hatalmas táborára gyakorolt hatást utólag, de az, hogy az elektronikus tánczene hőskorában a komoly hatású alkotók között lett volna, egész egyszerűen nem állja meg a helyét.

kifejezetten a dm az, amire nagy hatást gyakoroltak a korai elektronikus és industrial úttörők: a kraftwerk, a throbbing gristle, cabaret voltaire, nitzer ebb, front 242 stb.

a house, a techno stb úttörőire, giorgio morodertől kezdve larry levanen át, a konkrétan a keresztapa frankie knuckles-en, marshall jeffersonon, ron hardyn keresztül a detroiti techno fenoménokig pedig senkire sem a dm gyakorolta az alapvető, megkerülhetetlen hatásokat, ezt hatvan tonnányi interjúból, erről szóló tanulmányból stb-ből meg lehet tudni, de ha csak két füle van az embernek, akkor is könnyű szerrel összevethető, hogy mekkora párhuzam van az akkori dm és az akkori detroit és chicago között. és a sort lehetne folytatni.

egyetlen dolog elvitathatatlan: a dm mindenképpen azok között a bandák között volt (az elsők között), akik nagy nyilvánosság előtt, komoly tömegeket vonzva emelték be az elektronikus tánczenei elemeket a poprock zenekarok világába. ez viszont egy teljesen más történet, és semmi köze ahhoz, amit én írtam és amire reagáltam egy korábbi poszt miatt.

egyébként pedig hidd el, tényleg nincs értelme ide másolnod a wikit. azt (és annál sokkal többet) én már mind olvastam :D

Ouroboros 2009.04.22. 15:26:59

@mista:

Nitzer Ebbet kár volt említeni, mire megalakultak, addigra a Mode már egy nagyon is karakteres, úttörő albumot kiadott, a Construction time againt.

A Front 242 hatásait nem vettem észre, de lehet, nem vagyok elég vájtfülű.

Arra nem verném magam, hogy különböző dincidanci elektro formációkra milyen hatást gyakoroltak, mert az nem az én világom, de azért az sokat elmond, hogy metálbandák emlegetik a hatások között, és olyanoktól születtek földolgozások, mint a Lacuna Coil vagy a Moonspell.

g.apollinaire 2009.04.22. 17:49:57

Megmagyarázni, elemezni azt, hogy mi miért tetszik, vagy nem tetszik zenében, költészetben, festészetben, vagy irodalomban, nekem gyanús. Aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja (vagy cikket ír róla).

brucewillis 2009.04.23. 18:23:34

Nem gyenge ez a cikk. A kommenteket is nagyon furcsa volt olvasni egy darabig. Amíg be nem villant Torgyán doktor, ahogyan vörös fejjel ordítja, hogy "...mindenki...azonnal...monnyon....LE.."
Na, onnantól kezdve egész jól szórakoztam.
Vihar a biliben, srácok.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.04.24. 09:11:33

Juj de kegyetlenül lehúztátok:) Jelentem letöltöttem meghallgattam, elsőre egy két szám ami tetszett wrong, jó húzós, szerintem az in sympathy igazi koncertesen bebaszós lebegős, hol to feed rendben van, milas away/the truth-t pedig ha kicsit rockosabbare hangszerelték volna szerintem a songos fo the faith-re simán fefért volna.
Nekem összeségében egyáltalán nem csalódás az album, sokkal rosszabbra számítottam.
Persze én ott lettem végképp depech fan amikor mindenki elhűlt gahan hosszú haján, azt az albumot nem elhet überelni, azon iszonyatosan hangzik hogy valami kegyetlen állapot közben születtek a számok (gahan majdnem halála)
exciter felejtős egyetlen szám van rajta mit bármikor meghallgatok az i feel loved.
ultra nem rossz album, de nekem ez egységesebbenk látszik.
playing the angel, nagy visszatérés hallgatás után, 4-5 jó szám.
summa summarum ez talán kicsit visszalépésnek tűnik hangzásban, de szerintem teljesen vállalható.

Tom_tom 2009.04.25. 17:08:08

Végigolasva a kritikákat, ez a blog egy kabaré.Olyan mintha én írtam volna egy krtitikát az új Shakira, vagy Pink albumról.Mivel nem szeretem őket, így jót nem írtam volna.Mondjuk attól nem biztos, hogy ilyen tróger, tahó módon fogalmaztam volna.Vkinél olvastam a klub "élményéről", én is megosztanék itt egy "rockfesztivál élményem", ahol a saját hányásától összeragat hajjal, a sárban dagonyázva !kefélt! az idilli pár (konkrétan a MAMF-on volt)Ennél lejjebb nem lehet alacsonyodni.Egyszóval szélsőséges példákat lehet emlegetni, de nincs értelme.Az első hozzászólásokat elolvasva (kb.5-öt)nem volt kedvem tovább olvasni.A kemény zene mellé kemény srácok is kellenek, kemény (és egyben alpári taho)szöveggel.A cipész maradjon a kaptafájánál, ti meg a hosszú haj,hosszúszárú puma cipő, sőr, meg a szontyinál...

mickeyknox 2009.04.28. 13:17:16

várjatok csak dm rajongók.... kábé 2-3 hónapot. aztán már max havonta 1x fogjátok ezt a lemezt betenni a lejátszóba. most még tetszik, mert új, de majd rájöttök, hogy jelentéktelen mű ez.
annak idején mikor kijött a st. anger, dühös voltam mindenkire, aki fikázta. mert rajongó vagyok. eltelt pár hónap, és sose tettem be többet a lemezt. mert szar.

mickeyknox 2009.04.28. 13:20:08

ja, és egyébként egy blogon miért ne írhatná le valaki a véleményét egy cd-ről? lehet, hogy azért, mert ez egy blog?

virtual-horgasz 2009.04.28. 13:37:41

@Tom_tom: "A cipész maradjon a kaptafájánál, ti meg a hosszú haj,hosszúszárú puma cipő, sőr, meg a szontyinál..."
Azér' nem minden rokker ilyen, én például a boroskólára esküszöm... Ez persze nem igaz már egy pár éve lejötem róla. :)

A Mode pedig jó, elvitathatatlanul nagy érdemei vannak. Jó dalokat, nagy slágereket, himnuszokat köszönhetünk nekik. Ugyanakkor minden lemezen elbújtatnak egy-egy mélyebb, nem mindenki szívébe betaláló dalt is. Nekem pl az Ultrán a Home a kedvencem, a klippes slágereken kívül persze.

Talán kissé offtopik voltam, de ezt az új lemezt még sajnos nem hallottam, de pótolom a hiányosságot.

szes.istvan@freemail.hu 2009.04.29. 18:12:53

A Home klipes sláger, szakértőkém.

rez 2009.04.29. 19:29:58

@A/A: "...de visszatérve az első, túlértékelős pontra: amikor a Krafwerk, a DM vagy a Yazoo kezdett el elektronikus zenét csinálni, akkor az nem úgy nézett ki, hogy leülök a PC elé letöltök egy szekvenszer programot, egy dobcomputer programot..."
clarke a yazzo-ban már "majdnemsamplert" használt... (fairlight cmi: www.sequencer.de/syns/fairlight/FairlightCMIseries.html)

lezer 2009.04.30. 15:58:36

- Úh a Ghost!!!!
Nekem ez az album tetszik, szeretem! A zenészek pártján állok. "Bukott zenészekből lesznek a legjobb kritikusok":) Mondta a zenész nagybátyám, kiválló szintis. Ez is egy szakma. Még szerencse, hogy nem a véleményformálók alapján írják a zenét. Hál'istennek, hogy a DM nem ad ezekre a hangokra! Lehet naív vagyok, és úgy hiszem, még mindig inkább kifejező eszköze a zenélés a DM-nak, mint hogy az üzleti érdekeket nézzék, piacra írjanak. Nem akarom elemezni az albumot, csak az ízlésemre hagyatkozva mondhatom: megfogott!!!! Soha nem tudatosan foglalkoztam a zenehallgatással, hanem az érzések kiváltásara adtam. Hétvégén levezettem kb 1800 km-t. Közben végig többször is meghallgattam és "meg tudtam hallgatni". Mintha a SOFAD/ULTRA/Exciter képi világa köszönt volna vissza, nyersen, szintisen. Ez valami új! Szellemek suttogása. Háttérzaj a világegyetemből (A kapcsolat) , a túlvilágból, pokolból(bűnök) kiszűrődő fájdalom. Mint egy középkori festmény. Mint a Walking in my S.. A Ghost nagyot ütött előszőr! Olyat mint a My Joy. Wrong, Peace, stb. -nem mintha éreznénk a világ mai problémáját?? -De minek megyarázom én itt ezeket. Hallgatom tovább. Jobban esik mint az előző album. Nem, nem vagyok fekete ruhás módos. Nem értem miért jó az, ha szétfikázuk valakik festményét, zenéjét vagy versét! Majd eldől. Eldönti a történelem. Viszont nekem az az érzésem tévednek a "kritikusok". Sikeresebb lesz az albom mint gondolnák...
Kifog vajon emlékezni ezekre a kritikákra? És mennyien a számokra!

rez 2009.04.30. 19:52:32

a DTS verzió egész hallgathatóan szól... de több tucat végighallgatás után sem emlékszem belőle dallamokra... azt hiszem, ezért nem lesz ez sosem jó album számomra, csak háttérzenének...

Tom_tom 2009.05.04. 12:26:06

"Sikeresebb lesz az albom mint gondolnák...
Kifog vajon emlékezni ezekre a kritikákra?"

"Több mint 15 országban -köztük Magyarországon is- első lett a 'Sounds Of The Universe' nagylemez az album eladási listákon. No.1 pozíciót ért el az össz-európai listán, illetve Ausztriában, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Finnországban, Horvátországban, Lengyelországban, Mexikóban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban, Svédországban és Szlovéniában! Top 3-ba jutott Angliában (2), Franciaországban (2), Görögországban (2), Hollandiában (2), Norvégiában (2), Oroszországban (2), Portugáliában (2), az Egyesült Államokban (3), Írországban (3) és Kanadában (3) is. 300 ezer példányos első hetes eladásával 1. helyen nyitott a világ listán. A 'Wrong' kislemez idő közben No.1 lett Olaszországban és Spanyolországban. Érdekesség továbbá, hogy a single beverekedte magát több tengerentúli Top 100-as listába is, így 64. lett Kanadában, 89. helyen végzett Japánban és a 97. helyig jutott Chilében."
Szerintem ez magáért beszél.Mert 1-2 embert át lehet verni, de ennyit nem.

ASCHCROFT 2009.05.05. 15:22:17

Iszonyú gyenge és unalmas album; rettenetesen érezni, hogy elfáradt a zenekar. A Violator-ig készült albumok hibátlanok, ezt követően - pár slágert leszámítva - a DM már nem olyan ütős, mint annak előtte. Ebben nagy szerepet játszik Alan kilépése is, aki Martin mellett az egyik legmeghatározóbb tagja volt az együttesnek, a sound-nak. A koncertre csak a régi slágerek miatt megyek ki.