2010.07.07. 10:19 – AronH

"A próbateremben viszonylag népszerűek vagyunk" - Accommodator-interjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Gyakorlatilag a semmiből tűnt fel a hazai színtéren a kurrens zaj-pop duó Accommodator, akik a szakma által nevetségesnek tartott szintetizátorokkal, dobbal, és röfögős basszussal hoznak össze olyan imádnivaló kollázst, amire a magunk részéről rögtön felkaptuk a fejünket. Videoklip-premier és interjú T.Bali-kedvenc zenekarával.
 
Milyen hatásoknak köszönhetően születik meg egy ilyen projekt?
 
Egy lakóközösségben élünk két ránk maradt Casio szintetizátorral. Mivel egyikünk dobos, másikunk basszusgitáros a ritmusszekciós átok kikerülését kettőnk zenekarrá manifesztálódása jelentette. Holmi hangoskodó gitáros, vagy ripacs énekes eleve ki volt zárva. Az avítt közösségi oldalunk létrejöttekor összeírtuk kiket vagyunk hajlandóak visszajelölni: Lightning Bolt, Otto von Schirach, Ágaskodó Telivérek, Dub Trio, Lost Penguin, The Mall, Health, Kong, Trencher, Horse the band, Monster Zoku Onsomb!, Crystal Castles, sBACH, Rolo Tomassi, Dj Scotch Egg és a Leftöver crack.
 
Mi a felállás? Élőben?
 
Viktor basszusgitározik, Dénes dobol, Ricsi, Mózes táncol. Van még 2 casio és néha egy káoszpad. Első koncertünkkor kiegészültünk Milánnal aki MPC-zett, Istvánnal aki széttört egy kamerát és Zolival, aki wifit keresett a színpadon és mindannyian nagyon hasonlítunk valami hírességre.
 
Mi a munkafolyamat?
 
Lenti lakásból feljön Dénes, Viktor kiviszi a nappaliba a hangfalakat, átjönnek Ricsiék és ami tetszik Mózesnek is azt összepróbáljuk a vágóhídon. Van egy számunk, amit egy kihangosított gameboy segítségével írtunk, ami a játék kiválasztása híján magát loopolta, mi meg egy órán át próbáltunk alájátszani valami odaillőt. Azóta semmit nem hallunk ugyanúgy mint rég. Dénes amúgy nem tudja kétszer ugyanúgy eljátszani a számokat, Viktor meg mióta túl sok papírt evett, könnyebben megbicsaklik.
 
Honnan a fétis a borzasztó (Casio) szintihangokat illetően?
 
Mióta Milán elvitte az MPC-t csak a szintikben rejlő lehetőségek maradtak. A hülyehang gombok nagyon hasznosak, mikor át kell váltani dobról/basszusról szintetizátorra. Dénesében néha merül az elem, és olyankor adja ki a legszebb zajokat.
 
Van ehhez gyomra a magyar közönségnek? Vannak élő fellépések? Hogy veszik?
 
A nappaliban és a próbateremben viszonylag népszerűek vagyunk. Úgy még nem telt el próba, hogy legalább egy pozitív kritikát ne csikartunk volna ki valakiből. Ezek általában félsüket alkoholisták, vagy a legközelebbi hozzátartozóink. Viszont a szomszéd házból átjött egyszer egy idős nő, virág formájú szemüvegben és azt mondta unalmasan játszunk. Első nyilvános fellépésünk egy Gödör nevű helyen volt késő este 7-kor, tehát főműsoridőben, amire több mint 20-an voltak kíváncsiak. Arról készült videófelvétel is, de a közönség eufóriáját kivágtuk, viszont a kameratörést benne hagytuk. Szóval ha létezik olyan ember, aki szereti, mikor valaki shuffle dj-zik kontakt hibás laptop hangfallal akkor az a rajongónk, de a zenekar jövőbeli pozicionálását alapvetően "on"-ra végződő városnevekben látjuk.
 
Ki készítette a klipet? Mennyi időt vett igénybe az elkészítése?
 
Viktor diplomája jó ürügyül szolgált a klip elkészítéséhez, mert az állam állta a költségeket, az egyetem meg adott érte egy papírt. Korábbi munkáinál úgyis túlnyomó részt zenéhez köthető mozgóképpel és a digitális jelenségek analóg megjelenítésével foglalkozott. Az általa gyártott videóklipek, zenekari promo videók, koncert dokumentációk, turnéfilmek során a megbízásból adódó kötöttségeket mindig szem előtt kellett tartania. Így például az adott zenekar imidzse, a zenecsatornák játszási feltételei, az adott szám stílusa, szerkezete, hossza stb. Viszont itt ez a kötöttség feloldódott, mivel saját zene szolgált alapul a kliphez, aminek fontos részét képezte a mozgókép cselekményének, látványvilágának és a zene végleges verziójának szimultán létrejötte. A zene és a videó párhuzamos kidolgozásának célja egy közel 50-50 százalékos hang és képarány megteremtése volt. Mivel a dal szerkezete több élesen elkülöníthető váltással van tele, a képi megjelenítés is periódusonként különböző megoldásokkal bír. A klip gerincét egy egyszerű narratív vonal jelenti, mely nem más, mint a főcímből ellopott betűkkel való menekülés a stáblistáig. Ezek a karakterek a főcím után, ABC-s zenei hangokként jelennek meg, mindig az éppen hallható zenei hanggal egy időben. A menekülés során videós hibajelenségek analóg rekonstrukcióit látjuk, melyek a zene generálásánál megfigyelt mozgásokon, vagy a hallható zenerész asszociatív átértelmezésén alapszanak. Alap koncepció volt a kizárólag felvétel során rögzített effektek alkalmazása, mellyel az amúgy bosszantó videós hibák egy manuálisan létrehozott dimenzióban pozitív látványelemként működhetnek. Mindez bő egy hónapot vett igénybe.
 
 
A kezdeti zajongós lendület dicséretes, de szélesebb réteg érdekében készek lennétek néminemű kompromisszumra?
 
Ha ennél kevésbé lennénk zajosak, akkor azt a fineszt vesztenénk el, amivel kicsit kitűnhetünk a jelenlegi közegből. Egyébként nem is tudnánk zajtalanabbak lenni, mert nem vagyunk annyira technikásak hogy tisztábban merjünk megszólalni.
 
További tervek?
 
Egy szám/egy klip barterben felveszünk egy demónyi anyagot és nyár végeztével kiköltözünk egy "on"-ra végződő városba, ahol már izgatottan várnak az ott élő koncertszervezés kész ismerősök. Egy ideig Karcsiéknál fogunk kanapézni, meg pultozni a buli negyedben de a koncertre látogatók számát minimum a kétszeresére növeljük. Az első klip egyfajta előzetese az elkövetkezendőknek, mivel a különböző snittek amik itt csak pár másodpercig láthatóak egy egész klip hosszúságban is működőképesek lesznek. Valószínűleg az óriás ujjakkal fogjuk kezdeni, mert már a folyosón sem nagyon férnek el.

interjú elektro accommodator



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása