2010.09.27. 07:35 – New Noise

Üdv a családban! – Pennywise-interjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

A Pennywise jelenleg az új lemezén dolgozik új énekesével, az Iginte-ból importált Téglás Zolival (aki mellesleg hétfőn, szeptember 27-én lép fel egy ingyenes buli keretében a Zoli Banddel Keith Caputo előtt a Dürer-Kertben). Ez az interjú még idén tavasszal készült, mielőtt a kaliforniai punkzenekar Budapesten koncertezett volna, és eredetileg az ingyenes New Noise első, 2010 áprilisi számában jelent meg.

Mi az első emléked a Pennywise-ról?

Sokat jártam szörfözni, és mindig őket hallgattuk a kocsiban mikor mentünk le a partra. Aztán mivel ők is a környéken laktak, személyesen is megismertem őket, és nagyon jó barátok lettünk a gitárossal, Fletcherrel.

Melyik a kedvenc lemezed tőlük?

Az utolsó az nagyon tetszik, a Reason to Believe. Szerintem az baromira jó lett!

Mikor énekest kerestek, hogyan kerültél képbe?

Épp Magyarországon voltam, és telefonálni akartam az egyik ismerősömnek, de véletlenül Fletcert hívtam, mert akit eredetileg akartam, az pont az ő neve felett volt a telefonkönyvben. Szóval valamit elbénáztam, és eggyel tovább léptem. Ha már így összeakadtunk, akkor megkérdezte mi a helyzet velem, mondtam, hogy Magyarországon vagyok éppen, ő meg rávágta, hogy jó, akkor menjek szépen vissza Los Angelesbe, legyek olyan kedves, mert énekest keresnek. Mondtam jó, akkor indulok. Amúgy Fletcher már régebben is mondogatta, hogy az énekesüknek gyereke született, és már annyira nem akar eljárni turnézni, mert inkább lenne otthon a családjával, minthogy járja a világot.

Mást is megkerestek?

Hajjaj, azt hiszem 30 vagy 35 embert is meghallgattak előttem. Volt, akivel már a stúdióba is elmentek. Engem is egy csomó ideig próbálgattak, elvittek a stúdióba, meg voltak nagy fesztivál fellépések. Az utolsó ilyen fesztiválon például 13 ezer ember előtt vizsgáztam Los Angelesben, hazai pályán, és az nagyon jó koncert volt, mindenki nagyon szerette. Akkor döntötték el, hogy maradhatok. Koncert után elvittek vacsorázni, és ott mondták, hogy „Welcome to the Pennywise family!” azaz „Üdv a családban!”.

Hogy érzed, a közönség elfogad?

Sok ember annyira szereti a Pennywise-t, hogy a testükre varratták a zenekar nevét, sokan ezen a zenekaron nőttek fel, úgy érezték, hogy ez a zenekar mindig ott volt mellettük, szóval a rajongók fanatikusan szeretik őket. Fontos volt nekem, hogy ezek a rajongók, akiknek egy része lehet nem is ismeri az Ignite-ot, sőt, lehet, hogy utálja, ne veszítsék el emiatt a zenekarba vetett bizalmukat. Ők, akik 20 évig támogatták a Pennywise-t, azt tudják mondani, hogy igen, ez az új lemez is igazi jó kis Pennywise-lemez. Szeretném, hogy a rajongók bírnák az élő koncerteket, hogy tetsszen nekik a lemez, amit írunk. Ha egy zenekarnak húsz évig volt egy meghatározó énekese, aki kilép, akkor nagyon nehéz az új embernek a helyére állnia.

Mennyire van rajtad nyomás emiatt? Mennyire tudod önmagadat adni?

Például amikor írjuk az új számokat, mindig az ének a legutolsó, és abból is próbálok több verziót kitalálni, hogy minél jobban megfeleljen. Elég nagy kihívás ez számomra, de annál többet nem tudok tenni, minthogy száz százalékkal csinálom, mind az új dalokat, mind a koncerteket, és minden este maximálisan odateszem magam a színpadon. Ezért is várom az otthoni, magyarországi koncertet, mert ha ott elfogadnak, ha ott tetszeni fog az embereknek, akkor egy kicsit megnyugszom. Persze nyilván úgy kell csinálnom ezt az egészet, hogy nekem is jó legyen, én is jól érezzem magam közben, de a zenekarnak is jó legyen, elégedettek legyenek velem, és a rajongók sem szabad, hogy csalódjanak. Ha mindhárom összejön, csak akkor jó az egész.

Hogy áll a lemez? Mondtad, hogy már írjátok.

Igen, de még nincs finisben a dolog, még sokat kell rajta dolgozni. Olyasmi lesz, mint a két legutolsó, erős, mérges, punk rock zene. Úgy tervezzük, hogy valamikor a jövőre lesz kész.

Az Ignite-tal mi a helyzet most?

Működik, turnézunk, írunk dalokat, szóval minden oké. Nagyon jó barátok vagyunk, nem állhat közénk másik zenekar. Ott volt nekem a California United és a Zoli Band is, sőt a Zoli Band most csinál új lemezt, és szeptemberben európai turné is lesz vele, de ez sem okoz gondot. Aztán pluszban ott van még pelikánmentés is. Nagyon sok időmet és energiámat fordítom a veszélyeztetett állatfajok védelmére, és megmentésére is, szóval nem unatkozom.

Interjú: Juhász Edina


interjú punk pennywise new noise



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása