2010.10.05. 09:00 – sixx

Ozzyt lapáttal sem lehet agyonverni

Ozzy Osbourne @ Papp László Budapest Sportaréna, 2010.10.04.

Érthetetlen hogy sikerül összerakni a 61 éves Ozzy Osbourne-t az egyes koncertekre, de valahogy mindig sikerül. A Scream című albumát turnéztató egykori szakmunkástanuló egy jónak kis túlzással sem nevezhető koncertet adott a nagyjából félig telt Sportarénában, de ha ma megint fellépne, bármennyit kifizetnék a jegyért.

Van egy szint, ami fölött a rockzenészeket már teljesen más mércével méri az ember, egy Ozzyt, egy Lemmyt, vagy Keith Richardsot nem lehet összehasonlítani olyan, egyébként kiváló zenészekkel sem, mint mondjuk Bruce Dickinson vagy James Hetfield. Ebbe az elitklubba tartozó jóembereknek hajlamosak vagyunk megbocsátani a hetvenperces koncertektől a vokóderrel feljavított énekhangon át a csak nagyjából eljátszott gitártémákig mindent. Ezért nem lehet igazán ütni a tegnapi Ozzy-bulit, pedig ha ugyanezt a produkciót mondjuk egy Iron Maiden kaliberű zenekartól kapjuk meg, akkor telesírnánk nyomorúságunkkal a sajtót.

12

Annál nagyobb közhely nincs is, hogy már az is csoda, hogy a Black Sabbath egykori énekese még tud járni, és megtalálja a színpad baloldalát, pedig így igaz. Érdemes elolvasni Én, Ozzy néven megjelent könyvét, az a drog- és alkoholmennyiség, ami ezen a csávón átfolyt az utóbbi 43 évben, egy teljes Szabolcs megyei falu lakosságát kiirtaná, Ozzy ezzel szemben még a kezét is fel tudja emelni, sőt, tapsol is vele. Soha nem arról volt híres, hogy felszántotta volna a színpadot, 1978-ban pont annyit mozgott egy-egy Sabbath-koncerten, mint most, csak akkor még énekelni is tudott, és nem kellett folyamatos mankóval vagy vokóderrel rásegíteni a hangjára.

A pesti bulin is annyit nyújtott, mint másutt, locsolta a népet slaggal és vödörből, kicsiket ugrált örömében a mikrofonállványba kapaszkodva, és természetesen most is egy bazinagy plazmatévéről olvassa a számok szövegeit és a felkonfokat is, bár a let's go fucking crazy-t igazán megtanulhatta volna már, az 1970-ben írt Paranoid szövegéről nem is beszélve. Ami a mesterségesen megtámogatott énekhangot illeti, erre lehetett számítani, így a vásári jellegtől és hakniszagtól eltekintve ezzel annyira nagy baj nincs, Ozzy ezt nyújtja 2010-ben, ha nem tetszik, nem kell elmenni a koncertre.

06

A hangosítás jó közepes volt, oldalt nem volt mély, az első három számban meg semmi sem, tompán, erőtlenül szólt a cájg, ráadásul valami gerjedt is, mint a veszedelem. Később vagy jobb lett, vagy csak megszoktam, fene se tudja, de a Crazy Train alatt már nem érdekelt, hogy a Rob Zombie-tól érkezett Blasko nevű bőgős hiába küzd a hangszerével izomból, én egy hangot nem hallok belőle. A két újabb tag (Blasko már az előző lemezen is ott vigyorgott) a gitáros Gus G és a dobos Tommy Clufetos amolyan kellemesen semmilyen, amit kell, eljátsszák (Gus G mintha Jake E Lee szólóit jobban kedvelné Zakk Wylde vagy Randy Rhoads szerzeményeinél), de egyéniségnek még véletlenül sem nevezné őket senki.

A setlisttel is lehetne vitatkozni, a Road to Nowhere vagy az I Don't Want to Change the World helyett szívesebben meghallgattam volna a Miracle Man-t vagy a Desire-t, esetleg beférhetett volna a Flying High Again is, de egy olyan életműből, mint az Ozzyé, bőven lehet válogatni - az Ultimate Sinről eljátszott Killer of Giantsnek és a Shot in the Darknak én kifejezetten örültem. Kissé puritán volt a színpad, és a mérete sem volt olyan lenyűgöző, mint amit teszem azt, az AC/DC hozott magával, de mindez mellékes, mert Ozzy állt a mikrofonnál, és nyomhat mögötte bárki, bármit, ezt az embert akkor is révületben bámuljuk, ha egy telefonkönyvet olvas fel, és közben aprókat szellent.

Fotók: Huszti István

Szerintünk: (4/5)
Szerintetek: (5/5)

rock metál ozzy koncertbeszámoló



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tblv 2010.10.05. 09:24:12

Egyetértek, bár a hátsó szektorokban ülve a hangzás nekem arányosabb volt, és a bőgőst is hallottam rendesen, a gerjedések ellenére.

queensryche 2010.10.05. 10:02:47

Na jól van, akkor tegyünk tisztába néhány dolgot. Vocoder-autotune nem volt, vagy ha mégis, akkor nem használták megfelelően-nem jó paraméterekkel használták.

Ellenpélda:
www.youtube.com/watch?v=7nIjnsjwo9o

( 1:30-tól, de a refrénben még a laikusok is hallják)

Hangzás:
Dob: A keverő előtt kb. 3 méterrel állva a kickdrum ordenáré hangos volt és a buli folyamán is csak egy kissé vették vissza.

Bass: nem erőltették meg magukat, tény.

Gitár: Körülményekhez képest egész elfogadható volt.

Összességében: A lábdob jól beleqrt a hangképbe, de ...és itt jön az, hogy 'ez Ozzy volt, bazzeg, örüljél!' Nem, nem cinizmus, én is így gondolom. Mindenért kárpótolt, hogy az öreg még önmagához képest is jó formában van és bár ez egy igencsak vékonka setlist volt, mégis megérte ott lenni és bánhatja, aki nem tette meg, ugyanis a büdös életben nem jön már ide többé.
( Én erre fogadnék...)

DartagnanX 2010.10.05. 10:18:05

Engem kicsit meglepett a lengyel zászló, de azért jó volt.
Rövid volt egy pöttyet.

pindroch 2010.10.05. 10:24:30

A zászló nem Ozzy hibája, hanem a koncertszervezőké. Ő szerintem az angol zászlót sem ismeri, meg amennyi koncertet ad mostanában, azt sem tudta melyik országban van. Egyébként inkább lengyel zászló, mint román vagy szlovák.

Én nem a hangzásért mentem, arra ott a lemez, Ozzy miatt, csoda hogy egyáltalán még meg tud mozdulni. Énekelni sose tudott, nem is várta tőle senki.

queensryche 2010.10.05. 10:25:07

A rosszul beillesztett link még egyszer, mert ez a legjobb minőségű.

www.youtube.com/watch?v=tkUPKEiAIdM

Gnosis 2010.10.05. 10:27:44

Helyesen: Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

DartagnanX 2010.10.05. 10:32:26

@pindroch:
Hehe, én is pont ezt mondtam a koncert közben. Hogy lengyel-magyar két jóbarát, azért mégis jobb, mintha egy román zászlót lobogtatott volna :)

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.10.05. 10:49:44

magam nem vagyok Ozzy rajongó, de azért egyszer megnézném az öreget élőben, talán majd legközelebb

R. Daneel Olivaw 2010.10.05. 11:11:15

Agyonverni semmiképpen... évek óta halott uis... már amennyiben az agyműködést életfeltételnek tekintjük...

RozsaTomi 2010.10.05. 11:20:01

Nekem milliárdszor jobban bejött mint a Metallica.....

Baloo27 2010.10.05. 11:23:50

Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy ez a csávó szánalmas, vagy inkább röhejes?!

scorpioscorpio 2010.10.05. 11:30:34

Belehaltam h nem tudtam ott lenni, és leszarom a hangosítást...csak láthattam volna élőben! superlájk!!!

HUN_Sector 2010.10.05. 11:32:14

@Baloo27: egyik sem, nem is követendő példa, ő egyszerűen csak az emberi túlélés géntárháza

fraulein praxa 2010.10.05. 11:33:25

@R. Daneel Olivaw:

"a kocsonya", ő csak így hívja az agyát..:-D
nagyon nagy arc.:-)

Artúr Doki 2010.10.05. 11:35:04

@Baloo27: Na ezért kár volt leülnöd a billentyűzet elé...

Lore 2010.10.05. 11:36:30

1. A koncert jó volt, nem kell mindent lehúzni, más 32 évesen sem tud ennyit, lsd. magyar zenészek.

2. A Mikrofon azért gerjedt mert a vízlocsolásnál a mikrofonba is került nem kevés....ennyit a megfigyelésről...és ez öreg egy rock koncert nem az opera...

Azt igazán beleírhattad volna, hogy 12 évestől a 60 évesig sokan ugrált együtt vele, hogy marha jó zenészek kísérték Ozzyt és, hogy a marha drága, nem magyar fizetéshez mérhető jegyek ellenére a dühöngő rész majdnem teljesen megtelt és a lelátón is a drágább szektorban szép számban ültek.

Úgy utálom ezt a lehúzást, hát na...

lamb79 2010.10.05. 11:38:30

3 éve láttam ozzyt a wembley arénában.szerintem nem egy nagy durranás az biztos, zenei teljesítményre majdnem nulla.
egy ideig még szórakoztató nézni ahogy fel-alá totyog de késobb már inkább idegesíto.
szerintem az ember messze túlértékelt, annak ellenére hogy mit muvelt a 70es-80as években. valahonnan mintha kurtoket hallanék- csak nincs itt az ido a visszavonulásra?

Laca79 2010.10.05. 11:38:38

a lengyel zászlót feldobták neki, azért terítette magára

Lore 2010.10.05. 11:41:18

ja és kedves cikk író, ha te ledobolsz fele olyat, mint az általad lehúzott dobos, akkor le a kalappal előtted...

Én úgy láttam, hogyaz a zászló a VIP álló résznél volt pár srácon és azt dobták be Ozzynak, azért vette fel...sokan voltak külföldről is.

Lore 2010.10.05. 11:47:25

szerintem is vedd le az összes kommentet, ami nem téged dícsér...nah ennyit a rákkendrollról :)

Charro 2010.10.05. 12:06:16

Szánalmasok ezek a magukat újságírónak tartó kis ingyenélő senkiháziak, akik elmennek sajtójeggyel egy koncertre és már az elejétől kezdve csak arra figyelnek, hogy mit lehet majd a recenzióban fikázni.

Ezt az embert az egész koncertben csak az fogta meg, hogy mennyire kiírthatatlan ez az Ozzy, hát ez mekkora poén. Gratulálok hozzá, inkább adtad volna oda a sajtóbelépődet oda valakinek, aki értékelni is tudta volna.

Ott, ahol mi ültünk, egyáltalán nem szólt rosszul, az eleje valóban gerjedt, de javították a hibát. A zenekar kifejezetten jó volt, borzasztó dinamikus koncertet adtak, egy perc üresjárat sem volt. Ozzy előtt pedig le a kalappal. Nem érdekel, hogy mennyit drogozott és mihez képest volt jó. Jó volt és kész.

mzsa 2010.10.05. 12:08:01

Ozzy for presidente!
Prince of darkness.

gregaba 2010.10.05. 12:17:47

van abban valami szánnivaló, amikor egy hatvanas emberi roncsot -- aki azért valljuk meg, messze nem tett le annyit az asztalra, mint egy valódi művész, pl. egy író/költő/komolyzenész -- meglett, de feknőni képtelen negyvenes arcok (mint amilyen Sixx) istenítenek és bámulnak révületben. Ozzy NEM nagy ember.
elnézést kérek Sixxtől és Ozzytól.

queensryche 2010.10.05. 12:25:51

@gregorik:

A Black Sabbath szarta ki a metal zenét.Innentől kezdve minimum legenda a pali.A zenéje pedig mindmáig élvezhető, ezt mind hangszeres zenész mondom neked.
Az emberi része nem oszt, ugyanis pár kommentelő véleményével ellentétben messze nem élvezhetetlen az ének, a hangszeresekről már nem is beszélve.
Voltál már koncerten? képes voltál élvezni, igazán? Na, ezt hívod te 'révületnek', mi 'zenei élménynek'.

=Daniken= 2010.10.05. 12:30:25

azért James Hetfield-et olyan kurvára nagy zenészlegendának nem tartanám, van nála egy pár sokkal-sokkal jobb zenész a világon.hogy rockikon lett a metallicával, az más tészta.ott a helye.de nem azért mert akkora fenomén lenne.egyedül még mindig ott obégatná a garázsban a róúLLÁÁ, meg dzsarRRÁÁ szavas sablon szövegeit.

queensryche 2010.10.05. 12:32:56

Nem is tartotta annak, ha elolvasod figyelmesen :)

gergel 2010.10.05. 12:34:38

Nekem Gábor Zsazsa jutott az eszembe.
Nem tudom mivel javítják fel, de érdekes szer lehet.

björn 2010.10.05. 12:35:02

nem is vártam mást a lángolótól...

sixx · http://comment.blog.hu 2010.10.05. 12:39:08

@björn: merthogy? ha ez szerinted egy istrángszaggató buli volt, akkor vagy ez volt életed első koncertje, vagy ozzys pizsamában alszol.

J.G. 2010.10.05. 12:40:36

@Lore: Azért ne túlozzunk. A küzdőtér közepe felé álltunk, mögöttünk már alig voltak, ahol mi voltunk, ott is szellősen álltak már. Nem volt félház sem.
Amúgy pedig, jó volt.
Bár, ami durva, hogy a legjobbak a Sabbath dalok voltak.

snowman 2010.10.05. 12:42:21

Az a helyzet, hogy a megfáradt rockerekkel szemben mindig egy kicsit ambivalens érzéseim vannak.
Szívem szerint már rég nyugdíjba küldeném őket (főleg akkor, amikor a jó kis 70-es évek zenéje helyett elkezdenek kommersz sz@rokat gyártani), mert azért lássuk be, fáradnak talán ők is annyit a sok turné, buli, stúdiózás, gyakorlás alatt, mint egy 40 évesen nyugdíjba küldött kormányőr, de az az igazság, hogy amikor azt látom, hogy még akár a haláluk előtt is felmásznak a színpadra egy kicsit megörvendeztetni a lelkes rajongóikat, akkor megbocsájtok nekik.
És az a helyzet, hogy aki ebben a műfajban nyomott le 20-30-40 évet, annak bizony nem könnyű elkönyvelni azt, hogy a színpad már nem igazán őt várja.
Szóval sokáig éljen a rákkendról! :o)

GGG77 2010.10.05. 12:43:12

Szánalmas. Rég vissza kellett volna már vonulnia, csak hát vannak még, akik fizetnek érte.
Ha van még annyi agysejtje, biztos jót röhög a koncert után, hogy ezért még vkik fizetnek.

Vad.Korte (törölt) 2010.10.05. 12:47:17

Nem értem, Ozzy miért különb, mint mondjuk Dickinson. Nekem erős ez az elfogultság, miután a szerző részletesne leírja, hogy minden milyen szar volt. Idézek:
"egy jónak kis túlzással sem nevezhető koncertet adott
hajlamosak vagyunk megbocsátani a hetvenperces koncertektől a vokóderrel feljavított énekhangon át a csak nagyjából eljátszott gitártémákig mindent
az is csoda, hogy a Black Sabbath egykori énekese még tud járni, és megtalálja a színpad baloldalát
1978-ban pont annyit mozgott egy-egy Sabbath-koncerten, mint most, csak akkor még énekelni is tudott, és nem kellett folyamatos mankóval vagy vokóderrel rásegíteni a hangjára
most is egy bazinagy plazmatévéről olvassa a számok szövegeit és a felkonfokat
A hangosítás jó közepes volt, oldalt nem volt mély, az első három számban meg semmi sem, tompán, erőtlenül szólt a cájg, ráadásul valami gerjedt is, mint a veszedelem.
a gitáros Gus G és a dobos Tommy Clufetos amolyan kellemesen semmilyen
A setlisttel is lehetne vitatkozni
Kissé puritán volt a színpad, és a mérete sem volt olyan lenyűgöző"

Akkor miért is isteníted Ozzyt? Engem a teljesítménye érdekel. Nem voltam ott, de ez üü még szerinted is -- szar volt.

Vad.Korte (törölt) 2010.10.05. 12:51:40

Az üü egy gondolatjel volna... :-)
Nem találom a billentyűzetem jobb oldalát. :-o

J.G. 2010.10.05. 12:52:29

@sixx: Azért nem egészen értem ezt. Mégis mit vártál?
A Scream volt kurv@ hamis, a többi olyan volt, mint ami elvárható volt.

Kivéve azt, hogy az elején beFUTOTT. Na, az meglepett...

fraulein praxa 2010.10.05. 12:54:01

huszonéves suhanc vagyok, és nem ozzyn nőttem fel. sőt, még csak nem is hallgattam rockzenét nagyon sokáig. aztán rákaptam úgy 3-4 évvel ezelőtt, és valahogy mindig elképeszt egy dolog: milyen óriási befolyással volt a black sabbath, majd később ozzy a mai zenészekre - ez áll a rolling stonesra és a beatlesre is. valahogy minden hozzájuk vezet vissza. és ezt muszáj tisztelni bennük. ozzy hihetetlen csóróságból és nyomorból küzdötte fel ide magát. sokkal de sokkal nehezebb dolguk volt, mint a mai zenekaroknak, ők tényleg elmondhatják magukról, hogy nem hullott az ölükbe a siker, nem volt elég a jútubra feltölteni valami videot oszt' hello, várni hogy kattintgassanak az emberek pl.

szóval aláírom, hogy nem egy agysebész, de amit elért, azért maximális respect neki a részemről.

James Pond 2010.10.05. 12:55:55

Aki csak egyszer is hallotta a Sabbath Sabotage lemezét az itt hülyeségeket nem ír össze-vissza.

Vad.Korte (törölt) 2010.10.05. 12:59:03

Nem mellesleg: épp azért, mert ekkora istencsászár, adhatna annyit _magára_, hogy nem ad ki szart a kezéből. Vannak más 60-asok is, akik képesek rendes koncertet adni, vagy eltűnni. Lsd. pl. Leonard Cohen, aki nem 60, hanem 75!

holnaPinap 2010.10.05. 12:59:37

@GGG77: hogy te miért nem a velvetet blogolod...
Ozzy ereje éppen a mögötte lévő friss arcokban rejlik. Sajnos ilyen dús, hosszúhajú, jóarcú és motivált rockerarcokat már csak nagyítóval leget hazánkban találni. a sok ráérős gyökér megy darkba meg emóba, ha nem éppen leszedálva ráng valami zéróIQs afterpartyn.
az angolszászok számomra egyetlen pozitívuma a jó zenészvéna ami a vérükben van. mindenki más csak majmolhatja őket. vagy nímandként próbálhat beszólogatni, hibákat keresni.

Doktor Toka 2010.10.05. 13:02:16

Milyen volt az előzenekar? (Room of the mad robots)

Angusné 2010.10.05. 13:05:10

Aki ezt a koncertet lehúzza, az lószart sem tud a rock'n roll-ról...A rock'n roll nem a hangszeres tudásról, az énekhangról stb. szól, hanem a feeling-ről! Az pedig hatalmas volt, kurva jó bulit nyomott az öreg harcos!

björn 2010.10.05. 13:07:01

@sixx: mondok egyet. OTT SE VOLTAM, mivel 20ezer forintot nem ér meg nekem még ő sem. Ez rablás.
De ha elmegyek tuti nem azt figyelem, hogy javítják e a hangot, meg hogy bábu e az öreg hanem a koncertet, és mivel már láttam Ozzyt kétszer, és miután megvettem az Ozzys pizsamámat, tudom hogy milyen élőben, és igenis életem kb. 2 legjobb buliját a Black Sabbath reunion koncertek jelentik.
Youtube-on vannak felvételek, és megfelelően hamisak, ahhoz hogy hallja az ember hogy nincs rásegítés, vagy ha van akkor ő is szarul tolja. Ozzy sosem volt technikailag tökéletes régen se, a '80as években sem és most sem. Viszont ilyen egyből ülő, mégis cirkalmas énekdallamokat senki nem talált még ki rajta kívül.
De nem is ez a lényeg, - az manapság a lényeg mindig elvész amikor mert egy kibaszott Ozzy koncertbeszámoló is a vokoderről meg a lealjasításról szól- hanem az h Ozzy egyszerűen kibaszott jó, és a legnagyobb frontemberek egyike. pont.

fraulein praxa 2010.10.05. 13:07:27

...arról nem is beszélve, mekkora a leharapott denevérfej valódi sztorija..:-D

Húha 2010.10.05. 13:11:48

@björn: neked ugye gondok vannak az olvasási képességeiddel?

"de ha ma megint fellépne, bármennyit kifizetnék a jegyért."

"de mindez mellékes, mert Ozzy állt a mikrofonnál, és nyomhat mögötte bárki, bármit, ezt az embert akkor is révületben bámuljuk, ha egy telefonkönyvet olvas fel, és közben aprókat szellent."

gondolom ezek mind azt jelentik, hogy ozzy szar.

Bubba Washington 2010.10.05. 13:21:10

@gregorik: jajjjj de leszarom a "komoly művészeket". Ez az ember milliókat szórakoztat és a zenéjét még 25 év múlva is élvezettel hallgatom majd meg, főleg a régia albumokról, nekem azok tetszenek.
A másik az, hogy nagy embernek lenni mindenkinek mást jelent. Egyébként sok nagy ember volt hasonlóan deviáns, önpusztító, csak ők már meghaltak, tehát menők. A kultúrsznobizmus viszont nem menő, az az igazán szánnivaló.

prometheus_X 2010.10.05. 13:25:18

Ozzy a metál Elvis Presly-je :)
A Screem pedig állati.

(viszont ellenben Elvis-szel, ő a többet is jobban bírja :D már ha érthető, mire célzok :P)

J.G. 2010.10.05. 13:40:39

Fel lehetne dobni ezt a cikket egy olyan résszel (kiegészítéssel), ahol a kint lévő magyar zenészek elmondják, hogy milyen volt szerintük.
Csak a miheztartás végett...

Balance Of Power 2010.10.05. 13:48:13

@björn: Nem volt durva a "rasegites" egyebkent, csak annyi amennyit barki hasznal.

Elmondtam tegnap ota parszor, most is megteszem: hetvegen megneztem a Live&Loudot meg a Budokan koncertet es ez a tegnapi semmivel sem volt rosszabb azoknal. Barmelyik regi felallassal egyenerteku ez a mostani. Es Ozzynal mindig is ez volt a lenyeg, mert o -ahogy a cikk is irja- tenyleg nem valtozott semmit 30 eve. Sot, ha belegondolok, a regebben latott 1981-es Brad Gillis-szel lenyomott Diary turnen talan a tegnapinal rosszabb is volt ;)))) Pedig az is egy baromi jo koncertfelvetel.

Balance Of Power 2010.10.05. 13:58:59

@J.G.: Na, az lenne szep. Amugy nem nagyon jarnak magyar zeneszek koncertre, pedig lenne miert.
Mondjuk Havas Henriket lattuk ;)))))

Lore 2010.10.05. 14:08:52

szerintem az a baj, hogy a kritikusok azt hiszik még mindig, hogy egy kritika akkor jó, ha lehúzzák az előadót. amúgy ez az ő véleménye szerencsére mi, akik ott tomboltunk nem ezt éreztük hanem örültünk annak, amit az én generációm még láthat az igazi rock n roll-ból, mert ez már édes kevés, nekünk ez járt, az igazi rock Ozzy generációjával fog kihalni.

amúgy meg ez a semmi sem jó hozzáállás tipikus magyar dolog, le kéne szokni már erről, egyenlőre még nekünk egy Ozzyhoz hasonlónk sem volt.

kockabela 2010.10.05. 14:09:29

Amivel nem értek egyet:

1. Ahol én álltam (középtől egy kicsi jobbra, nagyjából a tömeg felénél), ott jól szóltak, volt mély is. Gerjedés tényleg volt, de aztán úrrá lettek rajta.

2. A basszusgitáros és a dobos tényleg nem akkora nagy egyéniség, de ezt nem is vártam tőlük. Nekem elég volt, hogy nagyon korrektül eljátszottak mindent, hallottam én ezeket a számokat sokkal "elnagyoltabban is". És az egész koncertnek volt egy húzása, alapvető dinamikája, ami nyilván leginkább a ritmusszekciónak volt köszönhető. Ugyanakkor, a gitáros (Gus G.) kimondottan jó, szerintem, rá még azt sem lehet mondani, hogy nem egyéniség. Azt pedig én is mondtam a haveromnak ott, hogy a Gus hallhatóan "Jake E. Lee-iskola" tanulója, nyilván azért is kedvelte/játszotta jobban azokat a számokat, amiket a Bark at the Moonról és az Ultimate Sin-ről nyomtak. De a többit is jól lehozta.

3. A setlisttel nem volt semmi probléma. "Best of" program volt, a kötelező köröket lefutották, 1-2 számnál többet nemigen lehetett volna kicserélni. (Én, mondjuk, annak örültem volna, ha a Road to nowhere helyett Dreamer és I don't want... helyett No more tears lett volna, de hát mindent nem lehet.) Így is rendben volt a program.

A többivel egyetértek, az mondjuk nekem is feltűnt, hogy a színpadkép elég puritán volt, ahhoz képest, hogy a koncertre gigantikus színpadképet és fényorgiát harangoztak be. Így egy kicsit olyan volt, mint amikor a Takáts Tamás Dirty Blues Band Mátészalkán, de a zene az rendben volt és az a lényeg. (Az ortodox Takáts Tamás DBB-rajongóktól elnézést kérek, természetesen velük sincs semmi baj, de azért valljuk be, hogy ők nem elsősorban a látványra mennek rá, viszont zeneileg ott is rendben szokott lenni minden.)

Mindent egybevetve jó koncert volt, megérte elmenni.

Mikrobi 2010.10.05. 14:10:49

A laikusok kedvéért: mi az a vocoder?

ca2 2010.10.05. 14:17:39

"Van egy szint, ami fölött a rockzenészeket már teljesen más mércével méri az ember,"

A nagy túrót! Nincs olyan szint! Ozzy ma saját maga paródiájának is gyenge.
Valaha imádtam, az első 4 Ozzy album hihetetlenül nagy zene.Még a Zakk Wyld korszaknak is voltak nagy pillanatai, de a mai Ozzy számomra értékelhetetlen.
Egy szerencsétlen retardált alak, aki bármilyen szintig képes lealacsonyodni azért, hogy még +2 dollár legyen a bankszámláján. Különösen szomorú ez annak tükrében, hogy erre a feleségén kívül semmi sem kényszeríti...
Hogy 61 éves? Na és akkor mi van? RJ Dio (rip) biztosan több volt annál, amikor néhány éve a H&H-Metallica bulin Bécsben láttam, de teljesen rendben volt a produkció.
Vagy mondjuk a szintén nem tizenévesekből álló Uriah Heep is a zsebébe rakta az EdGuy-t a fezenen az idén...
Senki nem azt várja tőle, hogy Children Of Bodom feldolgozásokat játsszon, még csak azt sem, hogy ma jobb zenéket írjon mint a nyolcvanas években.
Pusztán csak egy minimális hitelesség kellene ahhoz, hogy ma is szeretni lehessen.
Ehelyett manapság ha meglátom az Osbourne klánt a tévében rögtön rohannom kell hányni...
Inkább gyorsan beküldök a lejátszóba valami Randy Rhoads-os vagy Jake E Lee-s videót, nehogy megpattanjon a látványuktól valami ér a fejemben...

Lore 2010.10.05. 14:22:32

@Mikrobi: hangszínszabályzó de itt egy nagyon pontos leírás

" Ez a készülék nem szintetizálja az emberi hangot, hanem egy olyan eljárás, amely egy hang spektrális karakterét helyezi egy másikra; a vocoder módosítja egy 'hordozó' jel harmonikus összetevőjét és amplitúdóját, hogy tükrözze a 'gerjesztő' jelét. Például tegyük fel, hogy egy szintetizátorhangot akarunk valakinek a hangjával vezérelni: így egy 'éneklő' szintetizátor jönne létre. Ez esetben a 'gerjesztő' jel az énekes hangja, mikrofonon át betáplálva a vocoderbe. A szintetizátor hangját a vocoder 'hordozó' bemenetébe kell betáplálni. Az illető beleénekel vagy -beszél a mikrofonba, miközben a szintetizátor hangja jelen van. A vocoder analizálja a különböző frekvenciasávok hangerejét a gerjesztő jelben (ebben a példában az énekes hangjában) és beállítja a megfelelő frekvenciasávok hangerejét a hordozó jelben (a szintetizátor hangjában). Az éneklés effektusa így gyakorlatilag 'rákerül' a szintetizátor hangjára, míg a hangzás teljesen elektronikus marad (az énekes hangja nincs benne a vocoder kimenetében; csupán a szintetizátor saját hangjának vezérlésére használtuk)."

Balance Of Power 2010.10.05. 14:30:06

Egyebkent meg: Gus G az egyeniseget eddig a sajat bandajaba tette bele, az uj lemezen csak feljatszani tudta Zakk temait, hiszen az utolso pillanatban erkezett. Majd akkor kerjuk szamon rajta az egyeniseget, ha valami csoda folytan vele is keszul lemez (kizartnak tartom). Fazonra, kiallasra viszont kiraly es ez a zenekar tobbi tagjarol is elmondhato - egyszeruen jo volt nezni a bandat Ozzy mogott.

De hogy Clufetos kellemesen semmilyen lett volna? Konkretan szetverte a ficko a cuccot, elmeny volt a dobolasat figyelni. Nagy otlet az is, hogy a billentyus gitart ragad a Sabbath dalokban.

Egyaltalan, kurva jo volt az egesz...

Húha 2010.10.05. 14:32:00

@Balance Of Power: ha zakk témáit játsza az új lemezen, akkor zakk miért nincs sehol feltüntetve, mint szerző?

-dj- 2010.10.05. 14:36:44

@Balance Of Power: Kb. az énekrészek felén volt vokál. Ettől függetlenül Ozzy hamis volt, szóval nem énekelt helyette senki, de támogatták rendesen, és nem a billentyűs, ugyanis az tisztán felismerhető volt, amikor ő énekelt. Ja, a koncert fasza volt, minden hiba ellenére.

-dj- 2010.10.05. 14:38:18

@Húha: Ozzy (Sharon) előszeretettel hagyta ki a felsorolásokból az igazi szerzőket.

Balance Of Power 2010.10.05. 14:41:41

@ca2: koszonheti, hogy egyaltalan el. Ezaltal mi is rengeteg elmenyt neki maganak. Ha pedig megnezel egy regi koncertvideot, ott is siman kritikan aluli Ozzy teljesitmenye idonkent. Ja, es Randy, Jake E Lee, Zakk leigazolasat nem Sharon intezte veletlenul?

Az Osbournes sorozatot moralisan el lehet itelni, de uzletileg jo dontesnek bizonyult: kerestek vele egy rakas penzt ugy hogy Ozzy csak siman onmagat adta.

RozsaTomi 2010.10.05. 14:45:23

Kurva jó volt!
Egyszer olvasnék olyan INDEX cikket ami nem szarozza le az adott koncertet...

Balance Of Power 2010.10.05. 14:48:11

@-dj-: Ennyit barki hasznal manapsag mar. En sem orulok ennek, de az elo eloadas ertekebol nem sokat vesz el.

@Húha: Zakkal kezdtek el dolgozni a lemezen. Hogy szerzokent ki van feltuntetve, az egy mas kerdes. Lehet, hogy nem Gus erdeme, de az biztos hogy a Scream frissebb, energikusabb, termeszetesebb lemez mint a dalokat tekintve szinten kivalo, de muanyag megszolalasu Black Rain.

ca2 2010.10.05. 14:59:43

@Balance Of Power: Nézd, én nem vitatom, hogy a tévében idétlenkedéssel rengeteg pénzt lehet keresni.
A liptaiklaudiák esetében ez teljesen érthető is, mert máshoz nincs tehetségük.
De Ozzy-nak van (vagy legalábbis volt) így számomra érthetetlen, hogy miért önmaga lerombolásából próbál pénzt csinálni.
Az MTV-n nevelkedett Rob Zombie-Marilyn Manson rajongóknak lehet, hogy ez baromira bejön, sztem siralmas (szó szerint)...
Hogy azért nincs egyéniség a gitárjátékban mert Zakk Wyld témáit játssza...?
Randy Rhoads el tudta úgy nyomni a Children Of The Grave-et, hogy senkinek sem jutott hasonló az eszébe...

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2010.10.05. 14:59:59

A fanyalgóknak:
Nincs olyan sok régi rocker életben, hogy lemondjunk róla. Ne basztassunk már egy ilyen nagy figurát, mert nem tud jobb lenni, mint harminc éve volt.

ca2 2010.10.05. 15:04:19

@Az igazi Svarc Enegger: Nem jobbnak kell lenni, csak legalább valamennyire hitelesnek.

J.G. 2010.10.05. 15:05:08

@Balance Of Power: Ott volt néhány.
Mondjuk nevezzük őket inkább együttestagoknak, és akkor tágul a kör.
Ott volt a TCS dobos csákó, a Replika basszusgitárosa (asszem baszus, a kopasz nagy szakállal), Csányi Szabi, Gömöry, Alapi, Kicska, Keresztes Ildikó (valaha ő is volt együttesben).
+ Fiala. Lehet, hogy ő is zenélt, arról nincs tudomásom, cak így hirtelen eszembe jutott, hogy őt is láttam

ca2 2010.10.05. 15:08:40

@Balance Of Power: "Ha pedig megnezel egy regi koncertvideot, ott is siman kritikan aluli Ozzy teljesitmenye idonkent"
Ha a10 éves video már réginek számít akkor igen, ott is néha kritikán aluli a teljesítménye.
Amikor még nem zenebohóc hanem zenész volt, akkor ez azért nem jellemezte.

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2010.10.05. 15:18:43

Hitelesség? Talán az erősítő feltalálása előtt lehetett értelme ennek a szónak.
Ozzy nem olyan, mint aminek te szeretnéd látni. Hát aztán? Nem is igérte, hogy olyan lesz.

kockabela 2010.10.05. 15:30:34

Már bocs, de mi köze az Osbournes-nak a tegnapi koncerthez? Ebben a posztban az utóbbit értékelik (és azt is kommenteljük), nem a sorozatot.
Az, hogy pl. Presser vagy Nagy Feró beül a kertévékbe zsűrizni, még nem teszi meg nem történtté a Loksi ill. Rice életművet.

szeptamas 2010.10.05. 15:44:48

A lengyel zászlóról: én kb. az 4. sorban álltam a VIP részen, azaz pár méterre Ozzy-tól. Pár embernyire tőlem a lengyel srácok dobták fel a zászlót. Szerencsétlen Ozzy meg honnan a jó csudából tudta volna, hogy milyen a magyar zászló, hiszen 2-3 naponta másik országban van, plusz az agya ugyebár nem egy szuperszámítógép. Jót akart. Én nem haragudtam meg rá ilyen kis botlásért.
Persze azért sajnálom, hogy nem a magyarok dobtak fel egyet... Sebaj, már írták itt: éljen a lengyel-magyar barátság! :)

Egyébként ott elöl rengeteg külföldi volt.

Ozzy rendszeresen "lehabozott" minket :) A hab érdekes volt, nem csípte (nagyon) a szememet, és egész hamar "eltűnt".

A mikrofonját egyszer kicserélték, berohant vele egy technikus. Valóban tiszta hab/víz lett, valszeg azért.

Ozzy-nak maximális respect. Mindenért.

A xarakodókat meg lexarom.

Az Ozzy vs. Hetfield vs. Dickinson baromsághoz: nem szabad őket összehasonlítani. Mindjárt jobban érzed magad. Mindegyik nagy a maga nemében.

A hangzásról: ott a legelején többnyire qrvára nem hallottam egyáltalán hangzásokat, néha azt se tudtam, melyik számot kezdték el! Egyszerűen nem oda optimalizálják a hangosítást, ennyi.

A zenészekről: mit kell őket is összehasonlítgatni? A szólók szerintem oltáriak voltak. Nekem tetszettek.

A koncertről: egy Maiden vagy egy Metallica nagyobb felhajtást csinál. Ozzy meg nem. Kit érdekel, engem ugyan nem. A Kiss-nél tudtam, hogy látványos lesz, az is volt. Ami érdekes: életem egyik leglátványosabb/poénosabb koncertje a Pecsás Lordi volt. Komplett show volt.

Mindez a saját különbejáratú véleményem illetve tapasztalatom.

Egy 40 éves rocker fater

Balance Of Power 2010.10.05. 16:39:01

@ca2: Ozzy a "celeb" es Ozzy az enekes siman kulonvalaszthato. Elitista hozzaallas, hogy mi "rockerek" kisajatitjuk magunknak. Nemreg olvastam egy olyat, hogy rajzfilmszinkronhoz hivtak - ezt speciel jopofa otletnek tartom. Menjen csak.

Gus egyenisege csekkolhato a Firewind lemezeken, az az o bandaja, az o gyereke. Itt most az a dolga, hogy a koncerteken a leheto legjobbat nyujtsa. Meg is teszi, a szoloja pl. nekem nagyon tetszett, ellentetben Zakkeval a Budokan felvetelen. Abban igaza van a cikkironak, hogy Lee kozelebb all hozza, talan ezert is kerult be a Killer of Giants a programba.

Ha lesz olyan Ozzy lemez, aminek a megirasaban reszt is vehet, akkor terjunk vissza az "egyeniseg" kerdesre. Itt o egy beugro gitaros, akivel lehet egyutt dolgozni, mert most erre volt szukseg. Vehetjuk ugy, hogy Zakk betegszabadsagon van.

Balance Of Power 2010.10.05. 16:41:03

@ca2: Konkretan a fentebb emlitett felvetelre gondoltam: Diary turne 1981, Brad Gillis a gitaros, Ozzy eneke siralmas, a zeneszek es a dalok miatt megis zsenialis koncert. Meg persze az Ozzy-karizma ervenyesul igy is.

Es akkor nem beszeltunk azon sokakrol, akik szamara lemezen is kibirhatatlan a hangja ;))

Alternatív 2010.10.05. 19:28:24

Nekem az volt a legnagyobb meglepetés, hogy Adam Wakeman volt a billentyűs. Kár, hogy nem szólózott egy kicsit...

6 vagy 7 héttel ezelőtt rendeltem a jegyet a neten, alig 8-10 hely közül válogathattam, örültem, hogy sikerült rendelni. Ezek után teltházra számítottam, nem értem, miért volt csak félig a csarnok?

RocknRollQueen 2010.10.05. 20:08:10

Remek buli volt, egyedül azt sajnálom, hogy nem volt kivetítő.....

Crowz 2010.10.05. 20:08:18

Azért volt félig, mert a kibaszott jegyüzérek elkapkodták és hamisították a jegyeket! Külön kellett megkérni az embereket, hogy ne vegyenek már tőlük, mert úgysem lesznek érvényesek! Jópáran be is szopták! ez van!

Ami a lényeg: Nagyon jó koncert volt ez Ozzytól! Neked Mindentlehúzó Sixxx a következő sorokat idézném: "Ozzy ezt nyújtja 2010-ben, ha nem tetszik, nem kell elmenni a koncertre."
Nem kell álszenteskedni, hogy tulajdonképpen tök szar volt szerinted, de azért mégis elmennél!
Volt olyan koncert amiről jót írtál?

ca2, pedig szerintem egy lecsúszott zenész, aki itt éli ki a saját sikertelenségét!

Crowz 2010.10.05. 20:10:27

@Lion70:
azt hiszem, hogy te leírtad a lényeget! :D

nagypapa~ 2010.10.05. 21:52:21

Csak szerintem nem volt lehúzós ez a kritika? :D

sixx leírta, hogy mik voltak a hiányosságok, de ezek mellett többször is említette, hogy jól érezte magát és a hangulat is rendben volt.

Végső soron ez ítéli meg a koncertélményt.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.10.05. 21:55:48

@nagypapa~: úgy látom csak a fátter tud olvasni, sebaj.

BennyPP 2010.10.05. 22:04:41

@fraulein praxa: "nyomorból küzdötte fel ide magát. sokkal de sokkal nehezebb dolguk volt, mint a mai zenekaroknak"

próbálj meg ma befutni egy noname zenekarral hátszél nélkül akárhova..

amúgy jó a kritika, a Szabolcs megyei kitérés főleg :D

gregaba 2010.10.05. 22:10:34

queensryche és Bubba Washington: OK, igazatok van.

altero 2010.10.05. 23:23:06

@nagypapa~: Igen, csak az a baj, h sixxet az előítéletei határozzák meg, ezért nem tudta magát jól érezni a Metallicán, a Megadethre és Bécsbe a GN'R-re pedig el se ment, pedig ott is szinte mindenki "jól érezte magát és a hangulat is rendben volt." Neki a Metallica mégsem tetszett, pedig a felsoroltak közül mind jó volt, higgyétek el nekem. Neki csak az Ozzy. (Hozzátenném, h a sokat szidott Axl még mindig feleakkora ripacs nincs, mint az emtívís bálvány Ozzy, és a hangjára sem kell annyit rásegíteni.)

sixx · http://comment.blog.hu 2010.10.06. 07:04:00

@altero:annyira jól tudod, milyen előítéleteim vannak, hogy csak te lehetsz az a kis púpos csávó a fejemben lakik. ennyi faszságot összehordani régen láttam már kommentelőt, pedig van tapasztalatom, elhiheted. semmiféle előítéleteim nincsenek a metallicával szemben, láttam őket vagy hatszor, tudom, milyen, amikor jó bulit csinálnak, és a pesti nem volt az. megadeth-et dettó láttam már háromszor, bécsbe nem volt kedvem kimenni, fogalmam sincs honnan veszed, hogy bármilyen előítéleteim lennének velük szemben. amibe beletrafáltál (nem volt nehéz) az, hogy sztem axl egy méretes pöcsfej.

björn 2010.10.06. 07:08:05

@Lore: Autotunera gondolnak amúgy itt, nem vocoderre. Az autotune pedig egyszerűen hangnembe hozza a hangokat, magyarán ami hamisan van énekelve, kijavításra kerül. A vocoder elég más, de mindegy is :)

björn 2010.10.06. 07:09:08

@sixx: ÍTe találkoztál Axl Rose-zal, hogy ennyire pikkelsz rá?

sixx · http://comment.blog.hu 2010.10.06. 07:45:08

@björn: dehogy, tudom én attól is rühellni. a vocodert két rockzenész ismerősöm emlegette, az autotune-nal együtt, és el is magyarázták a működését, amiből persze egy kibaszott szót nem értettem.

björn 2010.10.06. 12:14:49

@sixx: akkor jobb lett volna nem leírni... nem? na, pápá lángoló.

R.M.E. 2010.10.06. 18:46:50

@sixx: te amúgy merre voltál a teremben?

TótBéla 2010.10.07. 20:13:54

a crazy train alatt feldobtunk ozzynak egy kis békát (név szerint Cleaude -ot :), amit berúgott a közönségnek.
csak szeretném tudni, hogy szerető családhoz került-e a kis barátom. ha olvassa ezt, aki elkapta, remélem hozzászól.
ozzy örök életre szóló élménnyel ajándékozott meg minket. még a dédunokáimnak is erről a koncertről fogok mesélni - ha megélem :)

rostast 2010.10.07. 20:43:41

a zászló a közönségtől jött. És bazi jó volt, örülök, hogy 42 évesen megmutathattam a lányomnak....
Valszeg tényleg az utolsó volt:(

Ligur 2010.10.07. 21:45:37

Sziasztok,
na megerkeztem en is :D

eloszor csak megjegyeznem, hogy a szinpad elotti kuzdoter nem VIP reszleg, barki hozzajuthatott a jegyekhez...

szoval en a 2. sorban tomboltam vegig a koncertet, kozvetlenul a mikrofon elott. A hangzas ott nagyon rossz volt, az elso 2-3 szam bun rosszul szollt, aztan valamit javult, de vegig tul sok volt a basszus...

Viszont a koncertelmeny szuper volt, a setlist szinte tokeletes *(a killer of g. es a Shot in the darknak kulon orultem). A show maga Ozzy volt, a szinpad meg ugyanaz, mint az europai turne tobbi allomasan, az alapjan legalabbis amit a youtube -on latok.

Ezelott utoljara Pragaban voltam Ozzy koncerten 1995 ben. Ott meg csak vizzel locsolt, es a szinpadkep csak abban kulonbozott a mostanitol, hogy ott volt kivetito is, de amugy ugyanilyen puritan volt.

Az a koncert is, es ez is nagyon tetszett, ki nem hagytam volna. Ugy gondolom, hogy aki azert ment, hogy lassa Ozzyt es jol erezze magat, az megtehette.

Viszont amit nem ertek, az az elozenekar volt. Nem igazan mozgatta meg a nepet...

udv, egy 40 eves ven rokker.

Ligur 2010.10.07. 21:47:30

@TótBéla: ja lattam is, hogy egy zold valami repul Ozzyhoz, de nem tudta elkapni es esteben visszarugta a kozonseg koze...

en azt hittem kulonben, hogy valami szivacs volt az, amit dobtatok. :D

TótBéla 2010.10.08. 10:19:22

@Ligur: dede, elkapta.
megnézte, megijedt, hogy hasonlít rá, és berúgta a közönségnek :)