Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Boy George a Culture Club élén a nyolcvanas évek legelején kapásból a csúcsra jutott, a legnagyobb slágerei is abból az időből származnak. Ugyan ma is csinál értékes dolgokat a zenében, de mostanában inkább a drogügyei vagy az egyik szexuális partnerének megverése miatti börtönbe vonulása miatt volt hangos a sajtó. Emiatt aztán elég nehéz, balhés embernek gondolja mindenki, pedig valójában annyira jó fej, hogy a menedzsmenttől kapott tíz perc helyett fél órát beszélgethettünk vele a Here and Now fellépése napjának délelőttjén telefonon.
Az MTV közönségfelmérése alapján tiétek a legnagyobb (Do you really want to hurt me?) és a második legnagyobb (Karma Chameleon) nyolcvanas évekbeli sláger. Meglepődtél ezen?
Mindenképpen furcsa látni, főleg hogy milyen slágerek végeztek mögöttünk. Aztán az is fura volt, hogy azon a héten mikor ezt kihirdették, Németországban is nyertünk egy díjat, tisztára mintha valami friss sláger gyárosok lennénk. Jó érzés és megtiszteltetés, de ma már nem taglóznak le ezek annyira, nem tartom ezeket olyan nagy dolognak, mint régen. Most is örültem, de igazából nem magának a díjnak vagy az ezzel járó titulusnak, hanem a ténynek, hogy nyertem valamit. Szeretek nyerni, mindegy mit vagy hol vagy miért, csak nyerjek. Régen amúgy mindig azt hittem, hogy egy MTV-díj nyertes ázsiója hirtelen megugrik, és onnantól az előadó lépett egy szintet. Most ezt nem éreztem.

Az OK Go már megint fillérekből csinált netslágert, az Alice In Chains új klipje egy szépen kivitelezett torture porn, Neil Young gatyájába már nem mert bemászni az operatőr. A The Ting Tings felszabadítja az elnyomott munkásokat, angolul és magyarul is megcsinálta első klipjét a 5 Yards, poros padláson zenél a The Mighty Manlifter. A The Flaming Lips új klipjében pedig furcsa női nemi szervek kapták a főszerepet.
Az amerikai Animal Collective merőben szokatlan módját választotta új dalai kiadásának. A zenekar ugyenis szerződést kötött a Keep nevű ruházati céggel, aminek keretei között ők maguk terveznek egy cipőt, ami majd kreatívan Animal Collective névre fog hallgatni, és ennek emgvásárlásával juthatunk hozzá egy kazetához (van, akinek működik még a magnója?), amin az említett dalok kapnak helyet. A pakk 75 dollárba kerül, de össze van kötve egy kis hippizéssel is, mivel a teljes bevétel a Socorro-szigetek állatvilágát megmenteni igyekvő nonprofit szervezethez vándorol. Brian Weitz elmondta, azért választották ezt, mert ők nem kapnak gyakran támogatást, és az Animal Collective tagjai gyakran járnak arra búvárkodni.
Október 5-én az A38 Hajón koncertezik a Killing Joke. Az 1978-ban alakult, jobb híján poszt-punknak, vagy indusztriális rocknak aposztrofált csapat zenészek generációinak jelentett inspirációt három évtizedes pályafutása alatt. Ha listát kellene készítenünk azokról a zenekarokról, akikre bevallottan hatott a Killing Joke, akkor olyan prominens előadók szerepelnének rajta, mint a Nine Inch Nails, a Tool, a Porcupine Tree, meg nagyjából a komplett indusztriális metál stílus, a Ministrytől a Godfleshen keresztül a Fear Factoryig. Itt szokás megemlíteni, hogy a kilencvenes évek elején a Nirvanára annyira hatással volt a zenekar, hogy végül egy csinos plágiumpert is a nyakukba akasztottak az Eighties című szám riffjének Come as you are címen történő újrahasznosítása miatt.