2011.03.03. 14:10 – maUgly

A szextől a házasságig

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Lykke Li – Wounded Rhymes
(LL)

A női előadók számára a legnagyobb nehézség általában az szokott lenni, hogy a vonzó külső mellé velős, művészi értelemben is erős dalokat párosítsanak. Ez, sajnos, csak a legritkább esetben szokott egyszerre teljesülni, Lykke Li esetében mégis úgy tűnik, hogy sikeresen egymásra talált mindkét tényező.

A svéd énekesnő Li Lykke Timotej Zachrisson néven született egy szenvedélyesen alkotó család gyermekeként, ahol az apa zenészként, az anya pedig fotósként tengette mindennapjait. A család a hazáján túl olyan helyeken is élt, mint Portugália, Lisszabon és Marokkó, a teleket pedig olykor Nepálban vagy Indiában vészelték át. A fiatal Lykke később az Államokba költözött, majd 2008-ban megjelentette első albumát, Youth Novels néven. Ezután feltűnt a Röyksopp 2009-es lemezén, a Junior-on, később Promises címmel zenét szerzett a tinédzserek körében igen népszerű, Twilight romantikus vámpírfilmsorozat második részéhez. Szerepelt Moses Berkson művészi rövidfilmjében (Solarium). A Gifted című számban pedig Kanye West, Santigold és a N.A.S.A. társaságában hallhattuk közreműködni. Röviden összefoglalva tehát jó úton haladt – és halad mind a mai napig – a mainstream sikerek felé. A fiatal énekesnő az ígéretes debütálást követően, most adta ki várva-várt második lemezét.


A Wounded Rhymes nemcsak az elvárásoknak tesz eleget, hanem tovább is erősíti minden Lykke Li-be vetett bizalmunkat. Tehetséges és saját világgal rendelkező énekes-dalszerzőként ügyesen egyensúlyozik valahol Little Boots és Robyn electropopja, valamint Duffy múltból előturkált soul-ja között. Zenéje és hangja is északiasnak és hűvösnek hat, a felszínt lefejtve azonban nagyon is meleg és odaadó. Az album voltaképpen olyan, mint egy szenvedélyes szeretkezés egy titokzatos, intelligens és egyben rendkívül érzéki nővel. De nem ám holmi unalmas előjátékkal startol, hanem nagyjából akkor veszi fel a fonalat, mikor Lykke a folyosóról, vadul csókolózva, belökdös minket a lakása ajtaján, majd az ágyához vág (Youth Knows No Pain). Ezután az I Follow You keleties dallamaira még vonaglik és hastáncol is egy sort, csak hogy még inkább megkívánjuk. A folytatásban lassú és fülledt dalokban teljesedik ki és vesz birtokba (Love Out Of Lust, Unrequited Love), majd miután megelégelte a finom lanyhaságot, a Get Some-ban újra megőrül és szinte irgalmatlan kéjjel énekli, hogy „I'm your prostitute, you gon' get some / Like a shotgun needs an outcome”. Szent isten, micsoda nő!

A folytatásban (Rich Kids Blues) szerencsére visszább vesz kicsikét, így egyelőre nem kell tartanunk a nem várt magömléstől. A Sadness Is a Blessing viszont maga a grandiózus és magasztos orgazmus. Kétségtelenül a lemez egyik legnagyobb csúcspontja. Az I Know Places már az ölelkezés és a megpihenés dala. A Jerome alatt Lykke még elhint néhány forró csókot az ajkakon és a mellkason, végül pedig a Silent My Song zárja le az utójátékot, és egyúttal a lemezt is. Ahogy a rendkívüli pásztoróra végén összebújva, elégedetten bazsalyogva hallgatjuk az utolsó számot, egyszer csak azon kapjuk magunk, hogy már az esküvőt tervezzük fehér szmokinggal és röpködő rózsaszirmokkal, de legfőképpen Lykke Li-vel az oldalunkon. Pedig tényleg csak szimpla dugásnak indult a viszony.

Félve mondanánk csak ki, mert egyébként eszünk ágában sem lenne megbántani az énekesnőt, de mivel a Get Some-ban ő maga is felvállalja szerepét, a lemezt összegezve mégiscsak megtesszük: újfent kurvából vált a legjobb feleség.

Szerintünk: (4,5/5)
Szerintetek: (2,5/5)

lemezkritika lykke li ezt hallgasd



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása