2012.01.05. 10:00 – Kovács M. Norbert

Már megint ugyanaz a konklúzió – Ákos-lemezkritika

Ez történt még 2011-ben #4

Ákos – Arénakoncert 2011
(FalconMedia / Szerzői kiadás)

Bizonyos körökben ciki ezt bevallani, de én voltaképpen a kezdetektől fogva követem Kovács Ákos zenei karrierjét. Nem fanatikus módon, de azon kevés népszerű magyar előadók közé tartozik, akiknek ha kicsit megerőltetem magam, talán mindegyik nagylemezének fel tudom sorolni a címét az elmúlt több mint húsz évből, és még talán konkrét dalokat is tudok mondani róluk. Ha pedig ilyen sok ideje figyelünk valakit, akkor azért az illetőről már jó eséllyel le lehet szűrni bizonyos megállapításokat, amik talán nem állnak túl messze a valóságtól. Tavalyi elmaradásainkat pótló sorozatunk következő részében ilyesmivel próbálkozok az Ákos májusi lemezbemutatóját megörökítő, Arénakoncert 2011 című dupla DVD kapcsán.

Kovács Ákos nem az a fajta ösztönös, zsigeri művész, akiből a pillanat hevében törnek felszínre maradandó alkotásai. Sokkal inkább egy megfontolt, előre kiszámított, kegyetlenül maximalista előadó, akiben szüntelenül ott dolgozik a késztetés, hogy minden egyes produkciójával meghaladja az előzőt, és a közvetlen környezetét jelentő hazai piacon kiemelkedően színvonalasat produkáljon. Többet, nagyobbat, látványosabbat, precízebbet, extrábbat, mint mások. Ő az, aki egy szimpla maxi CD-jére is rápakolja bónuszként az előző öt videoklipjét egyenként négyfajta változatban, amiket persze valami moziban vagy színházban is bemutatnak egy kétórás, exkluzív előadás keretében. Ő az, akinek hosszú pályafutásából nem létezik már lassan olyan dala, amit ne hangszereltek volna át a különböző turnéi során legalább féltucatszor. Aki a mai napig minden egyes új lemezéhez gondosan megmunkált stúdiófotókkal tarkított sokoldalas füzeteket csomagol, hogy aztán legyen hozzá még háromfajta special edition, majd még ugyanennyi az album anyagából tartott koncerteket megörökítő DVD-kből is. És így tovább.

Aki gonosz akar lenni, az erre azt mondja, naná, így csomagolja Ákos selyempapírba a szart, és adja elő, hogy ő mekkora művész, pedig ebben a körzővel, vonalzóval szerkesztett maximalizmusban az égvilágon semmi művésziség nincs. Érdemes viszont tisztában lenni azzal is, hogy Ákos elég határozottan a fizikai kiadványok pártján áll még ebben a letöltésorientált világban is. Márpedig manapság, pláne Magyarországon, aki CD-kkel, DVD-kkel kíván jelen lenni a zenei piacon, ráadásul ezeket négy-ötezer forintért árulja, annak bizony egyre többet kell adni a konkrét, elsődleges tartalmon (a zenén) kívül is. Hiszen pusztán az simán letölthető bárhonnan nulla forintért cserébe. Így aztán gondoljunk bármit Ákos zenéjéről és művészetéről, abba belekötni, hogy nívós, szépen kivitelezett formában, egy rakás extrával árulja a nem olcsó portékáját, elég nagy marhaság lenne.

Mindezek után azt nyilván mondani sem kell, hogy az eddig vázolt képnek szinte díszpéldánya az októberben megjelent Arénakoncert 2011 című dupla DVD. Egyrészt egy minden elemében grandiózusnak, extrának, egyszerinek és megismételhetetlennek szánt több mint két órás koncertről készült, másrészt már a kézbevételtől számítva azt az érzést kelti az emberben, hogy amit csak lehetett és még ép ésszel el lehet bírni, azt ebbe bele akarták rakni.

Bele is rakták, így a 22 HD-kamerával rögzített koncert teljes anyagán, tehát harminc számon kívül a második lemezen rajta van a legutóbbi albumhoz eddig elkészült négy videoklip, valamint négy kisfilm a koncert előkészületeiről. Mindez egy mutatós tokban, látványos képekből álló tízoldalas borítófüzettel. Még be sem tettük a lejátszóba, de máris felér egy Ákos-túladagolással.

Ez az érzés pedig csak fokozódik, amikor nekiülünk az összesen majdnem három órás anyagnak. A szép és könnyen kezelhető menü után ott az egész tavaly májusi koncert, nézhetjük három különböző hangformátumban, akár a számok szövegeivel is feliratozva, tűéles képen.

Maga a buli valóban látványos, sokszínű és láthatóan jól kitalált, kidolgozott és kivitelezett, tényleg nagyszabású, ehhez kétség sem férhet. Ákos zenekara profi zenészekből áll, akik alázatosan végzik a munkájukat és tesznek eleget a főnök zenei elképzeléseinek. Ilyen téren nem is igazán lehet mibe belekötni, de egyébként is, a koncert zenei anyagát itt most nem fogom aprólékosan kritizálni, hiszen annak idején szép hosszú beszámolót közöltünk róla, itt olvasható.

Amiről viszont érdemes szólni, az ezúttal is ugyanaz, mint Ákos esetében mindig.

Ez a borzalmas precizitás, ez a kíméletlen maximalizmus egy pontig szép és jó. Mondjuk odáig, hogy az ember nem érzi átverve magát, amikor egy csomó ezrest leszurkol egy ilyen kiadványért, hiszen szép a borító, nívós a tok, gazdag a tartalom, faszák a fények és a színpadkép, meg satöbbi. Onnantól viszont, hogy ez a már-már katonás precizitás és maximalizmus rátelepszik az egész produkcióra és annak legelemibb szintjéig, a dalokig és azok előadásáig hatol, érez az ember az egészben egyfajta görcsöt, valamiféle folyamatos bizonyítási kényszert. Ami még akkor sem szűnik meg, amikor a koncertprogram például a könnyednek, bohókásnak szánt részéhez érkezik.

Világ életemben azt a humort, azt az iróniát és szarkazmust hiányoltam Ákos zenéjéből, ami magát az embert nem kis mértékben jellemzi. Ennek a koncertfilmnek a nézése közben viszont végérvényesen rá kellett eszméljek, hogy Ákos ezzel igazából folyamatosan próbálkozik, de a túláradó maximalizmus, a még mindig érezhető bizonyítási kényszer csírájában fojtja el az ilyen irányú törekvéseit.

Így aztán hiába profi minden, hiába igaz, hogy ekkora nagyszabású előadásra ebben az országban gyakorlatilag más popelőadó nem képes, az ember közben végig egy kicsit feszeng, és pontosan azt érzi, mint azoknak a sztárgyártó gépezetek által összerakott nemzetközi szuperprodukcióknak a láttán, amik kegyetlenül ki vannak ugyan találva, szögmérővel felrajzolva és laboratóriumban kikeverve, csak sajnos éppen a lélek, a természetesség hiányzik belőlük fájóan.

Ami pedig a leginkább zavarba ejtő, hogy míg ezekben az említett kreálmányokban a lélek, a valódi emberi arc eleve nem lehet jelen, hiszen minden elemükben hazugok, addig Ákos produkciójában jól láthatóan ott van, vagy is ott lenne a lélek, az ember, csak éppen képtelen kellő mértékben a felszínre törni és megmutatni magát. Helyette a precizitás, a professzionalizmus és a gondosan felépített produkció egyéb elemei között elrejtőzve botorkál, hol jobban, hol kevésbé előbújva. Ennek köszönhetően pedig végig azt érzi a néző, hogy folyamatosan Ákos a Zenész és Ákos az Ember tusakodásának a szemtanúja. Mindez pedig, biztos vagyok benne, hogy csak és kizárólag a kőkemény rajongók számára nem válik terhessé egy idő után.

Csak a bő egy évvel ezelőtti önmagamat tudom ismételni: Ákos profi, Ákos igazi popsztár, Ákos olyanra is képes, amire ebben az országban más nem, viszont Ákosnak mindezzel együtt rettenetesen jót tenne, ha végre egyszer kiengedné a gőzt, és tényleg, legalább egy kicsivel lazább csávó lenne. Ez alatt természetesen nem a gondosan kitalált, a korábbinál jóval lazábbnak tűnő imidzsére gondolok, amit pont az elmúlt másfél-két évben alakított ki magának A katona imája kapcsán, hanem hogy a lazaságot, könnyedséget, emberibb arcot a produkciói megvalósítása terén lenne üdvözítő tőle megtapasztalni. Már ha egyáltalán képes ilyen lenni.

Ettől függetlenül persze az Arénakoncert 2011 DVD minden Ákost kedvelőnek és rajongónak nyugodt szívvel ajánlható, kizártnak tartom, hogy bárki, aki hajlandó pénzt szánni rá, csalódna benne. Sőt, az ő szemszögükből, meg merem kockáztatni, hogy ez egy tökéletes kiadvány.

A lemez megvásárolható a Bookline.hu-n.

Szerintünk: (3,5/5)
Szerintetek: (3/5)

lemezkritika pop rock ákos



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

King of Körút 2012.01.05. 11:34:12

"Már ha egyáltalán képes ilyen lenni."

Nem képes. Ha laza próbál lenni, az erőltetett. Talán ha az elején nem komolykodta volna el annyira, akkor nem lenne ennyire görcsös, de szerintem alapból ilyen a személyisége. A maximalizmus és a lazaság majdnemhogy kizárják egymást.

keresson · http://keressonline.hu 2012.01.05. 11:57:50

egy haverom azt mondta egyszer valakire, hogyan amikor " énekel, mintha a kecskeszar pattogna a WC-deszkán". amikor Ákos-t nézem, kapásból ez jut eszembe:)
de amúgy iszonyat profi a gyerek, viszont a cikkel teljes mértékben egyet tudok érteni (sajnos...)

emberekembere 2012.01.05. 12:08:07

mesterkélt, modoros, önimádó és nem eredeti.

Gault 2012.01.05. 12:32:23

A videók alapján a katonás kimértség vagy lélektelen puritánság elsősorban nem a zenéből árad, hanem inkább a külsőségekből, nevezetesen a csupasz színpadból és a mögötte lévő túl sötét háttérből, valamint a többnyire vízszintes kamerákból.
Ezekre igazából csak rásegít az a merevség, ami a farpofák és záróizmok epikus csatájára emlékeztet.

ukjoci07 2012.01.05. 12:41:09

emberekemberével tudok egyetérteni. Ezért is nem szerettem soha őt. Egy közhely, eladja, hogy "ő most megmondja a frankót" és kész, ez viszont nekem nem tetszik. Nekem ezek a megtervezett imidzsek sem jönnek be. Mesterkélt az egész, az ember, az imidzs, a zene. Persze inkább ilyen zenéket hallgasson valaki, mint Fluort SP-t és hasonló szennyeket, sokkal jobban becsülöm azt, aki Ákost hallgat, de nekem akkor is sok ez az ember. Kicsit túl van hájpolva, fel van fújva, hogy mekkora zenész, mekkora ember, stb. A gond ott kezdődik, hogy - bár ha nem is ebben a műfajban - de sok, tőle sokkal profibb zenész van, akik felesleges imidzsek, megjátszások nélkül simán lazák tudnak lenni és hatalmasat zenélni 1-1 koncerten. Lásd Póka, Tátrai és társaik.

ukjoci07 2012.01.05. 12:44:17

mondjuk a kiadvány ára manapság már nem is vészes. Még ha nem is olcsó (ez igaz) de egy 2 lemezes ilyen kiadású DVD-ért nem drága, szerintem. A gond ott kezdődik, hogy egy-egy, akár régebbi magyar lemez, album (cd-n) 3-4000 Ft körül kezdődik...

King of Körút 2012.01.05. 14:52:14

Ákosnak a szimpatikus, esendő, de jóval tehetségesebb verziója véleményem szerint Jamie. És neki még az angol is megy, ugye.

Cinkes 2012.01.05. 15:46:55

Nekem sokszor erőlködésnek tűnik amit csinál, kicsit túl komolyan veszi magát, viszont másnak nem szabad komolyan venni, mert csak egy nagy álintellektuális közhelygyűjtemény, amely megállapítás is közhely számba megy. Nagy ritkán vannak hangulatai amit át tudok érezni de számomra ennyi a művészete.

multi84 2012.01.06. 19:02:00

egy ilyen cikkhez berakni egy 200x200-as borítóképet és ennyi... hát ezt így hogy?

Petya1977 2012.01.06. 19:06:18

Én csak Ákost hallhatok közel 20 éve ! Mást nem, és nem tudok kiszeretni belőle ! :)
Mármint a zenéből !

nagysuhi 2012.01.06. 19:10:59

22 HD kamera. A DVD nem adja vissza ezt, ehhez már Blu-Ray kellene. Aki kiad 5 ezret a DVD-ért, az szerintem megvenné 7-ért a BR-t.

fetyisob 2012.01.06. 19:17:51

Ákos már a közgázos idejében is elég gáz volt! saját maga rohangált aláirásokat gyüjtve egy a4es irománnyal hogy mennyire népszerü a bonanza! és ha lehet irjuk ugyan mar alá!
és amiota fidesz rajongo lett azota még egy polgári örület is rátelepedett a fejére! mondjuk ez sajna igaz az eperjesre is ! pedig öt imádtam...

Petya1977 2012.01.06. 19:20:48

Elég baj hogy rohangált ! Bár nem tudom felfogni mi a fenével vitt be a koncertjeire anno 10-13 ezer embert. Nagyon sokat szaladgálhatott ezért, hogy népszerűsítse megát :(

deadmandesign 2012.01.06. 19:22:44

Ákos maga a monyónélküléség, pedig minden benne lehetne, minden. Csak a monyó hiányzik. A MONYÓ!!!!

VLADISZLAV 2012.01.06. 19:25:59

@Cinkes: Pontosan, mintha én mondtam volna!

Petya1977 2012.01.06. 19:26:19

Szerintem meg nem a monyó hiányzik, hanem a kixe hiányzik a legjobban, a kixe az nincs benne. :)

Dr. Körömlakk ® 2012.01.06. 19:32:58

hú de megy itt a humor meg a megmondás :)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.06. 19:46:11

Orbanisták!!

Őszintén mondjátok meg , mi szükség volt Magyar Köztársaságból milliárdokért Magyarországot csinálni maradó köztársasági államformával?

Valami okos magyarázat kéne. kösz

Petya1977 2012.01.06. 19:50:34

Bocsi, de nem jó helyen Jársz, ez nem Orbán hanem Ákos ! Ne keverd a szezont a fazonnal. Biztos félrenyomtad a billentyűt.

SarahConnor 2012.01.06. 19:52:26

Kőkemény üzletember, és mint ilyen pontosan tudja, hogy mi jár neki, és, hogy ezért adnia is kell. És hát ezt tudja adni....

mrs. white 2012.01.06. 20:06:01

Ha egy produkciónak ez a legnagyobb problémája akkor már nagy baj nem lehet. Nem vagyok Ákos rajongó, a Bonanza banzájtól kifejezetten rosszul voltam már 20 éve. Viszont az Andante tökéletesen vállalható. Amire a cikk írója beszél arról eszembe jut Sting koncert körútja "english man in new york". A kritkus megjegyzi, hogy a muncheni koncerten "spontán " véletlenül leesik róla az ing amitől a közönség megvadul (ez nem most volt). Azután két nap múlva a Bécsi koncerten véletlenül pont ugyanaz történik. Jah kérem ilyen a popszakma. Ettől függetlenül számomra ezerszer szimpatikusabb a 70-es évek őszinte rockzenéje amikor nem táncos komikusok uralták a slágerlistákat hanem kíváló zenészek. Sokkal inkább ez legyen a hiba mint sp-től akár csak három másodpercet is meghallgatni.

Dr. Körömlakk ® 2012.01.06. 20:20:16

@mrs. white: jóbeszész, nem ákos fan! szeretem, mikor egy antiákosos faszán meg tudja fogalmazni a kritikáját, és nem pusztán azt olvasom négeyzreggyére, hogy modoros, túlprecíz, és orbanista. ezek nem igazán ÉRVek egy zenésszel szemben.
én meg ákos fan vagyok. nagycucc...

pelikán* 2012.01.06. 20:21:57

Enélkül a srác nélkül sokkal rosszabb lenne a magyar zene. És teljesen feleslegesek ezek a futamok, hogy "Bizonyos körökben ciki ezt bevallani" stb. Kurvajól csinálja, vérprofi az utolsó kockáig. Nekem sem ez a zeném, soha nem hallgatom, de elismerem.

Dr. Körömlakk ® 2012.01.06. 20:38:22

@(pelikán*): ez is korrekt. mi van, hol vannak a fröcsögők???

Bobby Newmark 2012.01.06. 20:40:38

Ilyen cikkek után mindig megpróbálkozom meghallgatni Ákost, és általában másfél számig el is jutok.
Aztán besokallok a hangjától meg az idióta szövegeitől.

Biztos profi, meg minden, de ez számomra hallgathatatlan.

kiwirágós kivirradtig 2012.01.06. 20:41:19

@Dankó Gábor:
A helyesírás-ellenőrző F7-tel indítható a legtöbb szövegszerkesztőben.

Elég ciki, ha ilyen elírások kikerülnek egy cikkben.

kiwirágós kivirradtig 2012.01.06. 20:42:41

@(pelikán*):
Lehet, hogy profi, de azért ugye nem kell okvetlenül tetszenie is?

2012.01.06. 20:54:16

@ukjoci07:
ha valakit az alapján ítélsz meg, hoy milyen zenét hallgat, az elég gáz.

Mózsi bá (törölt) 2012.01.06. 21:11:43

Bocsánat. Lehet, hogy én olvastam rosszul valamit, de itt dvd-ről van szó, amit HD kamerával rögzítettek. Namost: mi köze van a dvd-nek a HD felvételhez...?

Petya1977 2012.01.06. 21:13:50

A kritikáról annyi, hogy szinte minden megcáfolható:
"Világ életemben azt a humort, azt az iróniát és szarkazmust hiányoltam Ákos zenéjéből"

Nos, az iniánsrácot együtt énekelte Irígy-mirigyékkel, ezt nem lehet nem irónikusnak és szarkazmusnak nézni:
www.youtube.com/watch?v=f_tZvyebVy0
A másik, ugyancsak megcáfolja ezt a kijelentést:
www.youtube.com/watch?v=1JbHftDJ95s
Lady Gaga - Bad romance

Petya1977 2012.01.06. 21:20:44

És lehet nem szeretni, de tény hogy már nagyon sokan híres emberek is dolgoztak fel Ákos számokat, ráadásul teljesen különböző stílusban:
Eszenyi Enikő katasztrófális feldolgozása (Keresem az utam) :):
www.youtube.com/watch?v=drlK8Eh-M-k&feature=related
Metál: az utolsó hangos dal:
www.youtube.com/watch?v=pwCIyUzGg_U
Majom a ketrecben:
www.youtube.com/watch?v=WAfL7EB6uuI
Meg asszem pl. egy megasztáros is választotta valamelyik számot
Nos itt kezdődik az "életműdíj", amikor egy szám önálló életre kél !

JimGilmoure 2012.01.06. 21:25:17

Hallottam egy közeli barátjától, hogy már a katonaságnál is állandóan az állmerev, és a keménycsávó tekintetet gyakorolta és az r-eket ropogtatta keményen.

Petya1977 2012.01.06. 21:27:44

Melyik együttes ilyen változatos jelenleg Magyarországon?
Zúzós:
www.youtube.com/watch?v=XlQj-Yp2oJk&feature=related
Tarzan:
www.youtube.com/watch?v=629zz1JYXtA&feature=related
vagy "Nem ér semmit a dal"......
www.youtube.com/watch?v=rSPXkvu1_XU&feature=related

Én ettől változatosabb stílust és előadásmódot sajnos nem ismerek. és épp ez a lényeg a zenéjében a változatosság, hogy mindig más és más.

nanemúgyvanaz 2012.01.06. 21:47:23

TÉNYLEG NEM ÉRTITEK??

@Gault:

"inkább a külsőségekből"

mert a LÉNYEG A DALOKBAN VAN, figyelni arra kell

Eric_Cartman 2012.01.06. 21:49:01

Modoros, sznob, okosanpislogós szar. Hauber Zsolt nélkül a nevét se ismerné senki. Most meg művész. Ahhoz, hogy valaki kimenjen a színpadra és jelentőségteljesen hallgasson, ahhoz valakinek kell lenni. Ez nem az.

Dr. Körömlakk ® 2012.01.06. 22:09:04

@Eric_Cartman: ez jó nagy marhaság.... az egész. de a hauberes rész kiváltképp... szerintem épp fordítva van. hauber nevét sehol sem jegyeznék, ha ákos nem lenne... nem azért mondom, mert én személyszerint csipázom ákost, hanem mert ez így logikus... hauber... fresh. vicc...

lehet ákos produktumát szeretni, vagy nem, ez ízlés kérdése. de hogy ez a pali senki, az minden tekintetben nevetséges kijelentés.

Petya1977 2012.01.06. 22:09:53

Na a Hauber Zsolt zenei stílusa minden csak nem változatos. Nem is lehet összehasonlítani a 2 stílust.

Ahhoz, hogy valaki kimenjen a színpadra és jelentőségteljesen hallgasson, ahhoz valakinek kell lenni.- Igen ebben egyet értek veled, nem reklámemberek csinálták a karriejét hanem saját maga. Hol vannak már a korábbi megasztáros agyonreklámozott arcok ?!?! Ki tudja. :)

Petya1977 2012.01.06. 22:12:22

A mai technológiával nem 1-2 ember tud ilyen "ritmusokat gyártani", mint Hauber Zs.:
www.youtube.com/watch?v=egM6l6Ood0w

Néhány effekt és már kész is a dallamos ritmus !

karosszékely 2012.01.06. 22:29:13

@Petya1977: A Mizut is sokan feldolgozták.

Gabi megmondja a tutit... 2012.01.06. 22:39:00

Se a Hauber, se az Ákos Művész Úr nem volna sehol, ha annak idején nem elégítették volna rendszeresen ki orálisan F. Tibor menedzsert.

kiwirágós kivirradtig 2012.01.06. 22:42:59

@Gabi megmondja a tutit...:
Aki azonos Fábián T. menedzserrel? :-)

Hát bizony, ebben van valami.

tükörfúró 2012.01.06. 22:52:18

@Petya1977:
www.youtube.com/watch?v=rv8JCNsLmnU

@Eric_Cartman: Ez tulzás ákossal kapcsolatban.

Az viszont tény, hogy a szólókarrierje utolsó évtizedében egyre durvább és sok tekintetben egyre közönségesebb, szánalmasabb pózokat vett fel, azonban ezek az erősen átpolitizált jófejcsávóskodó pózok rémisztően ellentétesek a zenéjével és művészi mondanivalójával.

Sok előadóművész vett fel hasonló "image"-t, vagy kezdett politizálni, alkalmasint ez eddig még tekinthető akár normálisnak is.

Ákosnál viszont ez sajnos nem pozitív tartalmat ad hozzá, hanem rombolja és közömbösíti azt a tiszta, emelkedett, mindennapok és a politika mocska felett álló, mármár éteri szintű filozófiát, amit a művészete egyébént képes hordozni, felidézni, és nem csak nyomokban, de néha szinte toxikus töménységben tartalmaz is.

queensryche 2012.01.06. 23:57:23

Mindig ugyanazok a körök, legyen 'tallica, Ákos, vagy U2 :)

Tibor pedig ártalmatlan volt - hogy másnak mi a tapasztalata, nyilván nem tudom.

Gault 2012.01.07. 00:27:39

@nanemúgyvanaz: igen, külsőségekből, becsukott szemmel történő koncertnézés nem csak a kiadvány képi mivolta miatt hülyeség.

De a nyilvánvalóbbik emberi oldali külsőségek is fontosak, a szintipop és az abból kinőtt, hasonló minimalista formákra szabott zenék esetében ez hatványozottan igaz, ezt Ákos is így gondolhatja, különben nem jönne elő más és más koncepciókkal.

Ami a zenei részét illeti, már az gyanakvásra ad okot, hogy huszoniksz év alatt gyakorlatilag minden évben megjelentetett valamit. Na nem a pénzügyi vonzata miatt, az szerintem ugyanúgy lényegtelen, mint egy sznob attitűd vagy politikai hovatartozás, viszont ilyen "termékenység" mellett jogosan vetődik fel a kérdés a kiadványai mögötti tartalom felé. Ilyen tempót meg csak tervszerű panelek alapján lehet tartani, amik meg kizárják az érzelmi alapú zenehallgatást.

bütyök 2012.01.07. 00:29:28

az igazság szerintem az, hogy ez szar zene. bocs, de így gondolom...tényleg profi, de full fos, egy az egyben. még egyszer elnézést!

queensryche 2012.01.07. 00:36:01

Bütyök, kíváncsiságból: mi a jó zene?

vernarancs 2012.01.07. 01:13:40

@queensryche: Elobb definialjuk, hogy mi alapjan kategorizalunk. Olyan nincs, hogy jo zene. A zene szubjektiv. De ha objektiv szempontokat vizsgalunk akkor lehet kategorizalni. Ebbol a szempontbol Akos gyenge. Pusztan zenei ertekek alapjan. Ettol meg persze lehet szeretni, rengeteg embernek okoz erzelmi oromet pl. a padodo is (vagy akar a queensryche)

@Dr. Körömlakk ®: Bar en Akost nem tartom sokra, amit irsz azzal egyeterek. Az valoban keves erv, hogy modoros vagy orbanista. Mondjuk en szakmai alapon sajnos nem tudom sokra ertekelni Akost, de nem mondom ra, hogy szar. Zappat peldaul nem szeretem, de zenei szempontbol elismerem, hogy egy zseni volt. De az teljesen felesleges vita, hogy egy zene szar-e vagy sem. Ha az adott egyennek az oromet okoz akkor mar jo (annak a valakinek). A zambodzsimi is jo zene, sokan szeretik. Ha most azt mondanad, hogy nadenadenade az milyan szar mar! Akkor milyen alapon? Akkor el kell fogadnod, hogy Akos is szar. Vagy akkor miert mondjuk dzsimire, hogy igenytelen es Akosra, hogy jo? A mondanivalo es a dalszoveg nem ervenyes :D :D

queensryche 2012.01.07. 01:25:26

@vernarancs: Ha megállapodunk, hogy a zene a hallgató szempontjából szubjektív, akkor feltételezem, hogy az objektíven megítélhető, stílusfüggetlen szegmensek közé olyan jellemzőket sorolhatunk, mint pl. hangszeres játék minősége, hangszerelés, hangzás (keverés stb.), zenei egység (pl. zeneileg egységes lemez) - szerintem legalábbis. Ilyen zenei értékek mentén Ákos produkciója a fentebb körülhatárolt objektivitás mentén legalább korrekt. A zene érzelmi része sokban köthető valóban a 'rajongás' fokához, ezzel a zenével megélt élményekhez stb., bár egy jó harmóniamenetre feljátszott gitárszóló már önmagában, szövegtől, pacektól, koncepciótól függetlenül is elérhet érzelmi hatást.
Ha ebből az tűnik ki, Ákos-rajongó vagyok, csalódást kell okoznom :)

Felnovo 2012.01.07. 01:52:38

Ákos a popzene Wass Albertje. Ennyi. Urizáló neofita "polgároknak" szóló modoros vásári intellektualitás. Ennyi. Nem köll eztet túldumálni.

vernarancs 2012.01.07. 02:05:36

@queensryche: Kozelitunk :)
Tenylegnem akarok belemenni a reszletekbe, de az objektiv szempontok valami olyasmik mint amit Te is irtal. Plusz olyasmik,hogy milyen skalakat hasznal az illeto, milyen utemeket hasznal a zenesz. Zappa peldaul hires arrol, hogy tavol allt a 4/4 utemektol. Az, hogy mennyire profi a studio munka az mas kerdes. Erre jo pelda a "trash" metal szuletese a 80-as ebek elejen. Zero studio munka mellett szar hangzasu lemezek szulettek amik megis atuto sikert arattak. Tehat a szubjektiv szempontok inkabb a zenei komplexitas, a tanultsag, es a mondanivalo. Sajnos ezen szempontok menten pl. Akos nem valami nagy teljesitmenyt nyujt. Hozzatennem, hogy egyertelmu, hogy egy rakas ismert zeneszt majmol, mint ahogy a bonanza is a depeche majmolasa volt.A mai zenei teljesitmenye szamomra ertekelhetelen. A szovegek eroltetett "elvonatkoztatasok". a zene meg kommersz dallamok ugyes kombinalasa.

farkas 2012.01.07. 02:12:58

Tedd egymás mellé a Bonanza-t és a DM-t, és abból világosan látszik, hogy ki az aki tud (képes rá, van hozzá tehetsége, génje, vagy mittutdomén) jó zenét csinálni. A másik meg valóban sz@r lesz, akkor is, ha nem BB hanem valami művészkedő utóélet, egyszerűen ennyire futja a zenei "tehetségből".

Én se lennék képes Mona Lisat festeni:)

bocsika007 2012.01.07. 03:36:12

@Petya1977: Nem kellett tul sokat rohangalnia, mert a Bonanza(DM) rajongok, Banzaj hianyban szenvedve mentek utana.
A "pali", tiszta gorcs es mesterkelt.
Soha nem tartottam zenesznek.
Ubermumajer!

PiszkosFreddy 2012.01.07. 07:38:06

@Dr. Körömlakk ®: Nagyon szeretlek a stílusod,és a hozzászólásaid miatt.Kb.mindig egyetértek Veled,ez az első alkalom,hogy ellentétes a véleményünk.Fenntebb írják,hogy: "mesterkélt, modoros, önimádó és nem eredeti"
"Urizáló neofita "polgároknak" szóló modoros vásári intellektualitás"-"görcs és mesterkélt"
"már a katonaságnál is állandóan az állmerev, és a keménycsávó tekintetet gyakorolta"
Már egy jó ideje abban a helyzetben van,hogy tényleg profi zenészekkel veheti magát körül,
és néha eltalál egy-két számot.De számomra mindig csak egy egyszerű epigon marad,akinek csak az őszintétlen allűrjeit látom,a mesterkélten beállított lárva-arc mögött.

Ettől függetlenül ezentúl is keresem a hsz-eidet,mert élmény olvasni őket

PiszkosFreddy 2012.01.07. 08:04:06

Érdekes queensryche,és vérnari szakértő(nek tűnő)véleménye,szintén mindig szívesen olvasom Őket.
Igen,profi zenészekkel,technikusokkal,és jó promócióval még egy egyéniség/stílus nélküli előadó is sikeres lehet.

herkó 2012.01.07. 08:56:58

@Felnovo:

Ezt most nagyon megmondtad!Most már nyugodtan üldögélj a kanapén,a büdös belváros közepén,és nézegess LMP-s,vagy régi SZDSZ-s videókat a videómegosztókon!

Taligamajom 2012.01.07. 09:06:39

Én a Bonanzát imádtam. Ákost sosem tudtam megszokni...
Amióta meg fidesz őrülete van és politizál is, na azóta kerülöm mint a leprást...

Dr. Körömlakk ® 2012.01.07. 09:57:05

@Gabi megmondja a tutit...: köszönöm Édesem, felismerlek ezer közül is, csókollak :)

@vernarancs: teljesen osztom a véleményed. az a baj, hogy évek óta ezzel "küzdök" a blogszférában.... soha senkit nem akartam meggyőzni arról, hogy Ákos jó. ez ízlés, és habitus, valamint igény, és más egyéb tényezők függvénye, ami minden embernél más és más. mindössze annyi az egész, hogy Ákos egyikünknek egy ikon, másikunk egy kókler tehetségtelen gyökérnek tartja, ezzel semmi baj. ámde azt állítani, hogy egy senki, na EZ ostobaság. ízlés kérdése megítélni, hogy jó-e amit csinál, vagy nem jó, de tény, hogy azért pakolt valamit erre a bolygóra, ha úgy tetszik karcolt valamit, ami "némileg" tartalmasabb mint vévé attila produktuma.
nagyon jó a példád a Zámbó Jimmyvel. Én rühelltem mindigis, nem mesélem el hogy miért, szerintem aki rühelli, mindenki nagyjából ugyanazért... DE! elismerem, hogy a műfajában kimagasló volt, és tehetsége is volt. az más tészta, hogy szerintem nem jól sáfárkodott vele, és magát a műfajt is eltörölném a picsába.
hát így van ez nálam :) üdv :)

@PiszkosFreddy: Köszi Freddy, ez kifejezetten jól esett, Ákos fanságom okán legtöbbször csak azt kapom, hogy egy ostoba tajparaszt vagyok :)
Semmi baj nincs ezzel amit írsz, mint azt fentebb írtam.
Nekem kurva sokat adott a pali a sekélyes dalszövegeivel, mert bizony voltak helyzetek az életemben, amikor az amúgy mesterkélt lózungok más értelmet nyertek, húsba martak, megértettem, hogy ez a lényeg. Hogy nekem mit jelent, épp most, holnap, amikor élem a dalt. ennyi.
a zenéjét is szeretem, néhány kivételtől eltekintve.
a májusi szegedi koncerten kifejezetten nem tetszett, mert hatvannegyedjére, a felismerhetetlenségig áthangszerelt nótáktól kiütéseim lettek, a lédigaga résznél egyenesen error volt, és összességében feszengtem, csak pár zúzós nótánál tudtam élvezni a bulit, annak ellenére, hogy a Magna Cum Laude és a Tankcsapda is adta az ívet.
Mégis azt mondom, NEKEM kurva sokat adott ez a pali a dalain, és a koncertjein keresztül, mert ÉN ÚGY ÉLTEM MEG A DALOKAT, ahogy Te vagy más nem fogja, mert Te nem én vagy.
De azt hiszem ez minden művésszel, művészeti ággal, és minden művel kapcsolatban elmondható.
Ez a jó benne... mindenkire másképpen hat.
Végszó: Ákost nem kell szeretni. Vagy szereted vagy sem. Ahogy mással kapcsolatban is pont így működik a dolog.

píszenlav :)

D-verse 2012.01.07. 10:24:11

@Dr. Körömlakk ®: Mindig jössz és megvéded Ákost, ahol csak leírják a nevét. Akkor vagy igazán elemedben, ha valaki elkezdi keményen szapulni. :)

A hiányzó lazasághoz még annyit tennék hozzá, hogy nekem túl finomkodónak, olyan musicalesnek hat, ahogy Ákos énekel, mintha bizonygatná, hogy nem hiába költött annyit énekórákra. Persze, az is lehet, hogy nincs más választása, enélkül talán nem lenne elég karakteres a hangja.

Dr. Körömlakk ® 2012.01.07. 10:27:21

@D-verse: szólt egy antiákosista Barátom, hogy itt ez a cikk...
egyébként ha értőn olvasol, korántsem védem ákost, hiszen egyrészt nem rokonom, másrészt nem feladatom, mindössze én is leírom a saját hozzáállásom ehhez a témához, anélkül, hogy szentté avatnám.

Ápuka 2012.01.07. 10:46:31

Pont valamelyik nap adta az M1 ezt a koncertet 1 órában....néztem kb 20 percig majd meguntam..nekem lélektelen és modoros volt az egész, puritánsága még elfogadható mint egy koncepció, de azért lássuk be ez ma már kevés...
Egy klubkoncerten ok, de egy stadionban show kell...hiába erős személyiség, erre még ő sem képes.
Zeneileg az utóbbi 10 évben nekem már nem jön be, szövegvilága ugyanazokat a kliséket nyomja, mint 15-20 éve, csak másképp fogalmazva...ami akkor újszerű ás forradalminak hatott ma már sima popgiccs... ha saját magát popsztárnak definiálja akkor ne akarjon rocksztárt játszani, mert nem az, hiteltelen

calamites 2012.01.07. 11:07:16

Annyi itt a megmondóember, hogy hihetetlen, ezért meg is kérdezném, hogy vajon hány férfi (vagy akár női) előadó tudna hasonlóan sikeres karriert felmutatni Magyarországon az elmúlt 25 évben, úgy, hogy nem megcsinálták, hanem maga csinálta önmagát.

Ráadásul egészen kellemes zenéi is vannak.

Kaufmann 2012.01.07. 11:32:24

Ez a két videó tanulságos. Nincsenek meghangszerelve a dalok. A második videóban 0:54-nél van egy randa AutoTune-tanácstalanság, ami azért nem az igényességre utal.

ukjoci07 2012.01.07. 11:40:33

@mzsuzsi: nézd, nem azzal van bajom, ha valaki Ákost hallgat vagy ilyesmit, összefoglalva: igényes zenét! De szerintem aki lealacsonyodik SP-k és Fluorok, Zsófikák, stb szintjére, vagy elő is adja nekem, hogy ez mekkora király zene, vagy a tucc-tucc "zenék" (amik nem is azok, hanem zajok), azt igen is megtudom ítélni és ha gáz ha nem, meg is ítélem, hogy valszínű nem feltétlenül van helyén minden. Épp ezért mondtam, hogy nem szeretem Ákost, elmondtam a véleményem, de ha valaki ilyet hallgat, hát örülök neki... Szerintem alapvetően meghatározza az embereket, hogy milyen zenét hallgatnak. Nem akarok senkit megbántani, de egy értelmes ember felfogja, hogy amit FLuroék csinálnak, az sz@r, az nem zene, majmolás, géppel összedobnak valami zenét és kész. Ilyenkor mindig bele gondolok, hogy viszont akik tényleg ZENÉLnek, mennyit gyakorolnak, mennyivel értékesebbet kreálnak, mennyi munkájuk van abban, amit ők csináltak. Na ezért ítélem meg így az embereket, zene alapján.

ukjoci07 2012.01.07. 11:43:21

egyébként én a politikát nem keverném ide. Nem vagyok Orbán híve, de attól nem jobb egy előadó vagy sem, hogy milyen a pártállása. Bár, azt én sem szeretem, ha egy előadó, zenész, nyíltan kiáll valamelyik párt mellett. Persze, egyrészről őszinte és vállalja, másrészről számomra a zene egy olyan "tiszta, szent" dolog, amibe a politikát nem szabadna belekeverni. Ezt nem konkrétan Ákosra értem, általában.

Lencsés István 2012.01.07. 12:16:52

@Taligamajom: Az hogy húz valahova politikai téren , az 1 dolog , és miért ne beszélhetne politikáról is ha kérdezik hm ? :)

@Felnovo: Ákos nem pozenész ....

@King of Körút: Ákos is tud angolul ....

@vernarancs: Szerinted lehet új dolgot csinálni , ha már mindent megírtak elöttünk , ráadásul jobban hm ? :)

PiszkosFreddy 2012.01.07. 12:20:48

@Dr. Körömlakk ®: Irigyellek(a szó őszinte,tiszta értelmében)ezért,jó ha ilyen megtisztító,katartikus élményt ad egy zenész,és a dalai.
Nálam kb.olyan helyet foglal el Kovács Ákos a zenében,mint a gazdija,a Fidesz a politikában.

ElPadre 2012.01.07. 12:21:39

@Felnovo: +1.

Petya1977-et sajnálom igazán, hogy közben kimaradtak neki olyanok, hogy radiohead, muse, porcupine tree, de ha a magyar vonalat nézzük, akkor pl. a quimby, és még sorolhatnám.

egyébként jó dalokat ír ákos, zeneileg, és az első pár albumán a szövegek is nagyon rendben voltak, de én úgy az indiántánc környékén döntöttem úgy, hogy az amúgy végletekig modoros énekstílusán is túlnőtt az egója, és minden dalával próféta akar lenni. csakhogy ákos nem más, mint egy átlagosan jó dalszerzői vénával megáldott üzletember, aki végtelenül profin végzi a munkáját -- ezért dícséret neki, mert magyarországon még a tiszta profizmus is ritka --, de a kínos, kiszámolt precizitás és a tökéletes, de végtelenül steril hangzás nem szül beleborzongós élményt, sem kellemes, nyugis pillanatokat. pedig a zene erről kéne, hogy szóljon.

ákos elvileg rockzenészként definiálja magát, csakhogy a rock megkövetel némi fésületlenséget, dögöt, karcot, ami ákosból alanyi jogon hiányzik. ezért, legalábbis nekem, totálisan működésképtelen ákos zenéje.

mindezek mellett az, hogy rettentő öntudatosan művésznek aposztrofálja magát, már csak hab a tortán, hogy miért lesz az egész visszataszító.

(az már tényleg csak zárójeles, hogy egy csomó ideig kvázi a hazai roland disztribúció bemutatóterme is volt a zenéje, és valljuk be, ha szintikről beszélünk, akkor a roland megintcsak a precíz sterilitás jelképe lett. vesd össze ezt egy kurzweillel, vagy egy norddal, és egyből úazannya.)

King of Körút 2012.01.07. 12:43:11

@Lencsés István: igen tud, de amikor meg is szólal rajta, attól vérzik az ember füle.

D-verse 2012.01.07. 12:49:53

Rajongók részéről rendszeresen elhangzik:
- Ákos olyan igényes, precíz (<-> steril, mesterkélt);
- remek szervező, fantasztikusan felépíti az aktuális imidzsét, produkcióit (<-> számító üzletember; képtelen életrekelteni a marketingcélból felépített szerepeit, csak egy bárminek beöltöztethető "akciófigura");
- nem is popzenész, mély dalszövegei vannak, meg mennyire zúzós számai (<-> hatásvadász, giccses, didaktikus szövegeket énekel, a rock külsőségeit mímelő popszámokat játszik).
:)

Lencsés István 2012.01.07. 13:15:05

@King of Körút: Ez ízlés dolga , azon meg felesleges vitatkozni , de amit akartam azt megtudtam . :) ;)

@PiszkosFreddy: Miért lenne a FIDESZ Kovács Ákos gazdija magyarázd el , jó ?

@D-verse: Áruld már el hol mesterkélt ? Nem öltözhetehtő be bárminek szerintem , áruld el minek lehetne beöltöztetni ? Ákos pedig nem popzenész és nem is rockzenész .

vernarancs 2012.01.07. 16:22:47

@Lencsés István: Nem irtak meg mindent. A hangok kombinacioja kimerithetetlen :)

Bobby Newmark 2012.01.07. 17:13:15

@calamites: Ákost nem megcsinálták. Ez a nap vicce.

Dr. Körömlakk ® 2012.01.07. 17:42:55

@PiszkosFreddy:

elég vén vagyok már ahhoz, hogy ne lessem, ciki-e kamázni Ákos zenéjét, és hogy cink-e, hogy bármit is szeretem, vagy épp nem. én má kurvára leszarom. volt idő, mikor habzó szájjal estem neki minden Ákos fikázónak, nem is voltam komplett. ma már elfogadom, hogy ez van, iszonyú megosztó zenész. tudom, hogy vannak nála ezerszer jobbak, és ezerszer szarabbak, azt is tudom, hogy néhol közhelyes, és képmutató, NEKEM mégis a legtöbbet adta a zene világában. mocsokul szeretek még rajta kívül egy kazal zenészt/együttest/dalt, de tartalmilag, átélésben, 22 éve egyik sem nyúlt úgy a lelkembe, mint Ákos jó pár dala. ez van. ha ciki, ciki, tényleg leszarom, nekem jó, és ez a lényeg.
szerintem mindenkinek így kellene közelíteni a zene felé. kinek mi. el kéne jutni oda, hogy ne kelljen szégyellni, hogy ki mit szeret. hiszen mindannyian más életet élünk, más hatások értek születésünktől, és ebből fakadóan más ér el a lelkünkig, az agyunkig, van akinek erre nincs is igénye. van akit idegesít a zene, van akit megnyugtat. van aki szövegorientált, van aki leszarja mit danolásznak, mennyen a dobgép, vagy a citera. miért kellene azt mondanom, hogy az kevesebb, vagy több?
ébresztő!
tehát én szeretem az ákos dalokat, és mocsokul leszarom, hogy ez menő vagy nem, ostobaság vagy sem. nekem jó. pont.
:)

Norbi812 2012.01.07. 19:49:29

Dr. Körömlakk: Évekkel ezelőtt még én is elvakult rajongó voltam, rajta nőttem fel, sok fontos pillanatban voltam ott a közönségben és mindent elfogadtam tőle, de ma már egyrészt lenyugodtam, másrészt Ákos nagyon sokat változott... ami nekem és sokaknak nem tetszik.
Valahol az Új törvény - Andante környékén szállt el vele a ló. Addig számomra! a médiától és zenésztársadalomtól elvonulva iszonyat jó albumokat és koncerteket nyomott teljes átéléssel. Aztán a sok rossz, ami nekem betette a kaput:
- elkezdett politizálni, miközben csak azt hangoztatta, hogy ő sehova se tartozik és kikéri magának
- az Új törvényen végig a médiát fikázta, politizált, miért volt erre szükség
- összerántotta a Bonanzát, amit a turné során végig fikkantott a közönség felháborodására, a 2005-ös turné után a régi közönségmag teljesen le is bomlott róla, egy régi arc sincs már az első sorokban (kivétel a szokásos első sor)
- 2006-ban csinált egy szerintem felettébb gyenge lassú albumot egy hasonlóan gyenge turnét
- innentől kezdve pedig eltűnt az "átélés" belőle a színpadon, érezhetően bohóckodik végig a koncerteken
- a 40 meg 40+ turné annak ellenére, hogy jó volt, az Andante után erősen önismétlés szagú volt
- a Szinbád turnén pedig végi az ment az agyamban, hogy réges régen azt nyilatkozta Ákosunk, hogy ő már 40 évesen nem fog bőrgatyában ugrálni a színpadon és idősebb pályatársait fikázta, és akkor most mit látunk ?
- az Arénakoncert sem hozott semmi újdonságot már számomra, az album is erős közepes és a Bonanza fikázás is megvolt szépen
- közben meg még annyi kimaradt, hogy médiát is beengedte a családjába, pedig 98-ban kijelentette, hogy a csúnya újságírók és egy bizonyos magazin sose lépheti át háza küszöbét...

És még sokminden más sem tetszik, ez csak egy gyors felsorolás volt. Ezért manapság nosztalgiázom a 90-es évek albumaival/koncertjeivel, a szépre emlékezem, a mai dolgokat meg már annyira nem követem...

Dr. Körömlakk ® 2012.01.07. 19:57:06

@Norbi812: szinte az egésszel egyet tudok érteni. sajnos. ettől függetlenül előszedem a dalokat, és beszarok rajtuk. egyenként. az új albumokban is megtaláltam, amit kerestem. ami nem kell, azt nem hallgatom.

Norbi812 2012.01.07. 21:55:10

www.youtube.com/watch?v=tbo11J9d5oo

Nekem ettől futkározik a hideg a hátamon...

Ott voltam a harmadik-negyedik sor környékén kezdésnél, amíg a kezdeti pogo nem vitt el hátra. :)

Dr. Körömlakk ® 2012.01.08. 08:40:56

@Norbi812:
ne mondd, amikor ezt a dvd-t teszem be, mndig nyivákolok, hogy én akkor még miért nem jártam koncertre. ja, tudom. az egy másik történet... mindegy.
állat. akkor még ákos is állat volt, jót tett neki a külön út... :) volt valami elmebeteg a szemében, ami rányomta a bélyeget a zenére, ez a koncerten is jól látható/hallható. az ikon amúgy is egy zseniális lemez lett.
én minden lemezt szerettem eddig, de legjobban a Még közelebbtől féltem megjelenés előtt, meg persze a legutóbbitól, féltem, hogy elmegy nagyon vallásos irányba, de egy-két dal kivételével nem kellett csalódnom. persze ez már nem az Ikon-Indiántánc-Hűség korszak, de én sem az vagyok már aki akkor voltam...

Lencsés István 2012.01.08. 09:11:10

@vernarancs: De megírtak mindent aki mást állít az hazudik ....

PiszkosFreddy 2012.01.08. 17:18:54

@Dr. Körömlakk ®: Szeretlek,hogy ilyen őszintén,elementárisan szenvedélyes vagy.Ha valakivel,hát Veled még Ákos koncertre is elmennék,pedig....

Dr. Körömlakk ® 2012.01.09. 05:20:37

@PiszkosFreddy: Freddy Drágám, egyeztessünk a következő előtt :)

PiszkosFreddy 2012.01.09. 19:16:12

@Dr. Körömlakk ®: DDDDDD
Jöhetek Ákos-os pólóban?

facelvega 2012.01.13. 17:07:44

Titkárnőzene: A kolléganőim egytől egyik imádják. A férfikollégáim valahol - velem együtt - az "egy fokkal szimpatikusabb, mint Geszti Péter" kategóriába utalják. A rock az erő, a lendület, a spontaneitás zenéje akkor is, ha jól megkomponált (lásd pl. Alvin és a Mókusok), Ákos eléggé erőltetett, de nyilvánvalóan sok munka van benne.

wovbagger 2012.01.21. 19:41:25

nekem lélektelen és merev, amit csinál, a szövegeitől pedig feláll a szőr a hátamon. ettől más még szeretheti és rajonghat érte.

PeTR 2012.03.06. 19:08:20

Számomra a Beavatás lemez koncertjei utan kezdett lefele menni az élo produkcio hitelessége. A sok vicces bemondás meg teljesen az aktuális szoveg és zenei kontextustól fuggetlen arckifejezesek meg modorosságok az eloadásában megolik az osszes fellelheto muvesziességet. Pl pont az ebbe a cikkbe belinkelt videon látom hogy mekkora fapofaval énekli végig a dalokat.

Szerintem viszont ha a szovegeit 25 év egységében nézzuk akkor pont az a legkevésbé fikázhato még akkor is ha talalunk koztuk gyengéket vagy kifejezetten cikit is néhányat. Ettol fuggetlenul szerintem kifejezetten jo koltészeti kepessegekkel áldotta meg a sors.