2012.03.26. 08:00 – Lángoló Gitárok

Mi a fasz van? - Itt az új felállású Tankcsapda első klipje (18+)

A Tankcsapda az idei évet nem zenével, hanem azzal indította, hogy majdnem húsz év után gitárost cserélt. Ennek eredményeként Molnár "Cseresznye" Levente helyett most már Sidlovics "Sidi" Gábor, egykori Zanzibár-gitáros zenél a debreceni trióban. A közös munkának már meg is van az első eredménye a Mi a fasz van? című dal képében, ami a klipjével együtt itt és most debütál a Lángoló Gitárokon. Ahogy a videó beharangozójában a zenekar elmondja, a dal leginkább az Agyarország, a Legjobb méreg vagy a Jönnek a férgek szövegcentrikusabb, megmondósabb vonalába illik bele. A klipet ismét Százados Miklós, az a pécsi orvos rendezte, aki 2011-ben már az Új nap várt is készítette. A Tankcsapda április elejétől országos turnéra indul, az első állomás április 5-én a Gödöllői Trafó lesz.

 

Tankcsapda - Mi a fasz van?

Magyarország mi a fasz van veled mondd csak
Beteg vagy vedd észre felment a lázad
Semmi okom nincs rá hogy pezsgőt bontsak
Mer' amit látok meg amit hallok az gyalázat

Asz'ondja nekem a sok keresztény hogy van
Pokol meg mennyország mer' ez tény de
Mi van akkor ha kamu a duma és az élet folyik csak ahogy a Duna
Nem volt eleje nem lesz vége
Az előző életeim összes emléke
Itt van velem és néha kísért ebből bárki bárhol bármit is ért
Attól hogy párszor má' bebasztál még
Nem lett belőled megasztár és még mielőtt jól lebasznál
Fordulj el balra a Vegasznál
Tudod a nyárnál meg a tavasznál nekem nincs jobb de a szevasznál
Jobban bejön a helló meg a szia és
Ha tehetnéd rám szavaznál, nem szaroznál...

Amikor kölyök voltam még a magnón ment a rock
A tévébe' nem voltak mentorok
Nem tudtam milyen az a mélytorok persze mosmá' vágom
Kajak a rágóm csípnek a mentolok
Amiről nem tudom mi olyat én má' nem tolok inkább lemattulok
Ezt örököltem apai ágon
Ha sokat buksz a Bux-on üres a buksza a kerületi zaciba meg bekerül a fux
A büntetőnél ha lyukat rúgsz az annyit se ér mint egy lopott Doxa
Jobb ha dobsz a kalapba néha lehet a hajlékony lehet a béna
A hatalom úgyse' dob nekik semmit
Na erről ennyi... Na erről ennyit...

Lassan melegebb a helyzet mint a háborúban Bosznia
Ha szar a szitu hát oda kell baszni a hatalomnak és hogy
Jobb vagy bal az mindegy a kettő ugyanúgy szar
Hazudik éjjel hazudik nappal riogat a pénzzel riogat a pappal és ha
A félelmed nem ereszt el tudnod kell hogy
Nem a Pannon nem is a Westel ami napról napra tesztel hanem
A halál meg az élet meg a széjjelbaszott közélet
Nem a pornó nem is az erotika ami gusztustalan az a politika
Szavakkal és tettel tele gyűlölettel... gyűlölettel...

Magyarország nem hallom a hangod
Pedig én is tudom mennyi minden fáj
Remélem nem hiába húzom a vészharangot
Mer' aki ember annak emberi élet jár
Minden embernek Emberi Élet...


rock hír tankcsapda



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igyszeretlek 2012.03.26. 13:02:38

A szöveg mondanivalójával, és talán a céljával egyet kell értsek. Havonta látogatok az országba (haza), de akkor sokszor rosszabbat kapok mint amire számítok és remélek.

ayatollah 2012.03.26. 13:04:07

@Balt: ha jól fizetnek, én bármit elhallgatok, maximum füldugóval :)

Zocsi 2012.03.26. 13:09:44

Annyi okos kommentelő van itt, hogyha Ti lennétek a politikai vezetés, akkor értelmét veszítené ez a Tankcsapda szám is...
Ez egy szimpla rock 'n roll, nem több és nem kevesebb. Hogyha nem tetszik, akkor nem kell hallgatni!

Balt 2012.03.26. 13:09:45

@kabirjedi: :)) Ez érv? Maga talán a Csontváry Kocka Tivadar...? :)) Nem kell ahhoz műbútorasztalosnak lenni, hogy valaki elámuljon mondjuk a gyöngyöspatai templom Jessze-oltárán. (Csak, mert most ez jutott eszembe.)

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2012.03.26. 13:09:55

@kabirjedi: Tessék, linkelem:
www.youtube.com/watch?v=ZAT8tqGWtWU
Én gitározom rajta, a szöveget is én írtam pár haverral egy sulis buli-feladat apropóján. Sajnos ekkor már leáldozófélben volt a zenekarom, mert nem sokkal ezután elkezdtem dolgozni, lediplomáztam stb. Ez egyébként csak egy ad-hoc formáció volt, az együttesem munkásságából nem maradt fenn semmilyen felvétel, mert 2000 környékén még eléggé limitáltak voltak a technikai lehetőségek.

Dandie (törölt) 2012.03.26. 13:10:01

@newnt55: még a 15 éves unokaöcsém is emlékszik még ezekre a telefontársaságakra. De az is lehet, hogy már el is felejtetted.

Alabamaman 2012.03.26. 13:12:20

Ne haragudjatok, de egyszerűen fájó, hogy mennyire fogalmatlan emberek oltogatnak mindenkit a cikk commentjeiben. Én Tankcsapdán nőttem fel. Nem! Nem Mennyország touriston, hanem mindenen. Én tudom értékelni az összes "érát" amin végigmentek.Ha nem zenélnének, az lenne a baj. Így, hogy zenélnek, mondhatni újult erővel, fikázza Őket mindenki a szponzorok miatt, mert megtudnak élni a zenélésből és ha RnR, akkor még mindig az elsők az országban. Ilyen comment (csak szemezgettem) ,hogy minek metalgitáros egy rockbandába? Hallotta az ilyen Cseresznyét játszani a Schecter gitárjain? Meg h dopeman óta divat oltani az országot, ezért ez is divat... ehhez nem szólnék inkább semmit... Nekem igenis tetszik :) \m/

stabiloboss 2012.03.26. 13:13:03

@TIBI567: teljesen igazad van.. ha odamegyek hozzá azabaj, ha nemmegyekoda hozzá azabaj :-D
csak a Belga szövege az amivel nincsenbaj

egyébként komolyan: ha valami társadalomkritikus az nem baj, ha valami bulizós az sem baj.. itt egyszerűen annyi a baj, hogy ilyet minden tizennyolcadrangú metál zenekar tud.

Nem igaz, hogy ez beleillik a legjobb méreg stb vonalába.. azokban volt egyéniség, kreativitás, igazi stílus.. ez egy megerőltetés nélkül született tömegcikk.

Hány Éves 2012.03.26. 13:13:59

@Balt: Aki kinő a rocker-korszakából, az valószínűleg sosem volt rocker. Mielőtt félreértenél, nem arról beszélek, hogy aki igazán megérti a rockzenét, az élete végéig boroskólázik és szakadt ruhában jár. Viszont öltönyben is, családapaként is tudja, miért legenda egy Hendrix vagy egy Motörhead vagy egy Maiden vagy - urambocsá - egy Tankcsapda. És lehet hogy csak ritkábban hallgatja, de ilyet tuti nem mond, hogy kinőttem belőle. Semmi baj, ha Te így jártál, de megnyugtatlak: ez azt jelenti, hogy sosem voltál rocker. Csak mikor kamaszkorodban pár haverod az lett, akkor egy ideig próbáltad követni őket...

Ez is csak egy nick 2012.03.26. 13:14:42

Nem tudom, mit lázonganak Lukácsék, hisz az általuk nagyon kedvelt Fidesz kormányoz, az országban meg minden kurva jó és szép, Orbán megmondta.

Lukácsék kebelbarátja, Kósa 20% Lajos meg ugyanezt szajkózza, úgyhogy Debrecenben kurva jó kell, hogy legyen a helyzet.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2012.03.26. 13:18:04

@Zocsi: én ebben a számban nem érzem azt, hogy most "menjünk és koncoljuk föl az összes ingyenélő tolvajt a parlamentben"

egyszer meg kell hallgatni, hogy véleményem lehessen. többet nem fogom meghallgatni igérem ..

R'n'R'? hol van az már ...

EwiiL 2012.03.26. 13:18:59

Kétszer is meghallgattam a számot, de valahogy nem az igazi. Régen nagyon jókat ugrabugáltam TCs koncerteken és kivülről tudtam a szövegeket, de az utóbbi években valahogy egyre kevésbé jönnek be a számok... sajnos nálam lejtmenetben van a TCs... azért hálás vagyok a régi koncertélményekért...

lépésváltás · http://magyarszleng.blog.hu/ 2012.03.26. 13:26:26

azér' b+ annyira nem lett szar ez a szám, ahogy itt néhány arc megmondta. változnak az idők, szóval ideje felnőni!

minden új album kapja a kritikákat, hogy a régi számok jobbak voltak /junkies, depresszió, picsa, kiscsillag, és persze a TCS is/

ayatollah 2012.03.26. 13:30:08

@Ez is csak egy nick: ne trollkodj, honnan tudod, hogy Lukács fideszes??? én még nemhogy pártrendezvény, de pártszagú esemény közelében sem láttam soha sehol...

B.B/alias B.B · http://libero.blog.hu/ 2012.03.26. 13:34:40

Azt hittem, Sidi legalább egy akkorddal többet tud majd, mint a Cserkó.
Egyszerű zene, könnyen megjegyezhető szöveggel, a következő koncerten már fejből fogják fújni az első sorokban álló 15 éves kőkemény rockerek. Csöröghet a kassza.
Bravó.

kaamir 2012.03.26. 13:40:58

@Goose-T: Jó, hát ez a PR. Azt mégse írhatják, hogy "Lukács szíve szerint a benőtt lábkörméhez írna szerelmes hangvételű balladát, de rajongók kőbalta egyszerű lázadozást várnak tőle".

Rébusz 2012.03.26. 13:43:35

Nem értem, miért 18+ ? Ha a tv-t bekapcsolom, így beszélnek, az utcán így beszélnek, a vetített filmek nagy része tele van ilyen jelenetekkel. Magyarország csak 18 éven felülieknek...

11lyon 2012.03.26. 13:45:55

Én imádom a rock és a metál muzsikát! Évekig zenéltem is. De a Tankcsapda az nagyjából ugyanaz a kategória mint a Zanzibár és Hooligans! Tömegzene, tucatrock! Nem az a baj, hogy kevés hangra építkeznek mert ettől még lehet nagyon jó zenét írni! De ez nem az!

Rekspa 2012.03.26. 14:02:13

Örülök, hogy visszatérnek erre a keményebb vonalra.
De sajnos lehet, hogy ezeket a "nem populáris" számokat max a best of rock fm játssza majd csak.

Torontál Simon 2012.03.26. 14:07:20

Hobóra hajaz a klippben. Connektor 567 volt az utolsó.

Phátyol Ferenc 2012.03.26. 14:07:22

@Alabamaman: nem azt írtam, h minek metálgitár a tankcsapdába, hanem, h minek metálgitáros a tankcsapdába. szövegértés faszikám?
ha ez egy rock n roll banda mifasznak nyom metálalapot a csóka?
izzadtságszagú igénytelen szar ez, nem rock n roll.

belga6 2012.03.26. 14:09:34

@Látnokzsálya: Van egy elég nagy ellentmondás a szavaidban. Szóval a Connektor 567 a kedvenced, de Lukács ne politizáljon... A Vezér és a Bárány c. dalokban nem politizál? Azok a legodamondogatósabb politikai dalok a TCS pályafutásából.

Nickyke12121212 2012.03.26. 14:12:53

Ez baromi jó volt!
Nagyon tetszik ez az új Tanki! Csak így tovább!
Hajrá Tankcsapda!
Hajrá Magyarok!

Balt 2012.03.26. 14:21:15

@Hány Éves: Nickedre válaszolva: 47.

Akkor más idők jártak. Bővebben lásd kb. Szőnyei Tamás könyveiben. A LedZep, DP stb. addigra nagyjából kimúlt, én meg nem voltam velő az újhullám hátán benyomuló mindenféle metálbandákra (inkluzíve Motörhead). 15-16 évesen kinő az ember belőle. Legalábbis a szerencsésebbje... :))

Ez is csak egy nick 2012.03.26. 14:24:25

@Transylvanianmixedgrill:
Azért Bodri Jancsit meg az ő lázadását hagyjuk...
Úgy aláfeküdtek és alányaltak Aczél elvtársnak, hogy öröm volt nézni, néha szerintem már Aczél szégyellte.

@crowland:
Vérfrissítés?
Az mondjuk 20 éven át nyilvánvaló volt, hogy Cseresznye a Tankcsapda gyenge láncszeme. Huszoniksz év alatt nem tudott megtanulni gitározni, alig jobb, mint én - csak én nem vagyok zenész, csak úgy hobbiból pengetgetek. :-)

@newnt55:
Laci leragadt a 90-es években. :-)
(Vagy nem fizetnek neki a mai telefoncégek, ezért nem őket említi.)

@Ben Zinkoot:
Nagy tévedés, a rock közönségének nagy részét a szakmunkások (és szakmunkásképzősök) adják.
Persze nem a műkörömépítőkre gondolok.

@Hány Éves:
Pedig tényleg vannak, akik 30 éves korukra felnőnek. Még ha számodra hihetetlen is.

Vannak ilyenek még zenészben is, pl. Gerdesits Ferenc, az operaház magánénekese. Valamikor kemény rockot énekelt a Ferm nevű zenekarban.

Ez is csak egy nick 2012.03.26. 14:28:11

@ayatollah:
Most nem árulnám el a forrásaimat, de hidd el: fideszes.

naezjó... 2012.03.26. 14:34:17

Mind muzsikus, kritikus,
mind azt mondja: Laci kuss!
Igaz magyar habitus! :)

blah 2012.03.26. 14:34:25

@Balt: @Ez is csak egy nick: szegény Metallica, Rolling Stones meg sorolhatnám gyerekek "nem nőttek fel"... amúgy tapasztalatom szerint sokan keverik a felnőttséget a besavanyodással, a megtörtséggel, szóval kicsit óvatosabban foglalnék állást a helyetekben.

ayatollah 2012.03.26. 14:34:46

@Ez is csak egy nick: akkor jól csinálja, mert egyáltalán nem jön le. Kossuth-díj hogyhogy nem figyel neki? :)

Kabarészínész 2012.03.26. 14:41:50

@belga6: a különbség a burkolt kifejezések és a szókimondás között van. kb. leszarom, hallgasd meg a vonatot:

www.youtube.com/watch?v=8qxJl5v7dFM

és a fenti nótát... nem hiszem, hogy sok magyarázatra szorul a kettő közötti különbség. az erő, ami átjött régen a zenéjükön, az kezd kopni, mert tényleg az látszik, hogy rég eltűnt az örömzenélés, ez már egy munka. nincs is ezzel baj, van akinek ez kell, nekik élni kell, máshoz nem értenek, oké, de senki ne állítsa az ellenkezőjét.

belga6 2012.03.26. 14:51:16

@Látnokzsálya: Nekem hiába jössz a Vonattal, ellentmondásba keveredtél. A "hatalom mindenhol büdöset szarik, és nem töröl segget" vajon burkolt vagy szókimondó?
Szerinted a Mindenki vár valamit lemezben nincs erő? Hallottad a California Über Allest vagy az Egy vant?

Balt 2012.03.26. 15:02:43

@blah: Khm, ha már megtörtség, besavanyodás, akkor érdemes ezeket a képeket megnézni. :)

galeria.index.hu/kult/2012/03/19/a_rocksztarok_is_oregszenek/30

Hiller Józsué 2012.03.26. 15:07:18

"Asz'ondja nekem a sok keresztény hogy van
Pokol meg mennyország mer' ez tény de
Mi van akkor ha kamu a duma és az élet folyik csak ahogy a Duna"

Ez a duma kamu. Sőt "lángoljanak a bankok" mi? Amibe a sok millát teszitek, ti szegényekkel együtt érző, "majd megmondjuk, amit ti sem tudtok" seggek. A Tankcsapdát addig szerettem amíg egy láda sörért játszottak, onnantól kezdve hiteltelen pénzügyi vállalkozás, ami ráadásul gyenge és megújulni sem képes. Ezzel a szöveggel kit akartok befűzni? Azt a sok félhülye tinédzsert, akik a nyomorult életük miatt mindent utálnak? Nincs pokol,nincs mennnny, nincs Isten, sőt agyatok sincs. Nagyon gáz. Megrohadna a földön az a pénzügyi vállalkozás, amelyik valami kis könnyed értelmet próbálna csempészni a termékébe? Arról pedig, hogy szar van az országban, ne olyanok énekeljenek akik ebből a szarból semmit sem éreznek meg.

is 2012.03.26. 15:08:33

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: nem a sorok végén van a rím, a rapet olvasni nem lehet, mertvnem görög időmérték szerint adják elő

is 2012.03.26. 15:10:41

@Ez is csak egy nick: lehet, hogy mostanra sok ismerősnek lett kevesebb a fizuja, kényszerül közmunkára, vesztette el az állását, valaki esetleg felkötötte magát...

inhibited 2012.03.26. 15:11:10

lófasz és estifény...gyalázat gagyi szar

is 2012.03.26. 15:15:46

@poszt: nyilván Tankcsapda szöveg, több panelje jön régebbi számokból, ezek a szokásos TCS szó és gondolatfordulatok. de most LGT vagy OMEGA stílusban szövegeljenek? vagy Geszti-féle rapet nyomjanak? ez a TCS, aki szereti, az pont ezt várja, és ezt is kapja.

Ez is csak egy nick 2012.03.26. 15:16:41

@blah:
Van az a pénz, tudod, amiért érdemes csinálni.
Meg hát máshoz nem is nagyon értenek.
De nagyon ők sem lelkesek, 5 évente összejönnek egy közös kaszálásra.

@ayatollah:
Talán majd jövőre. Most Ákosnak kellett adni, mert ő a nagyfőnök seggét nyalja, Lukács meg csak a kisfőnökét, egyszerre meg mégsem lehet mindenkinek.

@belga6:
Sajnos, nem.

@is:
Lehet. De hogy jön ez ide?

Alabamaman 2012.03.26. 15:16:58

@Phátyol Ferenc:
"Szövegértés faszikám?" Ezzel kisebb öngólt rúgtál, de mind1... Nem nekem kell megtanulnom olvasni/értelmezni ;) Szóval! Szövegértés. Cserkó újabban hozott egy modernebb, néha bizony a Tankcsapdánál metalosabb vonalat, témákban, hangzásban. Nem metal, de a Tankcsapdánál metalosabb. Nem tudod besorolni stílusban. Nem is kell, meg nem is lehet. Na nem szakértőzök, mert nem vagyok az. Csak szerintem az oltogató népnek nincs igaza. Kissé sokallom a "menjetekhazaésnegyertekilyenszarzenével" commenteket... meg h műmájerezi mindenki a TCS-t... Egy lapon emlegetik ilyen húligenzzel meg ilyenek... erősnek vélem :)

Phátyol Ferenc 2012.03.26. 15:21:59

@Alabamaman: az a Cserkó Sidi lesz szerintem, de nem baj. amúgy meg bocs, de én be tudom sorolni:D

ayatollah 2012.03.26. 15:24:36

@Ez is csak egy nick: nem hiszem el, hogy nagyobb kaliberű seggnyaló nincs. még az Ákos az csakcsak, de a Demjén??? Az annyira gáz, hogy nagyon.

ayatollah 2012.03.26. 15:28:00

@Ez is csak egy nick: ha a cucomisták visszajönnek a Republic is kap Kossuth-díjat vagy mi? Vagy a Jobbik ad majd a Fejbőrnek? Úgy gáz az egész ahogy van...régen talán jobban volt a dolgoknak értéke...

ayatollah 2012.03.26. 15:31:28

@Ez is csak egy nick: teszem hozzá akkor már inkább a Republic mint a Demjén. azok legalább tettek valamit hogy a poporientált fiatalokat kicsit bevezessék a népzene világába.

Vándor-ló 2012.03.26. 15:44:43

"Asz'ondja nekem a sok keresztény hogy van
Pokol meg mennyország mer' ez tény de
Mi van akkor ha kamu a duma és az élet folyik csak ahogy a Duna"

Hát ez a mennyben, illetve a pokolban garantáltan kiderül, csak utóbbi helyszínen késő a bánat. Ha a világon van bűn, akkor a bűnnek büntetése is van. A világon van bűn, csak a vak nem látja. A bűn nem marad büntetlen, a kérdés csak az: földi pályafutásod során elfogadod e azt, hogy Jézust büntették meg helyetted is (s ilyen módon te felmentést kapsz az alól, amit elkövettél) vagy vállalod a saját bűneid büntetését a pokolban? Nem az a kérdés, hogy van e vagy nincs túlvilág, hanem hogy amikor életed végén meg kell állnod Isten előtt, akkor az Ő mércéje szerint igaz életet éltél, avagy sem. Egyetlen dolog van, ami igazzá tehet, ez pedig Jézus vére. Ő ezt mondja egy helyen: "Aki hisz énbennem, ha meghal is, él." Remélem Lukács Laci is megérti, hogy mindennek van/lesz következménye, dalszövegeknek is.

Derwish 2012.03.26. 15:56:22

Nehéz véleményt alkotni erről a nótáról.Mint szám,tartalmazza az összes már ezerszer hallott TCS-megoldást,és sajnos zeneileg nem a legjobbakból.A gitáros váltásnak ebből a szempontból semmi értelme nem volt,persze valószínűleg nem ez volt a fő szempont.Valamiért nagy volt a sietség,a bizonyítási kényszer,de szerintem ez egy bemutatkozás az új felállástól.Elkapkodottnak érzem.Az új "image"(szakállak, külsőség stb.) akár még jó is lehetne ,ha lenne mögötte valami tartalmasabb,de sajnos attól még nem lesz valami "kemény" ,hogy egy ipari helyen készült a klipp és a zenekar beöltözik BLS-nek.Nagy volt a hűhó ezzel a tagcserével,de ezért felesleges volt.Ráadásul,mintha Lukács és Fejes idomult volna fazonilag a Zakk Wylde imitátor zanzibár gitároshoz.Erre miért volt szükség?A szövegben vannak jó dolgok,van mondanivalója jócskán és tényleg fontos,hogy kimondja valaki ezeket a dolgokat,de messze nem a legjobb TCS-szöveg.Persze, nehéz egy tagcsere után és nagyon nehéz lehet ennyi év után "újat" hozni,de úgy érzem mintha Lukács egy kicsit elvesztette volna a fonalat.

blah 2012.03.26. 16:22:36

@Balt: A képeket már láttam, viccesek amúgy, nem múlik el 20-30 év bulizás nyom nélkül... :) Viszont nem éppen ezt jelentik azok a szavak amiket írtam.
@Ez is csak egy nick: a köztes időt meg végigturnézzák... szegény nem felnőttek. Mindegy is mert azt a baromságot nem tudod megmagyarázni amit állítasz. 3 gyerek mellet is lehet zenélni, bulizni, rockkoncertere járni és rockzenét hallgatni. Ez nem felnőttség vagy megélhetés kérdése...

inreallife 2012.03.26. 16:27:09

@Vándor-ló: normális vagy? 21. században még vallási szöveggel nyomulsz? iskolába jártál-e?

paquito 2012.03.26. 16:51:11

Hát izé...A Minden jót album nekem eléggé bejött,meg a társadalomkritikus attitűd is,azonban utóbbi szarkasztikus,cinikus,humoros formában ér valamit és úgy sokkal jobban üt.Ez a f.szozós,b.szós szöveg szimplán primkó,de a kínrímek nagyobb fájdalmat okoznak.Olyan,mintha egy-két szó csak azért került volna oda,mert rímel.Elég izzadságszagú a cucc.A keresztények b.sztatása meg rohadtúl lerágott csont.

Vándor-ló 2012.03.26. 17:07:30

@inreallife:

Nem kell ám attól hasra esni, hogy "21. század". Az örökkévalóság tekintetében egy szemrebbenés csupán. Jártam iskolába és az igazán lényeges kérdésekre nem kaptam választ, ellentétben a Bibliával, amiben egy szemernyi "vallási szöveget" sem találsz, ha megnyílik rá a szemed, hogy miről szól. A vallásokat azok kreálják, akik nem értik, hogy Isten mit akar közölni. A Biblia Istene nem az a kitalált isten, akinek templomokat építenek és akinek a nevében azt a sok disznóságot elkövetik. Járj utána magad is. ;)

Vándor-ló 2012.03.26. 17:41:43

@marxweber: :D Nem egészen, de azért ez mindenképpen hízelgő ;)

KopaszMercis 2012.03.26. 17:51:11

@Vándor-ló:

MUAHAHAHAHAHAHH

MUUUUAAAAAHAHAAHAHAHAH :)))

aranyláz 2012.03.26. 18:58:09

@fairytale: Az utolsó mondatot ugye csak viccnek szántad?

@Lost Z: Hobot hova sorolod? mert ő is kapott már Kossuth-díjat? S a Circus Hungaricuson ő is keményen fogalmazott:

"Késő van, már ne hívjuk az Istent,
Késő van, már mi basztunk el mindent.
Késő van, már nem látok kiutat.
Késő van, már a közöny nem öntudat.

Azt hittük, hogy jobb lesz, ha nincs vér, fájdalom,
a bocsánat győzzön, ne bűn, ne rágalom.
Nem lett senki bűnös, mindenki áldozat,
művirág a síron, szar a szőnyeg alatt."

Amúgy lehet hogy Lovasi modoros, de fényévekkel jobb szövegíró, mint Ákos, vagy a Lukács.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.03.26. 19:05:04

Hova tart mondd csak a Világ, mi?
A fele semmi de a fele valami és
Az a fele olyan dolgokkal van tele
Amire itt mindenki kíváncsi...

Vasárnap reggel a templomba’ tömeg,
Van aki fiatal és van egy csomó öreg.
Van aki hiszi és van aki vallja,
Hogy van Aki a hangját hallja,
És mindent lát a szívén át,
És ha baj van, benyom egy szirénát.
Ha kinyújtod, Ő majd fogja a kezed,
És mindenen keresztül vezet.
Bánattal vagy örömmel
De én harcolok foggal-körömmel
Az élettel a halállal,
Hogy a jóból egy jó nagy kanállal
Adjon az Ég, mindent
Amit szeretnék.
Adjon az Ég...

Így hirtelen ez a kettő ugrott be amikor meghallottam ezt, de ha még néhányszor lejátszom, biztosan eszembe jut még pár TCS-nóta amelyek újrahasznosításából ez megszületett.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.03.26. 19:07:56

Azért nem olyan rossz ez, sőt, erősen gondolkodom rajta, hogy a hamarosan folytatódó Best of / Miéveink jellegű videók gyártásához még hasznát fogom venni a dalnak :)

Csimax (törölt) 2012.03.26. 19:13:04

Imádom a Tankcsapdát!
Ez a szám azonban nem tetszik! Erőltetett: mintha a rímek határoznák meg a szám szövegét. A zene mint a verkli!

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2012.03.26. 19:54:05

@Bruti: "Szerintem az utóbbi 20 év legjobb rock dalszövegeit ő szállította. "

Összekevered Alvinnal :)

Vöv 2012.03.26. 20:44:56

Szerintem Lukácsék (illetve a Fejes inkább) direkt akarta, hogy a sok ember itt most egymásnak essen a szám kapcsán..
Vagy csak szimplán elegük van,vagy bármi. A szám néhol-néhol hozza a régi csapda szövegeket (bebasztál-megasztár-vegasznál), összességében még mindig nem az igazi.
Mellesleg: Még végig sem olvastam a kommenteket, tudtam,hogy itt lesz egy rakat hűdejómost-elmúltnyolcév-vérnarancs, - őket onnan lehet a legjobban megismerni, hogy kérdésre, felvetésre soha nincs válasz, hanem csípőből a személyeskedés, ilyen ha nincsenek érveink- jön a kötelező megtérítő, kereszt-én, és kezdődik az adok-kapok
B@sszátok meg, csak én emlékszem, rá, hogy a csapda punk-rocknak indult? Üdvözlöm az irányt újra, legalább nem ment el Kovács Nagyonmagyar Ákos hibájába (aki mekkora zenész volt, és milyen szar politikus lett).

A szám mellesleg tényleg nem üt. De anno ezt gondoltam a Jönnek a Férgek-re is:D :D

Sidi.. nem győzött meg de nem is utálom már annyira. Nekem továbbra is a Punk@Roll, és a Legjobb MÉreg, Jönnek a Férgek, Ember Tervez és a Konnektor A CSAPDA. De talán egy másik generációnak most kezdődik.

KopaszMercis 2012.03.26. 21:40:28

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz.:
Szar orszag
Szar zenekarok
Szar kozonseg

Igenytelen balkani cigany briigad...

A Csapda is te is meg anyad is

inreallife 2012.03.26. 22:01:15

@Vándor-ló: érdekes. meghatároznád a pi értékét a biblia alapján? érdekelne a válasz...
ez a bazári okoskodás, hogy magasabb rendűek kreáltak és bírálnak el minket, kicsit gáz. ilyenkor csodálkozom, hogy az evolúció mikre képes, önmagát és saját értelmét megtagadó egyedeket hoz létre. vicces. ugyanakkor szomorú is.

ayatollah 2012.03.26. 22:14:42

@inreallife: Az evolúció civilizált közegben nem érvényesül tökéletesen. Ezek lesznek az elsők akik elhullanak, ha ennek vége lesz és visszaesünk a szavannára, természetes élőhelyünkre. Ne becsüld le a többmilliárd éves evolúció erejét csak azért mert a mi lepkefing időtartamú (párezer év) civilizációs epizódunkon belül nem érvényesül 100%-ban.

Vándor-ló 2012.03.26. 22:16:37

@inreallife:

Engedelmeddel:

"Mert nem az én gondolataim a ti gondolataitok, és nem a ti útaitok az én útaim, így szól az Úr! Mert amint magasabbak az egek a földnél, akképpen magasabbak az én útaim útaitoknál, és gondolataim gondolataitoknál!" (55:8-9)

A Biblia alapján a pí értékét minél nagyobb tizedesjegy pontosságig megpróbálni visszaadni nagyjából annyira volna értelmes cselekedet, mint azon kísérletezni, hogy egy helyben ugrálva elérd a hozzád legközelebb eső felhőt.

Isten, aki a mennyet és a földet alkotta (annak legapróbb alkotóelemét is beleértve), nem esik hasra attól, hogy "pí" vagy mondjuk integrál számítás. Ezek csak az ember számára a tudás jelei, neki semmiség. Ha majd egyszer kinyitod a Bibliát és hajlandó leszel megérteni azt az üzenetet, amit Isten neked akar mondani, akkor megérted.

Akkor majd azon is csodálkozni fogsz, hogy korábban hogy voltál képes bekajálni azt az evolúciós elméletet, ami azt akarja elhitetni veled, hogy az élet puszta véletlenek évmilliókig tartó sorozata nyomán jött létre.

inreallife 2012.03.27. 00:08:20

@Vándor-ló: tényleg? és hány isten van vajon? csakmert azért van pár vallás, ami em a bibliádon alapul... ésha azokat kitalációnak minősíted, akkor a tied sem áll szilárd támaszon. egy bizonyítékot mutass csak, ami kétségtelenné teszi isten jelenlétét. tudod egy darabig a kígyóbűvölők szénné keresték magukat mindenféle egyszerű emberek butításával. volt benne tömeg pszichózis, drog stb, majd egyszerre varázscsapásra kihaltak. csak nem odabaszott nekik a videókamera?

népbutítás, degradálás, nyomor, pusztítás, ezt adta nekünk a vallás. köszi...

Botondka 2012.03.27. 00:08:54

30 másodprecig érdeklődtem, 50 másodpecnél rájöttem, hogy megtörténz a dal, 2:14-ig bírtam, onnan lekapcs. Ennyi. Kicsengettek. Mármint Lukácsnak.

ayatollah 2012.03.27. 01:45:36

@Vándor-ló: @inreallife: "tényleg? és hány isten van vajon? csakmert azért van pár vallás, ami em a bibliádon alapul... ésha azokat kitalációnak minősíted, akkor a tied sem áll szilárd támaszon"

Carl Sagan mondta egyszer egy vallásos vitapartnerének, hogy én csak eggyel kevesebb istenben hiszek, mint maga :)) (vagy valami ilyesmi)

ayatollah 2012.03.27. 01:56:27

@Vándor-ló: a dolgok állása szerint te kajáltad be néhány ostoba fasznak a tudatlan véleményét, aki szerint az evolúció "puszta véletlenek évmilliókig tartó sorozata"-t jelenti :)) Mielőtt elutasítasz valamit, előtte jobban utána kéne nézned miről van szó :))

A hozzád hasonlók azt is elutasították, hogy a Föld gömbölyű, de akkor vajon hogy jön le a GPS jel? Áááá, mindegy :))

Amúgy ne zavarjon (téged nem is fog:)) hogy létezik egy genetika nevű tudományág (!) amit az evolúció elmélet alapoz meg. Azon belül meg olyan dolgok is vannak mint a molekuláris óra, ami nagy pontossággal utal adott élőlényfajták egymással való rokonságára. Na mindegy lehet ez neked magas, maradj csak az angyaloknál, csak nagyon ne verd nagy dobra szerintem :)

ayatollah 2012.03.27. 02:06:42

@inreallife: amúgy a legravaszabbak a hinduk, meg a buddhisták egynémely ága (hindurokon). Azok beintegrálnak minden más vallást és tudományos felfedezést a saját világképükbe, így mindig naprakész a teológiájuk. Például az evolúció felfedezése után, ami ugye kétségessé tenné a karmikus reinkarnációt kitalálták, hogy az élet az több világban megy párhuzamosan és ide-oda lehet reinkarnálódni. Problem solved :))

A zsidószármazék vallásokból könnyű hülyét csinálni mert merevek.

ayatollah 2012.03.27. 02:11:20

@Vándor-ló: meg a paleontológusokat is meg kell győznöd, hogy vajon miért mutatnak a különböző korokból való fosszíliák egyértelműen eltérő élővilágot.

Ez is csak egy nick 2012.03.27. 03:07:52

@ayatollah:
Hát Demjén seggnyalásból Ákosnál jóval nagyobb kaliber. Elég elolvasni mindkettőnek a nyilatkozatait.

@blah:
Melyik mikor turnézott utoljára és hány állomásnyit?
Vagy csak szeretsz hülyeségeket beszélni?
Ja, 3 gyerek mellett is lehet, ha a feleséged nem küld el az anyádba villámgyorsan.
Mondjuk ha annyi pénzt összeszedtél a 3 gyerek előtt, mint a Rolling Stones tagjai, akkor lehet. Futja a család hurcolászására is.

@Vándor-ló:
Szerencsétlen valláskárosult...
Nálatok gyerekkortól tiltják a gondolkodást?

@inreallife:
Szerinted ezt a csávót kellett egy másodpercig is butítani ahhoz képest, ami gyárilag benne volt?
Mert szerintem nem.

ayatollah 2012.03.27. 03:24:49

@Ez is csak egy nick: Úgy értettem nagyobb kaliberű ember a seggnyalók közt. Bocs ha félreérthető volt. Miért kell egy Demjént a csúcsba emelni az "iskolatáskájával" meg a "sajtból van a holdjával"? Röhej. Azt nehezen hiszem, hogy súlyosabb figurák nincsenek a seggnyalók között. Vagy ne adj isten istenkáromlás volna nem (annyira) seggnyalónak adni?..

kukko 2012.03.27. 05:54:29

Úgy látszik olvastak egy pár József Attila verset. Nem is olyan bunkók...

Pékszakállú Henceg 2012.03.27. 08:50:44

Jaj! És ez nem a dalnak, a kommenteknek szól!
A dal zeneileg egyszerű, mint a Tankcsapda legtöbb dala. Ja, hogy valaki a populárisabb TCS-hez van hozzászokva? Sorry!
20 év alatt eljutottunk oda, hogy újra "csuklóig vagy a kurvában", és "a bedeszkázott ablakai, a halált hordozó háznak" újra aktuálisak. És a TCS egyértelműen megmondja, kik ezért a felelősök: a politikusok!
Ja, hogy ez nem tetszik az agymosott elzsírosodott seggű parasztoknak, meg az oligarchák bérenceinek, hát megint csak sorry, de bekaphatjátok! Jobbról, balról egyaránt!

Pékszakállú Henceg 2012.03.27. 08:54:46

Az ideavászkodott keresztény hittérítőről nem is beszélve! Neki ajánlom ezt a cikket: velvet.hu/sztori/2012/03/24/horrorkolostor_ausztriaban/
Ilyenek vagytok ti is, agymosott élő hullák, akik nem hogy kivetnék maguk közül a köztörvényes bűnözőket, még meg is védik. Ez az egyház, és ezt teszi a hit.

alfasamu 2012.03.27. 09:22:03

Azért azt nem gondoltam volna, hogy egy új T.Cs. szám már szabályos teológiai vitát generál. :-)
Gyerekek! Ez egy rock zenekar, ami azért "dolgozik", hogy szórakoztasson!!!! Akinek nem tetszik, az ne hallgassa (én is a régi számaikat hallgatom), de könyörgöm ne gyilkoljátok már egymást! Nem kell mindenről egyformán gondolkodni -azok az idők szerencsére már elmúltak- de világnézettől függetlenül még hallgathatjuk ugyanazt a zenekart!
Egyébként a rock és a punk (bár szerintem a T.Cs. sosem volt punk) a lázadásról szólt és szól. Ez talán nem a legjobban sikerült Lukács szöveg, de igazi rock téma.
Petőfi (bocs a hasonlatért!) is csak egy Nemzeti dalt tudott írni....

blah 2012.03.27. 09:50:00

@Ez is csak egy nick: minden szavaddal bizonyítottad, hogy igazam van.

Vándor-ló 2012.03.27. 11:18:19

@ayatollah:

Bíztam benne, hogy előbb-utóbb ide is eljutunk. Van itt számos tárgyszerű tévedés ami néhány dolgot biztosan leleplez:

- Nem ismered (mind a 7) evolúciós elméletet, csak vakon védelmezel valamit, amiről nincs ismereted
- Nem értesz a genetikához (ahogy pl. én sem)
- Nem ismered a Bibliát (ahogy én sem ismertem addig, amíg el nem olvastam)

Azokat a klasszikusokat írogatod le, amiket azok szoktak, akikre a fenti állítások igazak. Megértem, én is ilyen voltam korábban. Aki időt és energiát fektetett abba, hogy tájékozódjon és "gondolkodjon" (mint amit te és mások hiányoltatok nálam), az eleve nem így reagál az ilyen jellegű hozzászólásokra.

Hogy tehát ne kelljen minden ok nélkül gőgös retorikával összemosni a természettudományokat az evolúcióval, vagy hogy a földtörténeti korok kérdésében tájékozottabbak legyetek, ajánlom figyelmetekbe (többek között) az alábbi videokat is:

www.youtube.com/watch?v=FVTIORn39UY&feature=list_related&playnext=1&list=SP79A94E1E08AA4F05

Persze ezt is el lehet utasítani séróból, rá se klikkelni vagy nem venni a fáradtságot, hogy végignézd, de ez esetben ne várd, hogy akivel vitatkozol, egy percig is komolyan vegye, hogy te tényleg elgondolkoztál azokon, amiket mondasz. Minden jót!

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz. (törö 2012.03.27. 11:21:23

@KopaszMercis: nomen est omen (bár úgyse érted... de hátha gugliig eljutsz)

darbycrash 2012.03.27. 14:22:57

Ez a zenekar '97 végén megszűnt, azóta egy munkahely

harold of the rocks 2012.03.27. 15:26:48

fasza a zakatolós rész! nekem bejön

inreallife 2012.03.27. 15:33:52

@ayatollah: pont az idióta bibliájuk miatt, mert az akkori korban még simán megkajálták az emberek, de a jelenkorba meg iszonyatosan nem passzol bele, sőt fénysebességgel távolodik tőle... és akkor nézzük a hasznukat. irtották a zsidókat, a keresztények különböző felekezeteit, szent harcok az iszlám ellen, mindezt egy mesegyűjtemény alapján, mindenféle értelmes megfontolás nélkül. azaz van egy nagy istenük, a pénz. nemcsak a zsidók szeretik, a pápa is remeg érte...

inreallife 2012.03.27. 15:45:41

@Vándor-ló: elgondolkoztál már azon, hogy noé hogyan gyűjtötte be az állatokat? gondolom a kenguruk odaugráltak hozzá, majd vissza. a koala már problémásabb, mert mert annak kellett egy eukaliptusz highway, majd újra az árvíz után is. ja, hogy sehol nyoma sincs ennek, gondolom nem zavar, indoknak elég, hogy a nagy varázspálcás jól eltüntette. utánaolvastam a kreacionista tanoknak, szegények annyira egyszerűek, hogy a számokat sem fogják fel, amivel dolgoznak. kiszámolták, hogy befért noé bárkájába az összes állat, kajával együtt. vicces. :)

képzeld, nekem még sose jelent meg a pirítóson jézus képe, de olvastam, hogy már gyártják az ilyen kenyérsütőket. ráadásul azt tudtad, hogy jézus előtt 200 évvel elsütötték ezt a feltámadás poént, csak nem szólt ekkorát? mondhatni egy jobban sikerült remake-et adtak el neked az akkori kor tudatlanjai. amit meg is értek, teljesen képzetlen embereket könnyű megvezetni, még a lányom is elhiszi, hogy varázsolok, amikor valami trükköt mutatok be neki, de már csak 1-2 év és rájön. nem kéne neked is észrevenni a csalást a háttérben?

számolj utána noénak, és ha szerinted sem jön ki az eredmény, akkor pls a többi a bibliában leírt majomságot is hasonló komolyságúnak fogadd el.

gasoline 2012.03.27. 21:58:00

Ezt a gyenge marketingdumát...! Ez olyan, mint amikor a 'tallica '06-os MOP-tribute turnéján kedvet kapott egy olyan lemezt csinálni, mint, amilyen a MOP és megcsinálták a DM-et... GigaLOL! Ha nincs kreativitás zenei fronton, akkor marad a marketing, mert azt mások megcsinálják helyettük. És persze maradnak a koncertek a régi számokkal, ami persze egyáltalán nem baj. :)
Ez a MAFV nóta egy bull shit...
A Sidi meg egy remek riffelős gitáros, igazi Hetfield-klón, ami abszolúte nem illik a TCS-ba, mert ott a reszelés a lényeg, minden bántás és kritika nélkül. Hetfield, vagy Mustaine sem illene a Motörhead-be. Ettől persze a TCS, vagy MH pont olyan jó, mint a 'tallica, csak más.

ayatollah 2012.03.27. 22:47:10

@inreallife: És akkor nem beszéltünk róla, hogy hány és hány konkurrens vallást (és sokszor követőit) irtottak ki az istenük nevében (pl. ősi magyar), vagy hány felvilágosult gondolkodót , vagy teljesen ártatlan embert hurcultak vagy gyilkoltak meg.

A pénz viszonya érdekes dolog. Általában a legvéreskezűbb őrültek pont azok, akik magasról szarnak a pénzre, akik csak totál elvakult fanatizmusból csinálják. (pl. tálibok) Ezzel nem akarom a népeket csak szimplán kifosztó vallási irányzatokat felmenteni, de érdekes.

ayatollah 2012.03.27. 22:57:23

@inreallife: tényleg a növényeket hogy a faszba vitte fel a Noé? Annyi termőföldtől nem süllyedt el a bárkája? :))

ayatollah 2012.03.27. 22:59:59

@inreallife: @Vándor-ló: amúgy van egy olyan mondás, hogy mindenki vallásosnak születik, csak van aki továbbfejlődik. És ez igaz is!!!

Gyerekkoromban én is nagyon-nagyon meredek dolgokban hittem, de kinőttem.

Aki felnőttkorában válik hívővé, azt sajnos nem nagyon lehet másként, mint szellemi visszafejlődésként értelmezni.

ayatollah 2012.03.27. 23:23:17

@Vándor-ló: "Nem ismered (mind a 7) evolúciós elméletet, csak vakon védelmezel valamit, amiről nincs ismereted"

Ezzel eléggé mellélőttél, elég jó ismeretem van az evolúcióbiológiáról, legalábbis magyar viszonylatban, sorry. Arra a 7 elméletre nagyon kíváncsi lennék :))) Valójában csak bizonyos részletkérdésekben van vita, az alapfolyamatokat illetően egyetértés van, de természetesen ez egy dinamikusan fejlődő tudományág. Itt nem tudod elsütni azt a kétezer éves poént, hogy a világ hatezer éves :)))

"- Nem értesz a genetikához (ahogy pl. én sem)"

Valóban nem nagyon értek hozzá. De annyira értek hozzá, hogy ha nem lenne evolúció, genetika sem lehetne.

"- Nem ismered a Bibliát (ahogy én sem ismertem addig, amíg el nem olvastam)"

Nagyon behatóan nem ismerem tényleg, de elolvastam és jót szórakoztam rajta. Ne felejtsd el azért amikor olvasod, hogy legalább három-négyszeres fordítás terméke az amit olvasol (arámi-görög-latin-magyar asszem). Ha láttál már több irodalmi szöveget eredetiben és fordítva (ha mindkét nyelvet érted) akkor világos hogy egyszeri fordítás után is rengeteg elvész/torzul az eredeti mondanivalóból, nemhogy sokszoros fordítás után...

"ajánlom figyelmetekbe (többek között) az alábbi videokat is"

Húú hát ez engem borzasztóan emlékeztet az ATV inkriminált "700-as klub" nevű primitív hittérítő műsorára. :))

A földtörténeti korokkal kapcsolatban kezdetnek ez megteszi: hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6ldt%C3%B6rt%C3%A9neti_id%C5%91sk%C3%A1la

-------------

Amúgy mondjál csak egyetlen egy dolgot az életünkben amit a vallásnak köszönhetünk, csak egyet.

motorock 2012.03.28. 09:05:43

Meghallgattam a számot és személy szerint tetszett minden szempontból.Már a hatodik x-n járok és kifejezetten szeretem ezt a stílust mert amit idáig idáig csináltak a fiúk az csak itthon volt népszerű.Egy jó rockbanda ilyent is kel tudjon játszani.Ami a témát illeti az egyszerűen nagyszerű!A zenésznek az a dolga,hogy meg énekelje a valóságot a napi gondokról és problémákról.Hát ezt tették!!!

ozovac 2012.03.28. 10:51:19

@ayatollah: A vallásnak valóban semmit, de annak a személynek aki Neked is, és mindannyiunknak az életet adta, igencsak sokat!
Egyébiránt úgy tartják, hogy az evolúcióba nagyobb hitet kell gyakorolni, mint a kreációba, mivel semmi bizonyíték nincs rá. (amit laboratóriumi körülmények közt nem igazolható, az nem tudomány) Az is csak vallás. Valaki ebben hisz, valaki abban. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy pl. egy asztal csak úgy magától kifejlődik a székből. Valaki megtervezte, megalkotta. Akkor most mit mondjunk pl. az emberi szervezetről?

ayatollah 2012.03.28. 11:35:26

@ozovac: "A vallásnak valóban semmit, de annak a személynek aki Neked is, és mindannyiunknak az életet adta, igencsak sokat!"

Nekem hála égnek senki nem adta az életét. Tudom vannak asszonyok akik belehalnak a szülésbe, az ilyen eset, de szerencsére nálam ilyesmi nem volt.

"Egyébiránt úgy tartják, hogy az evolúcióba nagyobb hitet kell gyakorolni, mint a kreációba, mivel semmi bizonyíték nincs rá"

Biztos van egy-két hibbant aki így tartja, de nem a félkegyelműekből kell kiindulni. Az igazság az, hogy jelenleg semmilyen alternatív elmélet nincsen az evolúció mellett, ami élővilágunk dinamikus változását megmagyarázná. Ráadásul számtalan konkrét gyakorlati megoldás és tudományág épül rá, mint genetika, bakterológia, immunológia, stb. Mondhatod azt is, hogy a gravitáció nem létezik, csak ne akarj repülőgépet tervezni ezzel a tudattal :) A kreációról nem tudok mit mondani. Mind logikai, mind tapasztalati alapon epic fail.

"amit laboratóriumi körülmények közt nem igazolható, az nem tudomány"

ezt hol hallottad? nagyon átvertek! :) a csillagászat nem tudomány? a kvantumfizika nem tudomány? ugyan már, ne gyerekeskedjünk... a tudományban nagyszerű dolog ha valami kísérleti alapon megismételhető/modellezhető, de nem kritérium. A tudomány kritéruma röviden, egyszerűen az, hogy fölállítasz egy modellt, és minden szempontból megvizsgálod a valóságot, hogy az úgy viselkedik-e, ahogy a modelled szerint viselkednie kell. Így fedezték fel a gravitációt, a kozmikus állandót, az evolúciót, a Föld gömbölyűségét stb. stb., nem laboratóriumban :))) (nem csökkentve a laboratóriumi munka jelentőségét)

A zsidó és zsidószármazék vallások (keresztények, muzulmánok, jehova tanúi, stb.) istenmodellje epic fail. Semmi nem támasztja alá az istenmodell helyességét. Ha legalább egy angyal alászállna, vagy egy hulla fölkelne a sírból, más lehetne a helyzet, de nem.

Egyébként mint mondtam a természetes szelekcióra (ami az evolúció sarokköve) számtalan jó laboratóriumi dokumentáció van már, például ahogy antibiotikum bevetése után a rezisztens alanyok továbbadják rezisztens képességüket.

"Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy pl. egy asztal csak úgy magától kifejlődik a székből"

Ha elég kokót szívsz simán elképzelhető, hogy még látod is :))

"Valaki megtervezte, megalkotta. Akkor most mit mondjunk pl. az emberi szervezetről?"

Valószínűleg nem láttál még kvarckristály mintázatokat. Na az sem egy egyszerű struktúra. Gondolod, hogy azt is a kaporszakállú tervezte meg az íróasztalán? :)) És őt ki tervezte? Az egész totál baromság.

Ha érdekel a valódi magyarázat, rengeteg jó könyvet tudok ajánlani, vagy magam is el tudok ezt azt magyarázni, de ez már annyira über-OFF lenne itt (így is azok vagyunk)

Egy jótanács, próbálj meg felnőni, és a valóságot megérteni, és nem tündérmesékben hinni. Annyira nagyszerű érzés, ha legalább részben megértesz egy valós folyamatot...

És hidd el az evolúció (és a biológia) a maga teljességében sokkal fantasztikusabb és csodálatosabb mint bármely kreációs mese tudna lenni. Sokan tudom azt hiszik, hogy ez valami száraz és unalmas szar (ezért vonzóbbnak találnak valami hamis mesét), pedig nem, valójában megdöbbentően fantasztikus (ha már kicsit érted), és még igaz is.

ayatollah 2012.03.28. 12:52:23

@ozovac: a második komplett baromság. dinó 6000 évvel ezelőtt? :DDD
Az ókori mezopotámia városkái körül Bracchiosaurusok szaladgáltak? Ez hallod keményebb mint bármelyik Jégkorszak mesefilm! :DDD

Az elsőre meg annyit, hogy a gaztatteket bármivel meg lehet próbálni igazolni. Vallási alapon összemérhetetlenül több embert gyilkoltak le (inkl. feláldozások), mint az evolúcióra hivatkozva. De amelyik gyilkos épp arra hivatkozik is, fix hogy fingja nincs az egészről (ez a vallásnál is igaz lehet). Adott esetben sok embert gyilkoltak meg azért is mert az uralkodónak éppen nem állt fel és ezért frusztrált volt. Azért még nem a fasz a bűnös :DD

Tényleg ilyen hittérítő faszságokat nézel? Nagyon gáz. Azt hittem ilyen színvonaltalan szarokat (főleg a második) csak Amerikában lehet eladni :))

tankcsapada1989 2012.03.29. 11:00:43

sokan divatból hallgatják a tcs-t,lacinak nem kellet megasztárnak lenni,89 óta énekli az ami valós,már akkor mondta BAJ VAN. ez a való világ

KopaszMercis 2012.03.29. 16:47:13

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz.:
de cuki vagy.. tokre elgepelted azt, hogy "milyen igazad van" :D