2012.05.17. 10:00 – sixx

Szívvel, lélekkel, őszintén, dögösen - Slash-lemezkritika

Slash - Apocalyptic Love
(Dik Hayd International)

Van egy gitáros ember, aki olyan riffeket ír tömegével, amiket kevésbé tehetséges zenészek kis túlzással szólónak használnak, és ezt az embert Slash-nek hívják. A Guns N' Roses egykori tagja a zenekar szétmenését követően saját zenekarát Snakepit néven futtatta, a GNR egyharmadával csinált egy Velvet Revolver nevű közepesen sikeres, de ettől még nagyon fasza zenekart, majd két éve összeszedett pár havert és kiadott egy olyan szólólemezt, amin vendégénekesnek lenni sikk volt. A Slash című albumról aztán megtartotta Myles Kennedy énekest, és elment egy jót turnézni Todd Kerns gitáros-basszusgitáros és Brent Frtz dobos társaságában, és milyen jól tette, mert a szépen lassan zenekarrá kovácsolódó társulat most Apocalyptic Love címmel az év rocklemezét tette le az asztalra.

Slash persze nem tud kibújni a bőréből és nem is akar (mert minek), nem zavarja, hogy 2012-t írunk és a GNR Appetite for Destruction című albuma 1987-ben jelent meg, ő pontosan azt és úgy játssza, mint akkoriban - bluesos alapok, zúzós riffek, iszonyú ízes szólók, amikbe szívét-lelkét belepakolja, tessék csak meghallgatni a nyolcas Anastasia szólóját, és azt mondani rá, hogy tisztes iparosmunka. Ez a csávó valahogy nem tud semmit félig meddig csinálni, ezért halt bele majdnem a drogozásba is. Ha valamit szeret csinálni, akkor azt tolja orrvérzésig, márpedig zenélni azt nagyon szeret. Az új album pont annyival jobb az előzőnél, mint amennyivel egy összeszokott zenekar jobb teljesítményt tud nyújtani egy vendégzenészekkel felvett anyagon (ami ettől még fasza lett, még jó).

Az új anyag egyenletesen tökös és húzós, engem az első két szerzemény (Apocalyptic Love, One Last Thrill) mellett az azonnali headbangelésre késztető Bad Rain, a bónuszdal Crazy Life és az Anastasia fogott meg első hallgatásra, de igazi mélypontot, vagy töltelékszámot a többi között sem találtam. A rockzene műfaját nem újította meg az album, az egyértelmű GNR-áthallások (a Halo szólóját a Use Your Illusionön már hallottuk) mellet érvényesül azért az Alice in Chains, a Velvet Revolver, a Sixx A.M. és a Rolling Stones hatása is, de mindezt olyan elementáris erővel, és olyan döggel kapjuk, hogy nem is foglalkozik vele az ember.

Én általában hülyét kapok a Myles Kennedy hangjához és előadásmódjához hasonló énekesektől, a vinnyogással a világból ki lehet kergetni, de valahogy Slash témáihoz pont úgy passzol a hangja, mint Axlé annak idején, igaz, közel sem olyan érces, nyers a hang, mint a GNR-énekeséé. A többiek teszik szépen a dolgukat és alájátszanak a mesternek, mert hiába zenekar ez, ettől még ez a lemez a riffekről és a szólókról szól, nem a virtuóz basszusfutamokról vagy dobjátékról, amivel persze semmi baj nincs, mert nem is ezért szeretjük. Mindenkinek ajánlom.

(A teljes lemezt meg lehet hallgatni, mondjuk itt.)

Szerintünk: (5/5)
Szerintetek: (4,6/5)

lemezkritika rock slash ezt hallgasd



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

björn 2012.05.17. 11:23:08

Az szinte biztos, hogy ez nem maximális pontszámú lemez...

harold of the rocks 2012.05.17. 11:56:18

jó ez! nekem az előzőnél már első hallásra jobban tetszik! egységesebb így hogy Kennedy küldi végig az éneket. az meg hogy nem maximális pontszámú? mindenki elhelyezi a saját skáláján.

hmmmovo 2012.05.17. 11:58:19

ez az Anastasia szóló tényleg elég derék :)

Miss Bliss 2012.05.17. 12:09:37

Engem boldoggá tesz ez a lemez, szóval részemről tíz pont... Akárhányat is írunk.
A tavaly nyári koncerten pedig végtelenül örültem annak, hogy nincs túlkoreografált látvány meg egyebek (annak is megvan a maga helye, de akkor és ott egyáltalán nem hiányzott), csak kiállt öt ember, és úgy tolták a ZENÉT órákon keresztül, hogy csak azért nem haltam bele a gyönyörűségbe, mert akkor idén nem tudnám újra megnézni őket... Slash huszonéveseket megszégyenítő energiával, lelkesedéssel és a zene iránti alázattal nyomta végig a koncertet. Ja, és a kisugárzása, hmmmm!!! Hihetetlen élmény volt.

Miss Bliss 2012.05.17. 12:13:04

Myles Kennedyt pedig tisztelem és szeretem - mint énekest és mint embert. Lenyűgöző a szerénysége. Nem csoda, hogy Slash is üdítőnek érzi a társaságát...

ac3^BB 2012.05.17. 12:16:35

jo kis lemez, mint az elozo ;) Az enekes persze nem egy Axl de legalabb normalis ;)

A kerdes, hogy mikor jonnek a kozelbe turnezni?:)

Kisolasz 2012.05.17. 12:32:53

Slash hozza, amit tud. Ennyi.
Nekem meg ennyi kell, így szép a világ.
Slash a világ egyik (szerintem nem az egyik, hanem A) legjobb gitárosa.

☉ ☾ 2012.05.17. 12:40:41

Az énekesválasztás egyszerűen trehányság.

Lucretia/My Reflection 2012.05.17. 12:42:16

Most kezdtem el hallgatni az albumot, már az első néhány taktus után önkéntelenül mosolyra húzódott a szám széle. Ezen az emberen nincs mit magyarázni.

☉ ☾ 2012.05.17. 12:43:56

@Lucretia/My Reflection: - rajongóknak kell túlvezérelt lemezt készíteni, és az első taktusoktól elolvadnak mint vaj a napon.

igazi hős 2012.05.17. 13:02:29

@ac3^BB: A zene fotelből Axl nélkül is lehet ugyanolyan jó, de a színpadról hiányzik. Slash gitárosnak kurva jó, de nem rángatja magával a tömeget, mint pl. Angus Young.

Az új lemez első hallásra elég GnR, nekem is az Appetite ugrott be róla. A Five o'clock-ban pont az tetszett, hogy csak félig Roses, a másik fele újdonság.

Con_Sole 2012.05.17. 13:25:35

Oh IGEN! A rock él és élni fog! Most pedig feltámad!

☉ ☾ 2012.05.17. 13:31:27

@Con_Sole: Csak a halott dolgok támadhatnának fel, már ha egyáltalán van olyan.

NZperX 2012.05.17. 13:49:10

Hatalmas lemez, tökös, dögös. Nem is lehet mellétenni a - még leírni is kínos - Slash nélküli utolsó GnR lemezt.
Hát nem korszerű, ennyi, de Slash-tól pont azt várom, hogy magát adja.
Vastag 10 pont.

Tolvisz 2012.05.17. 14:02:05

Most hallgattam végig, elsőre nem nagyon szokott semmi sem tetszeni, de ez állat. Jobb, mint az előző, pedig az is ok volt, de ez tényleg nagyon ott van. Talán a "Far and away" nem kellene ide, talán, de pl. az "Anastasia"... woaaaaahhhhh
Nem korszerű, persze, egy 40+-os rockgitárhíró nem fogja feltalálni a spanyolviaszt, de amit tud, azt nála jobban senki. Asszem végig megyek rajta újra.
Az énekes nem Axl, abból csak egy van, de ez a csávó illik ide, nem rossz egyáltalán. A kínai demo lótúró ehhez képest.

Baloo 2012.05.17. 14:02:37

@NZperX: gyűlöllek! Mindent leírtál, amit akartam! :)

RobertJ 2012.05.17. 14:04:26

sixxhez hasonlóan falramászom az ilyen énekesektől, csak sixxel ellentétben ezt nem tudom lenyelni eme album esetében sem. Slash-t sokkal inkább egy igazán nyers stílusban ill. hangzásban tudnám elképzelni, mint pl. az SG (Angus) minden effekt nélkül.

Loverman 2012.05.17. 14:09:16

Én imádtam a GNR-t,de ez a lemez engem nem érint meg és lapos. Messze van ez a Appetite for Destruction-tól. Azon minden nóta egyedi, ezen meg kb egyforma.

Slashnak van 1-2 jó szólója, de ettől én már nem esek hanyatt. Inkább tingli-tangli, mint hogy dögös lemez. Ez a feeling nekem túl ősrockeres, pedig a GNR még mindig ül :P

Lucretia/My Reflection 2012.05.17. 14:11:02

@☉ ☾: ha a Skrillex-szel adott volna ki egy közös dubstep lemezt, legyél nyugodt, nem ez történt volna.

@Tolvisz: kínai demo XD milyen igaz! :D

Unreachable 2012.05.17. 14:19:12

ez neked az év rocklemeze? idén hány rocklemezt hallgattál?:D

Darkcomet 2012.05.17. 14:33:32

Hú, bassza meg! De régóta várok már egy ilyen lemezre! Ez valami kurva jó!

Unreachable 2012.05.17. 14:48:54

@sixx: hát az egy dolog, hogy csak idén legalább két jobb rocklemezt tudok mondani, de ez így májusban nagyon korai :D főleg hogy idén eddig mik jöttek ki, ki tudja még mi várható.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.05.17. 14:52:53

@Unreachable: eddig a van halen és ez, ami nekem bejött, de hát ízlések és pofonok ugye.

Unreachable 2012.05.17. 14:59:51

@sixx: az új The Men! az király.

Kérek egy fröccsöt. MOST! 2012.05.17. 15:05:58

Kurva jó az egész lemez, a Bad Rain meg egyszerűen zseniális. Lógótökű rakenroll. Ezt vártam.

Btw, azt jól tudom, hogy az egész lemezt élőben, szalagra játszották fel?

Pepin bácsi 2012.05.17. 15:19:19

Itt a melóhelyen elég necces hallgatni, de amit eddig hallottam az odab@sz.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.17. 15:43:31

@☉ ☾: Jaj túlvezérelt :D Dehogy túlvezérelt ez, ne beszélj már hülyeségeket :D A Metallica botrány óta elszaporodtak a zenetudorok, az, hogy hangosabb egy lemez mint régen, baromira nem túlvezérlés.

májkiiii 2012.05.17. 15:44:44

myles kennedy kurva jól énekel, szerintem...jó ez az album.. :)

Brukk 2012.05.17. 15:59:57

Elsőre tetszik, de az Appetite-hez hasonlítani azért túlzás - és nem ennek a javára.
Nekem sok benne a "műanyag", a gibson sem úgy szól sok helyen ahogy kell. Mintha nem "fingatná meg" rendesen, és tele van pakolva effektekkel.
De persze alapvetően nem rossz, kb. 8-as.

Ica a fekete cica 2012.05.17. 16:05:52

Csak a klipes dalt hallgattam meg, ez szvsz pont olyan, mintha egy eredetileg az Appetitre készült de a lemez összeállitásakor végül a B-oldalról is leszavazott dal lenne. Kezdem ugy érezni, hogy elfogytak a jó alapriffek a rockzenében.

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2012.05.17. 16:09:25

@sixx:

Great White?
Shotgun Express?
Lilian Axe?
Crazy Lixx?

Ezeket hallottad?

gardarak 2012.05.17. 16:15:01

Tény, hogy a szólók terén akad egy kis recycling (Not for me, Halo). Ettől függetlenül még mindig jó az anyag, korrekten egyben van.
Mellesleg, Slash ezt a fajta zenét tudja jól és hitelesen nyomni, nem akar változtatni, és ez jó is így. Például amikor a Metallica próbált másfajta zenét csinálni, abból mekkora fikázás kerekedett ugyebár...

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.17. 16:15:23

@Ica a fekete cica: Slash is kicsit olyan, mint az ACDC: nagyjából ugyanazokat a sémákat variálják (Slash azért jóval változatosabban), de könnyedén tehetik, mert belőlük, az ő stílusukból csak egy van.

Olyan szinten eredetit tehát már nem fogsz hallani tőle soha, mint az Appetite, de attól ez még egy nagyon jó lemez, szerintem egy erős 9 a 10-ből. A You're a Lie meg nem a legjobb szám róla, messze nem az (csak egy könnyebben emészthetőbb kis kiáltozós sláger :D).

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.17. 16:29:54

És az előzőhöz hozzátenném, hogy Myles Kennedy mellett nem lehet szó nélkül elmenni, szerintem manapság a legjobb klasszikus rock énekes. Slash egész szólókarrierje arról szólt (a Snakepitben és a Velvet Revolverben is), hogy állandóan olyan énekest keresett maga mellé, aki vissza tudja adni azt az életérzést, amit anno a Guns N' Roses képviselt az Appetite for Destruction-el. Kennedy-ben végre megvan az az elemi erő, ami a korai Axl Rose-t fémjelezte, ráadásul tudja ezt kőkemény szakmai hozzáértéssel párosítani. Tökéletes választás, szerintem jobb, mint Scott Weiland, Eric Dover vagy Rod Jackson.

Ica a fekete cica 2012.05.17. 16:31:36

@Sance: Nem is azt mondtam, hogy rossz, csak a nagy lelkesedést olvasva picit többet vártam. A jóriffriffhiány meg nem Slash bűne, szvsz a 80as években kb mindent lemezre tettek ami jól szól torzitott gitáron, a 90es években ezt ujrahasznositották modernizát hangzással, már már a hangzást nem igazán lehet tovább variálni, uj téma meg abból, a 12 félhangból nehezen hozható ki.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.17. 16:45:11

@Ica a fekete cica: Ezt a véleményt én is osztanám, de azért pár kivétel szerintem akad, pl. a Queens of the Stone Age hangzása benne Josh Homme gitárjával számomra teljesen egyedinek hat, szinte lemezről lemezre újítanak (többek között ezért is 9-es nekem az új Slash, mivel idén elvileg jön új QOTSE is, és nagyon el kell rontaniuk ahhoz, hogy ne legyen mestermű és az év lemeze).

lemonkeyface (törölt) 2012.05.17. 16:59:51

Nekem a No More Heroes tetszik az albumról leginkább, az Anastasia pedig pont nem.

Viszont az előző album szerintem jobb volt a maga változatosságával, Kennedy pedig jó énekes ugyan, de a keménység nincs meg, nem karcol annyira. Azért még meghallgatom párszor a lemezt! :)

spájdernecc 2012.05.17. 17:12:37

teljesen korrekt
ötös

Hotride 2012.05.17. 17:33:30

Azért ez az arcleszakítástól messze van :P Max 20 év múlva fotelba ülve majd jó lesz. Ez inkább pop-rock, és kicsit se mászik bele az arcomba. Kicsit elvan tájolva a cikkíró.

belagezabela 2012.05.17. 18:12:51

Hát nem egy Paradise city, de tucatnak elmegy.
Hazai "sztároktól" viszont jobb.
Vigyázni kell, hogy koncertet kik szerveznek magyarországra

Dr. GGG77 2012.05.17. 19:43:56

Bár Axl egy f@sz, de ez különbözteti meg a nagyon tehetséges zenészt, a géniusztól.

oofi (törölt) 2012.05.17. 19:58:09

nagyon nagyon erős túlzás, hogy leszakítaná a fejem... lagymatag, unalmas. újabb csalódás

satch 2012.05.17. 20:21:38

@Sance:
Érdekes, de sokan erősen kritizálják Kenedyt, legutóbbi blogbejegyzésnél minden 2. hozzászólás fikázta. Nem nagyon értem miért. Az biztos, hogy a hangszíne elsőre kicsit szokatlan, de jó hangja van szerintem és passzol is a stílushoz. Igaz nekem Slash szóló munkásságából a Snakepit Ain't Life Grand albuma jött be legjobban, az tényleg ütött. Ezt még csak most hallgatom, majd kiderül.

@Unreachable:
Ha tudsz jót, írd meg. Nem kötekedni akarok hanem kíváncsi vagyok. :) Idei albumok még anniyra nem jutottak el hozzám, tavalyról talán a Rival Sons és a The Answer aktuális albuma nálam a legjobb rock album, igaz az nem ez a fajta rock.

-dj- 2012.05.17. 20:27:52

@satch: a srác élőben is profi. szuggesztív, tisztán énekel. sztár alkat.

igazi hős 2012.05.17. 20:44:34

@Hotride: Hát az Appetite 25 éves, aki már akkor a saját keresetéből vette meg, az ma fotelből hallgat zenét. Slash kevesebbet öregedett, mint mi, hallgatók.

Hotride 2012.05.17. 21:23:27

@igazi hős: Igazad van, ebbe bele se gondoltam. De durva :D Én a tájt születtem, de az akkori tinik valóban már fotelből tolják :D

Suraki 2012.05.17. 21:26:30

Becsülettel végighallgattam. Még csak megeröltetnem se kellett magamat, néha már-már élveztem is. De piszkosul remélem, hogy nem ez lesz az év rock albuma, mert akkor idén is ínséges évnek nézünk elébe. :-) Ez bizony ahogy a cikkben is elhangzik, a "becsületes iparosmunka" kategória, semmi több.
Más hozzászólókhoz hasonlóan, szerintem is erőtlen, alig 1-1 pillanatra szűrődik át valami abból az energiából ami az emlegetett Appetite-ben vagy akár a Use Your-ban volt. Aki nem így gondolja, az hallgassa meg egymás után a kettőt. :-)
Ha ez az album egy 5-ös skálán 5-öst érdemel, akkor mi a fészkes fenét nyom a cikkíró az Appetite-ra?
Ha a GNR ilyen albummal indított volna anno, akkor sosem hallottunk volna felőlük...

loader 2012.05.17. 21:49:25

Jó kis lemez,de...Sajnos nem az. Nem GNR, nagyon nem. Az Appetite nagyot ütött, minden száma egy külön világ, egy külön élet. Ez egy jó pofa rock lemez. Határozottan a jobbak közül való, némelyik szám kifejezetten jó, de sajnos egy napon sem említhető a korai GNR-el. Valószínüleg olyan már soha sem lesz semmi. Az akkor, ott átformálta a zenét, az akkori generációt - köztük engem is - azóta mindent ehhez mérek és hasonlítok. Van a GNR - és még a Metallica (leginkább a 90-es évek végéig) és van minden egyéb más. Nagyon sajnálom, de ez is a minden más kategóriába tartozik.

loader 2012.05.17. 21:51:13

@igazi hős: Akkoriban a lemezboltok eladói titokban másolták a lemezeket kazettákra és ezeket pult alól árusították. Annak idején és is így vettem a nyugatinál 25-26 éve.

agyamputáltak 2012.05.17. 21:52:31

Slash hozza persze a szintet, de ez nagyon kevés ánblokk.. ettől persze akinek megfelel, hallgassa egészséggel :)

agyamputáltak 2012.05.17. 21:54:46

@Hotride: utóbbi időben akkora fostenger ömlik (legalább tíz éve töményen), hogy már biztos felüdülésnek élte meg ezt :D

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.18. 02:31:15

@satch: A Kennedy fikázás oka: sok a hülye és az önjelölt szakbarbár, ennyi. :D A "vinnyogós" hangszínét lehet nem szeretni, de attól még ő álmából felébresztve is kiénekel neked 4 oktávot, színpadon is minden probléma nélkül. Már emiatt is komolytalan minden olyan vélemény, ami úgy kezdődik, hogy "szerintem nem jó énekes".

Az albumról született negatív beszámolókat sem nagyon értem, amikor tényleg az elsőtől az utolsó taktusig profin, hibátlanul van összerakva és számomra hatalmas zúzás a végeredmény. Nem jobb nyilván, mint az Appetite, de ennek inkább történeti, mint egyéb minőségi okai vannak: az ugye egy korszakalkotó lemez, az az érzés, ami akkor volt az emberben, amikor először hallotta, utánozhatatlan és megismételhetetlen.

Azóta jött egy csomó, gyorsabb és keményebb műfaj, ami alaposan felpörgeti a népet, és akkor most kapunk egy lemezt, ami még az Apetite-nál is lassabb. No de Slash már betöltötte a 46-ot, nem várhatjuk el, hogy egy 20 éves szintjén tomboljon vagy műfajt váltson, nem is állna jól neki. Az Appetite idején egy félőrült rocksztár volt, most meg egy kiforrott zenész, a saját megszokott, de mindörökké egyedi manírjaival.

Nekem pont azért tetszik nagyon az Apocalyptic Love, mert tökéletesen illeszkedik Slash pályájába és azt a gondolatvilágot tükrözi, amiben egy negyvenes rocksztár mozoghat. De persze én széllel szemben pisálok csak, mert pl. az Alice in Chains legutóbbi lemeze, a Black Gives Way to Blue is állandóan kapja a fikát, amikor messze a legkiforrottabb lemez tőlük (az meg nyilván nem a banda hibája, hogy Staley hálálra narkózta magát). Sőt, hogy közelebbi példát mondjak nekem még a Chinese Democracy is nagyon tetszik, mert bár nem a kedvenc albumom, érdekesnek tartom azt a világot, ahova Axl Rose elvitte a GN'R hangzást, azzal meg baromira nem értek egyet, hogy az a lemez nem GN'R, amikor ugyanaz az érzésvilág szólal meg benne, mint a korábbi cuccaikban. Arról nem is beszélve, hogy bizony a Guns N' Rosesnál a csúcson nagyon ritka volt egy jó koncert (és ős GN'R fanként én borzasztó sok koncertfelvételt hallottam, hát általában cefetül szét voltak csúszva :D), manapság szigorúan technikailag és nem minőségileg nézve sokkal jobb az új zenekar, és nem csak stúdióban tudják eljátszani a lemezt, Axl pedig jóval profibban énekel (ez van, ha az évekkel elszáll az elemi erő: meg kell tanulni énekelni :D).

shitgun 2012.05.18. 08:51:22

@Sance: Hát nézd, attól, hogy valaki kiénekel négy oktávot, még nem lesz feltétlen mindenki számára jó énekes, ez ugyanis ízlés kérdése. Zámbó Jimmy is kiénekelte a négy oktávot, oszt' mégis kiráz a hideg tőle (szerintem téged is). Az albumról született negatív beszámolókat meg nem kell érteni, mert még egyszer: a zene ízlés kérdése, te láthatólag rajongó vagy, tiszta sor, ha valaki például a Manowarra rosszat mond, akkor kitépem a szívét:), de el kell fogadni, hogy nem tetszhet mindenkinek valami, hiába profi és pöpecül összerakott.
Én a fenti videós számot hallgattam meg, hát el is ment az ingerenciám az egésztől, nekem ez lapos, unalmas, és bocs, de vinnyogós. A GNR örök kedvenc, a CD nagy kedvenc, de ez a Slash cucc nekem egy töltést sem ér meg.

Ica a fekete cica 2012.05.18. 10:28:35

@Sance:
"A "vinnyogós" hangszínét lehet nem szeretni,"

Köszi az engedélyt

"álmából felébresztve is kiénekel neked 4 oktávot"

Ez szuper ha valaki mondjuk operaénekes és nem rockelőadó

"Az albumról született negatív beszámolókat sem nagyon értem"

ez teljesen érthető is, ha neked a zene ennyit jelent:

"az elsőtől az utolsó taktusig profin, hibátlanul van összerakva és számomra hatalmas zúzás a végeredmény"

ezt nevezik profi iparosmunkának. Szemben az Appetitel, ami nem profi iparosmunka volt hanem lelkes fiatalok szivből jövő kreativ alkotása és szvsz a posztban az összehasonlitás nem jön be itt a negativ kritizálóknak.

Van zant 2012.05.18. 12:11:04

Nekem ,mint Slash rajongónak eléggé nagy csalódás.Myles Kennedy tud énekelni,de egész egyszerűen itt túl "nyálas"-an tolja.Semmi dög,karcosság vagy épp agresszivitás nincs a hangjában.
Maguk a számok meg ....hát nem is tudom.Komolyan mondom ,ha nem gitárral és dobbal vették volna fel,egy jól sikerült poplemezt lehetne belőle csinálni.Persze azért egy-két zseniális szóló el van eresztve.
Amivel ütősebb lehetne az album,az a hangzás,de számomra az is erőtlen.Olyan, mintha egy rossz rádióból szólna az egész.
Szóval egy-két jó pillanattól eltekintve csalódás.
Úgyhogy inkább be is tolom a hi-fi-be az "Ain't Life Grand"-et.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.18. 12:30:12

@shitgun: Az, hogy ki a jó énekes, baromira nem ízlés kérdése, meg lehet azt objektíve állapítani bizonyos adottságok és képességek alapján. Kennedy objektíve jó énekes képességei alapján, ahogyan Zámbó Jimmy is az volt annak ellenére, hogy engem is kiráz tőle a hideg és borzasztó szar számai voltak. Az ízlés a tetszik-nem tetszik relációnál jöhet szóba, mert az nyilván előfordul, nem azt állítottam, hogy tetszenie kell mindenkinek, csak azt, hogy szakmailag nagyon ott van, ez tény.

Én elismerem, hogy fan vagyok, mivel amikor a 2010-es lemezt hallgattam már akkor is az volt a véleményem a Myles Kennedy-s számok ismeretébe, hogy Slash-nek ezzel a csávóval kéne lemezt csinálnia és csak vele. Szóval nekem ez egyfajta "vágyaim beteljesültek" album. :D

@Ica a fekete cica: Ha a profi iparosmunkát te nem negatívumként hoznád fel, akkor egyetértenék. :D Tény, hogy profi iparosmunka, de szerintem tele van spontánnak ható dolgokkal, és igazi old school rock érzéssel. Nem tudom, miért baj az, ha valaki 46 évesen már nem csak érzésből, hanem profizmusból is játszik, amikor érződik a lemezen, hogy nem az a dekára kimért, lelketlen valami. De tudom: "a régi jó dolgokból már nem maradt semmi". :D Nem a technikai megítélésnél döntöm el, hogy nekem egy zene tetszik-e vagy sem: ezt nyomban először kétszer kellett meghallgatnom, mert egyszerűen baromira bejött a lüktetése az egésznek. Az, hogy profi, csak a hab a tortán.

Johnfive 2012.05.18. 13:28:04

Tényleg van egy -nem is titkolt- fan service jellege az albumnak.

shitgun 2012.05.18. 13:54:56

@Sance: már ne haragudj, hogy kötöm az ebet a karóhoz, de ajó énekes igenis ízlés kérdése. Amire te gondolsz, az a technikai tudás, ami elismerendő ugyan, de nem automatikusan tetsző dolog. Hogy újra Jimmyzzek, ha lenne olyasféle objektív mérce, ami szerinted van - szerintem persze nincs - akkor ő is szuperjó énekes lenne, és persze technikailag, adottságilag az is, de ha azt mondom Jimmy nekem nem jó énekes, akkor nagyon jól érted miről beszélek. Na ugyanez áll Kennnedyre is. Ráadásul ugyebár a technikai tudás korántsem minden, mert ilyen alapon Rotten, Lemmy, vagy mondjuk Lukács f*s énekesek, de végtelen a lista az efféle "rossz" énekesekből. A rajongásodat elismerem, én nem is fikázni akarom ezt az albumot meg az énekest, de szerintem alapvetés, hogy mindenféle művészi produktum (és ide tartozik a rockzene is), csak és kizárólag az egyéni ízlés felől közelítve értékelhető.

igazi hős 2012.05.18. 14:48:38

@shitgun: Beleugrottatok egy elég ősi definíciós problémába.
Attól jó egy énekes, hogy "lejön" a hangfalról és nekem szól, pont és csak nekem? Ez nagyon szubjektív. Persze, az "Ülj le mellém, valamit mondok", az mindig hozzám szól, de nem a zeneisége miatt. 1000 emberből 999 hiába kiabálná aszott hangon, hogy ő az antikrisztus, nem működne. De ettől az 1000., akinek működik, még nem jó énekes. Legfeljebb jó előadó.

Vagy attól, hogy technikailag hibátlan? Ez objektív, de ettől még nem fogynak a lemezek, nem telik meg a nézőtér és főként: nem ragadja meg az embert a zene.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.18. 23:22:01

@shitgun: Szerintem vmilyen szinten a technikai tudást is értékelni kell, másrészt pedig pl. az, hogy ki tud énekelni 4 oktávot, nem képzettség, hanem tehetség, adottság kérdése. Nekem vhogyan bántja az igazságérzetemet, ha egyéni ízlésből rámondom valakira, hogy rossz énekes. A tehetséget és a tudást szerintem el kell ismerni, az nem függhet egyéni ízléstől, mérhető. Ha ez nem így lenne, akkor felesleges lenne zenekritikát, filmkritikát írni, és hidd el, hogy a sajtó sem azért van elájulva ettől a lemeztől, mert egymást majmolják a kritikusok.

shitgun 2012.05.18. 23:34:53

@Sance: jóhogy értékelni kell, csak az még nem biztosítja a tetszést. A zene-, és filmkritikának pedig éppen az egyéni ízlés az alapja, hiába próbálja a kritikus ezt sokszor elrejteni. De tulajdonképpen egy dologról beszélünk, úgyhogy egyetértés.

kérdés 2012.05.20. 14:26:38

Szerintem remek album, jó hallgatni, megvevős. Tényleg nem az évszázad albuma, de ezermilliószor jobb, mint a chinese democracy.

kérdés 2012.05.20. 14:28:20

@Van zant: tényleg haloványabban szól, mint néhány mai lemez, de csak azért, mert nem adták be a derekukat a túlvezérlési háborúba :) jó cuccon, feljebbtekerve a hangerőt tud szaggatni.

Hilts 2012.06.26. 16:15:12

Hát végre sikerült megszereznem. (Megérte tanulni a vizsgákra :D )
Elsőosztályú anyag. Slash hozza azt, amit megszoktunk, és szeretünk tőle, és hogy neki ezt kell tennie, azzal tökéletesen tisztában is van. A szólókban tényleg van némi Appetite átérzés, de akik ezzel kapcsolatban fanyalognak, azoktól annyit kérdeznék: Tetszett az Appetite for Destruction? Igen? Akkor miért zavar, ha ugyanazt a színvonalat kapod most is? :D
Myles Kennedy-ről pedig annyit, hogy engem a hangja elsőre megfogott. Igen, kicsit ,,éles", de ennek az albumnak a hangvilágába egy az egyben illik. Számomra nagyon kellemes csalódás volt.
Az Axl vs. Myles vitát pedig valszeg soha nem fogja senki eldönteni. Mindketten egyedülállóak a maguk nemében. De Axl-lel kapcsolatban azt nem értem, hogy miért nem kettyen le neki, hogy kicsit kéne visszavennie a ,,f*szkodásból", és akkor ott lehetne, mint régen. Én bízom ebben, és abban is, hogy ha más nem, egy búcsúturné kedvéért egyszer még látjuk-halljuk az original Guns-t;)

Bryan Beersworth · http://apaszuletik.blog.hu 2012.07.10. 12:41:57

Baromság ezt bármelyik GnR albummal összehasonlítani, nem is értem, mit pörögtök ezen. Ez teljesen más, mások a zenészek, mások az idők, eltelt jópár év, gumicsont ez, amit hónapokig rághattok, és kábé annyit is ér.

wolverine 2012.07.17. 13:01:47

nem rossz album, Slash hozza a formáját, a szólók tényleg kellemesek. Myles Kennedy hangja viszont nem az. az igazából kib@szott kellemetlen. orrhangú nyávogás, egyszerűen nem is értem. lehet jó arc, kedves, szerény fiú, de engem zavar, ahogy énekel.

VatoLoco 2012.09.26. 19:44:40

Már 20.szorra olvasom, h Slash hozza azt a formát, amit megszoktunk tőle.
hány évesek vagytok 12??
Ez olyan messze van attól a formától, mint Pápa Bombay-től.
Akik most ismerik meg Slash játékát, azok biztosan össze-vissza pipilik magukat a gyönyörtől.
De ez egy szimpla 50-ed rangú gitározás.
A gitárhangzás kb. olyan lett, mint 100 másik.
Semmi egyediség, ami pedig meghatározta a játékát.
A dalok messze nem ütik meg az "It's five o'clock somewhere" első szólóalbumát, talán ezeket kellene beszerezni először.
Az, hogy az old Gn'R-t nem ütik meg, azt már csak nagyon halkan, fű alatt említem.
Ez az album egy 35-öd rangú, szimpla rock album, amiből ma van 100.
olvastam itt ilyet, h az "Anastasia" szólója uhh de kafa....ember hallgasd meg, - csak 1x - a Loving the alien szólóját, és az még csak nem is Guns vagy az első 2 szólóalbum egyike hanem már Velvet!
Mondjuk ez az album pont illik, a mai zenei viszonyokhoz, meg igényszinthez !

CernaGeza 2013.03.01. 22:51:59

Én nem leszek népszerű a véleményemmel, de annak idején 14-15 évesen rockzene-rajongóként (direkt nem mondok rockert, puma cipőm se volt soha)..szóval a gnr-t axl recsegős, fázishibás fűrészgép hangja miatt nem biirtam soha meghallgatni. Rendesen büntetett az ének. Pedig, micsoda zenekar vót, ugye. Azóta, hogy lerázták a recsegős elmebeteg igáját, slash is "éregetett" közben, hát lehet érdekes dolgokat alkotni. Kennedy éneke engem Robert Plantra emlékeztet, ami számomra kellemes dolog,szeretem a zeppet.