Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Nem engedett fel kézi poggyászként egy gépe fedélzetére a Delta amerikai légitársaság egy értékes gitárt, amely azután szállítóinak hanyagsága miatt összetört. A 10 ezer dollár értékű, 1965-ben készült Gibson gitár tulajdonosa hiába bizonygatta a buffalói repülőtéren, hogy minden korábbi légi útján felvihette magával hangszerét a fedélzetre, a Delta személyzete nem tanúsított engedékenységet. (Fotó: Dave Schneider/Facebook)
A férfi az internet révén még szembesítette is a stábot egy 2012-es amerikai törvénnyel, amely megkönnyíti, hogy zenészek hangszereikkel utazzanak repülőn, a Delta-alkalmazottak azonban hajthatatlanok maradtak, így a gitár a poggyásztérben utazott Detroitba. Szerencsésen megérkezett gazdájával együtt, aki megadón várakozott gitárjára a poggyászrészlegnél, amikor éktelen csikorgásra figyelt fel. Jól sejtette: gitárja okozta a hangot, mert leesett, és beszorult a teherlift és annak küszöbe közé. Nem vált totálkárossá, de sokat dolgozhat majd rajta a hangszerjavító mester. A kár csaknem fél millió forintnyi.
A légitársaság a helyszínen felajánlott ezer dollárt - mintegy 220 ezer forintot -, ám a férfi nem fogadta el, mivel akkor még nem tudta, hogy mennyibe fog kerülni a javítás. Immár tudja, de most meg a légitársaság lapít, legalábbis eddig nem reagált a zenész emailjeire.
Amint azonban az esetről beszámoló Yahoo amerikai hírportál kereste, hogy, hogy nem előkerült a cég szóvivője, buzgón bizonygatva, hogy a légitársaság nagy gondot fordít utasai csomagjainak kezelésére, és hogy a gitártörés mennyire nem jellemző példa minderre. Hozzátette, hogy a kárvallottal közvetlenül veszik fel a kapcsolatot, és rendezik a kárügyet.
Természetesen nem ez az első eset, amikor egy légitársaság tönkreteszi egy zenész hangszerét. Dave Carroll is így járt 2008-ban a United Airlinesszal. Ót annyira felháborította az eset, hogy dalt is írt róla United Breaks Guitars címmel. A szerzemény nem csak a Youtube-on, hanem az iTuneson is siker lett, aminek hatására a United Airlines egyik vezetője bocsánatot kért Carrolltól, és elkérte a videót oktatási célból. Carrollt és a számot azóta is rendre megemlítik, amikor helytelen csomagkezelésről, vagy szélsőséges ügyfélszolgálatos esetekről van szó. Carroll számos előadást is tartott az esetről. Egyik ilyen előadásra utazott épp, mikor a United Airlines elhagyta a csomagját, de ebből az esetből már nem lett ekkora botrány.