2013.10.24. 15:23 – Raffer Attila

A hollandok szétbarmolták az elektronikus zenét

A 2013-as DJ Mag Top 100 DJ-szavazásról

dj4.jpgHétvégén tették nyilvánossá a DJ Mag szokásos évi top 100-as listáját, ami a szakma legmegosztóbb rangsorának számít. Na, nem azért, mert az elektronikus tánczene rajongói azon vitatkoznak, hogy milyen kevés különbség van az amúgy nagyon technikás és tehetséges lemezlovasok között, hanem mert két tábor véget nem érő szélmalomharcáról van itt szó. Az egyik bigott fanatikusként védi a listát, hiteles forrásnak tekinti, minden évben az imagyöngyeit markolássza, hogy kedvence minél előrébb végezzen, ezért minden lehetőséget megragad arra, hogy minél többször szavazzon, plusz veszett patkányként támad azokra, akik a lista nívóját kétségbe vonják. A másik csoport nagyjából teljes egészében leszarja az egész mókát, illetve ha valamilyen módon mégis belebotlik, nem tudja eldönteni, hogy sírjon-e vagy röhögjön, viszont legalább előszeretettel provokálják az előbbieket. Általában évről évre egy dolog válik egyre nyilvánvalóbbá, amit ez a lista idén is elég jól közvetít,: a hollandok mára totálisan szétkúrták az e-zenei kultúrát.

A DJ Magazine 1991-ben indult Nagy-Britanniából, nagyon szép ívű pályát járt be, ma már 12 nyelven olvasható világszerte, plusz létezik dedikált kanadai és karibi kiadása is. Nagy szerepe volt a Sasha & Digweed-kultusz kialakításában, de nélküle jó eséllyel az Armin van Buuren-féle ASOT-mozgalom sem ott tartana, ahol most. Az elektronikus tánczene legjobb DJ-it pedig 1997 óta szavaztatják meg minden évben a rajongókkal. Öt éve, hogy minél nagyobb tömegeket buzdítsanak szavazásra, leszerződtek a TrackItDownnal, akik minden egyes voks mellé felajánlottak egy-egy ingyenesen letölthető zeneszámot. Az ehhez kapcsolódó díjátadó ünnepséget egészen 2011-ig, vagyis majdnem másfél évtizedig a londoni Ministry of Sound klubban tartották, az utolsó hármat viszont ki nem találják hogy hol. Igen, Hollandiában, azon belül is Amszterdamban.

Idén az első 10 helyezett nemzetiségekre lebontva: 6 holland, 1 francia, 1 svéd, 1 amerikai és 1 belga. Az e-zene Hollywoodjává tehát egyértelműen Hollandia, és annak közvetlen vonzáskörzete vált. Az első helyezett tavalyhoz képest öt helyet előrelépve Hardwell lett, mögötte az eddig ötször taroló Armin van Buuren tanyázik, a dobogó legalsó fokát pedig Avicii foglalta el. De akár tetszőlegesen össze is keverhetnénk a top 10-es helyezéseket, mivel a produkció nagyjából mindannyiuknál ugyanaz: végy egy alapszintű bassline-t, pakold tele 2-3 hangra épülő szintifutamokkal, egy kicsi/közepes plusz egy megakiállással, adj még hozzá némi zöld lézert és dőlj hátra a pultban, úgyis imádni fognak. Annak az okait, hogy ez a jelenség mára teljesen természetessé vált, valahol északon kell keresgélni, ahol olyan világsztár státuszban pompázó skandináv producerek tették magukévá a holland hangzást, mint Avicii, Axwell, Steve Angello vagy Sebastian Ingrosso, utóbbiaknak köszönheti az emberiség a Swedish House Mafiát.

Swedish House Mafia - együtt tették tönkre a nyarat, nem hagyhatjuk.

A recept egyébként tök egyszerű, így a dutch house-t nem is volt túl nehéz exportálni Hollandiából. Leginkább talán a '90-es évek anthem house-ához áll közel, főleg a szintihasználat miatt, de annyira azért nem veszi komolyan magát - egy Mortal Kombat-alapot például nem ad el világmegváltásként. Így valósulhatott meg az, hogy a skandinávoknál már nem válik külön többé a trance, az electrohouse és a progresszív house, a szettek szinte simán felcserélhetőek az előadók között. Ha a pultot eltakarnánk, ember nem tudná megmondani, ki áll mögötte (illetve de, ha a LED-falakon Coelho-egysorosok mennek, akkor az Armin Van Buuren lesz). Ez azért is nehéz feladat, mert például a listán tizedik Van Buuren által felhúzott Dash Berlin például a Hardwell-remixeivel futott be, neki pedig Steve Aoki és Afrojack slágerei a szettje csúcsa, tehát a kör belterjesebb, mint a mindenkori politikai elit hierarchiarendszere.

Ki ne emlékezne a Riverszájd Madafakára, minden dutch house himnusz legnagyobbikára.

Nem csak a stílusbeli homogenitás miatt helyettesíthető be egyik név a másikkal, hanem mert technikailag az összes szett olyan gépiesen tökéletesre van összevágva, hogy ember olyat élő fellépés alatt képtelen megszerkeszteni. Nyilván a silányabb, egyszerű sémákra épülő négynegyedes alapanyagok összemixelése nem okoz akkora kihívást, mint mondjuk a Midnight In A Perfect Worldre rákeverni egy kilencvenes évek eleji jungle számot, meg a technika sem ott tart már, mint x éve, de a szettekben sehol nincs egy megcsúszás, egy hiba, vagy nem odavaló elem, ellenben minden csillog-villog. Egyes fellépők már azon sem fáradoznak, hogy a látszatot fenntartsák, és fejhallgatót sem visznek magukkal, vagy előszeretettel hagyják el hosszú percekre a pultot. Ezzel pedig mondani sem kell, hogy a DJ, mint olyan, elveszti valódi funkcióját, a teljesítmény helyett fontosabbá válik az image és a brand. Na, meg a nagybetűs SHOW.

Avicii-Coachella.jpgAvicii-t még a hipszterek lakta Coachella fesztivál sem úszta meg

Aki a DJ Mag listájára felkerül, kevés kivételt leszámítva, gyakorlatilag ott helyben megszűnik DJ-nek lenni. A felsorolás nem a tényleges minőséget mutatja, hanem az eladhatóságot és piacképességet, konkrét haszna csak a jövő évi fesztiválszervezők számára van, segít belőni a gázsikat, na meg azt, hogy ezentúl kinek a nevét kell vastaggal és nagyobb betűmérettel szedni a plakátokon. Minőségi kérdésekben nem tud utat mutatni, és úgy tűnik, nem is akar. Régebben azért a top 30 környékére odafért például egy Ricardo Villalobos vagy egy Richie Hawtin, csak, de az addig sem túl kiegyensúlyozott arányok a mainstream és a rétegzenék mára teljesen deformálódtak. A jelöltek sokszor olyan kampányt raktak a szavazás promotálása köré, hogy azt Obamáék is megirigyelhetnék, Hope ide, Yes, We Can oda. Egyre több helyről hallani - bár hivatalosan persze soha nem erősítették meg- hogy a DJ-k különféle marketingcégeket bíznak meg azzal, hogy dolgozzanak ki egy olyan stratégiát, amivel egységnyi idő alatt begyűjthető a legtöbb szavazat. Egyesek ezt a lehetőséget meglovagolják, mások meg szarnak rá nagy ívben, így fordulhat elő, hogy a 2007-ben még top 20-as James Zabiela idén már nem fért fel a listára. Pedig 6 év alatt nyilván nem vesztett sokat a tehetségéből.

Szóval Hardwell az első. Az a Hardwell, aki a Steve Aoki-kaszton belül az Afrojack-félék családjába tartozik, és akinek az idei Tomorrowlanden elkövetett káromkodásokkal és alpári dropokkal telenyomott másfél órája valószínűleg elég nagy szerepet játszott abban, hogy felérjen a csúcsra. Korábban Tiestóval turnézott, még pár dalt is összeraktak együtt, manapság heti rádióműsora is van.

Fejhallgatóra csak három számonként van szükség, az is csak a látvány kedvéért.

Mindezek mellett a felsorolás tele van olyan anomáliákkal, amik azt mutatják, hogy talán nem csak a közönségre kéne hagyatkozni, hanem valamilyen más szűrőt is érdemes lenne bevetni az összegzésben. Oké, hagyomány, meg minden, de azért csak át kellene gondolni.

  • Mi a fenét keres a 24. helyen az a Swedish House Mafia, ami még márciusban feloszlott?
  • Miért 22. a Daft Punk, ha évszázadok óta nem is volt fellépésük?
  • Miért tanyázik az a 17 éves Martin Garrix a 40. pozícióban, akinek eddig összvissz egyetlen száma jelent meg?
  • Mégis mennyi hitele van egy olyan toplistának, amire Császár Előd bármilyen formában felkerül, ráadásul lassan minden évben?
  • Na, meg úgy egyáltalán, ki a jó büdös franc az a Dyro?

Ezek csak a legszembetűnőbb marhaságok, de már ennyi is bőven elég ahhoz, hogy jó érzésű ember ezen nevek egyike láttán felfüggessze az olvasást, mert könnyesre röhögi a szemeit vagy a vérnyomása megy 180 fölé és infarktust kap. Természetesen minden listába bele lehet kötni, még a leghitelesebbnek mondott Resident Advisor-rangsor is néha tele van képtelenségekkel, de itt annyira koncentráltan ömlik a szar, hogy nem nagyon lehet elmenni mellette csak úgy. Mivel az egész nyílt szavazás, főleg az jön le belőle, hogy a közönség vagy nagyon könnyen befolyásolható, vagy tényleg ennyire egysíkú lett a populáris elektronikus tánczene. Vagy ami még rosszabb, mindkettő.


dj hír house elektronikus armin van buuren mixmag hardwell



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TIBI567 2013.10.24. 16:07:38

most én leszek a köcsög beszűkölt "ossziános" ha megkérdezem, hogy ez ki a faszt érdekel? ;)

Atkoo 2013.10.24. 16:41:16

valószínűleg már ott kezdődik a baj, összemosódik a DJ fogalma a producerrel..

szaniter (törölt) 2013.10.24. 16:41:41

lángológitárokon mostanában ez volt a legnormálisabb írás.

平八 2013.10.24. 16:51:38

Az írás tökéletes, ugyanakkor megkérdezném, hogy az író látta-e Martin Garrix klipjét, az Animals-t? Remekül összefoglalja, mi a baj a mai elektronikus zenével és a mai generációval. Azt a klipet én egy görbe tükörnek fogom fel: lófej- és egyéb maszkokban partizás, zúzás, tombolás, pusztítás, baszás, mértéktelen ivás és vakító, pulzáló fények. Ennyi kell az embereknek, onnantól meg a név és a FaceBook megosztások eladják az egészet és a szavazatokat. Június óta 43 és fél millió megtekintés YT-n.
www.youtube.com/watch?v=gCYcHz2k5x0

Atkoo 2013.10.24. 17:02:47

@平八: a videó alatti kommentek se semmik, ne csodálkozzunk, hogy itt tartunk:
"Best dubstep track of 2014"......

平八 2013.10.24. 17:06:18

Köszönöm, valóban, a kommentek és a like/dislike arány is enyhén szólva dicséretes. Neki.
Ebből lehet megélni, radikális vélemények: legjobb valaha, best evör, stb.

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.10.24. 17:11:02

@平八: Az 50es években fennhangon Elvis-re visitás és autósmoziban dugás volt, a hippi korszakban LSD és mindenholdugás, a mötállereknél talajrészegség és behányás volt-van-lesz, stbstbstb. Most komolyan, ezek miben jobbak-rosszabbak mint a lófej + sztrób kombó? :D

Ez a lista meg egy vicc, szerintem nem is próbálnak benne szakmai szempontokat figyelembe venni, inkább csak a vitagenerálás a cél, mert az hozza a sok-sok klikkelést. Meg különben sincs rajta Davoodi.

Aszpartám 2013.10.24. 18:25:45

A lista egy vicc, de tény, hogy nagyjából tükrözi a népszerűségi listákat és szokás szerint azt, hogy az emberek többsége az egyszerű számokra bukik, (legyen szó house-ról vagy metálról). Az más kérdés, hogy a 17 éves Garrix egy olyan pofátlan szörnyet tudott kicsavarni ebből a 2013-as electrohouse sodorból, hogy az tényleg imádnivaló lett :)

b.wayne 2013.10.24. 18:49:36

minosegi elektronikus zenet ugyis csak otthon/uton hallgatsz egy jo fulhallgatoval. ilyen eloadok nincsenek a listan, de kit erdekel?

amikor meg fesztivalozol/orjongeni akarsz, szinte tenyleg mindegy melyik dj all a pult mogott es mit hogy jatszik, csak kelloen hangos legyen

es ez tobbekevesbe igaz a tobbi zenei mufajra is

Karesz000 2013.10.24. 18:58:58

Lehet, hogy vicc. Én sem szeretem Elődöt (őt nem szeretem, nem a zenét, amit csinál), de nem jogos a kérésed.
Ettől a listától függetlenül elismerik őket, és igenis jók abban, amit csinálnak. Sokkal inkább lógnak ki felfelé az átlagból, mint lefelé.

Coyote82 2013.10.24. 19:02:52

azért Császár Elődöt én megvédeném, mert ugyan a lista egy vicc, tőle hallottam már jó zenéket Shane54-ként... Lehet kövezni, tudom, megtaláltok még :D

aFx 2013.10.24. 19:07:10

miért, az 10 éve jobb volt, amikor "tegyél rá paul oakenfold", meg mindenki megőrült a proghauzért? avagy csak a deepdish meg a sasha?;)

kóbormajom 2013.10.24. 19:20:10

minden évben felkerül a lángolóra egy aktuális djmag fújolás, nehéz megemészteni hogy a populáris house-ra és trance-re áll a partykultúra, nem pedig a hallgathatatlan rétegxarokra. =)

már várom a 2014-es listát követő utórengéseket, amikor a LG ismét leközöl egy jófajta fújolást :D

sunblind 2013.10.24. 19:24:07

Nagyjából szóról szóra egyetértek. Senkiháziak kezében van a popszakma.
Az Elődék bőven a tehetségesebb tizedébe tartoznak a száznak. Bátrak, kísérletezős fajták, és van bennük egyéniség, meg lelkesedés. Én speciel azt nem értem, hogy mér basszák szét a nehezen összetarhált nevüket mindenféle véleményes színvonalú hazai médiatermék kiszolgálásával. Jaigen. Pénzér.
A 32. helyezett meg ha akarná, akkor seggbetolhatná a komplett listát, mert a kisujjában több tehetség van. Halkan hozzátéve, hogy megunva a kreatívbanánt, a legutóbbi albuma neki is egy határ fos.
Ellenérvként kiemelhetjük őt például, ezzel rámutatva a mai szettekből 'hiányzó' fázishibák tényére. Az övében ugyanis a mai napig van, de nem azért mert elbassza a keverést. Hanem mert ha nem valami ekonomi műsorra kérik fel hetven euróért, monnyuk a saját nevüket is csak segítséggel tudó balatonszáundos műértőknek, akkor nekiáll élőben producerkedni a színpadon, és csak azt veszed észre, hogy zseniális dolgokat művel két órán keresztül, aminek a morzsáit sehonnan nem tudod megszerezni, mert csak abban a két órában léteztek, amíg a 'zenész' ott összepakolta, lejátszotta, majd egy backspace-szel megsemisítette őket, örökre. Ebbe néha belehibázik, ami csak még életszagúbbá teszi az egészet, amit egy Afrojack/Avici/Dead5krillex szerintem konkrétan nem is ért.
Csatlakozva a fenti sorhoz, vajon mennyire komoly egy DJ lista, amin nincs rajta monnyuk (mácsak viccből is holland) Saskia Slegers.
Mi volt a kérdés? Jahogy a lista egy rakásszar. Hm, végülis akkó igen.

kóbormajom 2013.10.24. 19:24:16

megnéztem a resident advisor listáját

konkrétan az első 30-nál már végérvényesen elkapott a röhögőgörcs, nesze nektek leghitelesebbnek mondott lista :DDD

biododírium 2013.10.24. 20:33:17

Meg lett említve az elektrohouse-t, mint olyan. Soha nem értettem, hogy miért hívják így, mikor az elektro semmilyen jegyét nem hordozza.
Az elektro ilyen:
www.youtube.com/watch?v=vEqKWrgedD4

remixer 2013.10.24. 20:41:38

Aki a DJ Mag toplistáját komolyan veszi, sikeres ember nem lehet.

Kecses 2013.10.24. 21:36:47

@biododírium: Azért adták neki ezt a nevet, mert buták.

Donnerwetter Ernő 2013.10.24. 21:45:02

Vajon mitől ilyen dühös ez a drága cikkíró? Biztos szabadidejében dj-zik, és nincs bulija... :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.10.24. 21:49:23

Ez az egész úgy 2002-2003 környékén kezdett elszaródni, és 2008-2009-re véget is ért a folyamat. Azóta számomra az elektronikus zene érdektelen. Pedig elég sokat dj-ztem előtte, itt pihen 1 200 bakelit a szekrényben, de valami megváltozott, ami miatt mára leszarom és nem is követem az egészet. A régi lemezeket meg itthon mixelgetem. :-)

Donnerwetter Ernő 2013.10.24. 21:52:25

Ja, és persze rossz videót linkelt be a Császár Elődhöz. Kicsit olyan ez, mintha a Sven Vath-ról szóló cikkbe Off "Electrica Salsa" c. dalát tenné oda. (remélem legalább tudja miről van szó, bár az is lehet, hogy nem)
Ez a videó egy kicsit aktuálisabb, San Francisco legnagyobb klubjában készült néhány hete. Nehéz rá rosszat mondani:

www.youtube.com/watch?v=fVD_eocx3nc

Szép dolog az utálat, de ettől még a tények makacs dolgok.

uarempty 2013.10.24. 22:30:19

@aFx: fényévekkel minőségibb volt, mint ez a fostenger.

Jazzman 2013.10.24. 22:34:26

Jol van ez igy, semmi baj nincs! Ettol shadow, dave clark, sven vath, mixmaster morris, eric b, premier, graham massey, gerald simpson, laurent garnier, scan x, kenny dope, david morales, anthony rother, mark bell (es meg sokan masok) legendak maradnak;)

平八 2013.10.24. 22:35:51

@Donnerwetter Ernő: Pedig az Electrica Salsa bizony egy kurva jó kis szám.

Donnerwetter Ernő 2013.10.24. 22:55:15

@平八: Perszehogy jó, de olyan messze van a mostani Sven Vath-tól, mint az FLM Shane 54-től (NEM párhuzam SV és CSE között, mielőtt valaki belekötne, csak a karrierjük eleje rímelt kicsit egymásra). Ez szimpla rohadtkodás, dehát nem Raffer Attila az egyetlen itthon, akinek a Myon & Shane 54 duó meglehetősen komoly sikere szúrja a szemét. Mellesleg fogalmam sincs miért, mert nem nagyon ugrálnak az eredményeikkel itthon, ami igencsak szimpatikus nekem.
Szar ez a lista, szar, de ha rajta lennél, biztos az lenne az első sor a dj biográfiádban. Még a Raffer Attiláéban is... :)

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2013.10.24. 23:30:58

faszt se érdekli pár majom aki mások zenéit pakolja a lejátszóba egymás után...

evil demon satan devil 2013.10.24. 23:32:38

már írtam egyszer, de a lángoló gitárok helyett vegyétek fel a lángoló lemezlovasok nevet(1 kanna benzinnel beszállok a buliba)

rexter 2013.10.24. 23:36:29

dobjatok meg kővel fiatal barátaim de szerintem az egyik legjobb a myon & shane54 vagyis elődék

Tomifinn 2013.10.24. 23:47:29

Azon remény hiányában írom most ezt, hogy a kommentet olvasók közül a többség megértené ezt, de mindegy is.

A dolog ott kezdődik, hogy ez a szavazás mára arról szól, hogy melyik DJ mennyi pénzt/erőt tud abba belefektetni, hogy a rajongói rá szavazzanak. Félreértés, ez nem egy minőségi verseny, de még csak nem is népszerűségi. David Guettának sokszor annyi likeja van facebookon mint Hardwellnek, mégis az utóbbi nyert, az ő rajongói érezték inkább azt, hogy nyernie kell a kedvencének.
A pénz részéről annyit, hogy a tavaly még top10 környékén lévő Gareth Emery közölte, hogy rá senki ne szavazzon, mert undorodik arról, hogy a többi DJ a lista első felén pénzért vesz szavazatokat. Cserébe 8000 dollárt adott egy rákellenes alapítványnak. Idén az 51., több, mint 30 helyet zuhant. A rajongói megértették, hogy ez miről szól, és a srác kijelentette, hogy jövőre is ugyanez lesz, rá senki ne szavazzon, inkább adakozni fog, és azzal kampányol, nem a DJ Maggal.
Ennyit a dolog ezen oldaláról.
Ami Elődöt illeti, a múltban biztosan tett számos negatív dolgot. Nem tagadja szerintem ezt senki. De amíg a világon a másik 200akárhány országban hétről-hétre teltházas bulikat csinál, a szcéna egyik ismert előadója az ő párosuk, addig nincs miről beszélni. A listán számos DJ van, aki drogos, kurvázik, tudni olyanról, aki pedofil, velük miért nincsen semmi baj? Ők jobbak bármivel is? Álszent, szar, kicsinyes ez a történet, és persze "könnyebb eladni", hiszen egy híres embert a rossz tettei miatt könnyű 10 év múlva is szidni, mintsem azt mondani, hogy igen, tett egy rossz dolgot, vagy többet, de megmutatta, hogy van ereje továbblépni, és felállni. (tudom, jön a válasz a szokásos dumával, meg az én káanyámat).

Arról nem is beszélve, hogy mondjuk egy Armin van Buurent a cikkíró egy kalap alá vesz Aviciivel? Most ez komoly? Én sem írok regényeket a rockról, mert nem értek hozzá, de könyörgöm, Armin már 1995-ben zenét írt, és bakelitről zenélt, amikor ezen emberek -avicci,hardwell- még a labdát rúgták az ovi udvarán. Komolyan ezt az embert hasonlítgatja a cikkíró? Olyan dolgokról nem is beszélek, hogy Armin új albuma egy olyan számmal indul, amiben 8 percig hegedű szól, gondolom azt a szél fújta össze... Elhiszem, hogy jólesik általánosítani, és azt gondolni, hogy erre bárki képes, de mondjuk érdemes megnézni deadmau5-nak a stúdióját, és mondjuk egy jó hangrendszerre kitolni az ő, és mondjuk avicii zenéjét. Ég és föld a különbség. Deadmau5 amúgy évek óta következetesen nem foglalkozik a témával, és szánalmasnak tartja, akár csak Gareth Emery.

Lényeg a lényeg, a cikkíró nem tudom minek ír olyanról, amihez nem sok köze van, de nincs reményem aziránt, hogy esetleg ezen el is gondolkodjon.

Tomifinn 2013.10.24. 23:52:19

ps. félreértés ne essék, a DJ Mag szavazást én egy viccnek tartom. A sorrendet is. Az ott tanyázó előadók feléről tartom, hogy kirakatemberek, akiknek alá van téve a zene, és a média. Ilyen pl. Hardwell-Avicii, stb.

De igenis vannak a listán olyan emberek, akiknek a kisujjukban van a zene, Armin-Above and Beyond-Paul van Dyk, és folytathatnám a sort. Rájuk nézve és a rajongóikra is sértő az, hogy egy kalap alá veszi a cikkíró, és "elektronikus zenéről" beszél úgy en bloc...

A Daft Punkos "nem volt bulijuk" dolog meg aztán tényleg az überkamu érv, engem sokkal inkább az zavar a dologban, hogy a Daft Punk új albumának az elektronikus zenéhez semmi köze.

uarempty 2013.10.25. 00:01:27

@Tomifinn: "ps. félreértés ne essék, a DJ Mag szavazást én egy viccnek tartom"

Szerintem, aki a minőséget szereti, annak már jó ideje vicc a dj mag :) Mondjuk én sosem néztem pl. :D Mindennel egyetértek veled, annyi különbséggel, hogy sosem szerettem a trance-t...van olyan rétege (pár előadő,zene) a prog/tech trance-nek, ami tetszik, de nekem túl mainstream hangzásvilágú, úgy alapjában véve.Csak a house :)

joey008 2013.10.25. 02:45:57

Miért tanyázik az a 17 éves Martin Garrix a 40. pozícióban, akinek eddig összvissz egyetlen száma jelent meg?

Egyet ismersz=/=egy jelent meg. De tájékozatlanul osztani az észt az megy.
Mégis mennyi hitele van egy olyan toplistának, amire Császár Előd bármilyen formában felkerül, ráadásul lassan minden évben?
Mostani munkásságaalapján. Persze könnyebb szarozni egy 10 éves dolog miatt.
Na, meg úgy egyáltalán, ki a jó büdös franc az a Dyro?
Ez a kérdés is arról tesz tanúbizonyságot, hogy mennyire képben vagy.

Komolyan, ha ennyire fogalmatlan vagy, akkor miért kell írni róla? Lehet szarozni a listát, de akkor ne valótlan dolgokkal már...

implode 2013.10.25. 08:00:17

Én mindenfajta elektronikus zenét szeretek. Tangerine Dream-től a Front Line Assembly-ig. Egyet nem, mégpedig ezt a büdös ótvar DJ szart. Konkrétan utálom! Ezek nem zenészek, ezek kábé annyik mint pályaudvaron a galambfosok. A DJ-k a zene kurvái és stricijei egyben. És tényleg már többször olvastam utóbbi időben hogy a látszatra sem adnak. B.Tóth László egykori Poptarisznyája is többet ért mint egy ilyen előre felvett "műsor". A körítésről most nem is ejtenék szót. De mikor meglátom egy zenénél hogy előadó DJ XY már kapcsolok is el. Ha rajtam múlna nem hogy DJ Mag de DJ sem lenne. (Hollandok??? ááá na ezt meg hagyjuk is, libsi banda)

Szőkebácsi 2013.10.25. 08:30:36

A Virtual dj megjelenése óta ma már mindenki 12 éves kortól felfele DJ-nek hiszi/gondolja/tudja magát, innentől már csak management kérdése a világsiker...
Tizensok éve elektronikus zenét hallgatva (nem játszva) borzadva fogom a fejem a listát látva... De ha erre van igény, akkor nincs mit tenni.

Szőkebácsi 2013.10.25. 08:32:52

@Szőkebácsi: ps: Mikor láttatok DJ kezében utoljára vinil lemezt? Naugye... Megkérdeztem erről múltkor egy Dj-t, erre azt felelte: Nem fogok én megszakadni azoknak a cipelésével :-O

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.10.25. 10:16:34

@implode: Azért minden DJ-t egy kalap alá venni pont ugyanolyan otromba dolog, mint minden elektronikus zenét egy kalap alá venni (helló? www.youtube.com/watch?v=vPutHJ4qCss és ez csak a leg nyilvánvalóbb példa, a szimpla pakolom-a-lemezeket-egymás-után DJk közt is ég és föld a különbség). Az FLA-t felemlegetni meg külön vicces, mert ök rusnyábban köpték szembe a közönségük, mint akármelyik elöre összepakolt mixekkel haknizó DJ. :D

implode 2013.10.25. 12:00:47

@Case: FLA? Mire gondolsz? hogy a koncertek egy része playback? Persze mivel akkor még 3-4 plusz ember kéne a színpadra a dob ének szintik mellé, hogy az összes sáv élőben szóljon. Mintahogy szinte az összes szintis zenekarhoz. Kraftwerktől Ákosig mindenhol van playback alákeverés. Szegény Lepe is hogy bírná a 2084 futamait egymaga játszani. Ezek a jómadarak viszont semmit de semmit nem tesznek hozzá. Nem mindenki de egy jó részük még hangszeren sem tud játszani. ááá kamu bagázs (De igazad van a 80-as évek DJ-i még tényleg megdolgoztak a keverés sikeréért)

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2013.10.25. 14:30:54

@Szőkebácsi: kedden elég sokat láttam Ben Klock kezében, az A38-on

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.10.25. 15:20:22

@implode: www.urbandictionary.com/define.php?term=Soy%20Leeb
Azért amikor egy zenekar énekes nélkül kiáll a színapdra, valami tátogó kamu akárkivel az élen sok ezer ember elé és még arra sem veszik a fáradtágot, hogy valami magyarázatot, vagy egy 'bocsi'-t odadobjanak a közönségnek, vagy a masszív gázsijukat fizetö szervezöknek... nah, az a saját közönségük eléggé masszív, tolerálhatatlan arconköpése.

A DJkkel kapcsolatos általánosításban meg igazad és kellö tájékozottságod nincs, elöítéleted annál inkább.

AnarchoAteista 2013.10.26. 07:29:08

Ez botrányos. Tipikus fehér gatyás-wájtpartis ortovári zenék, és játszóik. A belem kifordul ettől az EDM-sztájltól. Tizenöt éve gyűjtök villanyos muzsikákat, az ilyen számok mindig Shift+F8-al végezték. A mainstream tíz-tizenöt éve még azt mondom, tűrhető volt, de ha manapság bemegyünk egy tincitánci helyre a haverjaim látva a fancsali pofámat megkérdezik, mi bajom, akkor ezt válaszolom: "szar a zene, így hogy élvezzem a bulit???"

Na de most komolyan, amit minden birka szeret, az csak szar lehet. Bocs az elitizmusért, de inkább hallgatok tec-house-t, minimált deep house-t, mint ezt a "dögös" prüntyögést.

Fogalmam sincs, mi az ótvart szeretnek még mindig a jobbágyok a lakossági trenszben, tizenkettő egy tucat, és semmi evolúció nincs benne, csak a kezek a magasban, na meg a lézer.

Nem hinném, hogy vannak itt olyanok, akiket megsértek azzal, hogy ez a lista egy vicc, és hogy aki ezeket hallgatja, az csupán tucatarc. Ízlése mindenkinek különböző, de ez csupán a zenehallgatás RTL-Klubja lehet (ott is a VV-t nézi a barom).

Nuck Chorris 2013.10.26. 18:24:14

Ezek a mai elektronikus zenék azt sem érdemlik meg, hogy beszéljünk róla.
Hol vannak ezek a bohócok az igazi tehetségektől, ez House? Na ne vicceljünk már! :)
Ez House! : www.youtube.co/watch?v=5kN6WtRhdyg

www.youtube.co/watch?v=WRAxij_VrOE

www.youtube.co/watch?v=wwLvDcZeJCo

www.youtube.co/watch?v=ci330zmayr0

www.youtube.co/watch?v=s50aj2ziMpg

www.youtube.co/watch?v=08HLuRIrIUs

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.10.26. 18:39:54

@Nuck Chorris: @AnarchoAteista: És különben is! Régen minden jobb volt! :'D
Essetek már vissza kicsit a realitás talajára, régen is ugyanúgy voltak szar zenék, mint most és most is ugyanúgy vannak jók, mint régen. Ez a lista egy nulla, nem kiindulási alap, ha ti komolyan ez, vagy a mainstream (az régen is ugyanúgy tele volt szeméttel, mint most) alapján tesztek különbséget a régi meg mai színvonal közt, akkor veletek van a baj.

Mészáros Krisztián 2013.10.28. 11:22:43

Üdv Mindenkinek! Kezdeném a mondanivalómat azzal amibe már sokan belekötöttek nagy örömömre! Egy olyan ember akinek tényleg halvány lila fingja nincsen a topicról amiről ír az mért ír róla??? A legjobb cikkek az olyan cikkek amelyek objektíven állnak a dolgokhoz...ez egy gyűlölködő értelmi fogyatékkal rendelkező cikk. Idézném egyik kommentelő barátomat ! Most komolyan egy kalap alá venni huszonéves Avicii féléket egy Armin Van Buurennel?? Ha minden trance fannak lenne egy Tomahawk rakétája a te helyeden már csak egy kráter lenne emiatt a beszólás miatt..itt megint csak az intelligenciádat és a hozzáértésedet mutattad meg! Erősen egyetértek és köszönöm Tomifinn és Donnerwetter Ernő barátaimnak amiért megvédték Myon & Shane-éket és tisztában vannak vele hol is tartanak! Szerintem messzeföldön nincs még egy olyan duó mint az övék főleg nem itthon. Mutassunk fel egy nagy tehetséget az itthoni "EDM" iparból!!! Ilyenek osszák az észt és tehetségkutatnak mint Bárány?? vagy Hamvai PG?? Kik ezek kéremszépen? Amikor a Rise Fm-től elindult útjára 4 DJ névszerint Nikola,Davis,Andro és Roberto(utóbbi jó ideje Shane-ékkel dolgozik együtt) akkor már volt egy kis szikra, és volt egy kis remény hogy végre a klubbokat minőségi zenével fogjuk megtölteni! és azóta hol a Rise FM? Sehol! Eltiporták! Ilyen adók maradtak fent mint a Radio Face és Music FM ahol egy 20 éve magyarul még mindig nem tudó idegesítő francia fickó játsza a trébbnél trébb egysíkú house zenéket és szolgálja ki a balga és begyöpösödött magyar közönséget! és miért? Miért ilyenek maradnak fent? Mert a magyaroknak nincs szükségünk minőségre(hatalmas tisztelet a kivételnek)! A stílus messze elkerül minket! Egészen addig még majdnem egyet is értettem az íróval ameddig nem kezdte el szídni Elődéket(ahol ismét megmutatta a saját szintjét és ismét megmutatta mi a baj a magyarokkal)! Elítéled egy ember munkáját azért mert rosszat tett x éve? Honnan tudod hogy más dj-nek nincs piszkos múltja? Manapság már ki foglalkozik vele? A lényeg a produkció,a termék amit kisajtol magából! Szerintem az egyik legjobb dolog volt ami történhetet az elektronikus zenével magyar vonatkozásból is amikor Myon megkereste Shane-t(mivel nagyjából egy stílust játszottak) hogy dolgozzanak együtt! A minap hallgattam élőben az Above & Beyond(talán az író számára ismeretlen név..) 500. rádió műsorát amit egy hatalmas londoni koncerttel ünnepeltek meg ahol olyanok voltak a guest dj-k mint Boom Jinx(aki a CSI és egyéb nagy volumenü műsoroknak,filmeknek filmzenét is írt),Andrew Bayer,Guy J,és Arty (feltételezem ismét ismeretlen nevek)és a 6 óra alatt vagy 4-5 Myon & Shane 54 zene hallatszott és mindegyikre hatalmas ovációval reagált a közönség! Szóval ahelyett hogy irigykedve mocskolnánk a neveket inkább támogassuk honfitársainkat és támogassuk az elektronikus zene minőségi javulását Magyarországon és ne engedjünk olyanokat cikkeket irni akiknek fingjuk sincs semmiről! Azok meg akik csak azt tudják hangoztatni hogy régen minden jobb volt annyit szeretnék mondani hogy üljenek be egy időgépbe és menjenek vissza 60 évet és dolgozzanak Sztálin bácsinak a gulágon! Ja hogy nem lehetséges mert az idő mindig előre mozog?? Tényleg! Attól mert új hangokkal kísérleteznek a producerek és újjat akarnak mutatni az még nem szar. csupán ők is már halálraunták ugyanazt a hangzást amin ti 10 éve lovagoltok! Köszönöm!

Aaron X Balogh 2013.10.28. 12:28:08

Azért én egy picit védeném a Holland zenét. EGBERT EGBERT EGBERT EGBERT

Aaron X Balogh 2013.10.28. 12:31:53

Egyébként a lista nem vicc,csak más nevet kellene neki adni. Dj mag TOP100 legkedveltebb DJ-k.

Aaron X Balogh 2013.10.28. 12:36:46

@Szőkebácsi: Papa Sven még cipeli a bakelitet kedves Szőkebácsi.

realfan91 2013.10.29. 00:59:14

Hogy lehet ennyi baromságot összehordani? Könyörgöm. Már a cím is felháborító. Tudom, hogy ez a cikk csak azért íródott, hogy bicskákat nyisson a zsebekben. Hollandok nélkül nem lenne elektronikus zene. Halott lenne az egész! Armint meg ne említsük egy lapon azzal a két kutyával már! Császár Előd említésére, és egy FLM sláger belinkelésére már nem tudok mit írni...Ezt hogy gondoltad mégis? Mégis mi köze annak hogy valaki 18 éve popénekes volt, de már tizenakárhány éve trance-et ír? Nyilván fingom nincs, hogy miket alkotnak Myonnal, de még emellett egy kis nemzeti érzés se szorult beléd. Észt meg végképp nem osztottak amikor megszülettél, te szerencsétlen.

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.10.29. 10:41:19

@realfan91: "Hollandok nélkül nem lenne elektronikus zene" - ezt kifejtenéd? :D

Rocko- 2013.10.29. 18:48:54

@Coyote82: egyetértek, a poszt jó, de azért tegyük már hozzá, hogy a listán nem Császár Előd szerepel, hanem Shane54. azért illendő ezt észrevenni, úgy minden tekintetben.