2013.11.09. 09:41 – sixx

A rockzenébűl veszik ki az oxigént - Nickelback-koncertkritika

nickelback004

Mindig is érdekelt, hogy egy nőt mi visz rá arra, hogy a bugyiját egy zenészemberhez vágja. Eleve nem értem az egész hajigálás logisztikáját, mármint hogy ahhoz, hogy mondjuk Chad Kroeger, a Nickelback énekes-gitárosának a fejéhez hozzávághassunk egy uszkve 2 grammos, kék tangát, ahhoz kurva közel kell állni a színpadhoz, márpedig elöl nagy a nyomás, ott vannak a hardcore fanok, akik között a fent említett zenekar esetében feltűnően nagy számban vannak jelen a tinilányok. Egyébként az is érdekes, hogy a One Direction nevű fiúzenekar, Shakira és a Nickelback rajongóiból képzett halmazoknak hogy az istenbe' lehet ekkora közös metszete, de ezt most hagyjuk, maradjunk a bugyinál.

Szóval tegyük fel, hogy ott van az ember lánya a koncerten, mondjuk tegnap este a Papp László Sportarénában úgy tízezredmagával, és a derék zenészemberek éppen a Woke Up Someday Too Bad How You Remind Me Animals Rockstar This Afternoon című nótát tolják különösebb meggyőződés vagy lelkesedés nélkül, viszont rendkívüli precizitással és lenyűgöző profizmussal. Valahogy úgy, ahogy egy, a szakmájára nagyon büszke fröccsöntő kisiparos formálja meg a hatvankilencedik bólogatós kiskutyát műanyagból, a koncentrációtól izzadó homlokkal, az igyekezettől a nyelvét a szája szélén kidugva. És ekkor az alanynak ott a dühöngő első vagy második sorában valami beüt. Ha (mini)szoknyában van, a dolog egyszerű, egy gyors mozdulat, némi egy lábon állás, és meg is vagyunk, a textil meg indulhat a színpad felé.

Nadrágban már egy fokkal nehezebb a helyzet, ilyenkor azt tudom elképzelni hogy népünk egyszeri leánya kigombol, zippzárt lehúz, benyúl, majd mint Sándor barátom tette Görögországba menet még valamikor 1991 környékén a mikrobuszban, amikor egy vastagabb fingás nem várt ajándékot eredményezett, egy erőteljes mozdulattal ránt egyet, majd tép, és máris a kezében van a falatnyi alsónemű. Aztán lehet hajítani. Hogy ettől mit vár a hajigáló, fel nem foghatom. Talán azt, hogy a rockzene egyik leggyűlöltebb zenekarának tagjai leállítják a bulit, a delikvenst felinvitálják a színpadra és négyen megpocsíkolják a dobemelvényen?

nickelback005

Ahhoz, hogy valaki megkockáztasson egy alaposabb felfázást (v.ö.: novemberi éjszaka vs. pucér pina), olyan rajongónak kell lenni, amilyen én soha nem voltam és már nem is igen leszek, legalábbis nem a fröccsöntés vagy a Nickelback viszonylatában. Végig is gondoltam a dolgot, miközben a színpadon sorban jöttek egymás után a tökéletesen egyforma, középtempós mainstreamrock-nóták, hogy vajon én kihez vágnám hozzá a használt alsógatyámat, szigorúan csak rajongásom jeléül, még mielőtt valaki az ellenkezőjére gondolna, és vajon mi lenne belőle. Arra jutottam, hogy inkább hagyom ezt a műfajt másnak, én nem ebben a balettben ugrálok, David Milch forgatókönyvíró meg biztos nem venné jó néven, ha az utcán megpillantva egy félnapos gatyát vágnék hozzá, közben azt üvöltve, hogy imádom a munkádat, David.

A Nickelback nem véletlenül vált zeneipari szitokszóvá (lásd még a "A Something in Your Mouth szóljon a temetéseden!" átkot), ez az a zenekar ugyanis, amit pont olyan könnyű utálni, mint a McDonald's hamburgereit. Négy, a közepesnél jobban képzett zenészről van szó, akik a rockszakma jómunkásembereiként egyszer összehoztak három számot, egy lassabb balladát, egy középtempós bólogatósat meg egy annál kicsivel lendületesebb, két kiállásos rockhimnuszt, majd ezeket hét lemezen át újrahasznosították, és olyan tempóban tolták ki a tökegyforma slágereket, hogy a többi, Meg Nem Értett, Sikertelen, De Zseniális zenész gyomra felfordult tőle. Csak egy apróság: ha egy zenekar szinte minden számát annak tagjai közül minimum három el tudja énekelni, és tulajdonképpen snóblival is el lehetne dönteni, hogy a feladatot ki kapja, akkor a nótákkal kurva nagy baj van.

nickelback001

A zenekar kivételesen sikeres, telt házas turnékat nyomnak világszerte, és tán csak egy országban, Portugáliában jutottak el az emberek a gyűlölet arra a fokára, hogy kifizessék a koncertjegyet csak azért, hogy kővel dobálhassák meg őket, ami amellett, hogy iszonyatos nagy gyökérség, rendkívül elgondolkodtató. Csak azért, mert egy zenekar szar zenét csinál, még nem kell leköpködni vagy megdobni kővel, ettől nem fognak Paradise Cityt vagy Highway to Hellt írni. A Nickelback nem is akar ilyenekkel foglalkozni, ők kiválóan elvannak a dugásról, csajokról, tábortűzről és buliról szóló nótáikkal, amiket, hiába ad a gugli egymilliónál is több találatot a "miért rühellik az emberek a Nickelbacket?" keresésre, telt ház előtt adnak elő hétről hétre. Eladtak 50 millió lemezt, amivel a világ 11. legkeresettebb zenekarának számítanak, és mint minden népszerű zenekar, nekik is legalább annyi rühellőjük van, mint követőjük.

A tegnapi buli az első perctől az utolsóig egy gondosan kiszámított, a bugyihajítástól eltekintve a végletekig megkoreografált forgatókönyv alapján kivitelezett, a szó legnemesebb értelmében vett, kiváló rockhakni volt. A közel kétórás slágerparádéban a két gitáros felvonultatta a Gibson cég szinte teljes termékskáláját, volt közös éneklés, együtt mozgás, közönségénekeltetés, magyar szavak random elejtése, mindehhez pöpec hangzás és gyönyörű fények adták a körítést. A nótákat a ráadás kivételével tökéletesen, hiba nélkül játszották el, nem volt hamis hang, mellényúlás, a patikamérlegen kimért profizmusba ez nem fér bele. És akkor miért nem volt jó koncert? Mert míg a legutóbbi Motörhead-bulit záró Overkill után percekig csak néztem magam elé, a dettó a Hegyalján látott Machine Head vagy Slayer pedig simára gyalulta az agyamat és a lelkemet, a Nickelback utolsó taktusait követően nettó öt percen belül már a metrópótló buszon voltam, és azon tanakodtam, hogy hamburger vagy zsíros deszka legyen a vacsora. (Nem hamburger lett.)

(X) Nickelback-pólók a Popshopon


kritika rock koncert nickelback koncertbeszámoló



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kukulec 2013.11.09. 11:52:24

lehet fikázni, de a Burn It to the Ground rock szemmel is szerintem egy nagy nóta, és igen jól szól egy angol pub-ban.

mh1973 2013.11.09. 12:00:43

Na pont ezért nem fizettem érte egy vasat sem, volt valamikor 10 éve egy jó albumuk, azt szerettem is hallgatni, azóta viszont baromi unalmasak, ahogy a cikkben is benne van, az utolsó albumot egyszer meghallgattam és bőven elég volt, sablonosak, unalmasak, koncertfelvételeik pedig nagyon lagymatagok.

Hallásspecialista Blog · http://hallasspecialista.blog.hu/ 2013.11.09. 12:06:30

Sok dologban egyetértünk, de egy dolgot azért nem említettél: hogy az a sok ezer ember a leírtak mellett nagyon jól szórakozott. Ez sokkal inkább bulizene, mint nagy megfejtéseket kívánó matek metál, vagy úthenger Motörhead. Nem is akarja senki zászlaját a magasba emelni. De miért is kellene?

Aki úgy indult el a koncertre, hogy szimplán csak jól akarja magát érezni, az biztosan nem csalódott.

És bár nem terveztük, hogy írunk róla, még friss élményekkel a fülünkben nekünk is lett néhány észrevételünk a tegnapi koncerttel kapcsolatban: hallasspecialista.blog.hu/2013/11/09/a_budapesti_nickelback_koncert_es_ami_utana_jott

Cherryman 2013.11.09. 12:07:03

Téged be kéne zárni egy sötét szobába, és Aradszki László nótákat kellene veled hallgattatni... Minek kell mindent lehúzni? Neked semmi sem tetszik? Miért kell mások kedvét elvenni tőle? Ennek az esztelen fikázásnak szerinted van értelme? Senki, mondom SENKI nem kötelezett Téged arra, hogy elmenj erre a koncertre, arra sem, hogy bármit meghallgass tőlük, az emberek szeretik, akik nem szeretik, azok ne szeressék, de nem kell folyamatosan az észt osztani, mintha te egy akkora nagy szakértő lennél...Szardobálásból ötös, emberségből egy irtózatos nagy egyes, leginkább megbuktatnálak!

Le Stelle Kft 2013.11.09. 12:07:57

A koncert nagyon jó volt, minden forintját megérte, de ilyen ócska cikket már rég láttam!

mandro 2013.11.09. 12:14:51

Ízlések és bugyik különbözőek.

mertcsak 2013.11.09. 12:14:58

"volt közös éneklés, együtt mozgás, közönségénekeltetés, magyar szavak random elejtése, mindehhez pöpec hangzás és gyönyörű fények adták a körítést."

ez általában minden együttes koncertjére igaz

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.11.09. 12:26:10

Fura dolog, hogy mi a lelketlen fröccsöntés és mi nem. A rajongóknak nyilván nem az, különben nem rajonganának, mndazonáltal még mindig hihetetlen, hogy csak puffogó hisztire futja tőlük, ha a leboruláson kívül bármilyen vélemény hangzik el a bálványukról, pedig a cikkíró itt is elismerte, hogy milyen profi volt minden, nem?

A kicsit is szélesebb látókörű közegekben, mint amilyen a LG, meg nem kell csodálkozni, hogy hallottak életükben mást is, és ítélhetik lélektelennek a produkciót. Ha valami nagyon kilóg a szokásos hátteréből, kb. erre számíthat, szóval aki pozitív Nickelback-kritikákra vágyik, olvasson Bravót vagy mittomén, Nők Lapját, ott tuti lesz.

tomsóher 2013.11.09. 12:26:53

sixx
arra még nem gondoltál hogy ezt hívják szórakoztató iparnak. Azért vesznek az emberek koncertjegyet mert arra az időre ki akarnak kapcsolódni, majd ők akik pénzt is adtak a jegyért (remélem te is...) eldöntik hogy amit láttak az jó volt vagy valóban hakni. Sokszor jókat írsz, de amikor már valami nem találkozik az ízléseddel máris szart kiálltasz...inkább nektek kellene kicsit észbe kapni azindexnél mert olyan mértékben elmentetek a fröcsögés irányába hogy már a saját életeteket is csak fikázva tudjátok elviselni... biztos jó móka de olcsó játék hülyegyerekeknek... A lángológitárok szerintem maradjon a mostanában úgyis túlsúlyban levő BritneySpírsz, justintimberlake, és lédigaga cikkeknél, a rockzenét pedig a szakmaibb oldalak majd közvetítik felénk...

2013.11.09. 12:27:12

Szóval röviden összefoglalva a cikkíró véleményét:
Jó/Színvonalas koncert volt; de sixx-nek nem tetszett.

A többi a "too much info" kategória, esetleg a végére rittyenthetett volna egy bekezdést arról, mit engedett rá a fajanszra a klotyóban.
Stílusban passzolt volna mindenképp. :o)

supertzar 2013.11.09. 12:33:16

A legszebb, hogy ezt a bugyihajigálásra kihegyezett írást egy Mötley Crüe rajongó írta :-)

a MC minden egyes mikrofonállványán bugyik tucatjai lógtak, amikor megszeretted őket, öregfiú

te nem bugyit hajigálsz, hanem Nikki Sixx nevét használod nicknek, ugyanaz a rajongás :-)

ki vagyok találva 2013.11.09. 12:36:43

király cikk!

a rajongócskák, meg olvassák el még 3x, hogy észrevegyék; itt nem volt fröcsögő fikázás, csak némi szarkazmus.
És igenis van olyan, hogy muszájból kell koncertre menni, mert a főszerkesztő akar egy cikket a buliról, így befizeti az egyik munkatársat rá, hogy írhasson róla.
Vagy nem így működik ez?

lépésváltás · http://magyarszleng.blog.hu/ 2013.11.09. 12:43:20

ha feleannyi pénzem lenne, mint nekik, akkor szívesen lennék még gagyibb rocksztár

Sir Integra 2013.11.09. 12:46:53

Értem hogy kellett még az a három bekezdés, meg szarkazmus meg hogy nagyonvidzezs és ezért még azt is el lehet felejteni hogy pont a sixx féle zenekarok koncertjein a legelterjedtebb a bugyidobálás de azért na.

Visz magával bugyit. Otthonról. A kezében/zsebében/táskájában/melltartójában beviszi. A másik bugyit. Amit otthonról vitt magával. Amit aztán feldob a színpadra. Nem azt ami rajta volt. Azt dobja amit vitt. Kifejezetten dobálásra. Érted.

VatoLoco 2013.11.09. 12:53:24

@lépésváltás: Pontosan az ilyenek miatt miatt, mint te (is), zart ott rockzene, ahol tart..gratulálok, írány a Fásy mulató, ott százszámra mozognak a gaggyantott szarok.

beavereater 2013.11.09. 13:16:43

A cikk címe sajnos rosszul parafrazálja a legendás eredetit, " - a 'zoxigént " kellett volna írni, egyébként ja. Nem is értem, mi a faszt vártál, talán hogy eljáccák a Fucking Hostile-t, vagy egy Korda-remixet nyomnak, háppersze, hogy egy kommersz szar, nyomás gyónni vagy minimum egy denevérfejet leharapni vezeklésül, ehhh. Remélem nem fizettél a jegyért, kevesebbért is kárhoztak el már emberek elevenen.

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.09. 13:21:05

Alapvetoen ruhellem emberunket, ezt o is tudja, de most egyet kell ertenem vele. A Nickelback tenyleg az a banda, akinel mar inkabb ultem volna vegig a tegnap elotti Bruno Mars csodakoncertet. Egyszeruen nem ertem oket. Metalnak nem metal, hard rocknak nem hard rock, valami, radiok szamara irodott hulladek, olyan kanadai Roy es Adam, vagy valami hasonlo. Mas kerdes, es most mar nagyon sokadjara teszem fel a kerdest. Mi ez a trend az Indexnel, hogy alapvetoen olyan embereket kertek fel kritikak irasara, akik utaljak az adott mufajt/eloadot/irot/szineszt? Valljatok be, hogy direkt csinaljatok, csak hogy felporgessetek egy kicsit a blogokat... :)

dtatar 2013.11.09. 13:25:03

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: @ki vagyok találva:
Csak az elején szögezzük le: nem voltam ott és nem szeretem a zenekart.
Ettől függetlenül a cikk egy a firkálójától (mert írónak azért nem nevezném) megszokott hányástenger. A tenger fele megint "hűdenagyonvicces" lett, azaz értelmetlen, átgondolatlan és középszerű (igen gyenge szarkazmushoz hasonlító valami).
Nem lenne vele semmi bajom, ha a másik fele vélemény lett volna, de NEM VOLT AZ. Arról szólt az egész, hogy a koncert profi volt, de szar, mert valaki bedobott egy bugyit (WTF?) és mert én különben is gyűlölöm őket.
Ha nektek ez bejön, annak csak örülni tudok.

dtatar 2013.11.09. 13:27:55

@fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout: Te vetted a fáradtságot, hogy újraregisztrálj miután kitiltott az észosztó blogjáról. lol :D

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.09. 13:32:27

@dtatar: EZ nem az o blogja. A Comment.com-ra azota nem mentem vissza, pont bekaphatja, de ez egy rockzenei, sot lassuk be ma az itthoni piac egyik legjobb rockzenei blogja. Mas kerdes, hogy ide is irogat, es miutan itt is elkuldtem a repedt faszba egy Metallia fikajaert... Nos igy jartam. Attol meg a blog jo ....

Vombatus Ursinus 2013.11.09. 13:43:03

2002-től 2005-ig jó zenét csináltak, Ryan Wikedal (dob) kiválása után meg nagyjából semennyi jó zenét sem csináltak, mert a dobosuk egy metálhülye lett, ami nagyjából semmit sem tett hozzá a zenéjükhöz, csak a kettőnégyet. Sixx valószínűleg már 10 évvel ezelőtt is utálta őket, de most volt apropója is, hogy ezt megossza velünk.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.11.09. 13:44:45

@Vombatus Ursinus: nem, nem, az első két lemezt kifejezetten bírtam, a mai napig hallgatom is őket.

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.11.09. 13:55:28

Kételkedek a bugyidobálás spontaneitásában. Az ilyen gigaprodukcióknál már minden centire ki van méricskélve. Például mikor Bon Jovi beugrik a nézők közé szörfözni egyet, az nem csak úgy van, hogy a zene hatására eszét veszti, hanem rendesen ki van dolgozva: Dzsonikám, a Bed of Roses gitárszólója alatt a legszélső kontroll-láda melletti jelnél kell dobbantanod, és ott biztos el fognak kapni a rajongók közé beépült markos embereink. Ha itt egy bugyi el tudott jutni a színpadig - úgy, hogy még tizensokezer ember sem maradtak le arról az 1 másodpercről, amit a nemes szövet a levegőben töltött - akkor ott biztos a produkció kipróbált, rutinos, bugyidobáló-specialistája állhat a háttérben.

Theremin 2013.11.09. 13:55:45

Én röhögtem egy jót ezen az íráson. Szerintem faja. A nickelback meg nem szar hanem semmilyen. Attól hogy gitáron játszanak semmi közük a rockzenéhez.

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.09. 13:57:27

@Kitsilatzi: Azt nem akarom tudni, mivel lehet kikemenyitve, hogy ne ossze vissza repuljon, hanem egyenesen az enekes fele... :)

g_noone_1568 (törölt) 2013.11.09. 14:17:33

nem szerencsés a Nickelbacket hasonlítani a Slayerhez ugyanis annyi a rokonság köztük, hogy húros hangszereket használnak.
Olyan, mintha a Bon Jovit hasonlítanám az Opethez. Ég és föld, ettől még mind a kettőt nagyon szeretem.

A Nickelback egy kommerszebb műfaj, máshogy kell hozzáállni, de attól még nem rossz. Bizonyos pillanatokban együtt tudok üvölteni Chad Kroegerrel, mikor az autóban szól a cd.
Nem voltam a koncertjükön, mert annyira nem érdekelnek, mint például egy Dark Tranquillity és nem is fogok elmenni. Aki annyira szereti hogy elmegy, annak meg nagyon is fog tetszeni szerintem.
Csak azt nem értem, ha Te ilyen hegyaljás csávó vagy, akkor mit keresel egyáltalán egy Nickelback koncerten? Azért, hogy lefikázd?
Inkább legyen megtervezett egy koncert és jó a hangzás, mint az 5. számnál is még a hangszínt keresgélő hamis énekes és ritmustalan zenekar.

metal · http://electric.blog.hu 2013.11.09. 14:27:22

@Cherryman: Ezt úgy szokták mondani, hogy savanyú a szőlő. Aki nem tudja elérni a vágyott célt (telt házas koncertek), az fikázza azt, akinek sikerül, mert így könnyebb a lelkének. Amúgy nem voltam ott, volt egy kis inger, hogy elmenjek, de akkora már elfogytak a jegyek.

belekotyogok 2013.11.09. 14:29:44

@Theremin: Ez a jó kifejezés, olyan semmilyenek. Tulajdonképpen meg lehet hallgatni, de semmi, amire felkapod a fejedet, viszont nem is idegesít cserébe.
(Kivéve ha nézni is kell, mert az a szenvedő arc rettenetes.)

sixx · http://comment.blog.hu 2013.11.09. 14:36:38

@supertzar: Laci, nem ugyanaz, de a rajongás egyértelmű, soha nem tagadtam. A bugyihajigálást meg Vince Neil esetében sem értettem.

GERI87 2013.11.09. 14:45:24

@sixx:

Mit ne értesz?
olyan mint a csöcsmutogatás, headbangelés, csápolás...
"tetszel, tetszik amit csinálsz, jól érzem magam...."

Anna Vizkeleti 2013.11.09. 14:55:19

Premier plánból láttam a bugyifeldobást, amit már a koncert eleje óta a kezében szorongatott a hölgyemény, mondjuk pont rá nem gondoltam volna h megcsinál egy ilyet....Mindenesetre a reakció nagyon vicces volt. :) Egyébként a hardcore fanokról annyit, h előttem 2 csávó könyökölt és ásítozott a korlátnak támaszkodva, úgy, hogy mikor mi bejutottunk az Arénába, az első sor már régen benn volt....

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.09. 15:08:34

@ki vagyok találva:
Nem egészen, az újságíró kap egy ingyenjegyet, hogy aztán fikázhasson. :-)

Azt mondjuk én sem értem, minek elmenni egy olyan zenekar koncertjére, ami eleve nem tetszik.

A Nickelback nekem is ilyen, szerintem a zenekar teljes életműve a hallgatható, de értékelhetetlen kategória.
Olyan számok, hogy ha meghallgatod őket, fél perc múlva már semmire sem emlékszel belőlük. De háttérzajnak elmegy. Nem rossz, de a jótól nagyon messze van. Olyan semmilyen.
Na, ezért nem is voltam ott a koncerten.
(Autóba például tök jó, tutira nem vonja el a figyelmet a vezetésről, és mégse a kerékzajt hallgatod 200 km-en át.)

A Bon Jovi is tingli-tangli volt, de legalább olyan dallamokat is kitaláltak időnként, ami megmaradt az emberben a meghallgatás után.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.11.09. 15:17:23

@Mr. Közbiztonság Szilárd: értem, szóval kritikát csak olyan ember írhat egy adott dologról, akinek tetszik. szép is lenne.

evil. 2013.11.09. 15:17:33

@sixx: De abban azért egyet érthetünk, hogy ha azt mondanák, "akkor most csak az első két albumról játszunk", bizony még a Pecsát is csak alig tudnák megtölteni.
ahogy mások is írták, ez szórakoztatni akar! Se többet, se kevesebbet!
Hogy hakni volt-e? Persze! De szerintem igen is a jobbik fajtából. Mert legalább láthatóan nem unták magukat a színpadon (mert olyan zenekarhoz is volt már szerencsém, akik a saját koncertjüket unták.), a közönség pedig élvezte, akkor mi kell még?
Különben is mondjatok nekem egy olyan zenekart, akik mondjuk egy 25-30 állomásos koncert-turnén minden este megőrülnek a színpadon! (Lehetőleg olyant, akiket kettőnél több ember ismer, és meg tudnak tölteni egy ekkora helyszínt!)
A hangzás, ahogy írtad, jó volt.

Próbáljuk meg a helyén kezelni!
A Slayerhez és a Motörhead-hez hasonlítani, meg szerintem pont annyira ér, mintha a F1-et mondjuk az Eger rally-hoz hasonlítanád. Hiszem mind a kettőn vannak autók, nézők, meg benzinszag, de valahogy mégsem ugyanaz a célközönség.

Mielőtt megkapnám, nem, nem vagyok rajongó!

Mazi 2013.11.09. 15:29:52

A koncert király volt! A cikk szar, a lángolón sajnos csak a szar megy, kíváncsi vagyok mikor unják már meg az emberek. Bár az a baj, hogy a troll nagyon sok... nekik ez az oldal maga Mekka.
Tegnap gondolkodtam el azon, hogy egy ilyen felfuvalkodott cikkíró azért ír mindig szart mindenről, mert minden koncertjegyet ingyen kap és semmi nem érték neki csak az, ami a haveri körében menő... Minősíthetetlenek itt a cikkek, éljen a Balkán.
BTW: a SKILLET meg kurva jó volt, bár gondolom közben inkább sörözött az ingyen jegyet kisírt cikkíró.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.11.09. 15:39:03

@Mazi: komolyan, utananeztel, hany pozitiv es hany negativ kritikat irtam? Vagy csak a szad jar? A Skilletet vegigneztem, nem hagyott bennem nyomot.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.09. 15:44:02

@sixx:
Félreértesz.
Ha szeretsz egy zenekart - vagy nem tudod, hogy milyen -, de az adott koncertje nem tetszik, simán le lehet húzni.
Én pl. imádom Iggy Popot (na jó, vagy 10 évvel ezelőtti imádtam), de volt olyan koncertje (még abban az időszakban), ami rohadtul nem tetszett, arról én sem írtam volna semmi jót.

De olyannak elmenni egy koncertre kritikát írni, akinek eleve nincs túl jó véleménye az előadóról, szerintem nem túl szerencsés.

Mellékszál:
Egyébként a Gibson "cég szinte teljes termékskálája" azt jelentené, hogy minden számot több gitárral kellett volna játszani - nagyon sok típust gyártanak. Szerintem leginkább a Les Paul és az SG típusból használtak több darabot, legalábbis a koncertképeken mást nem nagyon látok a kezükben (esetleg még Nighthawkot, az messziről összetéveszthető a Les Paullal). Nagy ritkán egy Explorert.

ommm 2013.11.09. 15:44:44

Milyen zenekar ez? Mainstream tinilány ríkató?

Attila1234 2013.11.09. 16:16:02

Na, a cikk végére csak kibújt a szög a zsákból, és kiderült, hogy azért volt szar a koncert, mert sixxre egy másik koncert nagyobb hatással volt. Ez aztán a gonzó! :DDD

deport 00 2013.11.09. 16:28:26

Lehet ilyesféle kritikát megfogalmazni, bár úgy gondolom, hogy teljesen felesleges ennyire hosszan ecsetelni azt, hogy nem szereted a Nickelbacket... Az én benyomásom a tegnapi koncertről annyi, hogy életem eddigi legszuperebb estéje volt, a hangulat, a zene, Chad és az egész egyszerűen tökéletes volt. A Nickelback nem egy langyos víz, igenis van mondanivalója nem egy számának. Az, hogy nem hardrock, inkább előnyére írható.Továbbá..ez a kritika csupán szánalmasnak mondható...A lényeg, hogy aki nem szereti, az természetesen egyetért majd veled, aki meg igen, annak úgysem tudod elvenni a kedvét tőle...;)

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.09. 16:37:06

@deport 00:"....életem eddigi legszuperebb estéje volt, a hangulat, a zene, Chad és az egész egyszerűen tökéletes volt....."
Huha.
Azert javaslom a jovoben jarj el koncertekre. Lehetoleg rock koncertekre. Hamar felul fogod irni a fenti mondatreszt... :) Jo mulatast.

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.09. 16:41:08

@Mr. Közbiztonság Szilárd: +1. Legalabb is nagyjabol. A zenehallgatashoz -legalabb is nekem- kedv kell. Mas hangulatban hallgatok Slayert, egesz masban Vivaldit, es megint teljesen mas a kedvem, amikor dubstepet allitok abe a gepen. De olya kedvem meg nem volt az elmult tizen X ev alatt, amikor meg csak meg is fordult volna a fejemben, hogy ugyan hallgassunk mar egy kis Nickelback-et. Ha nem lenne radio, nem is hallottam volna soha roluk, azt hiszem...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.09. 16:50:55

@deport 00:
Na igen, a Neoton Famíliának is hatalmas mondanivalója volt... És az sem volt langyos víz.

Csak lehet, hogy nem Motörhead-rajongót küldtem volna a Neoton-koncertre kritikát írni. És Vince verza.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.09. 16:51:51

@fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout:
Én mondjuk a neten vadásztam le őket. Tudod, van ez a tecső nevű találmány. :-)

Vombatus Ursinus 2013.11.09. 17:04:18

@sixx: Ez megnyugtatott. :)

Jó csapat volt ez, amíg az eredeti dobost ki nem utálták, aztán meg jött egy se hal-se vér tucatdobos. Elveszett az invenció, a zenéjükből. Hallgasd csak végig, hogy "Silver Side Up" lemezen milyen ritmikák vannak! Olyan okosságok, amik nagyon ott vannak a zenében, de nem kirívó, nem virga, csak nagyon agyas dobolás.Ennek a zenének ez volt a sava-borsa, ha már a zenészek nem világbajnok szólisták! Ezzel a se hal-se hús bandával már csak ennyire futja

Nem csodálom, hogy a koncert is elég semmilyenre sikerült.

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.09. 17:05:00

@Mr. Közbiztonság Szilárd: 2007-ben es 2010-11 kozt Del Afrikaban eltem, ott valamiert nagyon szeretik oket, es a legtobb ado folyamatosan jatszotta a szamaikat Nem hittem volna, hogy a vilagon barhol mashol (na jo, meg talan Kanadaban) hallgatjak oket...Akkor meg nem volt iPod-om, amit FM adoval ra lehetett volna hangolni valamelyik radio savra, se nem auto, amiben USB csatlakozo lett volna (nekem legalabb is nem olyat bereltek..)

Sophie Feiertag 2013.11.09. 17:07:44

Érdemes volt a cikk írójának ingyen sajtó belépővel bemenni....szokás szerint hozta a LG sznob, mindent lefikázó stílusát.
Persze lehet negatív kritikát írni, de itt a koncertről esett a legkevesebb szó. 1 oldal bugyidobálás elemzés, egy oldal az egész zenei társadalom utálja a Nickekback-et monológ es kb egy bekezdés a koncertről....az sem kritika jelleg, csak leírja hogy profi volt a műsor, meg a fény WTF???!!!!
A koncert apropóján megosztom a személyes véleményemet fajta cikkekre annyira kivancsi az olvasó, mint egy wc-s memoárra....

Zakk (törölt) 2013.11.09. 17:39:45

@Sophie Feiertag: nem adnék a szerző véleményére..Értelmes, összeszedett kritikát még nem olvastam a tollából :) zeneit meg végképp nem..de mint tudjuk valamit írni kell hogy legyen fizetés. Sophie, ez itt nem a régi Metallica Hungarica fanzine vagy a korai Rockinform ahol zene értő és jóindulatú emberek írtak beszámolókat vagy cikkeket egy egy lemezért később cd-k ért.

BlackeySabbath 2013.11.09. 17:55:13

Annyira nem is huzta le Sixx a koncertet, mint gondoltam. NE felejtsetek el, hogy O oda nem szorakozni ment, hanem dolgozni. Melozni meg ki a fene szeret? En rengeteg boldog embert lattam, akik onfeledten szorakoztak egy vegtelenul profi produkcion. A vegere allt az egesz arena es bulizott. Mivel Hits tour volt nem is szamitottam tul sok kemenykedesre, de valahogy meg azok a notak is utottek, amit a CD-n tovabb szoktam leptetni. 4 vegtelenul szimpatikus es profi zenesz egyszeru fekete poloban megmutatta, mekkora ereje van a zenenek. Csillagos otos.

fénycsepp 2013.11.09. 17:59:47

azért mert valakink nem tetszik egy előadó, a koncertje attól még jó lehet. és fordítva is igaz ez:) én pl. nem vagyok beyoncé, lady gaga rajongó, de ingyért elmennék a koncertjeikre :D

Savas 2013.11.09. 18:11:46

@gibson: igen, pont ezt akartam írni én is. Ráadásul tartalék tanga minden értelmesebb, a novemberi éjszakára és egy potenciális megfázásra felkészült kislánynál van. :)

Mazi 2013.11.09. 18:37:50

Számos kritikát olvastam már itt és sajnos ami nektek nem a szívetek csücske, azt kőkeményen savazzátok, csak hogy még kevesebb emberhez jusson el... persze mondhatjuk, hogy legalább "írtok róla". Aztán persze ott van a sok mindenki más, akikről meg soha... meg elég ciki egy olyan cikk, amiben összehasonlítási alap lehet egy Slayer vagy Machine Head egy kellemes, rádióbarát, jókedvre sarkalló és nem csak savanyúságra hajlandó zenekarral. Esetleg kötötted volna össze egy Breaking Benjaminnal, vagy az "előzenekarral", akiket állítólag láttál és nyomot sem hagyott benned. Legközelebb azt kérném, hogy Bruno Mars koncertjét állítsd szembe hangzás és hangulat szempontjából mondjuk a következő Deep Purple koncerttel, mert annak is sok értelme van, vagy legalább ennyi...
Persze értem én is, hogy oda "dolgozni" megy az ember, most tényleg? Meg kell valamit írni, és lehetőleg olyat, ami embereket felháborít, mert akkor van komment (egyetértő és ellenző) és látszik, hogy pörög a lap, csak kár, hogy nem a minőség miatt. Mi lenne, ha nem a bulvár lenne az elsődleges cél, hanem valódi írás, élmény közlés, figyelemfelkeltés stb.
Bár nem tudom mit várok tőletek, mert nem én vagyok az egyetlen aki ilyesmit ír neked/nektek, de nyilván tesztek rá, hiszen ez is csak egy online magyar mentalitású (rosszt értelembe vett mentalitásra gondolok) "lap". Elfelejtitek, hogy mennyire meghatározzátok főleg a fiatalabbak érdeklődési körét, befolyásolhatjátok őket és ti sem csináltok semmi mást, csak ontjátok magatokból a szart, ahelyett, hogy valami értékteremtésre törekednétek. Ez a koncert is egy jó példa erre.
Ott egy buli, ahol a full ház örül, állva tapsol, mindenki mosolyog és "jó élni" érzéssel van tele... de nyilván, ez szar koncert volt. Bezzeg, ha lett volna Mosh pit vagy valami, ahol gyepálják egymást az emberek, akkor király a buli.
De tényleg, minek ír valaki olyasmiről, amiről kijelenti, hogy neki nagyon nem tetszik, ő azt nem szereti. Abból biztos objektív vélemény lesz nem?

Illés Béla 2013.11.09. 18:43:51

Remek cikk,nagyon tetszett.
Ez a zenekar valóbban semilyen,ahogy azt a szerző remekül érzékeltette a cikkben.
Metal Rules!

www.youtube.com/watch?v=u3ESWQOAJ5I

ghavin 2013.11.09. 18:48:39

Minden idők egyik legrosszabb zenekara. Nem tudom mással magyarázni az itthoni, nem csupán ostobenkó tinilányok körében megfigyelhető népszerűségüket, minthogy a többség nem érti az angol dalszövegeket és még akkor sem ismerné fel a jó rockzenét, ha visszarepítenék őket a 70-es évekbe egy Led Zeppelin koncertre. A legkiábrándítóbb, hogy még a legvehemensebb rajongóik sem tudnak mást mondani a védelmükben, minthogy nem kell annyira komolyan venni a zenét, meg az "amit te szeretsz úgyis szarabb!4!XD" jellegű leleményes riposztok. De kinek is beszélek, ennek a tízmilliós országnak a java része 2030-ra többszörös megasztár és társai válogatott lesz ebben a tempóban, hogy jönnek ahhoz állítólagos szakértők, hogy kritikával illessék imádott bandájukat, ugye? :)

ommm 2013.11.09. 21:32:29

@GregDzsi: Ja, nem kell ide 74 gitár, elég egy fekete SG.
Ja, meg mondjuk négy - igazán tehetséges - zenész.
www.youtube.com/watch?v=yDDeq-dEieQ

rock_lobster 2013.11.09. 21:43:49

Profik? Mitől profik ezek? Attól, hogy CD minőségben, hiba nélkül lenyomják azokat a számokat amiket az elmúlt X évben is nyomattak állandóan koncerteken? Komolyan, tapsoljuk már meg őket, végül is csak ez a munkájuk. Profizmus koncerten szerintem ott kezdődik ha a számok között, esetleg közben jammelnek, szólóznak vagy egy kicsit átgyúrják a számot és úgy játsszák. Nem mindegyiket és nem mindegyik közé kell színesítés, csak azért valamennyire legyen már spontán a buli a közönségnek is..
Remélem azok akik ezért mondják profinak a Nickelback-et azok jövőhéten kiállnak az útra és a kukás embereket is megdicsérik, hogy milyen szépen, ügyesen végzik a rájuk bízott feladatot.

Átlagos zenekar ez, egy tucat egyforma számmal...Hozzám, hozzátok képest profik, de egy Dave Grohl szintű TÉNYLEG PROFIHOZ már teljes átlagosak...

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.09. 23:01:19

@rock_lobster: (Na ezert leszek megint letiltva).. De egy zenekar van, akit meg a Nickelbacknal is kevesbe kedvelek, nos ez a Foo Fighters... Jobban mondva nem is igaz. A Nickelback szamomra egy teljesen ambivalens dolog, mig a Foo Fighterstol a hideg raz, meg ha csak bele is gondolok... Broah..... Emlekszem egy cikkre, meg a Metal Hammerbol (kb 15 eve nem olvastam egy szamat se, bocs sracok), amiben meg Kurt Cobain beszelt a Nevermind albumrol, es hogy elotte be kellett venniuk Dave-et, kulonben nem lett volna eselyuk sem betorni, hisz kellett egy olyan arc, akit a kiadok is ismernek/elismernek...
Azt meg foleg mondjatok el, miert olyan kegyetlenul zseni az arc? Azt tudom, hogy csinalt valam ceget, aminek hala, jelenleg a vilag egyik leggazdagabb rockzenesze, de ne mondjatok mar, hogy a Foo Fighters egy lapon emlitendo az igazi rockzenevel... Nem, nem.. Boocs, de nem megy.

getro2 2013.11.09. 23:02:11

Nem értem a kommentelőket.
Fikázás? Ez? De hát sixx csak a tényeket írta le. Nem ő tehet róla, hogy ennyire szar (vagy kinek hogy tetszik, szerintem legalábbis szar) a helyzet. Közepesnél alig tehetségesebb zenészek x éve ugyanazokat a sablonos dalokat adják ki más címmel, amelyek laposabbak mint Petőfi EKG-je. Persze, nagyon profin csinálják amit csinálnak, nem véletlen az 50 (vagy hány) millió eladott album, de a kreatív, őszinte, energikus rockzenétől ezek a dalok fényévekre vannak. Hallgatható, kimért muzsika, semmi több, már rég el kellett volna felejteni őket.
Azoktól kérdezem, akik szerint ez a cikk "már megint" nem más csak ócsárolás, hogy ugyan miben is tévedett a cikkíró? Merem remélni hogy nem Gavin (Ideniel, ugye? :)) elmélete fog beigazolódni.

Joyous 2013.11.09. 23:14:14

Engem meg mindig az érdekelt, hogy minek megy el valaki egy olyan koncertre, amiről tudja, hogy nem fog neki tetszeni? Így valóban pénzkidobás volt.
Aki rajongó és szereti a bandát, annak igenis megérte a jegy ára. Azért voltak ott, hogy jól érezzék magukat és hallják élőben is zenélni a kedvenc együttesüket.
Aláírom, vannak olyan számaik, amik a piálásról és a partyzásról szólnak. De nem csak ilyen számaik vannak.
Olyan együtteseket, mint a Guns N' Roses vagy az AC/DC nem lehet összehasonlítani a Nickelbackkel. De a One Directiont se akarjuk már a Nickelbackhez hasonlítani. Egyiket sem lehet a másikkal és úgy gondolom, nem is szükséges.
Nem kell szeretni a Nickelbacket. Senki nem kérte és senki nem is fogja, nem erőszak. De én sem kezdem el fikázni a One Direction, holott nagyon nem szeretem. Vannak, akik szeretik. Egészségükre. Ők sem mennek el egy olyan koncertre, amit nem szeretnek, csakhogy még biztosabban le tudják őket húzni.
Természetesen megvan a véleménye mindenkinek és ez így nagyon jól is van. Arra pedig, hogy az x évvel ezelőtti számokat nyomják... nem véletlenül a "The Hits Tour" nevet kapta a turné. Arról nem is beszélve, hogy a Guns N' Rosesnak is az egyik agyonjátszott száma a Paradise City pont úgy, ahogy az AC/DC-nek a High Way To Hell. Ezek sem 10 éves számok már, mégis nagy slágerek a mai napig. Akkor a Nickelbacknek miért ne játszhatná a végtelenségig a Too bad-et, ha már egyszer a közönség szereti?

Az én véleményem a koncertről az, hogy nagyon jó volt az esetlenül kimondott magyar szavakkal és mindennel együtt. Akinek nem tetszik, ne menjen el egy ilyen koncertre, én sem teszem meg, hogy elmegyek egy One Direction koncertre, csakhogy el tudjam mondani a negatív véleményem. Valaki ezt szereti, valaki azt.

rock_lobster 2013.11.09. 23:29:43

@fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout: Dave-et azért vették be Cobain-ék, mert épp nem volt dobosuk, aztán Buzz Osborne összehozta őket. Dave csak jókor volt jó helyen, az áttörést meg annak köszönhetik elsősorban, hogy ott hagyták a Sub Pop kiadót és aláírtak a DGC-hez, ahova meg a Sonic Youth énekese nyomatta be őket. Annyira nem vagyok otthon Nirvana történelemben, lehet ez a verzió is defektes, de szerintem a tiéd határozottan az.

Nem mondtam, hogy a Foo Fighters maga az igazi rock, bár ha most elém tennék ezt az állítást, nem vitatkoznék vele. Azt mondtam, hogy Dave Grohl egy profi zenész és ezt szerintem Te sem vitathatod, attól függetlenül, hogy nem szimpatizálsz vele. Ha valaki a nyolcvanas évek közepe óta folyamatosan zenél, két együttessel ér el világsikert (két hangszeren) és még mellé csinál kismillió side-projectet - ajánlom figyelmedbe a The Crooked Vultures zenekart vagy a QOTSA Songs for the Deaf albumát, de szerintem ez utóbbival kapcsolatban képben vagy - akkor az az ember azért tudhat valamit. Csak úgy, a két szép szeméért nem kapják fel a kiadók vagy azért mert Dave a neve. Ezért is merem határozottan cáfolni, hogy a Scream dobosaként már ennyire imádták a kiadók, hogy miatta futott be a Nirvana.

rock_lobster 2013.11.09. 23:33:45

@fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout: Mielőtt félreérted és lefricskázol: "a Foo Fighters maga az igazi rock, bár ha most elém tennék ezt az állítást, nem vitatkoznék vele." kijelentésem úgy értsd, hogy igazi rock zenét játszanak. Számomra az igazi rock, amire azt mondom, hogy attól nincs feljebb a Led Zepp. :)
Sikerült félreérthetően megfogalmaznom.

rock_lobster 2013.11.09. 23:49:54

@Joyous: "Arra pedig, hogy az x évvel ezelőtti számokat nyomják... nem véletlenül a "The Hits Tour" nevet kapta a turné."

Ezzel nincs gond, ez tök normális dolog...De ezt felhozni, hogy ők milyen profik emiatt, hogy a saját számaikat hiba nélkül eljátsszák, már meredek dolog. Szóval érted, az nem gond, hogy X éve ugyanazt játsszák, de emiatt senki nem fogja őket lesz*pni szerintem. :)

Göcsei Gergő 2013.11.09. 23:51:38

utálom az ilyen beszűkült látókörű, zenéhez-köze-nincs cikkeket. ha téged az egész koncertből csak a bugyi fogott meg, akkor vagy csak akkor mentél be a sörözésből, vagy életedben nem láttál még ilyet, főleg úgy, hogy azt már levették valakiről :) Ez egy hibátlan, közönségkielégítő koncert volt. hiába hasonlítod mérföldkövekkel messzebb stílusban játszó bandákhoz (ami szintén a hozzá nem értésedre utal) chad kroeger karakteres, már már ikonikus énekhangja, főleg élőben, szerintem zsenális. lehet, hogy elslágeresedtek az utóbbi években, megmondom őszintén, az új lemezeket már én se viszem túlzásba, viszont valószínűleg nem csak a saját akaratukból történt.
vágom,h mi ennek a blognak a neve miről szól, de kicsit nyitottabban is lehetne hozzáállni a zenéhez, nem egyből lefikázni, hogy milyen szar. ráadásul magadnak mondasz ellent azzal, hogy mekkora szar de közbe milyen jól játszottak. én voltam a nickelbacken, jamiroquaion, metallicán, paolo nutinin, portisheaden is már, de tudok mutatni közös képet phil anselmoval is. szóval lehet buzizni, de ez egy hibátlan koncert volt, nem beszélve, hogy az addig ismeretlen skillet nevű zenekaron meg kb beszartam olyan lendülettel zúzták végig az előjátékot. peace

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2013.11.10. 00:53:47

@rock_lobster: OK. Bar az meg mindig nem tiszta, mitol annyira zseni. A Nevermind-et ugye meg csak feldobolta a kesz anyagot, ott biztos nem. Az In Utero-ban, ha jol emlekszek megint nem szerepelt szerzokent, bar az teny, hogy oa dobhatasert mar o volt ott a felelos.. Igazabol az elso Foo Fighter albumot meg vegig is hallgattam ,de valahogy soha nem tudtam mit kezdeni vele.. (Mas kerdes, hogy addigra en is inkabb a valamivel durvabb sotetebb zenei irany fele mozdultam..). Azota meg valahogy akarhany "slageruket" hallgattam, valahogy mindig egyre unszimpatikusabb lett amit csinaltak... Bocs, ez van. Gondolom neked is van a rockszakmaban olyan arc, vagy banda, akinek a letjogosultsagaban erosen ketelkedsz.. (Nalam az REM meg ilyen....)

queensryche 2013.11.10. 01:26:25

Sixxnek ezzel a zenekarral szerintem amióta csak hallott róla, baja van, méghozzá zsigerből, néha már a tényeket is zárójelbe téve. Nincs gond ezzel, csak akkor mi a fasznak ő írja most már az ikszedik Nickelbackkel foglalkozó posztot? Szó sincs rajongásról részemről, csak egyszerűen nem értem a fika ezen szintjét ezzel a bandával kapcsolatban. (Gitárosként sem egyébként...) Igaz, "ultrapopuláris", de messze van ez a szartól - még a mai kortárs rockzenén belül is, nemhogy a hasonlóan sikeres popszarokhoz képest. A 'How You Remind Me'-korszakban láttam/hallottam én is először őket, mint sokan mások itthon és mint "rendes rocker" én is csóváltam a fejem, hogy "mi ez a szar?!" Aztán néhány évvel később meghallgattam a két legfrissebb korongot VÉGIG. Reakció: "ja bazmeg, hogy ezek ilyen zenét tolnak?!" A slágeresség persze túlcsordul itt-ott és a szövegek sem világmegváltásról szólnak - utóbbi nem is érdekel, amíg nem valami uszító/kirekesztő/ politikai szar -, de sem produkciós, sem zenei értelemben nem vagyok képes tiszta lelkiismerettel leszarozni a komplett lemezek ismeretében.

queensryche 2013.11.10. 01:43:25

*Na, most olvasom, hogy régebben bírta őket, így még kevésbé értem, de legyen ez az én bajom.

Void Bunkoid 2013.11.10. 04:30:52

No, megpróbálom megfejteni. Ha nem ment, elnézést, ez csak egy hipotetikus megfejtés.

Tehát:

1. az internet bizonyos bugyrai pont olyan zártak és belterjesek, valamint pont úgy vésődnek be az emberek agyába, mint amilyen belterjes volt a magyar királyi televízió a Kádár-korszakban, valamint ahogyan bevésődött a műsorszerkezete annyira, hogy máig szinte tökugyanúgy kell tévéműsort tervezni, mer' különben az emberek nemértik (a másik tipikus magyar belterj-bevésődés példa a "bank=OTP"). Ennélfogva az index, és fizetett újságírói is leginkább hülyén hangzik, de kihalásos alapon működnek, az indexnél/bloghunál akár tetszik, akár nem, Sixx lesz a megmondóember addig, amíg nyugdíjba nem megy (esetleg még annál is tovább)

2. Viszont az ember öregszik, tapasztal, és egyre jobban csontosodik, valamint unalmasodik is - egyre inkább nem képes befogadni az új dolgokat, valamint az annak idején újként befogadott régi dolgok nagyrészétől is már herótja van, mert már marhára unja.

Ez bármit jelenthet, az egyik kedvenc tizenéveskori metálzenekarától/DJ-től kezdve egészen a paprikás krumpliig.

Ezért sajnos - bármennyire is ijesztően hangzik, de általánosságban korral előrehaladva az egyén egyre indiszponáltabb, érdektelenebb, valamint a világon jelen levő dolgokat/értékeket már csak fitymálni képes, így válik egy lázadó punkból a szinte csak legeslegelső, meghatározó emlékeit elfogadó, "milyen kár, hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi" zsémbes öregember. E folyamat, a zsémbesedés alól még sixx sem kivétel.

De nosza, írjatok nála jobbat. No meg próbáljátok leforradalmazni a zinternetet, hogy ne ez legyen az ország elsőszámú hírportálja/blogszolgáltatója, és máris nyeregben vagytok, és oszthatjátok az észt ahogyan SZERINTETEK illik.

Veghetáry János 2013.11.10. 05:54:29

Örülök, hogy más is észrevette, hogy az előző dobos kiválásával lett semmilyen a zenekar, előtte igenis nagyon ott voltak a szeren. Nézzétek meg a youtubon a 2004-2006 közötti koncerteket, állkeresgélősek voltak. Chad Kroeger pedig az elmúlt 20 év magasan legjobb rockénekese, ez vitathatatlan. A zenekarra haragszom, mert bevettek egy tempótlan, semmilyen zenebohócot dobosnak, egy igazi zseni helyett. Lehettek volna a XXI. század AC/DC-je , a tehetségük megvolt hozzá. A koncert ennek ellenére jó volt, mint egy finom vacsora, Nem volt zseniális, de bőségesen elegendő.

multijet 2013.11.10. 08:18:16

Barátom pont azért jársz a busszal és eszed a zsíros kenyeret, mert ilyen jó minőségű kritikákat írsz, egyébként nagyon jól esett vasárnap reggel a te mocskodat olvasni, ha a fele munkát beleraknád a zenébe mint ezek a srácok, itthon te lennél az új edda..

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.11.10. 09:27:22

Egy valamit ne kérdőjelezzünk meg, ez az írás profi munka. Profi munka olyan szempontból, hogy azért az egy bekezdésért, ami ténylegesen a koncertről szólt, a kutya sem kattintott volna ide. Ellenben a bugyidobálás pszichológiájának fejtegetése és a Nickelback konstans szarozása 10-szer ennyi embert (köztük engem is, titeket is rávett), hogy elolvassa. Még a biztonság kedvéért néhány metálbanda is meg van említve, hogy a sok anyázás között legyen néhány vállveregető komment, ahogy a példa mutatja, ez is működött.

Sixxet szerintem senki sem azért olvasta/olvassa pl. hogyvolton meg comment:comon, mert annyira zseniális meglátásai vannak, hanem mert ilyen szórakoztató, de irreleváns faszságokkal írja tele ezeket a posztokat. (Csak ugye vérmes X-faktor rajongó kevés van az országban, így ott nem sokan kérdezik meg, hogy "ha szar, minek nézed?") Sőt, igazából az index filmkritikáit is azóta nem olvasom, amióta rájöttem, hogy ott is 0 szó esik a filmről, és az ilyen bugyidobálásos képzettársítások töltik ki az összeset. (És kommentben ugyanúgy elküldik őket az anyjukba, ők meg gondolom röhögnek, hogy ma is volt +10 ezer olvasó.)

A szakmaiságán lehet vitatkozni: tényleg jó kérdés, hogy ezt miért hívjuk Nickelback "koncertkritikának", és miért nem "A bugyidobálásról" a cím, de szerintem elvitathatatlan, hogy ez "az első perctől az utolsóig egy gondosan kiszámított, végletekig megkoreografált forgatókönyv alapján kivitelezett" cikk.

Egyébként egyszer még talán a nyár folyamán felvetődött bennem, hogy milyen lehet a Nickelback élőben, nosza, fel Youtube-ra, és beraktam talán a Rockstar egyik live verzióját. Azt a számot, amit kb. bármikor meg tudok hallgatni, a felénél nyomtam ki, annyira kiszámíthatóan játszották vissza ugyanazt, ami az albumon volt. Akármennyire is bírom a zenéjüket, egy fillért nem adnék egy ilyen koncertért.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.11.10. 09:35:36

@danialves: zseniális, a kommentedben pontosan azt csináltad, amit a posztnak felróttál - egy bekezdés a koncertről, előtte irreleváns faszság. ugyebár. igaz, hogy ha elolvasod a posztot, ott minden bekezdésben van valami a koncertről és/vagy a zenekarról, de hagyjuk is.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.11.10. 10:03:35

@sixx: Mi volt ebben irreleváns? Odaírtam netán az elejére, hogy ez most "Nickelback-koncertkritika" lesz? Szerintem eléggé releváns volt, akár a poszt tartalmát, akár a korábbi hozzászólásokat nézzük.
(Persze értem, hogy valamivel vissza kellett vágni.)

De amúgy ez tetszik, "minden bekezdésben van valami a koncertről meg a zenekarról". Ez jó minimumkövetelmény a szóban forgó zenekar koncertjéről szóló kritikához, hogy legalább néha meg van említve. :D

sixx · http://comment.blog.hu 2013.11.10. 10:10:29

@danialves: nem visszavágás volt, csak rámutattam, hogy te is pont azt csináltad, amit én, de ezen nem veszünk össze. itt van egy olyan kritika, amiben a koncertről van szó: rockstation.blog.hu/2013/11/09/szivecske_az_1-es_villamos_ablakan_nickelback_skillet_papp_laszlo_sportarena_2013_november

jó szórakozást hozzá.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.11.10. 10:32:26

@sixx: És én miért ne csinálhatnám? Én nem egy index-főoldalra szánt kritikát írtam a Nickelbackről, hanem egy kommentet. Ha a zenekarról kellett volna cikket írnom, a zenekarról írtam volna (mint hogy egyébként pl. egy film kapcsán sem arról szoktam írni, hogy mit csináltak a mellettem ülők a moziban), és részemről az érkező hozzászólások között pont elférne bármilyen irreleváns eszmecsere, még akár be is szállnék.

Szóval szerintem egy adott témával íródó kritikának nem egészen azok a követelményei relevancia szempontjából, mint egy random kommentnek. (A posztot meg köszönöm, elolvastam)

sixx · http://comment.blog.hu 2013.11.10. 10:42:07

@danialves: nem fogok vitába bocsátkozni arról, hogy miért úgy írok, ahogy. van amelyik kritika ilyen, a másik meg amolyan. elég sokat írtam már ide is, a cc-re is, az indexre is, pontosan tudod te is, hogy nem minden írásom ilyen, de sajna a Nickelback ezt váltotta ki belőlem. azt nem mellesleg kihúztam belőle, hogy a koncert legjobb pillanata az volt, amikor előtte betolták a Walkot a Panterától, a keverőpult mögött meg elkezdett mindenki headbangelni.

Joyous 2013.11.10. 10:57:19

@rock_lobster: egy szóval nem mondtam, hogy emiatt profik. azt sem mondtam, hogy profik. de aki szereti őket vagy tényleg kíváncsi rájuk, az nem azért ment ki, hogy azt figyelje, hogy ugyanúgy játsszák-e a számokat, mint ahogy a lemezeken vannak, hanem azért, hogy jól érezze magát és bulizzon egy jót.
a közönségkielégítő volt. az én meglátásom szerint ennél nem kell több.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.11.10. 11:30:33

@sixx: Ha nem akartál vitába bocsátkozni erről, minek bocsátkoztál egyáltalán vitába?
Én nem követelek magyarázatot arra, hogy miért lett ez az írás olyan, amilyen, egyszerűen csak leírtam az álláspontom róla, amit aztán igyekeztem megvédeni (amivel gyakorlatilag egyedül voltam azok közül akikre reagáltál, lehet, hogy ez a probléma). Ha akarsz az általam leírtakkal vitatkozni, akkor tedd meg, ha nem, akkor meg hagyjuk ennyiben. Csak döntsd el, mert jelenleg ez a "nem foglalkozom veled, hagyjuk stb., de azért legyen enyém az utolsó szó" állapot egyikre sem alkalmas igazán.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2013.11.10. 12:45:22

Kedves szakértők. Rockkoncerthez rockzenekar kell, ez pedig nem rockkoncert vót. Nna.
Jöhet a következő poszt, nem ér meg ennyi leütést meg vitát ez az izé.

one armed scissor 2013.11.10. 12:52:16

Nem tudom, mi bajotok, a How you remind me című számuk nagyon jó! Csak azt nem értem, miért kell 12 éve minden albumukra tízszer rátenni ugyanezt a dalt.

Aki meg a kemény munkával megkeresett pénzét erre a koncertre költötte, az meg is érdemli, hogy ennél többet sose kapjon 'koncertélmény' címén.

Veghetáry János 2013.11.10. 15:11:38

Nem igaz, hogy minden számuk ugyanaz ! Legalább három féle van :) Amúgy tény, hogy elk.lvurtak, de ez igaz a Van Halenre, Bon Jovira és a Mötley Crüe-re is. Meg az amcsi zenekarokra általában. Ilyen a popszakma. A NB legalább nem öltözött b.zinak.
Mint mondjuk az emlegetett RUSH a 80-as évek elején, mikor metálból átment első emeletes szinti-popba. Subdivisions (Booty Time) mi ? Eszem-f.szom megáll...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.10. 15:39:37

@Zakk:
Hát azért a korai Rockinformban is voltak negatív kritikák is szép számmal, meg emlékszem olyanra is, hogy D. Nagy Lajos saját (és tényleg szar) lemezének lehúzása miatt még vita is volt az újságíró meg Wilpert Imre, a kiadó igazgatója között, az újságban közzétett nyílt levelek formájában.

A zenéhez viszont tényleg értettek, állításuk szerint minden újságírójuk zenélt is valamilyen szinten, Andrásik Remó például, aki mostanában a Hangfoglalás kiállításokat szervezi, egész profin, Rudán Joe-val is adtak ki egy kb. 10 számos anyagot Remó-Rudán Band néven, meg a főszerkesztőnek és két másik újságírónak is volt egy (azt hiszem) Spacemakers nevű zenekara, amivel - talán a Szigeten? - még láttam is őket, bár emlékeim már nem nagyon vannak arról, milyen zenét is játszottak.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.10. 15:56:45

@rock_lobster:
Igen, azokat simán lehet profinak nevezni, akik hibátlanul lenyomják a számokat. Annyira azért nem egyszerű, kapj a kezedbe egy hangszert, és próbáld ki.

@Joyous:
Mondjuk nekem a Guns N Roses egyáltalán nem tetszik, a zene még csak-csak elmenne - bár azért se mennék el 2 saroknyit sem -, de az a nyávogás, ami ének helyett van, az valami förtelem.

@Veghetáry János:
"Chad Kroeger pedig az elmúlt 20 év magasan legjobb rockénekese, ez vitathatatlan."
Ekkora baromságot is rég olvastam már.

Veghetáry János 2013.11.10. 16:20:04

Örülök, hogy felvidíthatlak. De fenntartom. Egy hamis hangot nem hallottam tőle soha. A hangszíne tökéletes. És mondjuk lehet azzal a tiszta énekhangból fokozatos totál berekesztéssel próbálkozni, ami a Woke up this morning-ban a refrén előtt van. Vagy mondj egy énekest aki tudja a maiak közül. Sok rockbanda még egy Ryan Peake-nek is örülne.

Justice for 96 2013.11.10. 21:22:57

Sixx pont azt írta, amire én is gondoltam, illetve ahogyan én is éreztem. Elmentem, mert kíváncsi voltam. A régi lemezeik jók voltak, de sajnos "elkurvultak". Ez már nem az a Rock & Roll volt, amivel elkezdtek zenélni. Bevallom, reménykedtem benne, hogy többet játszanak majd a kezdeti korszakból, de nem így lett. Van ez így. Amikor megláttam, hogy a közönség 70%-a MILF, már tudtam, hogy mire lehet majd számítani. A Pantera Walk-ját pedig félbeszakítani istenkáromlás!!! Ezért kőkemény fekete pont jár. A show (látvány, hangzás, közönség bevonása)ettől függetlenül rendben volt. A produkcióval nem volt baj, de ez sajnos nekem kevés. Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy elmentem, mert egy tapasztalattal gazdagabb lettem. Az igazi koncertélményt azonban egy nappal korábban Bécsben kaptam, amikor az Alter Bridge játszott. Na az, nagyon ott volt. Mi ebből a tanulság? Nem rosszak ezek a Kanadaiak, de inkább jégkorongozzanak, mert az igazi rock elsősorban az USA-ból jön. :-)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2013.11.10. 21:39:13

Nem a vilag, hanem az USA 11. legjobban meno zenekara (a wikipedia szerint, gondolom onnan van az info :) ). Egyebkent vicces cikk, a bugyi dolgon en is elgondolkodtam. De hat ez ilyen, cukrozott rock a tomegeknek.

Veghetáry János 2013.11.10. 22:46:43

@Justice for 96: Az a 70% MILF nem ment volna el rock koncertre, úgyhogy van ennek előnye is. :) Csak az a középső nyálblokk ne lett volna olyan hosszú.

rock_lobster 2013.11.11. 01:09:42

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Tehát akkor az profi zenész aki hibátlanul eljátssza a számait, az meg egy béna aki hibázik...Hol vannak az átlagos zenészek és a többi, a 'profi - béna' között?
8 éve gitározok, 6 éve basszusgitározok. Ha van egy szám amit több éven át játszok, azt azért csuklóból eltudom játszani bármikor.

@fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout: Nekem a Guns n Roses meg Bon Jovi ilyen...Bár az általad is írt REM sem a szívem csücske.

Metálkóc 2013.11.11. 10:05:30

Ha nem szereted, ne menj el. Ilyen csudát akkor is írhattál volna, kedves cikkszerző, ha az Aréna felé se tekintesz. Legalább kitaláltál volna valami eredetit. Így viszont azon lamentálni hosszasan, hogy az inkriminált fehérnemű milyen úton-módon került fel a színpadra, valamint ennek párhuzamait egy férfigatyánál, az mindennek az alja. Ha valakinek pedig az a felkent szakmája, hogy ír, akkor azt tegye a legmagasabb szinten. Ne azon morfondírozzon, hogy bezzeg a Motörhead az milyen überkirály volt, mikor nem azon a koncerten volt. Nem pisilek húslevest a Nickelbacktől, de egy buli erejéig szívesen elmentem volna megnézni, viszont már hónapokkal korábban nem lehetett jegyet kapni a hivatalos helyeken. De az garantire, hogy a cikkíró helyett például szívesen elmentem volna, és nem ilyen fostaliga kritikát/beszámolót kínlódok öszze. Ami pedig vérlázító, hogy nem ez az első ilyen vérgáz írás, amit volt szerencsém itt olvasni.

Justice for 96 2013.11.11. 10:43:18

@Veghetáry János: :-) Az éremnek valóban mindig két oldala van. :-)

666E 2013.11.12. 05:11:05

nem tudom írták-e már előttem, de nyugodtan el lehet hinni, hogy a tangadobálás is a gondosan megtervezett koreográfia része volt. főleg ennél a zenekarnál akikben semmi lélek nincs, gyakorlatilag olyanok mintha egy disney-channelből kilépett színészek játszanák el a zenész-szerepet. énekelnek a rozsdáról és a koszról, de közben babapopsi-szinten borotváltak és 90-es évek fiúbandás fazonjára van festve a hajuk.

ZorPrime 2013.11.12. 09:47:50

@Justice for 96: Hm....Annihilator, Voivod, estébé? Rémlik valami?

Solya. 2013.11.13. 23:45:21

Jó cikk. Mint mindig.

Hídégető 2013.11.24. 18:03:16

Előrebocsájtanék egy kérdést: Miért van az,hogy mindig a legprimitívebb a leghangosabb?
Nem vagyok egy nagy Nickelback rajongó, és nem is írnék, ha nem lettem volna ott a koncertjükön. Most őszintén:Ki vár a Nickelbacktől Heavy Metalt? Nem egy Guns N' Roses koncertről volt szó,és ezt mindenki pontosan tudta. Igen ,populáris zene, slágerekre utaznak, ebből élnek meg. De legalább zene az ami kikerül a kezük alól,még ha nem is az amit a szó szoros értelmében kemény Rocknak nevezünk. Ez van, kell ilyen is. Nem lehet kizárólag Civil War-t és Dry Countyt üvöltetni, kell néha egy kis laza habos süti is. Egyébként meg honnan tudnánk,hogy mi a jó, ha nincs középszerű, amihez hasonlítsuk? Rendben, pontosítok: A Nickelback jó, akármit is hörögnek a véresszájú kritikusok, akik úgy akarnak önigazolást szerezni saját nyomorukra, hogy betanítják a birka olvasókat,hogy bégessék ugyan azt amit ők.Saját vélemény , hmm? Idegenül hangzik?
Hol is tartottam?Ja igen, persze: A Nickelback jó, de Bon Jovi, a Guns N' Roses, és például a Scorpions még jobb, sőt mi több: kiváló. Ebbe még a veszettül acsarkodó kritikusok sem köthetnek bele, elvégre akkor senki nem értene velük egyet... szegénykék.
Tehát, kint voltam a koncerten. Tulajdonképpen az előzenekar a Skillett vonzott jobban, akit kedves kritikusunk még köpködésre sem méltatott ( vagy csak nem talált kivetnivalót?).Ejnye de nehéz tartózkodni a kiszólásoktól... Szóval a Skillett állati volt. Meg volt a látvány, a zene, az őrülten ugráló hajrázós bandatagok... szóval a kemény őrjöngésben nem volt hiány (no persze a rajongó tinilányok [ejj, de igazságtalan vagyok a kortársaimmal...]akik életükben nem hallottak a fent említett zenekarról, annyira nem érezték át a pillanatot.. nos, az ő bajuk). A Skillett 45 perce alatt elment a hangom, és a hallásom is enyhén károsodott, de kizárólag a hangerő volt okolható ezért.
Aztán jött a Nickelback, és se többet se kevesebbet nem adott, mint vártuk. Mentek a kellemesen énekelhető, lelkesítő "be Happy" feelingjű számai, a közönség énekelt, ugrált (micsoda barbárok, nem? Pedig fanyaloghattak is volna rajta miközben önnön keserűségükben dagonyáznak...). Szó mi szó,én is remekül éreztem magam. Nem volt olyan zúzós, dehát, nem is elvárás az esetükben. Az ominózus bugyidobáláson elegánsan elsiklottam, mint gondolom minden normális néző, nevettünk egyet a feleséges poénon, és ment tovább a koncert, ahogy kellett. Igen ,kevesebb volt benne a lélek mint -példának hagy említsem- A Scorpions féle '11-es búcsúkoncerten, de nem hagyott keserű szájízt. Rendben, kis hiányérzet maradt, még akkor is, ha az utolsó Burn it to the Ground nagyon ütött.Nos, annyit fűznék még ehhez hozzá: Aki ezt a bejegyzést "humorosnak" értékelte..hát, ássa el magát. Harmatgyenge minden szempontból. Objektivitás semmi, humor? szarkazmus?cinizmus? Nyomokban sem. Ment a sárdobálás, a sárdoblás..és lássuk csak mi még? a Sárdobálás. Röhögnétek inkább egy Wodehouse regényen.