2013.12.09. 17:52 – sajó d.

Soha nem volt ilyen szomorú ősz a magyar popzenében

busta.jpgAz Artisjus három havonta összeállítja az aktuális magyar Youtube-toplistát, amikből kiderül, milyen magyar zenei feltöltések voltak a legnépszerűbbek egy-egy évszakban. Az eddigi eredmények alapján nem kéne megdöbbenünk a mostani őszi szezonon, azonban ez a mostani lista még sötétebb hazai közízlést sejtet, mint amire eddig csak gondolni mertünk. A top 30-as listán konkrétan alig találni bármi mást a buta telepi és/vagy álgengszter hiphop, ócska pop és x-faktoros/megasztáros előadók videóin kívül. Az általunk is igen nagyra tartott Mr. Busta-Essemm páros például kilenc feltöltéssel képviselteti magát, de például a bántóan ostoba zongorás rapben utazó Mr. Missh-Raul-Horváth Tamás triónak négy videója is befér a legjobb tízbe. Természetesen ismét Majka a legnépszerűbb, de a Belehalok is odafért a harmadik helyre. Igazából teljesen fölösleges itt tovább pazarolni a szavakat, a magyar emberek zenehallgatási szokásai a Youtube-on magukért beszélnek.

artisjus-youtube-toplistaja-2013osz.jpg

A Facebookot vizsgáló összesítése sem ad semmi okot a boldogságra, itt maximum annyi figyelhető meg, hogy népszerűbb az ilyen-olyan műsorokból kikukázott celeb, mint a kivagyiskodó Youtube-bűnöző. Még mindig a Children of Distance oldala kapja a legtöbb lájkot, de hála istennek Bárány Attila sztár DJ is odafért a nyolcadik helyre, ha már Dukai Reginát a zenészek közé sorolta az Artisjus. Van még ez az úgynevezett Talk about lista. Ezt magyarra átültetve a "legforróbb témáként" lehetne jellemezni, vagyis kiknek a csoportja, neve, megosztási aránya a legaktívabb a közösségi oldalon. Itt az AK26 az első. Nem tudod kik ők? Segítünk:

facebook-toplista-2013q3.jpg

Mi pedig ezzel a gyönyörű Kis Grofó-klippel búcsúznánk olvasóinktól, ami remekül keretbe foglalja ezt a csodás hétfő kora esti posztot.


youtube artisjus hír facebook



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.12.09. 21:42:49

Divat ilyenkor beírni, hogy ezek meg ki a faszok, de tényleg nem jut más az eszembe. Elszaladt mellettem a világ.

annmbp 2013.12.09. 21:51:23

@// Gery Greyhound:

Kb nálad van az igazság. Mondom, hogy miért:

1. ugyanaz a helyzet, mint régen, amikor minden toplistát a Paprita vezetett, az ok annyi volt, hogy a rajongói nem tudtak CD-t másolni. - most a kisgrofo, aknemtomhány rajongói nem tudják a torrentet kezelni, csak a youtubeot
2. az ncore listáját nem lehet manipulálni, a youtube-ét igen. 50 dollárból össze lehet szedni tízezres nagyságrendű nézettséget
3. ugyanez a helyzet a fb-kal is, szintén pitiáner összegekből lehet lájkot, látogatottságot vásárolni.

Azok az előadók, akik tolnak pénzt a yt/fb nézettségbe, azok szerepelnek az artisjus listáján, akik nem, azok lemaradnak. Hát mennyire reális ez a lista, ahol egy távolság fiainak 3x annyi kedvelője van, mint egy Tankcsapdának? A gyerekek toltak pénzt a lájkszerzésbe, a tankok meg nem. Nem kell itt megdöbbenni, nem az ország beteg, csak a zenekarok máshová teszik a hangsúlyt, ennyi az egész.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.12.09. 21:52:39

ez azért van mert nincs diplomállyllylllyyyyuk. az értelmissség nem néz ilyeneket

gh14 2013.12.09. 22:00:06

@Raoul_Duke: azért ne általánosítsunk már.
Én nem a 9 nagyváros egyikében lakom, és azt se tudom ki az a Kirgrofó vagy mi. :)

Orván Biktor 2013.12.09. 22:02:32

@endike: Ez így igaz. Minél értelmesebb valaki, annál igényesebb zenét hallgat.

Norbi812 2013.12.09. 22:07:57

csak én nem vagyok trendi, hogy a listán lévő előadók 95 %-át hírből sem ismerem ?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.12.09. 22:09:12

@Orván Biktor: igen, és minél több díplómálylylyyyylya van, annál értelmesebb

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2013.12.09. 22:12:32

Nem kurvára mindegy, mit hallgat a jónép? A világon kevés értelmetlenebb dolog van annál, mint azon háborogni, hogy a köz ízléstelen. Mindig az volt, és az is lesz, de amíg lehet választani mást is (és egy csomó jó zenét lehet választani), addig semmi gond...

wulfy 2013.12.09. 22:12:34

@// Gery Greyhound: Telefonra nem érdemes lossless-t tölteni, az emberek nagy része meg ott hallgat zenét, nem otthon a nagy hangfalak közt.

grande milan (törölt) 2013.12.09. 22:15:10

Kisgrófó és Jolly a legnagyobb kirájok.

LEJ MÁMÓ LEJ HOPPÁ

Phteven 2013.12.09. 22:15:25

@// Gery Greyhound: Maximálisan egyetértek. Aki ZENÉT hallgat, nem kapcsolja be a YT-ot. Ill. tinglitanglinak elmegy a háttérben. ZENE hallgatásához elővesszük a ilyen, vagy olyan lemezünket, vagy v.melyik lossless albumot. Kevésbé ínyencek, sznobok a 320-as mp3-mat.

SteveK. 2013.12.09. 22:19:35

Igazából mindegy is ez a lista. Az igaz előadók listája, akkor derül ki amikor 10-20 év múlva visszagondolunk ezekre az időkre. Az itt felsorolt előadók 90% ára senki nem fog emlékezni. Nem írják bele a nevüket a Zene történelembe. Vagy azt mondja: "Mr.B... AK... úr isten, ne. Az igazi zene örök.

Michel Djerzinski 2013.12.09. 22:28:31

Nincs mit csodálkozni ezen. (M)agyarország mindig is egy szellemi-kulturális gettó volt, egy szemétdomb, rajta a belterjes, rühes ízlésű patkánylakókkal, fertelmes ízléssel. A magyar néphez képest elenyésző az a törpe minoritás, amelynek vállalható ízlése van, a kifinomult ízlés pedig nagyítóval sem nagyon fedezhető fel.

A magyar plebsz örömmel gyömöszölte le a legsilányabb moslékot mindig is, a 3+2-től kezdve Zámbó Jimmyn át Majkáig. És ezen a gyalázatos ízlésen az internet sem változtathat. Kutyából nem lesz szalonna. Na.

Michel Djerzinski 2013.12.09. 22:32:02

@Phteven: azért ezzel lehet vitatkozni. ZeneHALLGATÁShoz valóban nem a legjobb a Youtube, sőt. Már ha a minőségről beszélünk. Viszont a Youtube olyan kincsesbánya, amihez semmi, soha nem fogható és nem is lesz fogható, ezért zeneKUTATÁS szempontjából elképzelni sem lehetne jobbat, hatékonyabbat. Egy olyan kollektív-kulturális kincs, amit meg kell becsülni. Bármennyire is zenei gourmand valaki, bármennyi kis cd/lemezboltot jár végig Nyugat-Európában, akkor sem bukkan rá olyan ritkaságokra, amikre a Youtube-on simán, otthon, a fotelból. És ez nem elhanyagolható körülmény...

decoati 2013.12.09. 22:32:13

ezen röhögni kell gyerekek, nem háborogni :) (egyébként most állt össze a kép, hogy a sok gyépés miért úgy jellemez internetes szolgáltatási hibát: "nem lehet végighallgatni egy számot a jutubon". Ezen röpke öt éve gondolkodom, köszi a választ:))

Michel Djerzinski 2013.12.09. 22:39:48

@SteveK.: "Az igaz előadók listája, akkor derül ki amikor 10-20 év múlva visszagondolunk ezekre az időkre."

Ez közkeletű tévedés. Rengeteg jó zenekar volt pl. a '80-as években vagy később is, miközben örökké megmaradtak szubkulturális előadóknak a föld alatt, pár száz vagy ezer ember kedvenceként, miközben művészileg ezerszer minőségibb, kifinomultabb, eredetibb minőséget hoztak létre azokhoz képest is, akik "nagy nevek", ismertek lettek...

SteveK. 2013.12.09. 22:47:53

@Michel Djerzinski: Igen ez így igaz. Nem tudom kikre gondolsz. De én itt most azokra gondolok, akik jelen pillanatban befutott zenészek, előadó művészek. Pl.: egy Quimby 20 és múlva is név marad... ismerek olyan együttest akik remek tudással rendelkeznek kis körben a zenéjüket is meg lehet találni otthon. De nekik sajnos nincs annyi pénzük, ismeretségük, hogy megismerje a nevüket a magyar.

Brianna 2013.12.09. 23:46:05

Kit érdekel egy nyamvadt Youtube-toplista? Egy csomó embernek eszébe sem jut zenét hallgatni a Youtube-on.

euAgWzgmmtq7K 2013.12.09. 23:58:00

@Brianna: Viszont a jogdíjat ez alapján is osszák. Az már elgondolkodtatóbb.

Mert megérdemled 2013.12.10. 00:11:07

Hip-hopban is vannak igényes dolgozatok, mondjuk itt megvan az, ami a hazai előadókból általában hiányzik;úgy hívják kreativitás és tehetség.

www.youtube.com/watch?v=aVjgRlto8PI
www.youtube.com/watch?v=exOxUAntx8I&list=FLWGJwch298_r7x9xB-qYuug&index=57
www.youtube.com/watch?v=dcxsheROd3E
www.youtube.com/watch?v=nItK39_duIU

Brianna 2013.12.10. 00:19:45

@euAgWzgmmtq7K: Ajjaj. :(
Sejtettem, hogy a jogdíjakat nem valami normális szempont szerint osztják, de hogy ennyire... :(

Lazacable 2013.12.10. 00:35:05

Fura, hogy a 'talk about' listában ott virít Sziámi. Már lassan a Lángolóról is kilóg, nem hogy a többi felsorolt közül.

Bemflenco 2013.12.10. 00:35:40

Azért Müller Péter neve Essemm és Nótár Mary között mást is váratlanul ért, ugye?

Csík József 2013.12.10. 00:38:15

@Raoul_Duke: Te meg egy luzer lehetsz! Mert én egyetértek ezzel a cikkel meg a kommentekkel is de a vidékieket nem kéne piszkálni haver te meg egy városi kis pöcs vagy ezek szerint ! Meg eléggé beképzelt is mivel gondolod hogy a te ízlésed kifinomultabb mint egy falusié szerintem magadba kéne nézzél egy kicsit , mert nagy pofával csak levest lehet fújni ! utálom a beképzelt falusi lenéző semmire valókat akik csak okoskodásból de ideírnak mert ők városiak hahaha.... !

kisdubos 2013.12.10. 01:06:57

@// Gery Greyhound: most nem azért, de az ncore-lista sem sokkal nívósabb. nem igazán sikerült jól a szemléltetés.

SZPIITII 2013.12.10. 01:16:08

Csúsztatás szagot érzek..
Az emberek többsége egyszerű életet él és egyszerű zenét szeret hallgatni. Majd ha normális oktatás lesz és nem 47000 ftból kell kijönni egy hónapban, akkor lesz igény a minőségibb zenére.
Vajon miért nincs Busta klipp?
Itt egy példa:
www.youtube.com/watch?v=nubV6Poi0go
AK26nak meg van jobb klippe is.
Pl:
www.youtube.com/watch?v=z28t3HZ_dg0

Úgy nyilvánítotok vélemény, hogy azt sem tudjátok miről beszéltek. Ti sem gondoljátok szerintem komolyan, hogy nem ismeritek az előadót, aztán egy szám meghallgatása utána már mindent tudtok..

Mindenki eldöntheti, hogy mit hallgat a szabadidejében. Az emberek döntik el, hogy mire van szükségük. Ha Bustara van szükségük, akkor arra. Ha Beerseewalkot hallgatnak, akkor meg azt:
www.youtube.com/watch?v=gvfdy0mgPuw

Huncutkukac (törölt) 2013.12.10. 06:16:54

Van annak némi diszkrét bája, amikor egy olyan blog kesereg a magyar zenei közízlésen, amelynek a nevében ott van a gitár szó, közben pedig olyan "művészlemezekről" ír kritikát (Lady Gaga, Nótár Mary, et cetera, et cetera) amelyekben még elvétve sincs a jeles hangszer.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.12.10. 06:37:28

:(
a mocskos szarmagyarok demokrata dopeman-t nem hallgatnak :(

nem értik a művészetet

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2013.12.10. 06:54:12

Ez nem magyar, hanem cigány top 10. Jól mutatja, mennyien vannak, és milyen kulturális érdeklődéssel bírnak.

(nem kell nácizik, köszönöm, tudom hogy előítéletes vagyok)

Steve the Great 2013.12.10. 06:54:18

Alma Együttes FTW :) Nagy szerencséjük van ezzel a szülinapos számmal, minden listán garantált a top20.

Steve the Great 2013.12.10. 06:59:52

@Blogin: Szerintem ennek csak kis köze van a cigánysághoz. Ha szétnézel kicsit, az általános- és középiskolások kb. 40-50%-a ezért a hiphop-szerűségért rajong. Persze Kis Grofó és társai más tészta.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2013.12.10. 07:02:21

@Steve the Great: szociológiai tény lehetne a magyar fiatalok elcigányosodása. Nekem mindegy, minek születik, az érdekel, hogy viselkedik. A

Steve the Great 2013.12.10. 07:12:26

@Blogin: Ez szerintem nagyrészt baromság. Teljesen konszolidált, ha úgy tetszik "templomba járó" lánykák hallgatnak és lájkolnak a FB-on ilyesmiket.

Darkcomet 2013.12.10. 07:24:27

Ez az egész azért így kissé csalóka. Attól, hogy valaki megnéz egy ilyen szart, még egyáltalán nem biztos, hogy tetszik is neki. Ettől függetlenül a nézettségi mutatókhoz hozzáadódik az ő klikje is.

Aureliano Buendía ezredes 2013.12.10. 08:15:39

@Blogin: Nem igaz, bazd meg, hogy már kincs egy kibaszott téma ebben a kurva országban, aminek kapcsán ne kezdene el valami aluldeterminált véglény cigányozni.

Gondolom a te szürreális világodban a magyarok Mozartot hallgatnak Frank Zappa feldolgozásában Pilinszky verseivel előadva.

thegabcsi 2013.12.10. 08:35:58

Kis Grofó hagyján, az egy roma mulatós és annyi, tetszik a romáknak, hát hallgatják.

de bazmeg, ez az ak26, két takony, csíra, faszcibáló kis buzigyerek keménykedik, olyan kurva idegesítő, hogy még. :D
kutyachip, influenzaoltás, gyógyszergyárak.. wháááá.
bebasznám őket egy manilai vagy valami mexikói nagyvárosi gettóba, aztán ott legyél fasza kemény gyerek, idióta.
nekünk még a gengszterekből is csak ilyen hulladék jut, akiknél még én is keményebb vagyok, mert hetente 2x futok 3 km-t.

rdi 2013.12.10. 08:43:46

Sziámi nem azért végzett ilyen előkelő helyen a talk about listában, mert mostanában cikkeztek róla valami nőverős üggyel kapcsolatban? Attól tartok, nem a zenei munkásságának köszönheti, hogy "forró téma" lett...

blah 2013.12.10. 08:57:42

youtube mint zenehallgatási forrás... mekkora lúzerség már...

Raoul_Duke 2013.12.10. 09:00:48

@Csík József: 1. Zsombót nem mondanám nagyvárosnak. 2. Tisztelet a kivételnek. Saját kézből állíthatom, hogy katasztrófa a zenei ízlése a legtöbbjüknek.

Sátán meg a Jocó 2013.12.10. 09:08:59

@Blogin: kiváló érzékkel tapintottál a lényegre: a cigányok olyanok, mint Ámerikában a négerek: "lazák", "vagányak" és erősnek, "gangstának" tettetik magukat.
S mivel a mai magyar fehér társadalom egy kiherélt, önvédelmi képességeitől megfosztott (sőt, már a látszatra sem adó bírósági gyakorlat szerint önvédelmi kísérletért szinte kivétel nélkül meghurcolt) ezért a magukat gyengének érző gyerekek egy egyszerű emberi jellemvonás miatt - szeretnek az erősebbhez tartozni. Azt remélik, hogy nem verik meg őket, hogy ők is olyan "vagányak" lehetnek...

@Aureliano Buendía ezredes: ah, most láttam a kommented, amiből tisztán látszik, hogy 1. vagy nem láttál még/éltél mellettünk 2. fenti Stockholm-szindrómás csoportba tartozol

Dr_utcai_arcos 2013.12.10. 09:13:07

@Aureliano Buendía ezredes: Miért baj ha igaza van? Ki kéne mozdulnod a fotelból és szétnézni. Ha a mi környékünkön fellép valamelyik cigány, ohparddon ROMA előadó (mintha nem k..ra ugyan az lenne), akkor 100-ból 99 norvég, 1 svejci.

Loona 2013.12.10. 09:20:32

Mázlista vagyok. Nem is ismerem ezeket az előadókat, maximum névről párat. :D
Tegnap este én például régi Madonna számokat hallgattam, Blondie-t, The Who-t, Beatles-t, Elvis Presley-t... meg pár igazi bulizós számot az '50-es, '60-as évekből... :)

alfax 2013.12.10. 09:33:18

ez a magyarországi közízlés, a roma népesség ízlését is tükrözi.

alfax 2013.12.10. 09:34:20

amúgy no roxa áj az románul van, csak még az énekesek se tudják Noroc s ai - egészségedre

Aureliano Buendía ezredes 2013.12.10. 09:34:45

@Sátán meg a Jocó: Stockholm-szindróma :D Hát ez legalább valami új faszság, amit még nem hallottam.

shitgun 2013.12.10. 09:37:02

Mit kell meglepődni? Az aljanép mjúzikcentere a youtube, ők meg ezeket a szarokat hallgatják. Nem jelent ez semmit, azon kívül, hogy sok a degenerált, de ezt ilyen listák nélkül is tudjuk.

alfax 2013.12.10. 09:39:42

ide vezet a sok MEGASZTÁR, a kurva nyjukat.

Baloldali érték 2013.12.10. 09:39:42

@Pollux: Jó, megvolt a kötelező magyarfikázás is, köszönjük. A kisgrófót is a jobbik ifjúsági tagozata hallgatja rongyosra.

kubikos11 2013.12.10. 09:42:16

Ezeket ilyen automatikus youtube-kattingatós robotokkal (vagy "20 kattintást egy dollárért" kis bérkattintókkal) manipulálhatják, hogy nagyobb szeletet kaphassanak az Artisjus-részesedésből (Sziámi sejthetően ilyen, meg sok másik is).

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.12.10. 09:42:46

@Aureliano Buendía ezredes: Ne bántsd Blogint, neki személyesen Tomcat mosta üresre a fejét. :D

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2013.12.10. 09:51:58

Hál' istennek! Megijedtem, hogy normális előadók legyenek egy toplistán! Ezek közül egy értelmes, azt már többször is hallottam. Ez pedig az Alma együttes.
Az összes többi egy foshtenger!
Min csodálkozunk? A popzene felhígulása miatt azokat kell megkövezni, akik kitalálták a TV-s tehetségkutatókat. 20 éve mindenki végigjárta a szamárlétrát. Most meg? Elmész egy-két kört futsz a TV-ben és lesz 1 évig ingyen reklámod. Aki jól lovagolja meg ezt a hullámot, néhány évig elkaristolhat belőle! De, az amúgy sem nagy morzsát még kisebbre szelték a producerek, akik külföldről nyúlják a stílust és semmi egyedit nem adunk már a nagy zenei világnak... Siralmas és gyanítom jó darabig ez lesz.
(lesz még 1000 db eladott lemez után gyémánt, meg platina)

Töki KSK 2013.12.10. 09:56:02

@Michel Djerzinski: Egyetértek! Hány ember ismeri vajon Radics Béla munkásságát? :/

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2013.12.10. 10:03:07

Na, akkor megyek, és hallgatok egy kis Lunar Aurora-t a youtube-on.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2013.12.10. 10:03:46

@Imiface: Vagyis inkább Thy Catafalque-ot, az magyar. És jó.

Cs 2013.12.10. 10:14:27

"CigányHiFi"

A TOP30-ban azért vannak egész vállalható számok is (Punnany, Hősök, Halott pénz, Rúzsa Magdi, Kowalsky, az Alma meg kihagyhatatlan évente egyszer)

ledo76 2013.12.10. 10:18:46

A youtube szerintem se a közízlés tükre, de sajnos lehetett tudni, hogy az emberek ilyen hulladékra vevők. Tényleg felesleges ezen háborogni, amíg lehet jót is hallgatni, de ez a műgengszterkedés illetve ennek az életmódnak a népszerűsítése engem is idegesít, de ez sem újkeletű. Hálistennek csak névről ismerek egy-kettőt.

Cs 2013.12.10. 10:22:00

A Hipi-Hopi és cigánymulatós utáni első nem ilyen szám a T11 meg Havasai. Ez is sokat mondó.

Acsabi44 2013.12.10. 10:23:31

bevezették Ózdra az internetet...

ledo76 2013.12.10. 10:25:28

@Baloldali érték: Ha nem zsigerből írsz, akkor értelmezhetted is volna amire válaszolsz: "A XXI. századi magyar hárombites agysejtű, funkcionálisan analfabéta társadalmi szektorának", tehát csak egy részüknek (a magyar alatt a teljes hazai lakosság is érthető) és mostanában (régebben nem volt ennyire így). Ez semmikép sem általánosítás, így nem is gyalázás, ráadásul igaz.

gregibroki 2013.12.10. 10:29:56

Kis Grofo klippjét én is megnéztem, jót röhögtem oszt ennyi. Azért ferdít ez a lista rendesen.

Globetrotter2014 2013.12.10. 10:40:03

Szóval ezek miatt koboznak el Iphone-okat?

Akkor most többet kellene You tube-olnunk?

Vagy csak simán ki kellene adnunk egy saját CD-t és felvásárolni az egész készletet, hogy dőljön a lé:

Ratsui 2013.12.10. 10:42:59

@Imiface: Kiváló választás, miután belehallgattam a két belinkelt "dalba" úgy gondolom Kátai mester valamelyik zenei csodáját muszáj segítségül hívni, én még egy Gire dalt is hozzácsapok.

paprikabáró 2013.12.10. 10:43:21

Kis Grofo száma egy bolgár szám koppintása, sírok a nevetéstől!

www.youtube.com/watch?v=bMjBCj4QTsk

Phteven 2013.12.10. 11:07:30

@Michel Djerzinski: Veled is egyet értek, mégpedig maximálisan. De vegyük figyelembe, hogy a zenei csemegék előásása sosem fog nézettséget generálni, mert a tömeghez képest elenyésző számú embert érdekel, és ők is eloszlanak a különböző tartalmak között.

queensryche 2013.12.10. 11:08:29

Összeszedtem zenéket, de képtelenség átpasszírozni a kibebaszott blogotokba. Gondoltam szétvágom (kivágás), a fele csak összejön, de nem. Az meg ugye elveszett. Pedig sokat ért volna azoknak a "gyerekeknek2, akik idejönnek. (Nem, nem metal volt, de mindegy.)

queensryche 2013.12.10. 11:14:05

Emberek, ide nem szöveg kell, hanem youtube-linkek vakulásig, abból tanul, aki a vivatévéből, meg az ilyen listákról (meg az isiből) szerzi a szharjait. Én megpróbáltam, de megette ez a fhos. Húsznál többet szerintem senki ne dobjon be. Nekem volt vagy 60...

Schindrilla 2013.12.10. 11:19:08

Kis Grófót hallgatni prosztóság? Az Alma együttes, a Who, a Beatles és Madonna pedig kibaszottul modoros zenei ízlésre vall.
Havasi pedig kommersz. Ez van.

encir 2013.12.10. 12:09:44

@Schindrilla: mi az, hogy modoros ízlés?

Leguana 2013.12.10. 12:16:12

azt is érdekes kérdés, hogy ki hallgat zenét youtube-on?
..szar zenéket szar minőségben -kis igényűeknek- bármikor alkalmas lehet, de másra nem...

queensryche 2013.12.10. 12:20:52

@Ratsui: Ja, a Tamás. Ügyes. Én metalt direkte nem is tettem, ne érje szó a ház elejét. Már kianyáztam magam, de vagy 20-25 percig rakosgattam a linkeket egymás alá a nagy semmiért. Kizárt, hogy újra nekiálljak, nekem ezért senki nem fizet, de ti csak szorgalmasan. :)

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2013.12.10. 12:20:58

@Ratsui: Ez a beszéd! Kátai bármelyik projektjének bármelyik dala többet ér, mint az egész fenti lista, dehát mint tudjuk, mindig a szar úszik felül.

Aureliano Buendía ezredes 2013.12.10. 12:23:02

@Leguana: taníts minket, ó felséges elme, hogy kell minőségi zenét nagy igényekkel hallgatni!

queensryche 2013.12.10. 12:23:38

@Leguana: A youtube a zenei google. És nemcsak fosminőság van. Én zenélek (nem dídzsé, hangszer) és mégsem derogál, sőt, a 320-as mp3 is jó, mondom ezt úgy, hogy én pl. tényleg hallom a különbséget a veszteségmentes és az mp3 között, nem csak bekamuzom. Ennek ellenére a sokszáz könyvtárnyi zenémet mp3-ban tárolom, így is 6 HDD-t használok, kell a fasznak több...

Void Bunkoid 2013.12.10. 12:46:44

Na jóvanmán fiatalok, abba lehet hagyni a hipszerkedést.

Igen, nem a kis grofó a jó zene, de aki kizárólag csak ilyen legundergroundabb dark/industrial-keverék cuccokat hallgat, asse normális :)

Ratsui 2013.12.10. 13:21:39

@Void Bunkoid: Nem tudom mennyivel lehetsz nálam idősebb, de nemcsak a legundergroundabb zenéket favorizálom, ehhez példának be is linkelem a következőt(tessék meghallgatni, új daluk):

www.youtube.com/watch?v=UvGRXRW7OtA

Amugy meg láttam a nyári Budapest Parkos jubileumi koncertjüket és mit ne mondjak eléggé rajta vannak a szeren, még akkor is ha TV-ben rádióban nem nagyon lehet látni/hallani a zenéjüket.

Schindrilla 2013.12.10. 13:44:05

@encir:
Modoros ízlés alatt azt értem, hogy valaki egy adott közösség zenei ízléséhez simuló ízlést tükröz, ami nem biztos, hogy a sajátja lenne amúgy (persze ebben a formában ez lehet kis grófó is).
Nem hiszem el, hogy a világon létező összes féle zene közül valamiért pont a Beatles, a Metallica vagy Madonna lenne a legjobb. Van egy nagy piaci torzítása a zene hozzáférhetőségének, és a legtöbb ember ezt észre sem veszi, vagy ami rosszabb, ízlésnek gondolja.

Globetrotter2014 2013.12.10. 14:25:14

@Void Bunkoid: itt inkább az a meredek hogy a magyar közösség mennyire nem fogékony bármilyen naprakész (tehát viszonylag divatos / mainstream de színvonalas könnyűzenére).

Pedig ők veszik a fáradtságot hogy néha idenézzenek a szigetre, mégis mennyire nem marad lenyomata a közízlésen.

És sajna ez nem új jelenség, a 80as évek modern talking és a 90es évek Scooter őrületén át, sajnos belénk van kódolva a rossz ízlés...

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2013.12.10. 14:58:32

"mainstream de színvonalas"

Ez így hogy?

Globetrotter2014 2013.12.10. 15:11:33

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: ez a kettő csak nálunk zárja ki egymást könnyűzenében.

Egy Nirvana, Cranberries, Green day, Evanescence, ezek igen komoly sikereket értek el kereskedelmi értelemben is. (Nyilván éppen ezét érdekes őket alternatívnak nevezni, de mindenképpen színvonalas, és sok esetben megújították a zenekultúrát, megmutatva hogy nem csak a rágógumizene lehet sikeres (és a kiadónak is megéri ezekre rámenni, mondjuk boygroupok helyett)).

Valahogy nálunk a túlzott elvontság és a a fent linkeltek között nem sok marad. Nálunk a rockzene még akkor is az enged el a hajam műfajban merült ki amikor már a Metalica tagjai is levágatták a hajukat...

64Kb Ifjúsági Mozgalom 2013.12.10. 15:24:14

A listával kapcsolatban én is azt gondolom, hogy teljesen felesleges akár egy percig is keseregni ezen.

De... mivel több helyütt is olvastam: magyarázzátok már el embörök, hogy mégis mi a baj azzal, ha valaki YouTube-on keresgél zenét? Mi az alternatíva?

encir 2013.12.10. 15:47:18

@Schindrilla: miért ne lehetne? Kamaszkoromban imádtam a Beatlest és még most is szívesen hallgatom - meg Madonnát is - meg Diana Krallt is , meg Katie Meluát is,meg Peter Gabrielt is meg a supertrampet is meg Sosztakovicsot is meg..meg...
most akkor modoros vagyok, mert ezek tetszenek?

Schindrilla 2013.12.10. 16:35:06

@encir: Nem, nem vagy modoros :) De egy csomó ember nem ismer semmilyen más zenét, mint amit az arcába tol a viva+. OK, hogy Madonnát hallgatok, meg vannak tök jó számai, én elismerem. De van élet a viva+-on túl is, amiről sokan nem tudnak sajnos.
Szerintem a zenei oktatással van baj az országban. A legtöbb ember nem tudja, mi a különbség a csembaló és a cimbalom között. Pedig ez nem valami elvont tudományág, ezek több száz éve létező hangszerek (ismét elkanyarodtunk kis grófótól)

gyurgyalag63 2013.12.10. 19:37:49

Miért is nem vagyok ezen meglepődve. Az itt felsorolt győztesek a roma nemzettséghez tartoznak. Tudvalévő, hogy már 856100 fővel elhagyták az un. fehér bőrű magyar nemzettséget. Antiszemita vagyok? lehet de ez a kibszott nagy igazság!!! Nekik három-négy pujáért minden jár, mi jár a fehér bőrü magyarnak 1-2 pujáért???? SEMMMMMMIIIIII REZSI, HITEL, MEGÉLHETÉS EZERREL ABBÓL A KIS NYAMVADT FIZUÉRT AMIÉRT HAVI ÁTLAG 180 ÓRÁT ROBOTOLNI KELL!!! NEM PUJÁT SZÜLNI!!!! DOLGOZNI!!!!

mükkemakk 2013.12.10. 21:04:50

www.youtube.com/watch?v=heiIgCPunIg

Nos, ők nem KisGrofo nyomdokain muzsikálnak és nem tangli balkáni popzene. Ébresztő!

Hallgassatok MR3 Bartókot!

gebebegbrer 2013.12.11. 09:52:53

Azért ennyi baromságot amit itt összehordtatok páran, ahhoz már igazán tehetség kell.
Nem azzal van a baj, hogy a youtube-ot ledegradáltátok egy szempillantás alatt. Hanem inkább azzal, hogy annyira hülyék és ostobák vagytok, hogy ezt egy ilyen lista alapján megtettétek.
Valamelyik hozzáértő szakmai zseni közületek magyarázza már el, hogy mi köze van a youtube pozitív illetve negatív megítélésének ahhoz, hogy ilyen prosztó, tehetségtelen, nulla, fos, szar gagyik is oda töltögetik fel az 5 forintos klipjeiket.

encir 2013.12.11. 10:04:47

@Schindrilla: megnyugtattál. Sajnos én meg azirányban vagyok totál műveletlen, hogy mi megy a viva tv-n, mivel sose nézem .-)
Youtube-ot hallgatok munka közben - hol popot, hol komolyzenét, mostanság karácsonyit (Eartha Kitt: Santa baby a kedvenc éppen), de tényleg azt szeretem, hogy annyi minden jót lehet teljesen véletlenül találni, szóval tényleg szomorú, ha épp ilyen tuc-tuc ostoba rapzenét hallgat a többség, mikor csodás előadók lelhetők fel.

aranyláz 2013.12.11. 18:06:54

@Schindrilla: "Nem hiszem el, hogy a világon létező összes féle zene közül valamiért pont a Beatles, a Metallica vagy Madonna lenne a legjobb."

Én sem hiszem, mert nincs olyan, hogy legjobb. Az a száz méteres síkfutásban van. Itt igazából igényekről megy a vita, akit érdekel, és kíváncsi rá, az megtalálja magának a minőségi zenét, aki nem, annak meg mindegy, nem?

osszetortlelkek 2013.12.11. 19:56:13

@// Gery Greyhound: Kétségtelenül tanulságos a lista. Amit te linkeltél meg a fenti is. (na jó a posztban lévő nem tanulságos, hanem lesújtó).

Nincs azzal az mp3-al semmi baj. A többségnek teljesen jó, bármire felmásolhatod, kicsi a fileméret....gyk. eldobható zene. Az igényes audiofilek meg szedik a veszteségmentest.

Void Bunkoid 2013.12.12. 18:01:40

@Ratsui: A Gire azé' még bőven a legundergroundabb kategória nálam. Már 1996-ban is a Demonstráció rovatban foglaltak helyet a metal hammerben, és még most 2013-ra sem költöztek ki onnan :)

donder (törölt) 2013.12.12. 18:02:42

@Raoul_Duke: @Leonaprofi: audiofilek a lofaszt!
sok hulye sznob vitatkozik itt a semmirol, meg bizonygatjak, hogy mindenki szar, csak ok tudjak a tutit
kozben pont mindegy, hogy valaki death metal vagy Bodi Guszti rajongo, azonos a mentalitas: rajongok, akik egy olyan szemelyert, eloadoert, produktumert rajonganak, lelkesednek, amitol semmilyen visszajelzest nem kapnak, nincs kolcsonosseg
a zene egy termek, az eladasok, a bevetel korul forog minden
ennek a vitanak meg annyi ertelme sincs, mint az Apple es Samsung fanok szocsatainak (ok legalabb kapnak egy termeket, amit hasznalhatnak, a zenerajongo meg csak egy birkanyajhoz tartozas illuziojat kapja)

ez a zenei izles koruli farokveres pontosan olyan, mint amikor valaki a magyar nyelvet akarja megovni az elkorcsosulastol es fikazza az idegen szavakat, szlenget, pongyola nyelvhasznalatot
potcselekves!!!

mielott ram fognak, hogy en nem ertek a muveszetekhez: de, ertem, hogy mirol van szo, csak leszarom

Void Bunkoid 2013.12.12. 18:02:49

@Void Bunkoid: viszont jók nagyon a szintik, kicsit Soilworkre emlékeztet, ám a többi hangszer jóval sötétebb

osszetortlelkek 2013.12.15. 07:15:28

@donder: Ezek szerint mégsem szarod le....legalábbis a hozzászólás érzelmi indukcióiból erre lehet csak következtetni.

A zenész az egy szakma, bármily hihetetlen az énekléstől önmagában nem lakik jól, bérel/vesz lakást, nevel gyereket az ember fia/lánya....szóval valóban ritka nagy szemétség, hogy a zenéért pénzt kérnek a gazok (és a rohadék hangmérnökök, producerek, managerek etc is pénzért dolgoznka skandallum)

Viszont a zene ízlés ugyanúgy meghatároz, mint az, hogy mit olvasol, milyen filmeket nézel (írtam én is ennek a Shakespeare nevű ürgének, de nem jött visszajelzés :)

Úgyhogy tartok tőle kicsit át kellene gondolnod mi a pótcselekvés és megkísérelni valami összeszedettebb ,kevésbé fröcsögő véleményt kialakítani.

Gondolom hasonló elvből nincs kedvenc íród, színészed stb....

baromi életszerű....

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2013.12.16. 12:50:18

@ZF2:

"Nálunk a rockzene még akkor is az enged el a hajam műfajban merült ki amikor már a Metalica tagjai is levágatták a hajukat..."

Mert az a "fejlődés" jele? Hogy már a Metallica is levágatta a haját (és ezzel egyidejűleg szűnt meg a tulajdonképpeni alkotó karriere?) Csak kérdezem, nem piszkálódás.

Bogdan Alex 2014.08.29. 10:22:27

Cigány Ország - Cigány Munka - Cigány Zene ... sírva - vigad a MAGYAR!!! "Ezeknél a cigányoknál buli van!" :D "Milyen ország ez? Hát ez ilyen!" (Üvegtigris)--- Vezetője is cigány ORSÓS VIKTOR! (Ti választottátok - hát most "egyétek" is meg!" Ü: Bogdan