Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Február 16-án, 72 éves korában meghalt Tony Sheridan, aki leginkább arról volt híres, hogy a Beatles őt kísérve rögzítette első két stúdiófelvételét, a My Bonnie és a The Saints című dalokat 1961-ben, igaz akkor még Tony Sheridan and The Beat Brothers néven. Sharidan akkor találkozott a Beatles tagjaival, amikor a hatvanas évek legeljén Lennonék Hamburgban munkát kerestek, és kaptak is, mint Sheridan kísérőzenekara. Később annyira összebarátkoztak, hogy nem csak a Beatles állt be a gitáros-énekes mögé, hanem ő is gyakran fellépett a McCartneyék saját műsorában. Sheridan a Beatles sikere után is maradt a szólópályán, leginkább Németországban ért el sikereket. 1967-re annyira kiábrándult a Beatles hozta hírnévből, hogy elment Vietnámba a szövetséges csapatokat szórakoztatni, ahol egy támadás után elterjedt, hogy meghalt. Németországba visszatérve továbbra is zenélt, illetve rádióműsort vezetett. Még a kétezres évek elején is adott ki nagylemezt, tulajdonképpen haláláig aktív maradt. Hamburg melletti otthonában hunyt el szombaton.
A hét igazán említésre méltó hazai videók nélkül telt, ezért most csak külföldi klipek szerepelnek. A Tomahawk bizarr, a Wet Nuns vad koncertvideót készített, a Paramore pedig már annyira vad, hogy az énekesnőjük egy csata közepén ölelgeti a katonákat. A kedvenc videónk a héten a Pissed Jeans nevéhez fűződik, de Tyler, The Creator pankrátoros ökörködése is ínyünkre való. Végére maradt James Blake sci-fi kisfilmje illetve Lana Del Rey Jaguar-reklámja.
Nem is találhatott volna jobb művésznevet annak idején magának Arian Asllani, aki ma olyan a kortárs amerikai rapzenében, mint Charles Bronson volt a '90-es évek agyontápolt akcióhőseihez képest. Charles Bronson már akkor egy badass figura volt, amikor még az ass szót maximum a szamárra használták a régi westernfilmekben. A színész 50 év alatt az ügyeletes keményfiú archetípusává vált filmipar számára, az idén 30 éves Arian Asllani vagyis Action Bronson, pedig az ezer felé hulló újkori hiphopban próbálja alakítgatni a maga B-filmes karakterét. Párszor már írtunk az oldalon Action Bronsonról, de talán itt lenne az ideje, hogy megvizsgáljuk, mi annyira szemügyre érdemes ebben a paliban - a termetes méretén kívül, persze.
Igazi örömzene hallható azon az albumon, ami február 12-én jelent meg, és amit a
Az Orom utca 8. a márciusban megjelenő első ZUP-nagylemez második előfutára, mely a tavaly júliusban kiadott EP-hez hasonlóan szintén bakelit formátumban lát majd napvilágot. „Ha csukott szemmel járnánk, akkor is észrevennénk a körülöttünk zajló megannyi változást. Miközben a diákság történelmet ír országszerte, eltűnődtünk mi volt régen, mi van most, már a Moszkva sem a régi, hanem Széll Kálmán. Persze azonnal kaptunk az alkalmon és újranéztük a Török Ferenc által rendezett zseniális magyar filmet (Moszkva tér). Valahogy így született a dal, melynek elején a film egyik jelenete is felfedezhető, valamint a cím is innen eredeztethető.” – mondja Farkas Krisztina billentyűs énekesnő a friss szerzeményről, ami itt debütál a Lángoló Gitárokon. A Füstjelek szélcsendben című albumot március 22-én az Iskolában mutatják be, majd a tavasz folyamán a csapat egy 14 állomásos turné keretein belül népszerűsíti a friss anyagot olyan zenekarok társaságában, mint az Eleven hold vagy a Szabó Balázs Bandája. Utóbbi frontembere pedig egy dal erejéig vendégszerepel a lemezen.
Tizennyolc éve jelentkezett utoljára lemezzel a Sexepil, úgyhogy mindenképpen nagy hír, hogy hamarosan új albumot ad ki a tavaly ismét életre kelt kultikus magyar rockzenekar. Az új anyagról ráadásul itt az első fecske a Showbiz képében, ami a Dalok.hu-n illetve itt alább a Lángoló Gitárokon jelent meg először szöveges videó formában. Azon kívül, hogy a szám magyar és angol szöveget is tartalmaz, semmi mást nem tudunk, de még magáról a zenekari felállásról sem, és a zenekar szándékai szerint ez a lemezmegjelenésig így is marad. (A kép a tavalyi Volton készült.)
Tavaly mutattuk be a Trousers Sister Sludge című ötszámos EP-jét, amihez elkészült az első klip az Artisjus pályázatának köszönhetően. Az I Get Around később egyébként szerepel majd a zenekar Freakbeat nagylemezén is, amelynek a munkálatai februárban fejeződnek be Cs. Szabó Zoltán dobos hangmérnöki irányításával. A videót januárban forgatták a Corvintetőn a Turbós Vigh Dávid és Hencz Péter rendezésében és csütörtökön debütált élőben a Toldiban. Az I Get Around videója a hajtás után.
Tizenpár év jelenlét után európai gyökerű, folyamatosan koncertező zenekarként először lépett fel Budapesten az ötvenes évek lázadógiccsét a kócos nyolcvanas évek torzításával házasító, legalábbis erről elhíresült Raveonettes. Habár a lemezeik rendületlenül, sőt, most épp egyre gyakrabban jönnek ki, és az előző még meglepően jól is sikerült, talán nem botorság azt feltételezni, hogy a