2015.02.14. 14:22 – dankógábor

Az Ossian kiadója kíméletlen bosszút állt az Óriáson

Tudtam én, hogy ebből baj lesz. Nem szabad itt csak úgy viccelődni Magyarország egyik legpatinásabb heavy metal zenekarával. Volt ebben a posztban egy videó, amin az Óriás Ossiant játszik, akusztikusan. Ebben még semmi különös nincsen, mindenkiben él egy metálos, de az Óriás az Ossian debreceni, erősen ittas fellépésének egy dalát, a Márhívót dolgozta fel. A Márhívó 15 éve tartja magát a legviccesebb Youtube videók között, de sajnos ezen sem Paksi Endre Ossian-énekes, sem a rajongók nem tudnak nevetni. A zenekar kiadója, a Hammer Records sem. Bevallom őszintén, én arra számítottam, hogy a Hammer World magazin Havi Metal részében (ez tulajdonképpen egy szerkesztői írás, ami nyitja az újságot) lesz megmondva, hogy mennyire infantilis és tiszteletlen mindenki, aki ezen nevetni tud, és az Óriás hogyan követhette el ezt a merényletet a Szent Ügy ellen. Vagy maximum csinálnak gyorsan egy Ossian-interjút, amiben Paksi elmondhatja a saját véleményét, de nem.

A Hammer Records egyenesen letiltotta a felvételt. A Petőfi Rádió csatornájáról már el is tűnt a videó, de kikötötték, hogy a vasárnap esti adásban sem mehet le a dal. Egyedi Péter Óriás-frontember a Cinknek elmondta, hogy őt az Mr2-től értesítették, hogy le kellett venniük a feldolgozást, illetve, hogy a vasárnapi Akusztik adásból is kimarad a dal.

A vicces az, hogy legjobb tudomásom szerint ezt a Hammer Records nem tehette volna meg. Az Óriás az eredeti felvételt, igaz akusztikusan, de egy az egyben, szöveghűen dolgozta fel. Ha nekem hirtelen kedvem támad egy Madonna-lemezt feldolgozni, azt minden engedély nélkül megtehetem, már ha semmit nem változtatok a dalokon. Még akár ki is adhatom. Lehet azt mondani, hogy a Márhívó az nem az eredeti dal, mert Paksi Endre erősen máshogy énekelte a Pokolnál hangosabb szövegét, de ezt akkor is ő, tehát az eredeti szerző adta elő nyilvánosan Debrecenben. Tehát ezt is bárki feldolgozhatja engedély nélkül, ha nem változtat rajta. (Ez annál is viccesebb lenne, mert ha erre is engedélyt kéne kérni, akkor a Márhívó is be van jegyezve külön szerzeményként.) Arról ne is beszéljünk, hogy a lemezkiadók általában csak a hangfelvétel jogaival rendelkeznek, a szerzőikkel nem. De mondom, ez teljesen mindegy, mert az Óriás, ha valóban egy az egyben dolgozta fel a dalt (ezen lehet persze vitatkozni), semmilyen jogot nem sértett. De Metál Védelmezői így is célt értek, már csak az eredetin lehet nevetni. :(

Megkérdeztük a Hammer Recordsot is, Hartmann Kristóf válaszolt:

Ossian / Pokolnál hangosabb dal átdolgozásra és annak alapján hangfelvétel készítésére az Óriás zenekar valamint a Magyar Rádió Nonprofit Zrt / MR2 - Petőfi Rádió nem kérte meg a szükséges engedélyeket a szerzőktől és jogtulajdonosoktól.

Természetesen ez egy speciális eset de a szabály az szabály. Nem maga a feldolgozás a gond, a zenekarnak van humorérzéke és önkritikája is. A dal amúgy részegen vagy akusztikusan is sláger és a paródia sem lenne gond, ha a felvételt készítő és sugározni szándékozó MR2 - Petőfi Rádió rendszeresen játszana Ossian dalokat is.

De nem teszi, pedig mint állami fenntartású, adóforintokból dolgozó médiumnak, kötelessége lenne közszolgálatiság és a kiegyensúlyozott tájékoztatás. Az eladási listákat vezető rock / metal zenekarok tucatjait hallgatja el, közte a magyar rock / metal zenei élet szinte összes klasszikus előadóját.

Na tessék, mindig mondom, hogy kéne metálműsor a Petőfire. Most akkor az Óriás is feldolgozhatna.

FRISSÍTÉS

A Cink megszerezte a Petőfinek küldött hammeres levelet is:

Az Ossian / Pokolnál hangosabb dal átdolgozásra és annak alapján hangfelvétel készítésére az Óriás zenekar valamint a Magyar Rádió Nonprofit Zrt / MR2 - Petőfi Rádió nem kérte meg a szükséges engedélyeket a szerzőktől és jogtulajdonosoktól.

Kérjük a felvétel haladéktalan eltávolítását a youtube csatornáról és rádiós sugárzásához sem járulunk hozzá, különös tekintettel a február 15-i Akusztik műsorra is.

Ajánljuk figyelemükbe az Ossian zenekar valódi munkásságát amit az elmúlt években mellőzni szíveskedtek, annak ellenére, hogy minden megjelent albumot eljutattunk önöknek, amit a közszolgálatiság és a kiegyensúlyozott tájékozatás jegyében mellőzni méltóztattak.

Jogsértő tevékenységük fenntartása esetén jogi útra tereljük az ügyet és ezúton tájékoztatjuk a felettes szerveiket is.

Ezt a Petőfi ezzel egészítette ki:

A szerkesztőség nem kíván reagálni a levélben megfogalmazott fenyegetésre: aligha vitatható ugyanis szerintük, hogy az Óriás zenekar az Ossian „valódi munkásságából" merített, arra reagált.

Mindazonáltal meglátásuk szerint a „kérés" mögött meghúzódik egy másik szempont, amelyet viszont elfogadnak: nevezetesen az a szerzői igény, hogy a feldolgozás az Ossian dalának művészi szempontból legteljesebbnek tartott változatára reflektáljon, ami a művész által kiadott eredeti stúdiófelvétel.

Közben amúgy valaki megmentette a felvételt. Nézzétek, amíg lehet:


metál hír óriás heavy ossian



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettészakad a pálya középen jön fel a víz 2015.02.14. 18:28:56

Az Ossian debreceni felvétele szar de legalább lehet rajta röhögni! Az Óriás meg erőltetett szar. Sőt a nevük is szar!

fölé mellé 2015.02.14. 18:31:01

@supertzar: Komolyan úgy érzem, hogy ez a jogi duma mögé bújás pont olyan kommunikációs varázslat, mint amit a kormány művel a védhetetlen manőverei után. Szomorú. Pedig én tisztelője vagyok, és hosszú ideig vásárlója is voltam a Hammernek (19991-től 2006-ig), szóval nem vádolhatnak azzal, hogy pályán kívülről szólok bele a műfajba. De az egész elment valami humortalan, "pózerek ki a teremből" - mantrába. Nincs itt másról szól, csak arról, hogy "Endre szomorú", és hogy meggyalázzák őt, és a Szent Műfajt.
Komolyan, igyatok egy sört, és röhögjetek a Márhívón, ahogy a legtöbben teszik. Az internetet nem lehet letörölni, ezzel együtt kell élni.

VPé 2015.02.14. 18:37:29

@supertzar: Kedves Lénárd László! Nem tudom ezt látják-e ott, de egy ilyen műsor az kétoldalú promóció. Jó egyrészt az Óriásnak, másrészt az Ossiannak. Mivel a két banda két külön tábort képvisel, így mindkettő hatással lesz a másikra.
Én nem hallottam az Óriásról eddig, de ezen a parádén tisztán látszik hogy ez a lépés érvágás mindkét tábornak, de legfőképp az Ossiannak.

Másrészt (mindenféle cinizmust mellőzve) kíváncsi lennék a jogi háttérre, ugyanis a fentebbi kommentem alapján nekem eltérő információim vannak.

Végül hadd említsem meg hogy öröm volt olvasni sok kritikáját a Hammer magazinban (amikor még megvettem).

Előre is köszönöm.

supertzar 2015.02.14. 19:06:15

Senki nem akar internetet törölni :-)

És várjuk a konstruktív javaslatokat erre:

"máshogy kellene azért küzdeni, hogy a magyar rádióban magyar rock is szóljon."

Hogyan?

Hozzáteszem, szól magyar rock, csak "furcsán".

Javaslom elolvasásra:

"Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a videó 1 perc múlva 50 másik helyen bukkan fel és hogy a törlés kapcsán újra beszélni fog róla aránylag sok ember. Pont ezért is "tiltattuk" le.

Nem vagyunk sem megsértődve és nem pattintunk kővel a 21. században, vagy vívunk szélmalomharcot az interneten.

Az Ossian / Pokolnál hangosabb dal átdolgozásra és annak alapján hangfelvétel készítésére az Óriás zenekar valamint a Magyar Rádió Nonprofit Zrt / MR2 - Petőfi Rádió NEM KÉRTE MEG a szükséges engedélyeket a szerzőktől és jogtulajdonosoktól.

Természetesen ez egy speciális eset, de a szabály az szabály. Nem maga a feldolgozás a gond, a zenekarnak van humorérzéke és önkritikája is. A dal amúgy részegen vagy akusztikusan is sláger, és a paródia sem lenne gond, ha a felvételt készítő és sugározni szándékozó MR2 - Petőfi Rádió rendszeresen játszana Ossian dalokat is.

De nem teszi, pedig mint állami fenntartású, ADÓFORINTOKBÓL dolgozó médiumnak, KÖTELESSÉGE LENNE a közszolgálatiság és a kiegyensúlyozott tájékoztatás. Az eladási listákat vezető rock / metal zenekarok tucatjait hallgatja el, közte a magyar rock / metal zenei élet szinte összes klasszikus előadóját.

Tiltakozásunk erről szól, a MR2-nek írt "letiltó" levében is benne volt ez."

üdvözlettel,
Hartmann Kristóf / Hammer Records

KUHULIN 2015.02.14. 19:12:03

De, most tényleg! Ki a faszom hallgat rádiót a vidéki nyuggereken kívül???

................................. 2015.02.14. 19:12:15

@supertzar: Ki lehetett volna ebből jól is jönni, hogy esetleg olyanok is megismerik a mötált, akik sose halottak metál endréről, de hát a jogi alap az jogi alap. Így most jobb, mert kétszer kacag mindenki a dolgon.

...khm... 2015.02.14. 19:21:26

@Hakapeszimaki77:
Tájékoztatni hírműsorban kell, az MR2 meg nem hírműsoros rádió.
Azaz hülyeségeket beszélsz.

Amit most csináltok, az szimpla szarfaszú pitiánerség. Vagy pitiáner szarfaszúság, ha úgy jobban tetszik.

Ráadásul te, ha jól tudom, jogot végeztél, tudnod kellene, hogy semmi jogalapja nincs annak a fldolgozásról szóló baromságnak, amit összehordtál.

Az mondjuk elég ciki, hogy versenyt lehetne hirdetni, a Hammer (egykori?) sajtósa vagy a cikkíró dankópista ír-e szarabbul és helytelenebbül...

fölé mellé 2015.02.14. 19:21:59

@supertzar: Nyilvánvaló, hogy az eredeti szöveggel senki egy szót sem szólna, sőt valószínűleg mindkét tábor tisztelettel beszélne a másik munkásságáról, és lemenne abban a műsorban a dal. De hát kit érdekel az eredeti? Bármi is a hivatalos nyilatkozat, itt nincs másról szó, csak sértettségről. Nyilván van a zenekarnak humorérzéke, csak nem értik a viccet, és nem tudnak előnyt kovácsolni belőle. Endre "letett már valamit az asztalra" (évente egy középszerű lemezt), ezért őt senki ne merje kritizálni.

...khm... 2015.02.14. 19:25:22

@supertzar:
Lehet, ez ennek ellenére bizony a szarfaszúság minősített esete.

Leginkább azzal tudnátok valamennyire menteni a helyzetet, ha engedélyeznétek a feldolgozás lejátszását.

A 90-es évek közepiönmagad (tudod, amikor még jártál koncertekre, mármint magyarokra, rockklubokba, nemcsak 1-1 nemzetközi húzónévre Bécsbe) vajon mit szólna ehhez a húzáshoz?
Őszintén! Nézz már a tükörbe...

supertzar 2015.02.14. 19:25:33

@KUHULIN:

"Másfél év alatt 800 ezerrel több lett a rádióhallgató a TNS Hoffmann felmérése szerint.

2013 áprilisában indult el a Rádiós Médiaszolgáltatók (RAME) által felügyelt, a nemzetközi módszertanok hazai adaptációján alapuló új rádiós közönségmérés. Másfél év távlatából egyértelmű hallgatottságnövekedés figyelhető meg, míg az első adatpublikálás során, 2013 júniusában, a 15 évnél idősebb magyar népesség 57%-a hallgatott naponta rádiót, addig manapság ez már 66%-ra kúszott fel. Ez 800 ezerrel több napi hallgatót jelent, így heti szinten 7 millió 226 ezer, míg naponta 5 millió 632 ezer 15 évnél idősebb honfitársunk rádiózik.

A rádióhallgatás növekedése az összes szereplőnél megfigyelhető, így magasabb hallgatottság mutatkozik a vidéki, a budapesti, a regionális és az országos kereskedelmi rádióknál, valamint a közszolgálati csatornák vonatkozásában is. A hallgatottság bővülése mindegyik korosztályban megfigyelhető, a fiataloknál és idősebbeknél egyaránt. A 15–29 évesek 63, míg az 50 évnél idősebbek 67%-a hallgat rádiót naponta."

www.origo.hu/hirmondo/szorakozas/20141127-mi-van-a-class-fm-utan-havi-radios-hallgatottsag.html

Mortanius 2015.02.14. 19:31:27

@KUHULIN: Autóban hallgatják az emberek talán. Mondjuk én biztosan nem. :)

supertzar 2015.02.14. 19:31:29

@...khm...:

Ma is járok koncertekre, kicsikre és nagyokra, hazaira és elérhető távon belül külföldre.

Klubban legutóbb az Atomic Playboyz miatt voltam, fizető vendégként a Yukban. Ma meg a Rómeó Vérzik zenekart fogom megnézni a Club 202-ben.

Nem értem, hogy ez hogyan kapcsolódik ide. :-)

Voivod 2015.02.14. 19:32:09

@Matusa István:
Megdöbbentő ,de rosszabb helyzet mint az átkosban!
Nekem sok kazettám még ma is megvan amit a Petőfi rádió "A Heavy Metal kedvelőinek" c. műsoraiból vettem fel kb 1985 és 1989között!
IDÉZET EGY CIKKBŐL:
"Talán valahol ezzel egy időben a Magyar Rádió Petőfi adóján beindult csütörtök esténként a –lemezkritikáimban már oly sokat visszasírt – „A heavy metal kedvelőinek…” c. műsor, valamint a Bartók Rádión (!) szombat délután 1-óra körül, egy koncert műsor is, melynek sajnos a címére már nem emlékszem, de a műsor lényege az volt, hogy mindenféle műfajból, de többnyire rockzenéből válogatva kizárólag koncertfelvételeket adtak közre. Az előbbi műsorban minden csütörtök este bemutattak egy együttest (röviden elmondták a történetét, diszkográfiát, tagokat bemutatták, stb..) és egy éppen akkoriban megjelent lemezüket kompletten teljes egészében a magnósoknak leadták. Olyan felvételek voltak akkoriban, hogy Megadeth: So Far, Tankard: Chemical Invasion, Exodus: Pleasures Of The Flash, Testament: The New Order, Bulldozer, Venom, Bathory, szóval rengeteg anyagot meg lehetett itt szerezni. A koncert műsorból pedig Deep Purple: Made In Japan, és Scorpions: World Wide Live ami rémlik, de rengeteg régi anyagot is leadtak pl:Jimi Hendrix-et is azt hiszem." Forrás: www.passzio.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=3587

...khm... 2015.02.14. 19:55:38

@supertzar:
Az, hogy akkor még rendszeresen jártál kulbokba, és nagyon máshogy gondolkodtál.
Például az ilyen jellegű letiltásokról is (pl. az első Mirigy-lemez Piramis-dala esetében, ami emiatt nem kerülhetett fel).

Mellesleg te is biztos nagyon jól tudod, hogy mivel itt nem lemezre szánt feldolgozásról van szó, nem tiltathatjátok le sem ti (kiadó), sem az előadó, sem a szerző.
Koncerten bárki bármit úgy játszik el, ahogy akar, ha a jogdíjakat megkapják az illetékesek.

fölé mellé 2015.02.14. 19:57:10

@...khm...: az első Mirigy-lemez, na az zseniális volt! =D Rajta az Ossian-feldolgozással... változnak az idők...

...khm... 2015.02.14. 19:58:05

@Voivod:
Utóbbi (a teljes lemezeket leadó műsor) szerintem a Göczey Zsuzsa szerkesztette Lemezbörze helyett lehetett, bár emlékeim szerint nem csütörtökön volt, hanem szombaton a Petőfin.

...khm... 2015.02.14. 19:59:20

@fölé mellé:
Igen, az még az volt.
És nekem megvan még a lemez előtti demó (kazettán), amin a Becsület paródiája is rajta van. :-)

Sir Galahad 2015.02.14. 20:00:02

@supertzar: Na, az egy jó kérdés, hogyan kellene küzdeni a magyar rock hallhatóvá tételéért. Nem tudom. Talán kellene egy ötletbörzét indítani, ötleteket, javaslatokat várni bárkitől. Ha jól tudom, aláírásgyűjtés már volt, minden eredmény nélkül... esetleg egy villámcsődület-jellegű tiltakozó rockfesztivál a rádió székháza előtt? Kinek van még ötlete?

fölé mellé 2015.02.14. 20:07:16

@...khm...: igen, akkor még őszintén szórakozni, és szórakoztatni akartak, mint rockerek. Aztán ami a 2000-es években történt, arra kár szót vesztegetni. 93-ban láttam őket egy kis klubban, és az akkori énemnek zseniálisan viccesek voltak.

péklapát2 2015.02.14. 20:32:38

"sem lenne gond, ha a felvételt készítő és sugározni szándékozó MR2 - Petőfi Rádió rendszeresen játszana Ossian dalokat is.

De nem teszi, pedig mint állami fenntartású, adóforintokból dolgozó médiumnak, kötelessége lenne közszolgálatiság és a kiegyensúlyozott tájékoztatás. Az eladási listákat vezető rock / metal zenekarok tucatjait hallgatja el, közte a magyar rock / metal zenei élet szinte összes klasszikus előadóját."

Talán jó zenét kéne készíteni, nem ilyen szarokat, és akkor játszanák a rádiók maguktól is. Nem?

Sir Galahad 2015.02.14. 20:44:10

@péklapát2: Hogy mi a szar, az ízlés dolga. Nekem van olyan kedvenc zenekarom, amelyiknek évente van kb. 60 koncertje, nagyjából mind telt házas. Lehet, hogy szerinted az egy szar zenekar, és lehet, hogy szerintem meg a te kedvenced az. A kérdés az, hogy melyikre van közönségigény? És az, hogy amelyik zenekarra szemmel láthatólag van, az miért szorul ki a közrádióból, mások meg, akikre jóval kevesebben kíváncsiak, folyton szólnak? Hogy van ez?

Brrrrrrrrrrrrr 2015.02.14. 20:51:02

@supertzar: Ki nem szarja le ,hogy nincs mötál a mediában de komoylan.Volt egy ideig de elötte és uzánn is mevolt a mötál media nélkűl..

hidroponi 2015.02.14. 21:24:30

ki az a huje aki petofit hallgat?
tele a net a klf. specifikus zenei radiokkal, 0-24ban szolnak ezer streamen..

Hakapeszimaki77 2015.02.14. 21:47:50

@péklapát2:

Ízlések és pofonok.

De a petőfin szinte semmi értlemes rock / metal nincs, nem csak Ossian hanem más sem.

danpress 2015.02.14. 22:13:44

nem is tudom, melyik a szánalmasabb:
- a magyar rockért aggódó 30 éves zenekar akik a saját számaikat nem tudják eljátszani rendesen élőben, pedig csak 4 akkord az egész
- vagy a senki által nem ismert, 4 nem saját akkordot elpengetni tudó, azzal befutni kívánó zenekar, akik nyilvánvalóan nem a tehetségükkel szolgáltak rá arra, hogy a petőfin játszák őket, inkább valami ismerős (lásd hasonló: Belmondo, Odett, stb. mint bennfentes, beágyazódott, betolt, erőltetett zenekarok, akikre amúgy a lónak a phasza sem kíváncsi önerőből)

nagyonnagy ez a magyar zenei szakma..

bush69 2015.02.14. 22:18:18

Idézem, amit a Felvidéki Rock Magazin FB oldalára írtam:

Gondolom halottatok az Ossian feldolgozás daláról, amit az Óriás zenekar remekül előadott a Petőfin. Külön véleményünket és a nem tetszésünket nyilvánítottuk. A Felvidéki Rock Magazin nem az az oldal akinek van kedve röhögni egy lassan 15 éve megtörtént dolognak, aminek a történetét sokan nem is ismerik. Jogi dolgok vannak a háttérben. Lehetett volna kisebb cirkusz is ebből, de valljuk be, a rajongók sokkal többet tudnak erről, mint mi, mert ha van egy hír akkor ők okosabbnak hiszik magukat. smile hangulatjel Mi írnánk erről regényt is, de csak annyit írok és, mint a főszerkesztő:- Miért vagytok ilyenek? A metal és a rock zene, nem Blikk, vagy Fókusz...én ezen nem tudok nevetni, bocsi...(bush)

Bafana 2015.02.14. 22:20:35

Lenne igény a rockra/metálra. Nagyon sok helyen hallottam Gidóék rádióját szólni (üzletekben, taxikban stb.). A rock kedvelői talán nem fizetnek adót? A petőfit meg hallgassa aki akarja, én rock nélkül nem hallgatom. Erősen beltenyészet az adó.
Úgy lenne korrekt, ha leadnának néhány Ossiánt, majd jöhet a paródiája. De így erősen fikázó hatása lenne, amit Endre nem érdemel meg.

bush69 2015.02.14. 22:28:49

A szánalmas ebben az Óriás, és ezt ha kell vállalom. Bevallom megszoktam hallgatni az Óriás dalait is, mert ugyebár zenebolond vagyok, és még kezdtem tisztelni is őket, mert fasza gyerekek, ...de, most nagyon nem tetszik, amit csináltatok. Ez alapból nem zenész hozzáállás, hanem csak egy gyermeki csín, amiből reklámot nyertetek. Szomorú, hogy egy olyan csapattal tettétek meg ezzel, aki min. Európa szinten ismert. Nem értem az embereket és, ha ti is az vagytok, akkor mi vezérelt titeket ebben. Nem lett volna jobb egy Genenis dal, vagy Queen vagy bármi? Érzem, hogy szándékos volt! Nem akarlak bántani, mert jó amit csináltok, de nálam eddig tartott a figyelem felétek és szerintem sokan fogják ezt gondolni és akkor a nagy Óriás egy kisebb lesz. Nem szép dolog volt! Még 1X ismétlem magamat....remélem az Óriás feldolgoz egy Fekete Pákót is vagy Kiszel Tündét is, mert VÁROM! :-(

dankógábor 2015.02.14. 22:29:00

@supertzar: Laci, ti kezelitek az Ossian szerzői jogait? Mert ha nem, akkor mi alapján tettetek volna bármiféle jogi lépést?

................................. 2015.02.14. 22:48:03

@dankógábor: Ja, ez meg a másik kérdés, ami felmerült bennem, hogy Endre lenne az, aki bármit tehet, nem a kiadó. A jogkezelő meg az Artisjus amúgy.

bush69 2015.02.14. 23:32:49

A lényeget csak a HammerWorld érti meg és a Felvidéki Rock Magazin? Olvassátok el a hsz-eket és megértetek mindent! Ha akarjátok :-)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2015.02.15. 00:28:03

"A Felvidéki Rock Magazin nem az az oldal ", ahol rendesen tudnának magyarul.

:D

belga6 2015.02.15. 00:56:20

Fémzene hívő vagyok, mégsem értem azt a kijelentést, hogy a Petőfinek a közszolgálatiság miatt metalt kell adnia. Mindent adniuk kellene, amit a "köz" akar? Akkor hogyan alakul ki a rádió stílusa, arculata? És hogyan férnek bele napi 24 órába a különböző igények? A metalnak alapvetően nem a Petőfi a terepe, hanem a net. Ennek ellenére azért elég sok fémzenát adnak, adtak. Pl. Junkies, Tankcsapda, Subscribe, Alvin és a mókusok, Ivan and the Parazol, Ektomorf, Special Providence, Road, Depresszió. Utóbbi kettő a Hammer holdudvarába tartozik. A Derpessziótól pl. kiemelt rotációban adta az mr2 a Csak a zene c. dalt.

Hakapeszimaki77 2015.02.15. 01:04:32

@dankógábor: még mindig rossz felé tapogatsz, lassan azt gondolom szándékosan, a jogi részét te magad fogalmaztad meg egy újabb cikkedben, hogy honnan közelítjük meg - tökmindegy - nem volt jogkövető a magatartás akkor sem ha az egész fából vaskarika

beszélgess kicsit zenész barátaiddal, hogy szeretnék-e ha szólna a zenéjük rendszeresen az MR2-n, van jó sok akinek ez pont ugyanennyire érdekes

mondjuk beszélgess földieiddel a Road zenekarral, hogy a Világcsavargót ami az utóbbi évek egyik legnagyobb hazai dala tényleg csak 14 x kellett volna a leadni az MR2-n vagy esetleg többet érdemelt volna - pedig az még paradicsomi állapot

vagy az AWS-sel akik 1x szólaltak meg ezen a remek csatornán de ezzel is kiütötték az ismeretlen Lordot akinek ez egyszer sem sikerült

Hakapeszimaki77 2015.02.15. 01:09:44

csak érdekességképpen, hogy van-e a MR2-n rock / metal vagy nincs:

www.mostszol.hu/radio/mr2/topsong/month/2015-1

gerithegreat88 2015.02.15. 02:15:51

Hát igazából megértem a Hammer Records álláspontját, azonban egy dolgot be kellene látni. Sem Ossian, sem death metal, sem jajdegecihidegvanészakonésemiattszomorúakvagyunkottvikingmetal sem lesz a rádiókban, és így jó.

Én úgy nőttem fel, hogy meg kell küzdenem a hallgatnivalómért, és mint rockzenét/metált szerető ember én akkor sem kapcsolnék be rádiót, ha azon a kedvenc zenéim mennének éjjel-nappal.

Azért mert kialakult bennem így 26 éves koromra, hogy teljes albumot hallgatok és egyben, a többi idegen magától a műfajtól.

Egy átlag ember meg egy izmosabb kétlábdobos témától stroke-ot kap.

Sorry de ez van. Extrém zenét hallgatunk, és nem kell, hogy rádióban is ez szóljon.

(Bár fogalmam nincsen mi szól a rádióban, mert csak Bartókot hallgatok néha.)

stickerey · http://pixelkripta.hu 2015.02.15. 03:03:15

Annyira még ez a hámör se lehet gyökér, hogy azt higyje, most aztán faszán letiltották a youtuberól a felvételt. Ezek után csak azt érték el, hogy soha nem fog eltűnni a netről ez sem.
Viszont a Petőfinek faszán bemutattak, hogy na aztán most, hogy ti nem játszotok faszántos magyar metált, akkor mi meg jól keresztbe teszünk nektek.
Menő ez a sok jogi vita a hozzászólások közt, de itt a hammeren kívül senkit nem érdekel ez a higgadt jogi faszkodás, amivel magyarázni próbáljátok a helyzeteteket. Mi csak annyit látunk, hogy szar arcok vagytok, a hammer és a paksi is. #L2Internet

Matusa István 2015.02.15. 07:13:26

@Voivod: Igen az átkosban azért még prog rock is volt a rádióban, emlékszem este 8-9 felé leadtak (úgy ahogy Te is írtad) komplett albumokat. Pl. én így szerettem meg a Jethro Tullt, elsőnek a A Passion Play-t adták le.

dankógábor 2015.02.15. 09:00:29

@Hakapeszimaki77: Kristóf, ti a jogi részét onnan közelítitek meg, hogy nem kért engedélyt az Óriás. Csak az van, hogy ismereteim szerint nem is kellett volna engedélyt kérniük. Ti pedig nem tilthattatok volna, mert a verziójuk nem átdolgozás. Ahogy írtam, lehet ezen is vitatkozni a koncertfelvétel-feldolgozás miatt, de az biztos, hogy ha nem ti vagytok az Ossian publishere, akkor ehhez az ügyhöz semmi közötök. Ti, mint Hammer Records sehogy nem léphettek fel az ügyben, nem fenyegethetitek jogi lépésekkel a Petőfit. Mindezt csak a dal szerzői, illetve annak zenemű kiadója tehetik meg (és mondom, ők sem biztos, hogy célt érnének, jogi értelemben). A személyiséghez fűződő joghoz pedig végképp semmi közötök. Nem úgy küldted el a levelet a Petőfinek, mint Hartmann Kristóf ügyvéd, aki Paksi Endrét képviseli, hanem mint Hammer Records. És igen, ezen lovagolok, mert ti is ez alapján akartok tiltani vagy jogi útra terelni a dolgot.

Amúgy teljesen értem, hogy mi a célotok most ezzel a dologgal, én is bírnám, ha mondjuk Thy Catafalque szólna a Petőfin, de biztos, hogy ez így most használt ennek az ügynek?

karamzin 2015.02.15. 12:36:51

Nem olvastam végig a kommenteket, így nem tudom, hogy ezt érintette-e valaki, de a cikk súlyos szerzői jogi tévedéseket tartalmaz. Természetesen nem esik a szabad felhasználás körébe az, hogyha valaki változtatás nélkül "feldolgoz", egy már nyilvánosan előadott művet. A példával élve egyáltalán nem megengetett egy Madonna lemezt minden változtatás nélkül újra "feldolgozni", és különösen nem engedélyezett egy ilyen lemez kiadása. Ez teljes jogi nonszensz.

Ezzel szemben a valós jogi helyzet az, hogy a szerzőt minden esetben megilleti a kizárólagós jog műve felhasználásának engedélyezésére. A mű ez esetben a Márhívó, amely az Ossián saját Pokolnál hangosabb spontán átdolgozása, és mint ilyen önálló szerzői mű. Felhasználásnak minősül különösen a mű nyilvános előadása (Petőfi Acoustic élő adása az ott jelenlévő személyek részére) és a mű nyilvánossághoz közvetítése (rádióban le fog menni, interneten elérhető). Ezeket a felhasználásokat tehát főszabály szerint a szerző engedélyezi, így amennyiben az Óriásnak erre nem volt külön engedélye, akkor elég egyértelmű a helyzet, legfeljebb az kérdéses, hogy a kiadónak van-e önálló igényérvényesítési joga, de létezik olyan megoldás, amely szerint lehet.

dankógábor 2015.02.15. 12:45:55

@karamzin: Nem minősül átdolgozásnak, tehát nem engedélyköteles az eredeti mű:
• hangnemének megváltoztatása, és/vagy
• áthangszerelése, és/vagy
• hangulati-érzelmi világának pusztán új hangszínekkel történőmegváltoztatása, és/vagy
• előadásmódjára vonatkozó (tempó, dinamika, tagolás) instrukciók megváltoztatása, és/vagy
• jelölési módjának átírása, és/vagy
• hangfelvételének szerkesztése vágás vagy keverés útján

Palladrin 2015.02.15. 12:48:19

@Hakapeszimaki77: Ilyen pitiáner, balfasz húzások helyett akkor inkább alapítsatok havibaj metál rádiót és éljetek meg abból. Az Ossian sose írt jó számokat, az emberek nagy része nem véletlenül negligálja őket, sem pedig titeket.

karamzin 2015.02.15. 12:56:34

@dankógábor: Ez annyiban lehetne releváns, amennyiben átdolgozás történt volna. Itt azonban - ahogy írtam - a nyilvános előadás és a nyilvánossághoz közvetítés felhasználási módjai valósultak meg.

prof. dr. Caesar Napoleon 2015.02.15. 13:18:01

Kezd igen erősen az az érzésem lenni, hogy itt semmi másról nem szól a dolog, mint az ízlésbeli különbségek ütköztetéséről.
A Petőfi nem játssza az Ossian dalait. 'Oszt akkor mi van? A Subscribe is Hammer kiadás nem? Az meg szólt. Fel sem merül, hogy nem azért nem játsszák őket, mert mondjuk a szerkesztő szerint nem jó? Vagy a Petőfi közönsége nem kíváncsi rá? És ehhez szerintem az adóforintoknak semmi köze.
Ettől függetlenül pacsi Óriáséknak!

Sir Galahad 2015.02.15. 13:32:39

@gerithegreat88: "Egy átlag ember meg egy izmosabb kétlábdobos témától stroke-ot kap." Sokan meg attól a lila ködös nyávogástól kapnak stroke-ot, ami az MR2-n fut. És? Ha az elfér, el kell férnie a rendes magyar rockzenének is, vagy ha nem, ne játsszanak semmit, mert ilyen alapon bármire rá lehet mondani, hogy sokan stroke-ot kapnak tőle.

@prof. dr. Caesar Napoleon: "Fel sem merül, hogy nem azért nem játsszák őket, mert mondjuk a szerkesztő szerint nem jó?" Dehogynem. Pont ez a baj. Hogy van néhány szerkesztő, aki ízlésterrort gyakorol annak alapján, hogy neki mi tetszik meg mi nem, és ez köszönőviszonyban sincs azzal, hogy mit szeret a többség. És ezzel sem lenne baj, ha ezt egy saját pénzükön fenntartott magánrádióban csinálnák, de a közszolgálatiban, ami az adófizetők pénzén működik, ez vérlázító. Érted már?

dankógábor 2015.02.15. 13:34:44

@karamzin: Amíg nem történik átdolgozás, márpedig jelen esetben, ahogy te is írod, nem történt (ahogy írod, Debrecenben új mű keletkezett, ez dolgozta fel az Óriás), addig nem kell engedélyt kérni. Ilyen alapon minden egyes tribute-zenekarnak engedélyeztetni kéne a dalokat, amiket koncerteken eljátszik. A rádiós játszás sem engedélyköteles, mert nem történt átdolgozás. A jogdíjbevétel sem az Óriásnak, hanem az Ossiannak megy a lejátszások után.

Hakapeszimaki77 2015.02.15. 13:58:37

@dankógábor:

Pörögj bártan tovább ezen, posztolj / frissíts újabb és újabb cikkeket és kérlek minden Lángolós cikk címébe írd bele az Ossian zenekar nevét ezentúl esetleg a Hammert is vagy engem, az elkövetkezendő 666 évben :))).

Közben hallgasd a védelmezett MR2 remek cseppet sem kőkori, trendi műsorát közben egészséggel.

www.mostszol.hu/radio/mr2/topband

www.mostszol.hu/radio/mr2/topsong

SunyiSanyi 2015.02.15. 14:31:42

tipródhattok ezen a témán évekig, mindenki mondja a magáét, de én elárulom a megoldást:

az Ossian dolgozza fel részegen az Óriás valamelyik dalát akusztikus verzióban, a Petőfi meg játsza le naponta háromszor.

karamzin 2015.02.15. 14:35:27

@dankógábor: Tévedés. Minden felhasználás engedély köteles. A fentieket csak annyiban pontosítanám, hogy főszabály szerint az engedélyt a nyilvános előadásért és a nyilvánossághoz közvetítésért az Artisjustól kell kérni. Természetesen ez a tribute zenekarokra is vonatkozik, és attól hogy ez a gyakorlatban általában nem érvényesül még nem eredményez jogszerű helyzetet. Jelen esetben nem tudom, hogy volt-e az Artisjus felé jogdíj fizetés (engedély kérés) a Márhívó kapcsán, de azt hiszem mindegy is, hiszen ahogyan látom a fellépés jogalapja inkább szerzői-személyiségi jogi alapú. A lényeg azonban, amiért a legelső komment is született, hogy valótlan és félrevezető a cikk azon állítása, hogy a már nyilvánosan előadott zeneművek változatlan előadása nem engedély köteles.

fölé mellé 2015.02.15. 15:07:15

@SunyiSanyi: már megint az osszián legyen részeg? az óriás nem érezheti jól magát? =)

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 15:32:47

@karamzin: " a nyilvános előadás és a nyilvánossághoz közvetítés felhasználási módjai valósultak meg. "

tehát ha a bivajröcsögei Bosszantók nevezetű zenekar el akarja játszani a Mély Bíbor zenekar Füst a wiz fölött c. dalát a bivajröcsögei kultúrális napokon amit rögzít BTV (bivajröcsögei városi televízió) akkor ehhez meg kell kérnie a Mély Bíbor zenekar kiadójának írásbeli engedélyét

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 15:35:19

@karamzin: "Tévedés. Minden felhasználás engedély köteles. A fentieket csak annyiban pontosítanám, hogy főszabály szerint az engedélyt a nyilvános előadásért és a nyilvánossághoz közvetítésért az Artisjustól kell kérni."

és akkor lássuk mit ír erről az Artisjus maga:

www.artisjus.hu/szerzoknek__jogdijkifizetes_/faq

"1. Hallottam, hogy valaki koncerteken játssza a dalomat, de nem kért tőlem engedélyt. Megteheti ezt?

Igen, ha a koncertszervező az Artisjuson keresztül jogdíjat fizet a szerzőknek. A szerző nincs abban a helyzetben, hogy művének minden felhasználását nyomon kövesse. Azokban az esetekben pedig, amikor tudomást szerez a felhasználásról, csak nehezen tudna méltányos jogdíjat elérni a felhasználóval szemben. Ezért hasznos a szerzők számára az Artisjus által végzett közös jogkezelés, ami mindkét terhet leveszi a szerzők válláról. Az Artisjus felkutatja ezeket az elhangzásokat, a jogdíjat akár peres, sőt, végrehajtási eljárás útján is beszedi, és a szerzőknek rendszeresen kifizetéseket eszközöl.

A zeneművek első nyilvánossághoz közvetítése ("ősbemutatója") azonban csak a szerző közvetlen engedélyével végezhető jogszerűen.

2. Valaki fölvette lemezre a dalomat. Megteheti ezt?

Igen, ha a dal korábban már nyilvánosságra került, és a lemez kiadója az Artisjuson keresztül jogdíjat fizet a szerzőknek. A szerző nincs abban a helyzetben, hogy művének minden felhasználását nyomon kövesse, vagy méltányos jogdíjat tudna nehezen elérni a felhasználóval szemben. Ezért hasznos a szerzők számára az Artisjus által végzett közös jogkezelés."

karamzin 2015.02.15. 15:54:34

@eßemfaßom meg áll: Ahogy idézed, mind a koncerten való lejátszás, mind a felvétel csak akkor lehetséges, ha ennek fejében megtörténik a jogdíj kifizetés az Artisjus felé. A jogdíj megfizetésével történik ugyanis az engedélyezés. Azokban az esetekben pedig ahol nem az Artisjus jár el, mert a szerző nem közös jogkezeléssel érvényesíti jogait, ott közvetlenül a szerzővel, vagy a más szerzői jogosulttal (pl. kiadó), kell megállapodni.

A cikkben azonban arról volt szó, hogy a már nyilvános művek változtatás nélküli előadása, sőt rögzítése és kiadása (!) minden további nélkül lehetséges. Amint az idézett Artisjus FAQ-ból is látható, ez az állítás egész egyszerűen nem igaz.

Mindebből a bivajröcsögei Bosszantók esetére is kitalálható a válasz.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 16:21:24

@karamzin: szerinted az MR2 nem fizet az elhangzó dalok után jogdíjat az artisjusnak?

"A jogdíj megfizetésével történik ugyanis az engedélyezés"

Ezt a tréfát te írtad?

A jogdíjat a játszási lista alapján utólag fizeti a felhasználó az ajusnak, szóval max időutazó tudna engedélyt szerezni más dalának előadására a teóriád alapján.

dankógábor 2015.02.15. 16:30:36

@karamzin: Szerinted előre kell a jogdíjat befizetni? Most ez komoly?

Az artisjusos idézet pont azt bizonyítja, hogy amit a posztban írtam, az igaz, még a madonnás rész is.

herma · http://breakthesilence.blog.hu 2015.02.15. 16:54:14

Végre Lángolnak a Gitárok!

Mondjuk, hogy jogi szempontból mi az ábra, ahhoz nem értek (nem is akarok különösebben), és az eddig leírtak alapján nem is sikerült képbe kerülnöm, pedig a hozzászólók között legalább egy jogász van. Persze ez nem sokat jelent, minthogy ez a jogász valami ilyesmit erőltet: "'Tisztelt Bíróság! Vádolom az alperest, bár igazából nem azzal, ami miatt idejöttünk (hogy nem kért engedélyt egy ilyen-olyan, talán engedélyköteles valamiért), hanem az a baj vele, hogy egyébként nem játsza a kedvenc dalaimat a rádiójában!" Hát, bravó!
Az ÜGYről: nem hallgatok rádiót lassan 20 éve, mert kritikán aluli (volt), amit sugároznak. Szerintem aki tudatosan hallgat zenét, annak állatkínzás az éterből szóló muzsika. Az ott szereplő előadók körébe bekerülni nehezen kimagyarázható szégyen. Hogy az Ossian mégis ezt szeretné, azon nem vagyok meglepve, lévén elég szégyentelenek (évtizedek óta ugyanazokat a csontig lerágott, legfeljebb 80-as IQ-ig értékelhető közhelyeket puffogtatják, fennen hangoztatott közönségkiszolgálás (azaz véletlenül sem "művészet", hanem rutin/hakni) meg megbízható rendszerességű lemezkiadás (azaz sorozatgyártás gazdasági érdekeltségből) címszavakkal megspékelve).

Mellesleg a rádiós közegből az Paksi hapsiék még mindig felfelé lógnának ki, úh. nem igazán látom, miért ne lehetne oda besuvasztódniuk.
Viszont én sem értem, hogy ezzel a jogi fenyegetőzéssel hogyan akarhatja bárki elérni ezt.

A másik fele: az Óriás kifejezetten nem tetszik, szvsz említésre sem méltó kategória, és bizony, ahogy többen is írtátok, ez a feldolgozás is gyengus lett. Ettől még magát az ötletet jó poénnak tartom, és hogy ne lehessen megcsinálni (illetve leadni), azt meg szánalmasnak, az ezen megsértődőket, ill. jogi lépéseket kezdeményezőket meg kicsinyesnek.
Az az érv nem áll meg szerintem, hogy ez már régi, ha jól tudom, ez az első feldolgozása, és magam is csak kb. 3 éve találkoztam az eredeti "remekművel". A produkcióval van a baj, tragikusan fantáziátlanul és sótlanul adják elő, kb. mint ahogy Dolák-Saly közvetítette a Mari/Joli vagy milyen néni és a litván kosárlabda válogatott típusú mérkőzéseket (általánosságban is gondnak vélem ezt a csapatnál).

2015.02.15. 17:37:03

Azért én megkérdőjelezem ezt a sort a cikkben: "Magyarország egyik legpatinásabb heavy metal zenekarával."
Most ez az Ossianra értettétek?

SunyiSanyi 2015.02.15. 17:39:28

@fölé mellé: igen. sőt törvénybe lehetne iktatni, hogy bárki is zenél mindig az ossian legyen részeg.

karamzin 2015.02.15. 17:41:27

@eßemfaßom meg áll és dankógábor: Nem a jogdíjfizetés (másképp: engedélyezés) idejére, hanem tényére és szükségességére próbáltam helyezni a hangsúlyt. Most viszont elmentek abba az irányba hogy a jogdíjfizetésnek mikor kell megtörténnie, holott a cikk alapfeltevése még az volt, hogy a már nyilvános művet annak megváltoztatása nélkül engedély nélkül lehet újra előadni, sőt rögzíteni, és kiadni is.

Azt egyébként én sem gondolom, hogy az MR2 nem fizet jogdíjat az Artisjusnak.

dankógábor 2015.02.15. 17:45:44

@karamzin: "holott a cikk alapfeltevése még az volt, hogy a már nyilvános művet annak megváltoztatása nélkül engedély nélkül lehet újra előadni, sőt rögzíteni, és kiadni is."

és ez azóta sem változott.

Luie Lepke 2015.02.15. 17:46:43

@supertzar: Ó szegény Lénárd Laci! Mindjárt elsírom magam. Elnyomják azt a jó kis metál zenét. Ti meg nem értett zsenik. Tudod itt a XXI. században, az internet segítségével ezer és egymillió lehetőségetek van különböző műfajok népszerűsítésére. Kereshető adatbázis, audió mellékletek, podcast, és még hosszasan sorolhatnám. Kell hozzá kreativitás, munka, befektetett tőke. Ehelyett az állambácsi adjon nektek sok lóvét, a királyi rádió adja a zenéiteket, ti meg kényelmesen kaszálhassatok az újságból mint 25 évvel ezelőtt. Államilag támogatott metál? Elmentek a ti a jó francba.
Ha nincs kedvetek ennyi energiát és némi pénzt bele tenni, akkor menjetek kapálni és a lehetőséget adjátok át a fiataloknak. Vén protéziscsattogtató rockerek vagytok, akik mástól várják a zsét, ti meg lusták vagytok tenni érte, ez az igazság. Tele az ország tehetséges fiatal zenészekkel és zene szeretőkkel, ti meg még mindig az ilyen vén hülyéket hájpoljátok mint Paksi Endre és társai, akinek az egész életműve egy f0stalicska, és aki már 30 évvel ezelőtt is vérciki volt.

supertzar 2015.02.15. 17:57:53

@Luie Lepke:
Én névvel, te név nélkül, gyalázkodva. Igen, ez valóban a XXI. század...

Tudod, 1986-ban minden engedély nélkül elkezdtünk egy metal fanzine-t, az elsőt Kelet-Európában, mert nem nyugodtunk bele abba, hogy azt mondták, a metal rétegzene, ennek nem kell sajtó, vagy csak simán gyalázták.

Azóta sem kaptunk soha semmilyen állami támogatást, piaci körülmények között próbálunk talpon maradni, ma már egyetlen nyomtatott metal/rock magazinként.

Számtalan fiatal zenekarral dolgozunk, írunk róluk, bemutatjuk őket, fellépési lehetőséget intézünk, ezt akár a honlapon is láthatnád, ha valóban érdekelne.
Ez az egész arról is szól, hogy ők is megérdemelnének egy kis támogatást azoktól, akik valóban adóforintokból készítik a közrádiót.

Lénárd László
HammerWorld magazin

Luie Lepke 2015.02.15. 18:13:28

@supertzar: Igen, pontosan ez a XXI. század és az internet. Te újságíró vagy és azért keresel sok pénzt, hogy ha beperelnek azért amit leírsz ki tudjad fizetni. Az én minimálbéres fizetésemből nem tudok kártérítést fizetni, ha valami idióta megsértődik, mert leírom, szerintem sz@r amit csinál ezer éve. Ha te odaírod, hogy ki vagy azt mindenki tudja kicsoda, ha én oda írom, hogy Buga Jakab vagy Kovács Béla, az nem mond senkinek semmit.

Tudom, hogy 1986 meg engedély nélkül, blablabla, mert akkor még olvastam. Az a baj, hogy még mindig az ilyen vén hülyéket toljátok mint Paksi meg Pokolgép. A múltkor láttam egy koncertplakátot, azt hittem fent maradt 1989 óta, de nem. Úgy nézett ki, mint akkor, ugyanazok a zenekarok voltak rajta mint akkor, csak a dátumot és a címet kellett rajta kicserélni és mehetett a nyomdába. Az újságotok dettó ugyanez. Elmúlt felettetek az idő és még csak észre sem veszitek. Az újságotok felett és a műfaj felett is. Lehetett volna másképp, de így kényelmesebb volt. Nektek is meg a zenekaroknak is. Most meg sírtok, hogy "nem játssza a metált a közrádió". Miattatok nem, mert nem vagytok frissek, progresszívek, fiatalosak. Ti tehettek róla, ne mást hibáztassatok.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 18:18:07

@karamzin: tehát az mr2 fizeti a jogdíjakat szerinted is és a jogdijfizetéssel jogosultá válik jogvédett dalt előadatni mással.

akkor most miről beszélünk?

A posztban kicsit pongyola a megfogalmazás (de szvsz mindenki számára evidens, hogy a szerzői jogdijat ki kell fizetni ha egy szerző dalát felhasználom), de az tény, hogy nem kell engedélyt kérni, csak meg kell fizetni (utólag) a jogdíjat ami továbbra sem engedélykérés a magyar nyelv értelmezése szerint.

dankógábor 2015.02.15. 18:20:20

@supertzar: Laci, most nem azt mondtad (vagy lehet Kristóf volt), hogy van rockműsor a Petőfin? Azzal mi a baj? Az, hogy nem az általatok kedvelt zenék vannak benne?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 18:24:36

@Luie Lepke: Attól hogy te mulatósra vagy mittudoménmire izgulsz fel, még az oldszkul metálnak is tömeges rajongótábora van, és ha nem te vagy a Hivatalos Zeneimüfajaktualitásértéklési Bizottság egyszemélyben, akkor pont egy segglyuknyit érdekel bárkit is, hogy szerinted elavult-e a szöröstökű metál.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 18:29:36

@supertzar: Az a baj, hogy összekeveritek a szimpla szerzőijogi vitát azzal a dícséretes törekvéssel, hogy több metál legyen a petőfin.

Ettől a letiltósdi játéktól biztos nem lesz több.

az megint más kérdés, hogy nem tudom elképzelni az az emberfajtát aki X órán keresztül rombolja az agysejtjeit egy rádió hallgatásávall csak azért, hogy néha meghallgasson egy nem általa kiválasztott metáldalt.

A hordozható mp3lejátszó azért nem holnapi találmány.

Luie Lepke 2015.02.15. 18:36:18

@eßemfaßom meg áll: Alapvetően egy segglyukat érdekel, hogy bármiről is mi a véleményem. Ez a szép a zinternetben, hogy mégis elmondhatom és pont a segglyukak sértődnek meg.

Ja, minden este Lagzi Lajcsira verem ki. Pont emiatt szóltam hozzá a témához. A hozzászólásomból is kiderül, hogy sosem hallgattam és szerettem semmilyen metált és rockzenét. Biztos jól értelmezted a szöveget.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 18:57:37

@Luie Lepke: idézd kérlek, melyik hozzászólásod melyik mondatából derül ki, hogy te milyen zenét is szeretsz.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 18:58:41

@kinoxalin: "Nyers - Elmúltak a buta zenék"

és már egy évtizede nincs Nyers :)

Luie Lepke 2015.02.15. 18:59:03

@eßemfaßom meg áll: Magamtól idézzek? :D Szövegértelmezés! Általános iskola felső tagozat.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2015.02.15. 20:11:29

@Sir Galahad: Ha az alapján állítanák össze a műsorukat a rádiók, "hogy mit szeret a többség", akkor az igényes zene kb. 10 perc alatt tűnne el ebből az országból.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2015.02.15. 20:17:20

@supertzar: "minden engedély nélkül elkezdtünk" - ez nagyszerű, akkor most hirtelen miért fontos MÁSOKNAk az engedélykérése?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 20:19:54

@Luie Lepke: szóval te is tudod, hogy semmi olyat nem írtál ami alapján azt lehetne gondolni, hogy te valami rockzenejellegű dolgot szeretsz, csak fullba toltad a [s]kretént[/s] metálfikázót

Luie Lepke 2015.02.15. 20:27:20

@eßemfaßom meg áll: és ezzel eldöntötted, hogy én seggfej vagyok, nálad az igazság és ez alapján neked nem kell gondolkodnod, mert ha felmerülne, hogy nem neked van igazad, akkor esetleg változtatni kéne néhány dolgon, így viszont maradhatsz ugyanabban a langyos semmiben. erről szól ez a vita és gyakorlatilag ezzel kezdtem. semmi nem változott. 30 éve ugyanazok sírnak, ugyanazért és ugyanúgy nem képesek változtatni semmin. marad az önsajnálat és nem változik semmi.

supertzar 2015.02.15. 20:33:46

@Mityu "aljanép" MG:

Nem tudom hány éves vagy, tanultál-e történelmet, de akkor pártállami diktatúra volt, nem jogállam. Hiába is akartunk volna engedélyt kérni egy metal magazinra.

Nem sértettünk szerzői jogot.
Nem vettük figyelembe a pártállam akkor érvényes szabályait, nem kértünk engedélyt a Minisztertanács Tájékoztatási Hivatalától, sem a Művelődési Minisztériumtól. Mert nyilván nem is kaptunk volna.

Azóta azért történt egy s más.

Sir Galahad 2015.02.15. 20:41:14

@Mityu "aljanép" MG: Hogy kinek mi az "igényes zene", az egyéni ízlés dolga. Szerintem inkább a közönség döntse el, mit szeretne hallani a közszolgálati rádióban, mint egy maroknyi szerkesztői csapat. Ha szeretnék nyomatni a maguk lilaködös förmedvényeiket, alapítsanak saját rádiót és hajrá. És ha egy zene nem hiányzik a közönségnek, tőlem nyugodtan eltűnhet az országból.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.15. 21:23:34

@Luie Lepke: nem, te irtad le többszörösen magadról, hogy seggfej vagy

én max elhiszem ezt neked.

Sobo 2015.02.15. 22:22:15

@supertzar: hagyjad ember, ezek a 80-as évekre nem emlékeznek, nem hogy Trianonra, meg egyébre.
...igazuk van a románoknak, aki nem örzi a történelmét, az húzzon a picsába vissza az Ural-ba.
És ezt értse mindenki úgy ahogy akarja.

...khm... 2015.02.15. 23:48:06

@bush69:
Én pedig ezen a hozzászóláson - főleg a magyar nyelvvel való hadilábon állása miatt - már-már sírni tudnék.

...khm... 2015.02.16. 00:13:36

@karamzin:
Nyilvánosan előadni meg minden engedély nélkül is lehet, ha a jogdíjat megfizetik utána.

@dankógábor:
Ez azért nem teljesen így van, az Ossian kap szerzői jogdíjat, az előadó meg előadóit, merthogy mindkettő létezik.

@Hakapeszimaki77:
Én ugyan nem hallgatok Petőfit, mert szerintem is sza.r (kb. 1 éven át voltak jók, amikor elindultak zenei rádióként, akkor még tényleg értelmes zenéket játszottak - metál már akkor sem volt, de nekem mondjuk nagyon nem is hiányzik, meghallgatom, de azért otthon nem nagyon raknék fel ilyesmit, olyan jellegű rockot pl. igen, mint a Black-Out lemezei vagy a Southern Special 2. lemeze, de ez meg nem metál.
(Az én kedvenc zenéimet sem játsszák, még annyira sem, mint a metált. Mondhatni, véletlenül sem kerül műsorba egy szám sem pl. az URH-tól, a régi Európa Kiadótól - a mostani elég híg fo.s -, a Balkán Touristtól, a VHK-tól, a Trotteltől, a régi Aurórától, a Balatontól, a Kézi-Chopintől, a Vidámparktól, az Orkesztra Lunától stb., stb., és ezek csak a magyarok, de sorolhatnék a külföldike közül is olyanokat, mint Laurie Anderson, Patti Smith, 1986 előtti Iggy Pop (és a Stooges), Talking Heads - gondolom, neked nem mondanak sokat ezek a nevek. Most háborodjak fel rajta?)

Viszont úgy érzem, ez az intézkedésetek legalább akkora öngól volt, mint pár éve Vörös Gabinak az ingyenkoncertjegy-nemkapás miatti felháborodása (talán Slash-koncert?), amit nagyon helyesen cikiztek vérig ugyanitt sixx jóvoltából (és nagy tanulság arra, hogy nem szabad részegen/első felindulásból ilyen ökörségeket tenni).
Ezzel ugyanis magatokról állítottatok ki szegénységi bizonyítványt.
Ja, Paksiékat meg megfosztottátok némi jogdíjpénztől. Úgyis annyi van nekik...

Lénárd Laci is elgondolkodhat rajta, ha olvassa.

...khm... 2015.02.16. 00:39:16

@supertzar:
Naaaa...
Azért 1986-ban már elég puha diktatúra volt, még az is lehet, hogy engedélyezték volna, hiszen mondjuk a Világ Ifjúsága magazinban meg a Magyar Ifjúságban akkoriban már bővel voltak 2 oldalas cikkek metál- meg punkzenekarokról (a többi téma mellett), meg olyan alterokról, mint mondjuk a Swans vagy a Residents.

Ha nagyon diktatúrázni akartak volna, hidd el, még megjelenés előtt bezúzatják az egészet. Merthogy tudni tutira tudtak róla, már arról is, hogy mire készültök. Lehet, hogy gecik voltak (bár a 70-es évek egész elejétől már ezt sem lehet mondani), de hülyék biztosan nem.

A CPg-t sem azért csukták be, mert annyira lázítóak voltak a szövegeik, pláne a zenéjük.
Elkövették azt a hibát, hogy Vitézy Dávid nagyapját, aki akkor az MHV teljhatalmú ura volt, lekurvaanyázták egy dalszövegükben, aki emiatt önérzetében sértve beperelte őket, persze mivel ezért nem kaptak volna börtönt, belevette a rendszerellenes izgatást, hogy ütősebb legyen.
De ha csak ez lett volna az ok, lecsukhatták volna a teljes alter- meg punkszcénát akkoriban.

Nils. H 2015.02.16. 07:05:35

@Sobo: Trianonra se emlékeznek, Óriást bírnak hallgatni, és kiröhögik a Paksit. Nem metalosok, mivé lesz az ifjúság?
Ripityára törik az acélszívem. :-(

Bladecatcher 2015.02.16. 09:29:21

@Hakapeszimaki77:

ha már metálbandák és akusztik

köhöm

www.youtube.com/watch?v=4cH8egh9N2Q

köhöm, köhöm

www.youtube.com/watch?v=4pB8rJpFk-E

köhöm, köhöm, köhöm

www.youtube.com/watch?v=XTly0aqgT2I

köhöm, köhöm, köhöm, köhöm

www.youtube.com/watch?v=AY-WCgGgs7Y

bocsánat a sok köhömért, de hát itt az influenza.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.02.16. 09:43:50

@Bladecatcher: ezzel mit akartál mondani? Mármint az influenzaszezon tombolásán kívül?

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2015.02.16. 10:33:14

@Sobo: Kemény csávó vagy, barátom. Csak így tovább. :D :D

@supertzar: 45 éves vagyok, szociológusként végeztem, és évek óta tanárként dolgozom. Szóval szerintem ne menjünk bele egy "ki tud többet a társadalomról" vitába, mert nem leszünk egy súlycsoportban.

A '80-as években - igaz, a vége felé - punkzenekarban játszottam és alter-klubot csináltunk a gimiben, az IGAZGATÓ HOZZÁJÁRULÁSÁVAL, és nem kellett fosnunk semmiféle "hatalomtól" emiatt.

Ha szerinted ma Magyarországon jogállam van, akkor jó reggelt, igyál egy erős kávét. :)

Visszatérve a kérdéshez: akkor is volt egy jogi környezet, ma is van. Eléggé öngól vagányságként aposztrofálni, amikor ti nem tartottátok be a jogi elvárásokat, és rámászni másra, amikor ő nem tartja be. Ez a pártállami diktatúrával való takarózás megmosolyogtató (mondom, éltem benne, sőt, már zenéltem is akkor.)

Amúgy meg az Óriás nem sértett szerzői jogot.

Na, de ne legyen félreértés, nem akarok én bántó lenni, tök jó, hogy már akkor is csináltatok metál-újságot, és ma is nyomjátok, tényleg. Csak a fenti visszásságokat lásd be légyszi.

supertzar 2015.02.16. 10:38:10

Ez is egy nézőpont. Örülök, hogy a gimnáziumi diritek engedélyezte az alterklubot.

Mivel a kérdéses időszakban a JATE-ra jártam jogra, bocs, hogy nem hat meg az érvelésed, sem az, hogy szerinted történt-e a jogsértés.

A kávén már túl vagyok, köszi. Szép napot neked is!

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2015.02.16. 10:49:00

@supertzar: Hm, szóval a pártállami diktatúra idején, a pártállam által - nyilván - ideológiailag ellenőrzött jogi oktatásban részesültél. Biztos vajon akkor, hogy mindent jól tanítottak meg? :D

plip 2015.02.17. 09:12:48

Nem is igaz, hogy a Petőfi nem játszik Ossiant!
Tavaly is, és tavalyelőtt is játszott tőlük egy-egy számot:

www.mostszol.hu/radio/mr2/eloado/Ossian

Csak így tovább, hajrá ;)

:D

nnnnnnnn 2015.02.17. 09:32:57

de jó hogy Slayer-t hallgatok, így engem nem érint.

plip 2015.02.17. 09:41:12

@$$$=$$$: Sokkal jobb is a statisztikája, évente 3 azaz HÁROM szám :D
www.mostszol.hu/radio/mr2/eloado/Slayer

Mala Suerte 2015.02.18. 16:44:03

Való igaz, hogy az Ákosokhoz, 30Y-okhoz, Belgákhoz meg Magna Cum Laudékhoz hasonló gusztustalan hulladékot nagyon messzire kéne száműzni az MR2-ről, de amiatt szerintem pont kevesen panaszkodnak, hogy reggel nem a jó öreg Endre óbégatására indítják be a kocsijukat. Röhögni persze mindig lehet a Rock Katonáin, arra viszont bőven elég az az évi két lejátszott dal.

Rendíthetetlen Álamkatona 2015.02.21. 15:17:44

Engem ez a vita arra az olvasói levélre emlékeztet, amit még a 90-es évek végén olvashattam a Metal Hammerben.
Egy fiatalember akkor azon kesergett, hogy Ákos már a kockás inget is elvette a rockerektől.

Szabó Ferenc 2015.12.24. 06:40:15

@KUHULIN: Valaha régen az a mondás járta, hogy ha megfelelő számú írógépet kiteszünk a dzsungelbe,előbb-utóbb lesz olyan majom amelyik" kipötyögi" valamelyik gépen az Ember Tragédiáját is. Az internet viszont bebizonyította hogy ez nincs így. Itt van például ön is, mint élő cáfolat.