2015.03.25. 11:39 – dankógábor

A Finntroll gitárosa alaposan megszívatta az egész világot

Trollkodás a köbön

Kedden tele lett a teljes zenei sajtó azzal a hírrel, hogy a H&M olyan felvarrós kabátot dobott piacra, amin underground metálzenekarok logói vannak, sőt, ezek közül néhány még neonáci is. Az egészet a Strong Scene Productions nevű cég kezdte terjeszteni. Ők jelentették be büszkén a H&M-mel való együttműködést, illetve, hogy végre ezek a rég elfeledett, de borzasztó nagy hatású zenekarok is megkapják a figyelmet. Aztán a Metal Injection utánajárt a dolognak, és kiderült, hogy az együttesek nem is léteznek, és nagyjából csak egy hónapja kaptak Facebook-profilt. Aztán a Strong Scene Productions hirtelen elhatárolta magát a sztoritól, hogy ők csak egy frissen induló kiadó, és tehetségeket keresnek, közük sincs a H&M-hez. A nagy náciellenes felháborodás és kavar után végül kiderült, hogy az egészet a Finntroll gitárosa, Henri Sorvali és néhány haverja (jobban mondva skandináv zenei és médiaszakemberek) találták ki. Hogy miért? Hát hogy mindenkit jól megszívassanak, meg hogy kioktassák a H&M-et.

Szóval igazából az történt, hogy Sorvaliék látták a H&M tavaszi kollekcióját, például ezt a kabátot:

hmprod.jpg

Minden egyes logóhoz kreáltak egy-egy zenekart, minimális háttérinfóval. Ehhez még egy trailert is összeraktak zenével (lentebb a teljes válogatás):

Aztán az egészet bedobták a köztudatba, fel is kapták gyorsan a hírt, ők meg örülhettek a nagy reklámnak. Más kérdés, hogy ha nem lettek volna neonáci zenekarok a felhozatalban, valószínűleg senki nem foglalkozott volna a dologgal. Arra kíváncsi lennék, hogy Sorvaliék sejtették-e, hogy ilyen jól sikerül majd a poénjuk vagy tényleg csak hülyültek egyet, a többi meg ment a maga útján. Állítólag egy komplett, zenei és marketing szakembereket felvonultató team foglalkozott a kampánnyal, de ez akár utólag belemagyarázás is lehet.

A készítők amúgy most komoly metálosként elkezdtek moralizálni, hogy nem lehet csak úgy egy szubkultúra dolgait felhasználni, hogy nem ismerik azt eléggé. Szerintük a metál több annál, minthogy néhány menő logót a divatos ruhára pakoljanak. Esztétikailag és ideológiailag is többet tud nyújtani, mint amit mondjuk egy H&M nagyságú cég meg tud mutatni. A metálszínteret egy olyan farkashoz hasonlították, amit nem lehet megláncolni, és megtanítani rendes kutyaként viselkedni. Azt mondják, hogy ez egy jó lecke volt a H&M-nek és a hasonló cégeknek, hogy ne felelőtlenkedjenek itt a metálosokkal. Szerintük nagyon fontos a marketingben, hogy a kereskedők legyenek tisztában a saját terméküket, a H&M pedig nem volt.

Itt a teljes mixtape a kitalált zenekarokkal:

Vajon valójában mik ezek? Tényleg tök ismeretlen zenekarok? Vagy külön megírták a szívatáshoz? Ki játszotta fel? Megannyi kérdés!


hír finntroll h&m



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.03.25. 14:39:56

biztosan bennem van a hiba, de ebből egy kurva szót sem értek

Szvob. 2015.03.25. 16:31:06

@gwr: Pedig nem bonyolult :)

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2015.03.25. 16:44:30

Hát, erre a legginges barna zsiráfra aggathatnak eredeti 83-as Ozzy-turnés pólókat meg Halford-bőrdíszműárut, akkor is csak egy béna zsiráf lenne. H&M öltöztesse csak a kockásmellényes pödörtbajszú kalapos sztk-szemszis pascsikat.

Locassen 2015.03.25. 17:12:16

@gwr: kb. olyan, mintha Dárdai Pál meghackelné a Nemzeti Sportot és beleírna egy fiktív BLASZ Premier League bajnokságot Ottóváros FC-vel, Sörgyári Calcio FC-vel, meg hasonlókkal (mondjuk egy Otto Skorzeny Emlékescével megspkéleve), az adidas meg ennek felülve elkezdene a csapatok eblémáit ábrázoló szurkolói sálakat gyártani.

2015.03.25. 17:40:40

@Locassen: @Szvob.: közben sikerült felfognom :)

Már csak az értelmét nem látom. Aki hardcore metálos, úgysem vesz ilyen cuccokat, aki meg nem, az nem mindegy, milyen bohócruhában röhögteti ki magát?

Megboldogult rocker koromban is azonnal láttuk, ki nem odavaló. Ha valakinek a Metallica és Slayer felvarrója mellett ott volt egy Europe vagy egy Bon Jovi, az már komolytalannak számított :)

Bobby Newmark 2015.03.25. 17:57:12

@Locassen: Éppen fordítva, akkor ezek szerint te sem értetted meg. :P

Tehát: Az Adidas kihoz egy műmez-sorozatot fiktív csapatok logóival, és EZUTÁN jönne a cikk, ami azt állítaná, hogy az Adidas engedély nélkül lenyúlta a 100 éves patinás harmadosztályú sztárcsapataink logóit.

hmmmovo 2015.03.25. 18:35:43

a Mystic Triangle nem is olyan rossz :)

spLEEn 2015.03.25. 18:37:16

Szerintem ez óriási poén, és most már kell ez a dzseki!: ) Vagy inkább a mystic triangle diszkográfiája.

látens liberális 2015.03.26. 21:23:56

@gwr: ." Ha valakinek a Metallica és Slayer felvarrója mellett ott volt egy Europe vagy egy Bon Jovi, az már komolytalannak számított :) "
Komolytalannak? Nem is volt ember.( Ma sem az.Bár, már a Metallica sem az.)