2016.03.02. 10:55 – dankógábor

Már Vécsi Tibor is pénzt koldul a Facebookon

vecsilive.jpg

A Korai Örömzenész Paizs Miklós, azaz Sickratman után a Korai Öröm-énekes Vécsi Tibor is facebookos koldulásra adta a fejét. Vécsi nem is volt fent a Facebookon, csak azért regisztrált, hogy Paizs sikerén felbuzdulva ő is gyűjtsön egy kis pénzt magának és a gyerekének. Ő azt írja, jelenleg 45 forint van a zsebében, és most nem úgy néz ki, hogy egyhamar több lenne. Legközelebb március végén kap 10 ezer forintot, de az rögtön elmegy majd a rezsire. Paizs, (aki minden zenészt koldusnak tart, mert ki vannak szolgáltatva a szervezőknek), sok sikert kíván zenésztársának.

vecsikoldulas.jpg

Mint már bizonyára sok olvasónk tudja, Paizs Miklós a Facebookon kezdett nyilvános koldulásba a múlt héten, amiből ő maximum 70 ezer forintra számított. Ehelyett több mint három és fél milliót kapott, amit ő ösztöndíjnak vesz. Az akciója heves érzelmeket váltott ki a kommentelőkből. Természetesen sokan mellé álltak, sokan szidták és volt aki meg is fenyegette. Többen azt is a szemére vetették, hogy miért nem megy el inkább dolgozni, ha már a torokéneklésből és az ujjbáboperából nem tud megélni. Erre Paizs így reagált:

Két éve még ásatásokra jártam a nekem jó napokon, pl. -15 fokban csákányoztam, de szeretett kormányunk átalakította ezt a szegmenst is az útépítésekből származó pénz sokkal gyorsabb pénvisszaáramoltathatósága miatt, amiért ilyen munkát már csak teljes állásban végezhetnék, de ezt (a heti 5 fix munkanapot) a kiterjedt művészeti tevékenységem miatt természetesen nem vállalhatom.

Dolgoztam egy táskagyárban is, segédmunkásként (stancoltam, szabtam, ragasztottam), és közben Danubius vagy Juventus rádiót hallgattam, és már azon a szellemi szinten voltam, hogy örültem, ha "Balázs"-ékat hallgatom a reggeli msorukban, és nem az elképesztő színvonalú Bocskorékat. Ilyen büntetést, belátható, senki nem mérhet rám. Egyébként kibírtam, de nem voltam bánatos, amikor átszervezés történt, és én kimaradtam. Amúgy az egyik portást úgy hívták, hogy Cirmos Kormos István. Ő is zenész volt valaha (Prognózis együttes).

Egy éve még pultoztam, de aztán egyszer rossz fej volt velem a főnököm, és ezért kirúgott (alig-alig, majd egyáltalán nem hívott dolgozni).

Utolsó munkám egy lébár volt, ahol kb. 4 hónappal később fizettek ki.

Munkát találni 50 évesen, ráadásul úgy, hogy feltételeim vannak, nagyon nehéz. Ami jelenleg kinéz, az egy sörkimérés, de az is még pár hónap.

Szó sincs tehát arról, hogy ne lennék hajlandó dolgozni. És akkor azt még nem is mondtam, hogy a művészet is munka, akkor is, ha keveset fial.

Az akcióját most már inkább közösségi finanszírozásnak hívó Paizs azóta egy köszönetnyilvánító koncertet is szervezett, ami ráadásul nem ingyenes. 1000 forint az ajánlott támogatói belépő, a bevételek pedig Paizs fellépő zenésztársainak mennek majd. Sickratmannel egyébként januárban készítettünk interjút.


folk rock hír korai öröm paizs miklós vécsi tibor pszichdelikus



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSL 2016.03.02. 11:27:11

Nem a kedvencem ez a műfaj, de azért szomorú,hogy kisgrofók milliókat keresnek a szarral, akik meg minőségi zenét csinálnak Magyarországon, nem tudnak megélni.

zajzon_ágnes 2016.03.02. 16:00:48

@CSL: Bocs haver, ez nem szomorú, hanem egyszerűen csak mi akik ezt a fajta zenét szeretjük (tisztelet a kivételnek) nem járunk koncertre vagy nem veszünk lemezt vagy bármilyen merch cuccot, míg a mocsok mindenhol ott van. nem sajnálkozni kell, hanem tenni. mindenkinek pont annyit amennyit tud. kezdésnek pl megvenni a lemezeket

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.02. 16:09:45

A zenélés pontosan ugyanolyan munka, mint az esztergálás, a lépcsőkorlát fényesítés, a szilvalekvázsibbasztó gyártás és a többi...

Ha nincs rá kereslet, mást kell csinálni.

DFK 2016.03.02. 16:40:27

Szóval a szent piac döntött, a KÖ zenéjére nincs fizetőképes kereslet.

Void Bunkoid 2016.03.02. 17:17:55

Hátöööö...az az egyetlen bajom a művészlelkekkel, hogy ők kijelentik, hogy ez a _munkájuk_. A munka nagyon sokszor piszokul nem egyeztethető a hobbival, vannak akiknek bejön rettentően az élet, és sikerül a hobbijukat dolgozni, de előbb-utóbb amúgy az a hobbi is megszűnik hobbinak lenni.

A legtöbb igazi művész általában gazdag ember volt, aki tényleg a szabadidejéből művészkedett, ha netán elismerték, még pluszban is keresett vele, lásd sok klasszikus zenészt. Annak idején a szórakoztatást munkaként művelő emberek többnyire vásári komédiások, utcazenészek voltak, akiket természetesen marhára nem a művészet tetejének tartottak, de a vásárban sokan megkajálták a klisés dallamaikat, táncaikat, és dőlt az apró.

És ez mostanság is így van. Lehet gazdagként művészkedni, és előadni bármit, és tulajdonképpen leszarni, hogy érdekel-e valakit, vagy pedig lehet "iparosként" zenélni, és ugye mostmár ha népszerűek akarunk lenni, akkor többnyire valami kiadó alatt dolgozni zenészként - a kiadó viszont elsősorban pénzt akar keresni, és nem az énekkönyvekbe bekerülni, így nem kell csodálkozni, hogy "iparos zenészként" egy kiadónál simán megkapja a művészbácsi, hogy jó ez, jó ez, csak azért mégiscsak kéne a középrészben másfél percnyi romás esztámra höcögés, mert mostanában ezt kajálják az egyetemisták.

Ernoke 2016.03.02. 17:31:47

A Vécsi már 20 éve is az egyik legfeleslegesebb ember volt a magyar könnyűzenében, egy haszontalan, minden szempontból tehetségtelen bunkó. Ez is most jön rá, hogy színpadon ugrabugrálásért nem fizetnek.:D Persze csinált egy gyereket, akihez gondolom abszolúte semmi köze úgy egyébként, és gondolom, a Koraiból is kirúgták már, mert akkora nagy rocksztár ő, hogy senki nem ismeri el pótolhatatlan érdemeit.:D Érdekes, hogy pl. Biljarszki Emil nem panaszkodik sehol, vajon miért?:D

@Void Bunkoid: A Vécsi SOHA nem volt művész, csak egy ingyenélő alkoholista semmirekellő, nem tudok róla, hogy hangszeren játszott vagy zenét írt volna bármikor. Elég sok zenész ismerősöm van (jazz, kísérleti elektronika, stb. műfajokban is, tehát nem populáris területen). Kell még mellé másik munka, meg bele kell fektetni anyagilag, de egy idő után nagyjából azért jövedelmezni is bír a zenészi szakma. Csakhogy ehhez rengeteget kell dolgozni, sokkal többet, mintha egy irodában ülnének (amit én csinálok), gyakorlatilag éjjel-nappal, és komoly tudás is szükséges hozzá, amit folyamatos tanulással kell megszerezni. A Vécsi-félék megérdemelnék, hogy éhen haljanak, amiért művésznek merik nevezni magukat, és ezzel lejáratják ezt az amúgy szép hivatást.

Advanced Flight 2016.03.02. 18:38:12

Mondjuk Sickratman esetében nekem az tűnt fel, hogy a saját maga menedzseléséért a kisujját sem mozdította. A felhangénekléséről egy darab videót nem találni, a tanfolyam-hirdetése egy helyesírási hibáktól hemzsegő, az elsajátítható technikákról semmi érdemi információt nem tartalmazó felhívás, még ráakadni sem könnyű a gugliban. Gondolom, az egyéb művészeti tevékenységeit is hasonló sikerességgel reklámozta.
Sajna az nem megy, hogy néhány hasonszőrű művészlélekkel iszogatok meg füvezgetek a sarki krimóban és azon merengek, hogy mennyire nem ért meg engem a társadalom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.02. 19:51:26

"Munkát találni 50 évesen, ráadásul úgy, hogy feltételeim vannak, nagyon nehéz. Ami jelenleg kinéz, az egy sörkimérés, de az is még pár hónap."

Talán alább kellene adni a feltételekből. Más egyszerű halandók is ezt teszik.

"És akkor azt még nem is mondtam, hogy a művészet is munka, akkor is, ha keveset fial."

Nem ismerem a zenekarodat, valószínűleg soha nem hallottam a zenédet, lehet, hogy nagyon jó vagy, lehet, hogy pocsék, nem tudom. Valószínű, hogy jó vagy, ha 3.5 millát összeadakoztak neked. De akkor is más munkát kell keresni: olyat, amiből meg lehet élni. Túl kicsi a magyar zenepiac, nem tud ennyi zenészt eltartani. Sajnos, de így van. A zenélést meg folytasd hobbiként.

Az előbb belehallgattam a youtube-on a Belga zenéjébe. Nem az én stílusom, bár ez nyilván az én egyéni szoc. problémám. Mozartot viszont hagyd nyugodni békében, nem megy neked a klasszikus zene, még poénból sem. :(

@zajzon_ágnes:

"pl megvenni a lemezeket"

Ami után a zenészek talán 10%-ot kapnak. Mármint összesen, vagyis ezen a 10%-on osztoznak.

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

Egyetértek.

@DFK:

Nekem kimondottan tetszik a Korai Öröm. Lehet, az én bajom. :)

Sir Galahad 2016.03.02. 19:58:11

Ez a koldulás már elsőre is szánalmas volt. Aki nem tud/akar olyan produkcióval előállni, amit megvesznek az emberek, az zenéljen a maga kedvére, hobbiként és menjen el dolgozni. És főleg ne nyávogjon azon, hogy zenélés mellett milyen nehéz munkát találni, mert az emberek általában nem úgy állnak munkába, hogy mi az, amit a hobbim mellett is tudok végezni, a fontossági sorrend fordított szokott lenni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.02. 20:01:26

"Az akcióját most már inkább közösségi finanszírozásnak hívó Paizs"

Nem kellene annak hívnia, mert nem az. Könyöradományokat kapott, nem finanszírozást.

Azért kíváncsi vagyok, mennyi lesz meg a 3.5 millából 1-2 hónap múlva; gyanítom, hogy nem sok. Pedig ezt az akciót nem lehet megismételni, egsyzeri eset volt. Ha ennek a pénznek a nyakára hág, annyi neki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.02. 20:14:29

Valamit nem értek: Paizs Miklós (Sickratman) a Belga vagy a Korai Öröm zenésze? A Korai Örömöt már régóta kimondottan szeretem, a Belga viszont nagyon nem jön be.

Sallai Tibor 2016.03.02. 20:23:22

@Void Bunkoid: Hát, ööö az a gond, hogy ebben a formában ez nem igaz. Tény, hogy a pénz sok mindent megold, de hogy a legtöbb igazi művész gazdag lett volna... chhh. Frida Kahlo kora gyerekkorától keményen dolgozott, mert a család szűkösen élt, festeni akkor kezdett, mikor hónapokra gipszágyba kényszerült. Van Gogh egész életében nyomorgott, ha fivére nem lett volna, bizonyosan éhen hal. Picasso fiatalon nyomorúságos körülmények között élt Párizsban, a házban még víz sem volt. Tolouse Lautrec bár grófi származású volt, letojta ezt és a montmartrei éjszakát választotta. Nagy Balogh János tipikus melós család sarja. Vajda Lajos egész életében nyomorgott. Kassák gyalog ment Párizsba, mert arra sem volt pénze, hogy vonattal utazzon. Nem, a művészeket sosem vetette fel a pénz. És bárki is állítja az ellenkezőjét: a művészet szintén munka. Kemény munka. De nem jár érte nyugdíj, tehát aki műveli, áldozatot kell hoznia. Ha kell a pénz, az alkotást is be kell osztani. Nem értek egyet a hozzászólóval, mert elképzelése tájékozatlanságból fakad, de Sick Ratmant sem sajnálom, mert ha kell a pénz, el kell tartani a családot, akkor nincs művészet. Prioritások.

Afrika steht an der Elbe 2016.03.02. 20:31:51

Ilyen a piac libsik. Nincs ingyenebéd.

upho 2016.03.02. 20:35:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: talan a legelejen volt a belgaban, aztan ki is basztak belole, nyilvan okkal. Mar mindenki leirta szepen a velemenyet, amikkel teljesen egyetertek. Selejt ez a csavo, rohadjon meg.

exterminador 2016.03.02. 20:41:27

@CSL: Minőségi zene? A Buzi-e vagy?
Cirmos Kormos meg nem sokáig volt a Prognózisban, hamar átnyergelt a mulatós vonalra. Úgy látszik, nem jött be.

exterminador 2016.03.02. 20:49:34

@Sallai Tibor: nos igen, de Kahlo, Picasso meg Kassák csak-csak befutott, tehát volt kereslet a művészetükre. (Nagy Balogh Jánosról még nem hallottam.) Az ujjbábozást és Sickratman zenei munkásságát egyszerűen röhejesnek tartom. A Korai Öröm is eléggé közepes produkció. Hát basszus, ha valami nem megy, nem kell erőltetni.

min 2016.03.02. 21:37:23

"és már azon a szellemi szinten voltam, hogy örültem, ha "Balázs"-ékat hallgatom " na meg ez a lenéző duma. Mekkora egy suttyó paraszt ez a faszi.

élveteg 2016.03.02. 21:54:48

Érdekes dolog A Póka Egon az valahogy meg tud élni De meg tudott élni a Tunyogi is Meg a Balázs Fecó Igaz a Póka az mestere a hangszerének ahogy a Balázs Fecó is A Tunyó meg tudott énekelni ellentétben Sicratmannal akinek hangja semmi Ez meg aztán valami egészen elképesztő Aszongya "Munkát találni 50 évesen, ráadásul úgy, hogy feltételeim vannak, nagyon nehéz. "

Ez az ember holdon él ? Munkát keres de neki vannak feltételei ? Egyébként meg Ez a piac A piac amit a liberálisok előszerettel szoktak isteníteni

Szornyeteglajos 2016.03.03. 08:43:52

Ha valamiből pénzt akarok látni, akkor olyat kell letenni az asztalra, amire van igény. Ha meg akarok élni belőle, akkor folyamatosan ezt az igényt kell kielégitenem. Tetszik, nem tetszik ez van. Ezt csinálja mindenki, aki a művészetből él. Az ujjbáb, és a torokéneklés,valamint a KÖ elvont alterzenéje nem ilyen.
A művészet kiegészitése alkalmi munkával már nem megy, legfeljebb forditva, mert a csupán dolgozni akaró nem-művész emberek is nehezen találnak munkát. Főleg nem 50 évesen. Ha ezt nem ismeri fel PM, és VT, akkor az szomorú, de majd felismeri, ha elfogy a támogatás, és elzárják a kecóban a gázt.

Nem tartom szánalmasnak a fészkéregetést. Ha igy találják meg a fizetőképes keresletet a művészetükre, nincs ezzel semmi baj. Gondolom, ha én a két gyerekemre hivatkozva kiposztolom, h. üres a spájz, nem kaptam volna 3,5M-t. PM letett valamit az asztalra, amire igy reagáltak a rajongók. A gond ott kezdődik majd, amikor már 70e se fog érkezni a sokadik kéregetésre, mert Pl. az Aida ujjbáb coverére már csak röhögni és szánakozni kattintanak az adakozók.

thelastpointer 2016.03.03. 09:35:17

Sziasztok,
Laci vagyok, nekem is csak 45 forintom van, nem tudnátok nekem is adakozni? Dolgoznék én, de nem tehetem, mert tudjátok, a kormány, meg egyébként sincs rá időm, mert amúgy művész vagyok, és emiatt hétköznapokon művészeti tevékenységeket kell folytatnom a kocsmában. Dolgoztam már két helyen is, ahova nem kellett szakképesítés, de ilyen munkát valamiért egyre nehezebben találok, pedig ötven évig ki tudtam bekkelni, szerintem erről is a kormány tehet.
Szóval légyszi dobjatok már meg pénzzel, mert kéne, és nektek úgyis olyan sok van, hogy nem tudtok vele mit kezdeni, cserébe nem halok éhen, és ezzel bebizonyíthatjátok, hogy a jelenlétemre szükség van. Bankszámlám nincs, de egész nap ott vagyok a Kisüzem előtt, hozzátok már oda, köszi, cigit is elfogadok, köszike!

Ernoke 2016.03.03. 10:39:48

@Szornyeteglajos: A Korai Öröm nem elvont és nem is alternatív zene, és va rá kereslet, mint ahogy a Korai Örömös Emil többi formációja is jól fut, pl. Fókatelep, Meszecsinka stb. A különbség közte és Vécsi között az, hogy ő tud zenélni, zenét szerezni és fegyelmezetten, keményen dolgozni, a Vécsi viszont soha életében nem tudott és nem is akart semmit csinálni, mert ostoba és tehetségtelen. Egyébként a mai magyar zenészek közül még a mainstream-ben működők sem tudják főállásban csinálni, amit csinálnak, talán a tényleg populárisakat kivéve, pl. Quimby. Egyszerűen lehetetlen kizárólag egy művészeti ágból megélni. A zenész ismerőseim is több lábon állnak, van, aki reklámgrafikus, van, aki zeneiskolában tanít és mellette még angolt is, van, aki rendezvényszervező stb. Nem pénztárosnak kell elmenni, de a sokrétűség alapkövetelmény.

CSL 2016.03.03. 12:04:09

@zajzon_ágnes:
Arra értem a szomorút, h nincs igény és fizetőképes igény a minőségre, a médiákban, pl rádióban tvben sem. és senki sem támogatja a tehetségeket. Meg lehet nézni, h mondjuk egy IHM egyes számait 600 an sem néznek meg a youtubeon, addig kisgrofónak 20 milliós nézettsége van.
Tényleg csak ennek a pár száz embernek szólnak ezek a zenék?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.03. 17:57:30

@CSL:

"nincs igény és fizetőképes igény a minőségre ... egy IHM egyes számait 600 an sem néznek meg a youtubeon"

OK, tudom, hogy ízlések és pofonok, de azért az IHM-et nehogy már igényes zeneként aposztrofáljuk.

CSL 2016.03.03. 18:31:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Elismerem, hogy az Isten Háta Mögött nem egy könnyen befogadható muzsikát játszik, de, hogy nem igényes...
Azért mert nem tetszik a stílus a munka ami benne van Mindegy úgy sem győzlek meg!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.03. 21:10:44

Na, elküldtem egy szép listát azokról, amit szeretem, erre nem ment át. Na mindegy, még egsyzer nem írom be.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.03. 21:11:19

Azért bassza meg a blogmotort az, aki csinálta.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2016.03.03. 21:18:07

teljesen igaza van

mi a fasznak fárasztóan dolgozni mindenféle munkákat ha a sok istenbarma odaadja azt a pénzt amiért ő megdolgozott és lehet tovább verni a brét otthon.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2016.03.03. 21:19:38

@CSL: az IHM szerintem az átlagembernek az irigy hónaljmirigyet jelenti...

EzWokEn · http://www.puruttya.hu/ 2016.03.04. 02:03:56

Teeeeeee kik ezek az emberek!? Ellehet menni a gyárba futószalag mellé minimálbérre, ahogy más 50+ éves is teszi! (A nettó 60E Ft, akkor is nettó 60E Ft és lesz belőle kaja - rezsire való)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.04. 07:36:19

@EzWokEn:

"A nettó 60E Ft, akkor is nettó 60E Ft"

Főleg akkor elég, ha eleve csak 70 ezerre számított a faszbukos koldulással. Ráadásul a gyári munka után havonta megkapja a 60 ezret, ezt a koldulást meg nem lehet megismételni. Mert igaz ugyan, hogy SRM 3.5 millát kaszált, de a követői már jóval kevesebbet fognak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.04. 07:38:43

@eßemfaßom meg áll:

Az én zenei ízlésem valószínűleg messze nem átlagos, az IHM mégis nekem is az Irigy Hónaljmirigyet jelenti. Más kérdés, hogy talán fél számukat hallottam összesen, de annyi egy életre elég is volt.

Sallai Tibor 2016.03.05. 21:41:56

@exterminador: Befutottak, vénségükre. Ez minden, csak nem motiváló. Hogy ki milyen szinten és formában művel dolgokat, nem tárgyalnám, a művészet mára irtózatosan személyes dolog lett, alig akad objektív mérce. Van, akiből tényleg ez fakad. Nem lehet megváltoztatni, csak mert mást diktál a piac. Az már kurválkodás. Mintha egy rockbanda 10 év után csinálna egy house lemezt, mert az mos t jobban fogy. Tehát ezzel nem vesződnék, de ne feledd én is azt írtam, hogy vannak prioritások. Félre kell tenni a művészkedést, pénzt kell keresni, (bármi áron, a művészetem árán is - és még az elég alacsony ár) mert a család fontosabb. Mindig. Az a sztereotípia pedig nem igaz már, hogy csak egy ember keressen a többire. Így nem lehet manapság élni.

Sallai Tibor 2016.03.05. 21:56:09

@exterminador: Azért következetesen kihagytad Van Gogh-ot. :D A kettő említett pedig tényleg befutott, mint művész. Nagy Balogh János - a Nyolcak és a Nagybányai festők csoportjával rokon művészetet folytatott. Alig 45 évesen hunyt el '19-ben, közvetlenül az I. vh után. Kifejezetten szegény sorsú művész, soha nem állított ki. Anyagi okokból még a hazai művésztelepek látogatását sem engedhette meg magának. Csak később, a Tanácsköztársaság alatt került előtérbe munkássága, 1922-ben egy gyűjteményes kiállításon, ahol hagyatékát állították ki. Később '45 után a kommunista rendszer felhasználta magának témái miatt: munkások, parasztok, kubikusok és otthonaik. Mikor meghalt, még a barátai sem tudtak róla. Festett, de nem azért, mert pénzt akart keresni, mert híres akart lenni, mert olyan nagy művészete lett volna. Festett, mert kellett. Mert szüksége volt rá.

naptunder 2016.03.07. 13:03:13

Lehet savaznibárkit, lehet, hogy részben mindenki megérdemli. De azért megkérdezem, miből gondoljátok, hogy a Ti munkátok (szándékosan nem a hivatás szót használtam) több értéket teremt? Mert jó a fizu, mert olya jól játszátok a fontosat, hogy magatok is elhiszitek,vagy mert anyu azt mondta?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.07. 14:43:38

@naptunder:

"miből gondoljátok, hogy a Ti munkátok (szándékosan nem a hivatás szót használtam) több értéket teremt?"

Írt ilyet valaki? Szalmabábozol.

A zenész nem ingyen zenél, ahogy te sem ingyen dolgozol a munkahelyeden. Ha a zenész rendesen fizette a TB-járulékát, nyugdíjjárulékát és az egyéb közterheket, akkor pontosan ugyanazokat a szociális ellátásokat (pl. munkanélküliségi segély) kapja, mint te vagy én. Ha nem fizette ezeket, akkor tudatosan vállalta az anyagi ellehetetlenülés kockázatát munkanélküliség, betegség stb. esetére. Neked eszedbe jutna, hogy a faszbukon koldulj pénzt csak azért, mert elvesztetted a munkádat és a járulékfizetés elmulasztása miatt nem kapsz szociális ellátást?

naptunder 2016.03.07. 16:18:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: azt hiszem, valamivel betaláltam Nálad, ezért a komment.
Én szívesen megnézném egyébként a meg nem jelenített listádat!
Kicsit rálátok a zeneiparra, hátszél és/vagy lopás nélkül nehéz kitermelni az adókat is önmagában.
És nem kérek pénzt sem neten, sem máshol. Én feladtam

naptunder 2016.03.07. 16:25:34

@naptunder: a zenei pályát a megélhetésért. Mégis igazságtalannak érzem a koldulásra jutott zenészek pocskondiázását- munkatáborba kergetését (holott a szóban forgó zenészeket láttam hétköznapi munkát végezni).
Tehát a profi zenélést feladtam, de nem önmagamat.
Külföldön van kultúrája a művészet támogatásának itt meg a jogdíjon is egyre több a közteher. Üdv a szalmabáboktól.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.07. 17:22:53

@naptunder:

"azt hiszem, valamivel betaláltam Nálad, ezért a komment."

Valóban beletaláltál - abba a listába, ahová az érvek híján csak személyeskedni tudó emberkéket teszem. A listám meg ne érdekeljen, 85%-ban klasszikus zene, ami nem sokakat érdekel egy olyan portálon ill. blogjain, amely még Nikolaus Harnoncourt haláláról sem számolt be.