2016.05.12. 11:25 – Lángoló

Így játssza egy magyar csellista az Audioslave dalát

Lángoló Premier

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

gecziteodora.jpeg

Géczi Teodóra csellón játszik. Zenei tanulmányait hatévesen kezdte a szombathelyi Bartók Béla Zeneiskolában. 1999-ben vett részt először a Friss Antal Országos Gordonkaversenyen, 2002-ben 2. helyezést, 2005-ben 1. helyezést ért el. 2004. áprilisában 5. helyezést szerzett a Liezen-i Nemzetközi Gordonkaversenyen, 2004. novemberében pedig 2. helyezést ért el a Kassa-i Nemzetközi Gordonkaversenyen. Szintén 2004-ben 1. helyezést szerzett az Országos Alba Regia Kamarazenei Versenyen. Számos megyei versenyt megnyert, mind szóló, mind kamarazenélésben. Szerepelt belföldi és külföldi rendezvényeken, és több felkérést kapott televíziós és rádiós műsorokban egyaránt. 2009-ben befejezte zenei tanulmányait a Bartók Béla Zeneiskolában, majd egy évet tanult Agócs Mártánál a zuglói Szent István Zeneművészeti Szakközépiskolában. 2010-ben felvételt nyert a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemre, Kertész Ottó tanítványaként. 2014 óta pedig Rohmann Ditta növendéke. Most pedig egy Audioslave-feldolgozással mutatkozik be a Lángoló olvasóinak.

Géczi Teodóra a feldolgozásról és az Audioslave-ről:

Nem véletlen, hogy a Moth című dalt választottam. Ez volt az a száml, amin keresztül találkoztam az Audioslave zenekarral. Még év elején egy barátom mutatta nekem, és ahogyan hallgatta bevillant neki, hogy a dalban megszólaló riffek milyen érdekesen szólalhatnának meg egy csellón. A dal szerelem volt első hallásra, így neki is álltam a stúdiómunkálatoknak a ZsirafSzand Stúdióban, Bodnár Péter kezei alatt. Az Audioslave Revelations albuma végig bombasztikus. Nagyon szeretem Chris Cornell hangját, és bámulatba ejtő Tom Morello kreativitása. Miután végeztünk a stúdióban, rögtön a klipforgatásba kezdtünk. Ez egy image klip, már csak azért is, mert egy meglévő dal át/feldolgozásához egy külön történetet nem kapcsolhattunk.

A könnyűzenei vonzódásról:

Kiskoromtól kezdve kilógtam a komolyzenészek közül, ugyanis mindig vonzódtam a könnyűzenéhez egyaránt, és elég korán elkezdtem közreműködni különböző stílusú lemezeken is. Majd 2014-ben felkeresett a Stu33 zenekar egy videoklip premieren való közreműködés miatt, melynek során a banda tagja lettem. Itt kezdtem el megismerkedni közelebbről a grunge zenével, olyan csapatokkal, mint a Pearl Jam, az Alice in Chains, a Seether, a Foo Fighters vagy az Audioslave.

Géczi május 14-én élőben is előadja többek között ezt a dalt is a Magyar Rádió 6-os stúdiójában. A koncertről készül videofelvétel is, amit az esemény után megvágnak és szeretnék megjelentetni. Az Ocean című saját darabjához a terveik szerint nyáron forgatnak klipet, és már megvan az ötlet a következő feldolgozáshoz is, amit szintén nem neveznek tipikusnak.


premier rock hír cselló komolyzene audioslave géczi teodóra



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása