2017.11.29. 12:43 – Lángoló

Anima: év végi meglepetések és '68-remix-album - Anima/Gabor Kraft-premier a Lángolón

Lángoló Premier

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

anima20.jpg

Az Anima Sound System házatája nemcsak évfordulóktól, innovatív munkazajtól, sikeres idei fesztiválkoncertektől hangos, de az év vége is tartogat még a zenekar kedvelői számára több meglepetést. Holnap az A38-on játsszák újra eredeti frontemberekkel az idén 20 éves Anima című albumukat, amelyen nemcsak a Csillagtalan, az Evening in Transylvania és az Igaz szerelem című dalok hangzanak fel újra, hanem a jövőre 25. születésnapját ünneplő csapat tán legemblematikusabb dala, a '68 is felcsendül. Az idén szintén két évtizedes dal most ünnepi albumkiadást is kap, 20 remix-szel, amelyeket olyanok prezentálnak, mint Anorganik, Marcel, HotX, Jutasi, Iamyank, Subotage, Bernáthy Zsiga, S Olbricht, Andras Bader, Metha, Chriss Ronson, Budai, Jaffa Surfa és sokan mások. A Lángoló most Gabor Kraft remixét mutatja be, amelyhez Prieger-Bajtek Erika, az Anima Sound System vizuálért felelős tagja készített vágóképeket.

Gabor Kraft ezt mondja az Animáról:

Első emlékeim az Anima Sound System-el kapcsolatosan 1998 tájékáról vannak. Akkor szereztem a ’68 remixes vinylt. Erről a Tommyboy-féle “Túl kemény”-remixet preferáltam és pörgettem, amikor csak tudtam. Ebben az évben kezdtem meg egyetemi tanulmányaimat is Sopronban. Még az első szemeszterem eleje táján egy poszteren láttam, hogy az Efe Ház-ban Anima Sound System-koncert lesz. Le voltam nyűgözve. Mennyire különleges, kultúrálisan is pezsgő környezetbe kerültem. Wow! Nem volt kérdés, hogy megyek a koncertre.

Elöljáróban elmondanám azért, hogy ez volt az az időszak, amikor az elektronikus zene itthon még nagyon kezdeti szakaszában járt. Léteztek már bizonyos klubok, ahol egész estés house partyk kerültek megrendezésre és volt havonta-kéthavonta igazi techno rendezvény is: a HYPERSPACE, de nem mozgatott meg olyan népes tábort ez a zenei vonal akkor még, mint manapság.

Különleges dolog volt, de csak egy szűkebb réteg által ismert zenei szcéna. Megvolt viszont a kísérletező, 19-re is lapot húzó varázsa, ami ma már kihalófélben van. Ha akkoriban elmentél egy ilyen party-ba, az garantáltan maradandó élményként ragadt meg az emlékezetedben. Ilyen lett számomra az Efe-házas Anima Sound System-koncert is. Egy olyan élmény, amire gyakran, jó érzéssel gondolok vissza. Természetesen az évfolyamomról az egyetlen arc, aki ment, az én voltam, de ez cseppet sem zavart. Megszoktam már akkorra, hogy olyan közösséghalmazokban mozgok felváltva, amiknek metszete nem nagyon van. Amúgy telt házas volt a koncert és javarészt olyan emberek voltak a közönségben, akik ismeretlenként is valamiféle rokonlelkeknek tűntek, szóval kicsit sem éreztem magam egyedül. Emlékszem, hogy mindenkit beirányítottak a nagyterembe a szervezők. Sötét volt, csak a színpadon pislákoltak talán haloványan fények és valami misztikus halk zene szólt eleinte, de semmi több. Majd egyszer csak észrevettem, hogy az oldalsó ablakok teljesen be vannak fóliázva és némi fény sejlik rajtuk át. A zene egyre hangosabb lett! Kezdetét vette az Anima Sound System-koncert és az ablakok előtti fólia elkezdett mozogni. Mintha kezek sziluettjét lehetett volna kivenni, aztán a fóliának nyomódó, azon áttörni akaró emberi arcokat. Aztán egyszer csak valami belülről kitépte a fóliát és - mint mikor a tojásból kitör, megszületik a kismadár - előjött egy pantomimesre hajazó táncos, aki kezdetben az ablakban majd azelőtt és végül a közönségben táncolt, eggyévállva azzal.

Nagyon meghatározó élmény lett számomra ez a koncert. Itt tudatosult bennem, hogy kortárs elektronikus zenei stílust képviselő zenekarnak, előadónak missziója kell hogy legyen elődásában szerepeltetni a kortárs társművészetek képviselőit. Ha azt integrálni tudja, szerintem az a non plus ultra!. Később óhatatlanul is keresztezték egymást útjaink Prieger Zsolttal, sokat beszélgettünk, közös zenét is készítettünk. Kapcsolatunk barátsággá fejlődött. A zenekar többi tagjával is hamar kialakult a haveri viszony, kevésbé szoros ugyan, de ha találkozunk, főleg fesztivál szezonban, csak tekintetekkel, fél szavakkal  is tudunk kommunikálni. Ez biztos annak is köszönhető, hogy mindannyian Vas megyei-ek, kvázi “földik” vagyunk. A szülőföld, regionális kulturális hatások, verbális kifejezésformák, tájszólás… pillanatok alatt egy hullámhosszra hoz embereket. Főleg akkor, ha ugyanazzal a szenvedéllyel viszonyulnak a zene, a kortárs művészetek, az alkotás élménye, a közösségi élmény teremtése iránt.

Gabor Kraft egyébként nagyon büszke arra, hogy ő is készíthetett egy átgyúrt verziót a már 20 éves ’68 című Anima-dalra, amit az Lángoló-olvasók hallhatnak először:

Az örökmozgó Anima Sound System nem áll le a munkákkal az év hátralévő részében sem. December 9-én a Gödörben egy TASZ-támogató rendezvényen és 29-én a Dürerben megrendezendő Feket Zaj Fesztiválon a VHK és a Volkova Sisters társaságában lépnek fel, ahol az új felállású, “technós" Animát hallhatják-láthatják már a rajongók a Stockhausen Syndrome-műsorral.

A két koncert között pedig Rómában csendülnek fel speciális Anima-zenék egy különleges kiállításon, mely az olasz fővárosban tartanak december 13-án. Az Anima életében erősödik az olasz kapcsolat, jövőre több fellépésük is lesz ott.

A posztot a Cseh Tamás Program keretében az NKA támogatta:

cstp_logo.jpg


premier hír electro anima sound system



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása