2020.02.04. 12:56 – Nihil_AK

James Hetfield egyelőre nem tudja, mit hoz a jövő a Metallica számára

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

james_hetfield_2020.jpg

Szeptemberi rehabra vonulása után első ízben adott interjút James Hetfield. A Metallica frontembere hosszú idő óta először lépett a nyilvánosság elé a Los Angeles-i Petersen Autóipari Múzeum Reclaimed Rust: The James Hetfield Collection című veteránautó kiállításán, melyen, ahogy ez a címből is kitalálható, Hetfield autógyűjteményének legszebb darabjait tekinthetők meg különféle hangszerei és személyes relikviái mellett. A megnyitót követő beszélgetés során természetesen szóba került a zenekar is.

A kérdésre, hogy a rajongók mikorra várhatják az új lemezt, Hetfield így válaszolt:

Jó kérdés. Nem tudjuk. Jelenleg épp itt ülök a Petersen Múzeumban, és nem tudom, mi történik legközelebb. Ez a szép ebben az egészben. Le fogunk ülni, hogy kitaláljuk, mi a legjobb számunkra. Bármi is történjen, még nem tudjuk. És igyekszünk valahogy a javunkra fordítani az ismeretlentől való félelmet, legalábbis olyan mértékben, hogy azt érezzük, élünk.

Természetesen a zenekar korai időszaka is szóba került az interjú folyamán.

Egy zenekarban akartam lenni, csak ennyit tudtam. És tudtam, hogy össze is jön majd. Aztán elkezdtünk játszogatni néhány helyi haverral egy Obsession nevű csapatban. Feldolgozásokat nyomtunk sulibulikon. És onnantól kezdve, miután elköltöztem hazulról, olyan arcokkal lógtam, akik kicsit előrébb tartottak nálam. Ezek után megtanultam, hogyan lehetek én is jobb egy kicsit. Csak annyit tudtam, hogy mit akarok, és hogy azt meg is fogom csinálni bármi áron.

Los Angelesben a nyolcvanas éveken mindenki Eddie Van Halen akart lenni, millió gitáros volt. Minden zenekar énekest keresett. Szóval eladtam a gitárom, az erősítőm, vettem egy mikrofont, meg egy énekcuccot, és énekesként próbálkoztam. Aztán amikor újra találkoztam Lars-szal, azt mondtam neki: "Ó, már nem gitározom, csak éneklek." Ő meg erre azt mondta, hogy "Nos, akkor keresünk egy gitárost." Aztán kiderült, hogy senki sem játszik úgy, ahogy azt szeretnénk, úgyhogy megint elkezdtem gitározni, és azt mondtuk, "Rendben, keressünk egy énekest!" De mivel senki nem énekelt úgy, ahogy azt szerettük volna, azt mondtam: "Oké, akkor majd éneklek én addig, amíg találunk egy énekest". Aztán meg már nem volt rá szükség. Meg kellett oldanunk a helyzetet. Nagy kihívás volt ez számomra, de végül sikerült vele megbirkózni, és sokan támogattak ebben. Sokan mondták, hogy "Ez király. Nem kell nektek egy énekes, aki ide-oda szaladgál a színpadon. Miért nem csinálod te?" És aztán valahogy ez meg is ragadt bennem, szóval a közönség adta meg a magabiztosságot, hogy belenőjek ebbe a szerepbe.

A Metallica a tavaly James Hetfield elvonója miatt félbeszakított turné után idén öt kiemelt észak-amerikai fesztivállal tér vissza a színpadra, ahol természetesen főzenekarként lépnek fel. Az interjú teljes negyvenöt perce a videóban nézhető. 


hír metal heavy metallica nyilatkozat egyesült államok thrash james hetfield



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása