Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
So 90’s! Emlékszünk még a Ki Mit Tud? történetének első és utolsó rap-metál formációjára? Hát a hajléktalanokkal szolidaritást vállaló, ám mindenki más iránt érzéketlenül viseltető győri sokk rock formációra?
H 40 – Ugrálj
Túlzás nélkül állíthatjuk: a H 40 Ki Mit Tud?-os fellépése a Magyar Televízió történetének azon emblematikus momentumai közé tartozott, mellyel csak a Zenebutik kép- és hanghibái voltak képesek versenyre kelni. Bár a performansz felvétele sajnos nem áll rendelkezésünkre, tizenöt év sem tudta elfeledni velünk a zsűri arckifejezését. Meg nem erősített hírek szerint Petrovics Emil az értékelés végeztével egy pánikszobába zárkózott, ahonnan csak egy csíksomlyói tilinkóegyüttes tudta kiimádkozni. Szinetár Miklós ellenben gond nélkül átvette az ütemet. Már-már az is benne volt a pakliban, hogy nyom egy freestlye-t az Állami Operaház körül ólálkodó ribancokról, ám ehelyett Bartókot idéző, disszonáns basszusfutamokról kezdett hadoválni. A lelkes hardkór repperek mellesleg a közönségszavazatoknak köszönhetően több alkalommal is elkalauzoltak minket a kisvárdai gettóvilágba, annyira azonban mégsem szálltak el maguktól, hogy plágiumpert indítsanak a Biohazard ellen. (https://www.youtube.com/watch?v=M3_-ZazapmM)
Outcast – Szegény ember
Mentális susztermatt. Muhi, Mohács, Doberdó, Isonzó, Sztálingrád és Pearl Harbor egyetlen szerzeménybe sűrítve. Mikor anno a Z+ Zúzda című műsorában elcsíptük, joggal keríthetett hatalmába minket az érzés, hogy a következő két hétben csak szemaforjelekkel tudunk majd kommunikálni környezetünkkel. A helyszín mellesleg Győr, Hanyi Istók tehát vélhetőleg a Rábában búvárkodott, mielőtt egy orvhorgász kifogta, és kinevezte frontemberré. Persze nincs kétségünk afelől, hogy mindezt hosszas muzikális tréning előzte meg: állítólag még mindig működik az a mákdaráló, melytől a békaember elsajátította a szolfézs alapjait. A dalszöveg témája (és semmiképpen sem maga a dalszöveg!) voltaképpen a produkció egyetlen komolyan vehető eleme. Sajnos azonban a szociális érzékenység intézménye összeegyeztethetetlen egy olyan zenei alappal, mely kisebbségi komplexusokat generál a kihelyezett ágyúcsövekben.