2016.09.28. 09:32 – Prieger Zs.

Csigo az USA-ban lép fel a Let's Dance trombitásával

Észak-Amerikai turnén a Beat Dis-főnök szólóprojektje

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

3.JPG

Csigó Tamás aka Csigo - aki többek között a Beat Dis producer-szerző-énekese és az Alba Hyseni Projekt zenei mindenese - mostanában sokkal inkább a kísérleti, zajzenei szcénában próbálja megvetni a lábát saját készítésű effektjeivel kreált zenéjével. A közelmúltban készített egy izgalmas hanganyagot, amely nemcsak alant megfülelhető, de amely máris komoly visszajelzéseket kapott, s nem is akárhonnan. Csigo ugyanis decemberben 2 hétig fog az USA-ban turnézni Bostontól Pittsburgig, természetesen New York-ot és Philadelphia-t is érinti.

Csigo első, zajzenei hatásokat firtató kérdésünkre elmondta, hogy 2002-ben volt az első zajzenei élménye az Almássy téren. "A Mouse on Mars volt a főzenekar, de nagyon bírtam amit KK0, a Zeni Geva nevű Japán hardcore zenekar frontembere csinált. Mindig is tuszkoltam az effekteket a hangszereimre, vagy a mikrofonomra, sőt volt noise produkció is, amiben részt vettem, de aztán valahogy nem éreztem jól magam, ha laptopról játszottam, és évekig jegeltem ezt a vágyamat."

Aztán akkor jött az igazi önmegvalósítás, amikor 2014-ben rátalált egy hirdetésre: "Találtam egy oldalt a neten, ahol egy nagyon szimpatikus elektromérnök csávó által tervezett analóg kütyük, és azoknak mindenféle rajzai (nyomtatott áramkör, kapcsolási rajz, alkatrészlista stb…) is elérhetőek voltak. Elmentem egy műszerész tanárhoz, Kőhalmi Józsefhez, aki nagyon sokat segített abban hogy legyártsam magamnak a hangszereket. Megtanította a nyomtatott áramkör vasalós technikával való elkészítését, a maratást, forrasztást, és rengeteg más hasznos dolgot. Kb egy évig jártam hozzá. Majd miután elkészültek a cuccok, Tóth Balázs hangos-fényes szakember segített helyrepofozni, amit elrontottam. A fejemben addigra körülbelül összeállt, hogy mit szeretnék csinálni, de a hangszerek, ahogy épültek, mindig hoztak valami új hangulatot és impulzust. Pár alkalommal élőben is kipróbáltam, mit tudok kihozni ebből a szettből. Van most hat hangszerem, és két keverőm, amiknek használom az effektjeit, illetve egy mikrofonom. Ezek segítségével, illetve az NKA támogatásával, akik már a legelejétől segítették a projektet, elkészítettem az első albumot. A végső mastert Scheer Viktor készítette, aki az első három Beat Dis album hangmérnöke is volt.  Ez félig improvizációs technikával készült, de vannak olyan részek, amikhez többször visszatértem. Persze teljesen ugyanazt soha nem tudom lejátszani, hiszen analóg hangszerekről van szó, a ritmust is manuálisan állítom, illetve a hangmagasság is ezredmillimétereken múlik, hogy éppen hova tekerem éppen a potit." 

6.JPG

Csigo szerint az egész projekt igazából arról szól, hogy imád beállni a hangszerek mögé, és mindig valami új dolgot létrehozni. "Nem kell figyelni hogy melyik rész jön melyik után, jó-e a hangnem, ha van kedvem, beleéneklek a mikrofonba, ha csak szét akarom effektezni, akkor azt is megtehetem. Nagyon szabad műfaj. A lemezen szereplő két vendégemet is arra kértem, hogy legyen teljes improvizáció, amit feljátszanak vagy énekelnek. Ők Manoya (ének), és Dóra Attila (szaxofon), utóbbival többször duóztam már élőben is. Élvezem a rengeteg lehetséges variációt, az aktuális pillanatban eldöntött folytatását az előadásnak, vagyis az ösztönös improvizációt." 

Csigonak az élő játék igazán a fontos, ezért is mondja azt, miközben nagyot nevet, hogy a lemez igazából csak azért kellett, hogy el tudja küldeni szervezőknek, mit is csinál, hátha mehet fellépni. És persze az anyag annyira jól sikerült, hogy jöttek is a visszajelzések szépen.

img_5321.JPG

"Több helyről is jött válasz, pl. egy prágai kortárs galériából, illetve egy berlini klubból, remélem jövő tavasszal ezek is összejönnek. De a lényeg: egy New Yorkban élő zenész barátom segítségével eljutott az anyag egy promóter céghez, akik szerveztek nekem egy 6 állomásos amerikai turnét. December első két hetében leszek ott, nagyon izgalmas lesz! Náluk dolgozik Mac Gollehon trombitás is, aki például David Bowie Let's Dance albumán fújt, de dolgozott együtt a Duran Durannal, Miles Davissel, Mick Jaggerrel, Grace Jones-szal, Madonnával és a Chic-kel is. Ő is meghallgatta az albumot, és nagyon tetszett neki. Egyelőre szervezés alatt van, hogy az egyik klubban duózzunk, sőt egy stúdiófelvételről is van szó, ahova beszállna Vajda Tamás barátom is, aki kint  dobosként zúzza a metált, és nagyon sokat segített, hogy összejöhessen ez a turné, amelyre elkísér a turnéra Manoya, aki hangjával fogja erősíteni az improvizatív részeket. Nem titkolt vágyam, hogy mikor Brooklynban játszom, találkozzak Daniel Lopatinnal (Oneohtrix Point Never), - akinek nagy rajongója vagyok - és leüljek vele egy sörre vagy egy eszmecserére" - mondta még a Lángolónak a motivált producer.

Itt meg a kiváló és elszállt hangzóanyag, amelynek borítója Pocsai Eliza műve,  az azon látható arcfestést pedig Téglás István készítette:

 


csigo csigó tamás



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása