Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Íme, megérkezett 2011 első rendes klipmegosztása! Az elmúlt hetekben volt karácsonyi kiadás, szilveszter edition és best of 2010 is, úgyhogy már nagyon itt volt az ideje, hogy újra visszatérjünk a megszokott kerékvágásba. A hosszú szünet miatt eheti válogatásunk nagyjából duplája a megszokottnak, egy tucatnyi új klipet válogattunk össze 2010 legvégéről és az új év elejéről, ezeknek több mint a fele ráadásul magyar, úgyhogy, ha tovább jellemeznénk, még be kéne vallanunk, hogy igazából ez is egy rendhagyó kiadás. Itt az új Dimmu Borgir- és Crowbar-klip, acid house-szal és 90-es évekkel kezdi az évet a Hercules & Love Affair, önmagát nézi a Deerhoof ázsiai énekesnője, gyártelepen mászkál a The Radio Dept., öltönyös rókának okoz örömteli pillanatokat az EZ Basic. Ezek mellett első klipjét mutatja be a Zeropozitive, a Kesh, a The Pills és a Konyha zenekar is. Sőt, itt van Fluor és SP, akik hihetetlen sebességgel döntögetik a (haha, nem, hanem a) hazai YouTube-rekordokat.
Dimmu Borgir - Dimmu Borgir
A dal a zenekar tavaly ősszel megjelent kilencedik, Abrahadabra című stúdióalbumáról való, amiről részletesen itt írtunk. Az együttes feltehetően nagyon elégedett volt a lemezről készült korábbi klipjükkel, hiszen ezúttal is a Katapult Films stábját kérték fel a munkára, a rendező pedig ismét Sandra Marschner volt. Így hát nem is meglepő a roppant hasonló látvány és hangulat. Lelkük rajta, szerintünk meglehetősen unalmas klip, ahogyan már a korábbi is az volt.
Crowbar - The Cemetery Angels
Bár ezt a klipet már újév napján megmutattuk, mivel a szerkesztőségünkben is volt, aki még két nappal később is összekeverte a hétfőt a vasárnappal, így itt van most is, hogy az akkor másnaposan, vagy még csont részegen fetrengők se maradjanak le róla. Az amerikai zenekar február 8-án hozza ki következő, Sever The Wicked Hand című lemezét, amit egyebek mellett ez a videó is igyekszik beharangozni. A viszonylag eseménytelen klipben, nem túl meglepő módon, egy angyalt látunk egy temetőben, meg Kirk Windstein énekest, amint egy kőfal mellett nincs túl jó kedve. Pont olyan az egész, mint milyennek egy nagyon tipikus metálklipet elképzelünk, ez pedig sajnos nem éppen pozitív jelző. A videót december 5-én forgatták New York-ban, Dale "Rage" Resteghini rendezésében, aki pályája során már szinte megszámlálhatatlan klipet készített, többek között olyan neveknek, mint az Anthrax, a Children Of Bodom, a Hatebreed, Snoop Dogg, Ice Cube, a Cypress Hill, a Dillinger Escape Plan, a Fall Out Boy, Ja Rule, Flo Rida vagy éppen Lil Wayne.
Till We Drop - Twenty Two
A minden tekintetben fiatal hazai zenekar karácsonykor tette fel a netre második videoklipjét, amiben a srácok egyrészt Till We Drop-matricákat ragasztanak mindenhova, másrészt egy jó nagy bulit csapnak, ahol láthatóan mindenki remekül szórakozik. Nagyjából ennyi történik az alig több mint három perces klipben, mindez pedig sokkal szimpatikusabb, mint az első, energiaital- és BMX-túltengéses videójuk volt. A klipet a Kimera Production készítette, a rendező Tóth Gergely. A Till We Drop legközelebb a Dürer Kertben hallható január 22-én, egyebek mellett az Idoru és az Insane társaságában.
Zeropozitive - So High
A Zeropozitive is egy minden tekintetben fiatal magyar zenekar, és amit játszanak, az saját meghatározásuk szerint "könnyen emészthető nyugati stílusú dallam és ének centrikus rockzene", szövegeik angol nyelvűek. Ezt tökéletesen alátámasztja So High című daluk is, amihez a Red Bull Made In Garage program részeként Derzsy András rendezésében készült videó. Debütálni általában, főleg itthon, imidzs-klippel szoktak, ennek itt azonban története van, mégpedig nem is rossz ahhoz, hogy lekösse a figyelmünket majdnem négy és fél percen keresztül, bár a zenekart elrabló álarcos férfi és a menekülni próbáló zenészek sztorijának végére mi egy izgalmasabb csavart vártunk. Első klipnek ez azért így egy elég erős produkció. A zenekar egyébként, azok után, hogy 2010-ben már egész sok fővárosi helyen fellépett, és meggyőződésük szerint pozitív fogadtatásra találtak a közönség részéről, most jelenleg éppen menedzsert keres, úgyhogy a vállalkozó kedvű szórakoztatóipari szakemberek ne kíméljék őket.
Kesh - Milyen már
Ez az együttes nem csak azért szerepel rögtön a Zeropozitive után, mert fiatalok, magyarok, és ők is az ünnepek környékén jelentették meg videoklipjüket, hanem mert azt leszámítva, hogy magyar nyelven énekelnek, nagyjából hasonló zenei vonalon is mozognak. Sőt, van egy tagjuk, aki mindkét bandában zenél. Viszont a Kesh első videoklipjében nincs komolyabb történet, leginkább csak a zenekar egy stúdióban, ez pedig általában pont az az alapanyag, ami önmagában kevés szokott lenni a többször nézhető, vagy legalább nem unalomba forduló klip készítéséhez. Azt mondjuk túlzás lenne állítani, hogy a Milyen már klipjét kifejezetten untuk volna a végére, de biztos, hogy ha valamiért még egyszer megnéznénk, az csak Herrer Sára énekesnő szája lenne. A klipet a MADvision készítette, a zenekar Levegő című EP-je pedig a Facebook- és Myspace-oldalukról ingyen letölthető.
Konyha - Nem a régi
Ezzel a klippel ugyan egy kicsit megkéstünk, hiszen már november óta fent van a Youtube-on, de azért, gondoltuk, jobb később, mint soha. A Szepesi Mátyás Robothal zenekarának egyfajta folytatásaként létrejött Konyha idénre tervezi első lemezét, ez pedig itt a debütáló videoklipjük, amit Gőbel Ákos és Reich Tamás készített. A videóban a zenekar egy kartondobozban zenél, ahol igencsak szűkös a hely, ráadásul odakintről folyamatosan régi tárgyakat dobálnak be nekik. Kapnak a fejükre Sinatra-lemezt, írógépet, játékmackót, fekete-fehér kistévét, ventillátort, diszkógömböt, képkeretet, lámpaburát, mindet évtizedekkel ezelőttről, így aztán lassan el is árasztja őket a hatvanas, hetvenes és nyolcvanas évek. Az ötlet jó, a tárgyak jellegzetesek, így aztán biztos sokan többször is megnézik majd a nosztalgiázás jegyében. A zenekar egyébként kifejezetten a hatvanas-hetvenes évek hatásaival átitatott hangzásban érzi jól magát, és ahogy önmagukról fogalmaznak: "A Konyhában lenni mindig jó. Nincs túl nagy rend és tisztaság, de mi így szeretjük. Hárman vagyunk benne, mindig lesz hely az asztalunknál. És ne feledjétek: a hűtőben mindig ég a villany!"
The Pills - Tell me
A szintén magyar The Pills zenekar MySpace-oldala szerint a srácokra olyan nevek voltak hatással, mint a The Strokes, a The Hives, a Muse, a Juliette and the Licks, az Arctic Monkeys, a The Killers és hasonlók. Nekik is ez az első klipjük és úgy gondolták, az lesz a legjobb, ha erre a jeles alkalomra egy animációs videóval állnak elő. A hangulat néhol határozottan hasonló az előző videóhoz, itt a régi idők idéződnek meg, a zenekar pedig furcsa kalandokat él át a léggömbtől a csatornáig, sőt, a tenger mélyéig, ami nagyjából le is köti a nézőt, de azért egynél nem sokkal többször. A klip munkálataiban Szabó "Veszéjes" Áron és Kostil Luka mellett részt vett Mészáros László és Garai Gábor is.
EZ Basic - Motorik Erik
Hát, mit ad isten, az EZ Basic is magyar zenekar, nekik viszont már nem ez az első klipjük, viszont ez is animációs, mint az előző (jaj, hogy mennyire jól passzolnak ezek az eheti klipek egymáshoz!). A Kurth Judit és Borbás Róbert által a zenekar tavalyi albumán szereplő Motorik Erik című dalra készített klipnek története van, főszerepben egy öltönyös, nyakkendős, aktatáskás rókával, akinek valamiért nagyon rossz a kedve, úgyhogy jól kicseszik mindenkivel, aki az útjába kerül a csecsemőtől a kiskutyáig, sőt, amikor igazán begurul, még házakat is dönt és autókat tapos. Amikor azonban meghallja az EZ Basic zenéjét, rögtön jobb kedvre derül és még táncolni is kezd. A végére pedig még egy slussz poén is jutott. Csak azért nem mondjuk, hogy ez a legjobb klip ezen a héten, mert úgyis elfogultsággal vádolna minket mindenki.
Fluor - Mizu
Na, és ha már magyar klipek, akkor itt a kegyelemdöfés. Az elmúlt évben a hazai tinilányoknak két tuti kedvence volt, az egyik SP, a másik Fluor, a két haver, akik ráadásul még együtt is laknak, viszont egyikük sem AIDS-es. Ez a két srác, főleg a Partyarc című közös számuk óta, nem túlzás, jelenséggé nőtte ki magát az országban. Nagyon kevesen vannak, akik ne hallottak volna róluk és ne gyűlölnék, vagy éppen imádnák őket. Mégsem emiatt került most ide Fluor új klipje, hanem mert azon túl, hogy egyszerűen új és magyar, az a bravúr is sikerült neki, hogy alig másfél hét leforgása alatt már majdnem 900 ezer megtekintésnél tart a klip a YouTube-on, ami magyar viszonylatban páratlanul jó eredmény. Ráadásul tegnap este még 850 ezer alatt volt ez a szám, szóval úgy tűnik, Fluor és SP (aki most rendezőként, operatőrként és vágóként szerepel a produkcióban) tényleg megállíthatatlan. A videó egyébként egy viszonylag átlagos imidzs-klip: fekete meg fehér háttér, néha egy konyha meg egyéb szobák valami lakásból, ami pedig egy kis izgalmat kölcsönöz a látványnak, azok a nagy, színes betűk Fluor körül a szám már Facebookon is szállóigeként terjedő szövegével, hogyaszongya: "álljunk össze, mint két kicsi lego", meg hogy "te lány én meg fiú, na mizu mizu mizu". Az a helyzet, hogy bármit is mondjunk róluk mi, vagy akárki más, ezek ketten jelenleg a magyar könnyűzene legmeghatározóbb és legnépszerűbb figurái, erre a dalra és a klipjére pedig évek múlva is emlékezni fogunk. Ez pedig eredmény, még ha ezt nagyon sokan baromi nehezen is viselik el.
Hercules & Love Affair - My House
Az már legalább egy éve elég jól látszik, hogy miután végleg lecseng a szintipop-láz és az '80s revival, a következő nagy trend valószínűleg a kilencvenes évek elejének (és a nyolcvanasok legvégének) visszaidézése lesz. Voltak ugyan, akik még kételkedtek ebben pár héttel ezelőtt is, de aztán ennek a legerősebb bizonyítékát adja most a Hercules & Love Affair új dala, ami egy az egyben az említett korszak és az akkor nagyon meghatározó acid house-láz visszaidézése. Arról egyelőre nem bocsátkoznék komolyabb fejtegetésbe, hogy jót tesz-e az egy egyre határozottabban bontakozódó trendnek, ha egy véleményformáló körökben respektált zenekar fogja magát és kiad egy dalt 2011-ben, ami akár hangról hangra készülhetett volna 1989-ben is, úgyhogy maradjunk csak a videónál. A klipet jegyző Price James pontosan ugyanazt tette, amit a dal, amivel dolgozott: egy az egyben, kockáról kockára forgatott egy klipet, ami akár lehetne egy rossz minőségű VHS-videófelvétel is a kilencvenes évek elejének MTV-jéből. Még a klipet megszakító reklám is ott van, ahol annak idején. Érdekes jelenség, alig egy hete jelent meg, de már egy csomó helyen rengeteget beszéltek róla. Hamarosan pedig valószínűleg kiderül, hogy csak egy vicc az egész, vagy tényleg nagyobb mennyiségben fel kell készülnünk valami ilyesmire a jövőben.
Deerhoof - Super Duper Rescue Heads !
Hamarosan, egész pontosan január 25-én jelenik meg a nemzetközi szaksajtóban leginkább avantgárd popként jellemzett Deerhoof tízedik albuma Deerhoof vs. Evil címmel, amit most ez a Noriko Oishi által rendezett klip igyekszik beharangozni. A videóban Satomi Matsuzaki énekesnő hazaér otthonába némi kajával, leheveredik a kanapéra a macskával, majd elkezdi bámulni a tévét, amiben éppen saját magát látja egy kissé vicces, bolond popdívaként énekelni és táncolni. Nagyjából ennyi az egész, és mindez a szám alig több mint két és fél perces hosszához pont jól passzol, főleg hogy a popdívás részek elég erősre sikerültek, ráadásul még a végére is jutott egy kis csavar. Jó ez úgy, ahogy van, ráadásul a zene is nagyon rendben.
The Radio Dept. - Never Follow Suit
A svéd zenekar tavaly adta ki Clinging to a Scheme című harmadik albumát, amiről még 2010 végén készített klipet Jens Henricson rendező, aki most az operatőri és a vágói munkákat is ellátta. A videóban egy férfi mászkál valami gyártelepen, néha leül egy meglehetősen valószínűtlenül ott lévő íróasztalhoz, aztán mászkál tovább. Mindeközben egy rakás ilyen-olyan vizuális effektet és különböző egyéb képi megoldásokat láthatunk, amik között akad nem is egy egészen szép és izgalmas, mégis a több mint négy perces klip önmagában nehezen állja meg a helyét. A zenéhez sem ad hozzá túl sokat, ráadásul erősen el is laposodik a végére, hacsak valaki nincs nagyon ráizgulva az ilyenfajta vizuális élményekre. Könnyen felejthető az egész.