2017.12.18. 15:33 – dankógábor

Minden és még annál is több az új Péterfy Bori & Love Band-lemezről

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

peterfybori_x_web.jpg

Az idén 10 éves Péterfy Bori & Love Band legutóbbi lemeze Bori X címmel jelent meg még október elején. A megjelenés olyan grandiózusra sikerült, hogy még egy telefonos játék is megjelent hozzá, ez mind a mai napig elérhető innen. De a zenekar nem bírt itt megállni, ugyanis két hónappal a megjelenés után ismét kiadták az anyagot, csak éppen 10 szám helyett 24-gyel. Ráadásul az eredeti dalsorrendet is felrúgták, és ezekhez csaptak hozzá például egy Black Bartók-feldolgozást, számos remixet és több eddig nem hallott instrumentált. Alább ezt a változatot kommenteli Péterfy Bori énekesnő és Tövisházi Ambrus billentyűs, amellett, hogy természetesen végig is lehet hallgatni az egészet. Élőben őket december 31-én lehet egyébként megnézni az A38-on.

zis

Ambrus:

Két évvel ezelőtt lett egy olyan mániám, hogy az ingyenes streamwriter programmal kerestem olyan arab rádióadásokat, amikben régi, ilyen 60-as évekbeli arab zenék mennek. Arab Szécsi Pálokat kerestem, adott kor szerint modern táncdalos popos hangzás, vonósokkal felturbózva. Innen jutottam távolabbra, egy tamil nyelvű Youtube-videóhoz, abban találtam egy hangmintát, és abból lett ez a szám. Ez az egyetlen olyan dal a lemezen, aminek a szövegét is én írtam, de Bori besegített egy sorral.  

Bori:

Az Oázis lett a kedvenc új koncertszámom. Nagyon jól működik élőben, az emberek a kezüket dobálják a levegőbe a nananázós rész alatt.

Vigyázz

Ambrus:

Nagyon sokat köszönhetek zenei neveltetésemben Vittorio Waxmannak, azaz DJ Pedro fedőnevű budapesti bakelithuszár lemezlovasnak, akitől egyrészt kicsit megtanultam dj-zni a kétezres évek elején, másrészt felnyitotta a szememet a 70-es és 80-as évek dögös, laza és betépett klubzenéinek világára. Nála voltam zenehallgatós vendégsében két éve, és ő mutatott egy francia elektró válogatást, és akkor esett le, hogy ez a dalunk ez ilyen, ez egy francia elektrószám igazából. Bekapcsoltam a szintiket és minden helyére került: Hujber Szabi dalszövege megtalálta az alakját.

Ne keresd az igazit, az én voltam

Ambrus:

Azt szerettem volna, hogy a "Shanghaj, Peking, Tokió" részt Kozsó énekelje. Szóltunk is a menedzsmentünknek, hogy próbálja meg felvenni a kapcsolatot vele, de szerintem nem vették komolyan a kérésemet, és ezért nem lett belőle semmi, és végül én éneklem. Amúgy 2013-ban a Barba Negrában feldolgoztuk a Kicsit vad a lány című Kozsó-számot. Nagyon szeretem a 90-es évek magyar popzenéjét, mert mondanivalójában ugyanaz mint a mai mainstream pop, de mivel teljesen kívülálló csávók csinálták, és nem tudták olyan módon megtanulni a mesterséget, mint Fluor Tomiék, ezért olyan zseniális sorok születtek, mint a "Tiki-tiki-tiki-taka-taka-taka! Tam-tam dudam! Ej Dadáe Ú Dadáe!" vagy a "Ha most nem jössz / lemaradsz / nem vagy itt". És ez nekem  groteszk, kívülálló humor, ami szívből jön és a szívemhez szól.

Bori: 

Milyen szerencse, hogy Ambrus dolgozott a Bankrupt zenekarral. Ez az ő szövegük, amit csajosítottunk és átraktunk kínaiba.

Aranykor

Ambrus:

Hú, ezt nagyon szeretem. A Modern Talking találkozik Csajkovszkij-val. Nem ez volt a cél, de ilyen lett. És nagyon teátrális, de ilyen dal mindig kell egy Bori-lemezre.

Bori:

Tariska Szabi, a dalszöveg írója mondta egyszer, hogy utolsó számban mindig jók vagyunk, szóval remélem, most is. (Az eredeti Bori X albumon ez az utolsó dal). 

Föld hívja földet

Ambrus:

Hajós-Dévényi Kristóf szövegével nagyon rátalált az én kis loopomra amit küldtem neki még másfél éve, és addig-addig növesztgettük az ötletet a zenekar segítségével, míg lett belőle egy kicsit terjengős, nem a mai fülnek szóló, de 70-es évek diszkóhangzású David Bowie-emlékmű.

Bori:

Ez az a szám, amit kísérletképpen feldemóztunk még idén februárban, hogy vajon jó lesz-e a dallam, működik-e a szöveg a zenével, és Ambrusnak annyira megtetszett, hogy végül a demó maradt a végleges ének a kész lemezen. Május óta folyamatosan játsszuk.

Lakatlan sziget

Ambrus:

Szerettünk volna egy ilyen légies dalt is, és egy olyat, amiben szerepel a mai popzene legnagyobb közhelye, a szaggatott mű marimba akkordokra lebegős ének. Azt hiszem, ez az a dal, ami a legkevésbé hasonlít a régebbi számainkra.

Bori:

Nagyon élvezem, amikor Ambrus küld egy dallamot, és elkezdem dúdolgatni és egyszerre kigurul rá a szöveg, mert annyira megihlet a zene. Azt hiszem, érződik rajta, hogy az óceánparton írtam (2017 februárjában Thaiföldön).

Expedíció

Bori:

Na, ez már egy kicsit túl vidám. De azért jó, hogy lett egy ilyen is.

Ambrus:

Voltak sötétebb verziók is, de aztán a vidám, "kis törpök énekelnek a bányában"-féle úttörő-hangulat győzött. És szeretném, ha egyszer valakinek feltűnne, hogy mennyire szeretem Ariel Pinket.

Farkas

Bori:

A legnagyobb kedvencem a lemezről. Valaki azt kommentelte róla, hogy álmai diszkójában ilyen zene szól, és az enyémben is.

Ambrus:

:DDDDDD 

Te meg én és a kutyád

Bori:

Ez volt az első kedvencem az első zenei ötletek közül és imádtam minden percét, amíg szöveget írtam rá. Persze azt, hogy mi a neve a kutyának, nem árulhatom el.

Tíz perc szerelem

Bori:

A Bori X turnénkon abszolút közönségkedvenc lett ez a dal, az egyetlen ballada a lemezről. Van benne valami fura rejtélyesség, senki nem tudja pontosan, hogy mi is történik benne valójában.

Ambrus:

Mindig nagy öröm Kristóffal dalt írni, és nyílt titok, hogy amellett, hogy ő az egyik legalaposabb Neoton Família-lemezgyűjteménnyel rendelkező ember az országban, nagyon jól is érzi azt, hogy mitől döglött a légy a Pásztor-Jakab-Hatvani dalok világában. És ez a dal - nekem - főhajtás a Neoton munkássága előtt.

Black Bartók - Farkas

Ambrus:

A Hangmás zenekar Borival nagy közös kedvencünk volt, és Endréék (Minda Endre, a Hangmás énekese) többi zenekarát is nagyon szeretjük. A Black Bartók kérésünkre dolgozta fel ezt a számot. Ez a Farkas nem tör Hangmási magasságokba énekintenzitásban, hanem inkább egy fojtott, suttogós, misztikus, sampleres blues ez, hálásan köszönjük!

Föld hívja földet (Carl Oh's Extravehicular Afternoon Mix2)

Ambrus:

Carl Oh'-t a Tilos Rádióból ismerem a kétezres évek elejéről, és nemrégiben tudtam meg, hogy impozáns szintigyűjteményt hozott össze az évek alatt. Nekem nagyon tetszik, az eredeti verzió olyan volt, mint a párizsi metróban lett volna egy goaparti, ez a mostani is egy húsos, dögös elszállt diszkószám lett.

Péterfy Bori & Love Band - Ne keresd az igazit, az én voltam (Birdsday Remix)

Ambrus:

Birdsday-ék remixe az egy nagyon vidám valami. Amikor nyáron megjelent a dal, elküldték ezt a verziójukat, és már akkor nagyon megtetszett, úgyhogy most a Bori-fanok is hallgathatják.

Péterfy Bori & Love Band - Ne keresd az igazit, az én voltam (Simon Iddol New Life Remix)

Ambrus:

Van egy nagyon-nagyon régi barátunk Budapestről, akiről azt hittük, hogy tizenöt éve eltűnt, és kiderült, hogy egyáltalán nem, hanem nemzetközi zeneblogger és dj, és az új neve Simon Iddol. Sok szeretettel, hajnali klubhangulat Iddolunk tollából.

Itt az alap lemez is, a miheztartás végett:

A poszt megjelenését a Cseh Tamás Program támogatta:

cstp_logo.jpg


pop hír péterfy bori & love band



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása