2009.01.27. 08:00 – Dankó Gábor

Zenét árul a YouTube

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Lehetséges, hogy a YouTube megtalálta a nemrég felbukkant betegségéhez az ellenszert, méghozzá azáltal, hogy felajánlja a felhasználóknak a vásárlás lehetőségét: mikor elindul a klip, 15-20 másodpercre felugrik egy ablak, amiben felhívják a user figyelmét, hogy az adott dalt megveheti az iTunes, vagy az Amazon digitális boltjában. Az úgynevezett click-to-buy opció nem kötelező, de maga a kiadó is bejelölheti, mikor valami új videót tölt fel, és a mezei felhasználó is csatolhatja ezt a lehetőséget az általa felpakolt, tehát nem feltétlen legális tartalmához.

A YouTube nem részletezte egész pontosan mi is a célja ezzel, de a vak is láthatja, hogy így próbálja a kiadókat visszaédesgetni magához. Mert hiába, hogy valaki kalózkodik egy adott lemeztársaság felvételével, ha hozzácsapja a click-to-buy-t, máris elnézőbb lesz vele a „hatóság”. Valószínűleg.

Amúgy egy pozitív példa már van is az ügyben, igaz nem zenei. A Monty Python ugyanis ezzel a módszerrel nem csak, hogy bekerült a legnézettebb csatornák közé a YouTube-on, de 23 százalékkal növelte az eladásait az Amazonon, és ezzel második lett a Movies & TV bestseller listán.

Már csak az kéne, hogy mindez Magyarországon is elérhető legyen…


youtube hír



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása