2010.05.13. 08:30 – gihi

Jól jönne egy kicsit magasabb fizetés – Dreadzone-interjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Szombaton érkezett Budapestre a brit Dreadzone, hogy a Gödör Klubban mutassa be új lemezét, az Eye On The Horizont. A beállás után sikerült elkapnom az egyik újoncot, Chris Comptont (gitár), de néha csatlakozott a másik új tag, Chris Oldfield (DJ és producer) is. Interjút adni ugyan nem szeretnek, de teljesen oda vannak az új lemeztől.

Már többször is jártatok Magyarországon, eddig főleg fesztiválokon. Volt ma esetleg időtök várost nézni?
Chris Compton: Reggel 9 körül értünk ide, ettem egy kicsit, aztán ledőltem aludni, mert nagyon fárasztó éjszakám volt. De korábban egy egész napunk volt szétnézni, mert a következő fellépésünket lemondták. Akkor ragyogott a nap, nem úgy, mint most és emlékszem, hogy a Duna parton sétálgattunk és söröztünk. Akkor tanultam meg magyarul azt a szót, hogy egészségedre!
Chris Oldfield: Én Bristolban lakom és nekem még többet kellett utaznom, mint a többieknek, szóval én is kimerültem.

Honnan jött ez az együttműködés a Carbonfoolsszal, hol hallottatok róluk?
Chris Compton: Őszintén szólva fogalmam sincs, de gondolom a kiadó intézte.

Hallottad már egyáltalán a zenéjüket?
Chris Compton: Nem hallottam még őket, de majd ma este. Nagyon kíváncsi vagyok már rájuk, pláne, hogy ősszel együtt fogunk fellépni Angliában. Talán majd ott több időm lesz megismerni a srácokat.

Április végén jelent meg hatodik lemezetek az Eye On The Horizon, hogy érzed, milyen lett?
Chris Compton: Én még csak 3-4 éve vagyok a zenekar tagja, szóval ez az első lemez, aminek a munkálataiban is részt vettem és nagyon büszke vagyok rá. Szerencsére eddig szinte csak pozitív kritikákat kaptunk mind a sajtó, mind a rajongók részéről, emiatt is csak még elégedettebbek lehetünk.
Chris Oldfield: Nagyon élveztem az elmúlt pár évet, amikor rögzítettük ezt a lemezt. Hatalmas kihívás volt, plusz egy nagyon jó lehetőség, hogy én is hozzátehessem a saját elképzeléseimet egy már hosszú évek óta működő és népszerű formáció zenéjéhez. Remélem minden országban a listák első helyére kerül!

Mielőtt csatlakoztál a Dreadzone-hoz ismerted a tagokat? Hallgattad a zenéjüket?
Chris Compton: Nem igazán ismertem őket korábban, de a basszusgitárosuknak (Leo Williams) és nekem volt egy közös ismerősünk, aki szólt, hogy gitárost keresnek és próbáljam ki magam. Felhívtam Greget és most itt vagyok.

Hogyan fértek el egymás mellett hosszabb turnék alkalmával, vannak konfliktusok?
Chris Compton: Mindenki nagyon jól kijön a másikkal, otthon vár a családunk, a munkánk és jó érzés ilyenkor egy kicsit kikapcsolódni, együtt utazgatni a világban.
Chris Oldfield: 2004-ben léptem fel velük először és 2007 óta vagyok a zenekar teljes tagja. Egy pillanatig sem volt gond abból, hogy befogadjanak maguk közé, jól megértjük egymást. Nagyon sok kemény munkát fektettek már ebbe a zenében, nem véletlenül lettek ilyen népszerűek, ez komoly összetartó erő.

Milyen volt a munkafolyamat a stúdióban?
Chris Compton: Bármilyen lemezen is dolgoztam korábban mindig szerettem a munka alatt hallani a számokat, de amikor készen lett egy lemez úgy éreztem, hogy soha többé nem akarom hallani. De az Eye On The Horizon esetében meglepően nem így volt. Talán azért, mert mi csak megírtuk a számokat, felvettük és aztán odaadtuk másoknak és ők mixelték.
Chris Oldfield: Én is csak elégedett lehetek vele, mindenképpen megérte a sok munka.

Inkább a stúdiózást vagy az élő koncerteket kedveled jobban?
Chris Oldfield: Ez két nagyon különböző dolog; a stúdiózás egy intenzív munka, éjjel-nappal csak ezen dolgozunk, könnyen az agyunkra mehet és meg lehet tőle őrülni. Aztán az élő koncerten elönt a megkönnyebbülés, amikor látod táncolni a tömeget és érzed, milyen jól működik, amit összehoztunk.

10 szám került fel a lemezre, ezt mennyiből kellett kiválasztani?
Chris Compton: Nem igazán emlékszem, de az biztos, hogy nagyon sok félig kész, befejezetlen dalunk maradt még, ami valószínűleg a következőre kerül majd fel.

Mi az amit te tettél hozzá a hangzáshoz?
Chris Compton: Én a rock vonalat képviselem, ezt tudtam hozzátenni és ez érezhető is lett a számokon. Chris szintén új, ő is nagyban hozzájárult, hogy ez a lemez máshogy szól, mint a korábbiak.

A legutóbbi lemez óta már eltelt 5 év, miért készült ilyen sokáig?
Chris Compton: Talán ezért telt el ilyen sok idő, mert miután Greg testvére meghalt, nehéz volt túltennie magát a történteken. Fel kellett frissíteni az egész zenekart, új embereket keresni, akik majd újra feltöltik energiával a formációt. 18 hónapig tartott végül amíg elkészült az album. Mindennel együtt, ez nem is olyan hosszú idő.

Többen is úgy nyilatkoztak, hogy az Eye On The Horizon a Dreadzone eddigi legjobb lemeze, szerinted is így van?
Chris Oldfield: Azt hiszem mindig a legutolsó dolog, amit csináltál az a legjobb. Több a tapasztalatod, sokkal értékesebbnek érzed az eredményt, sokkal többet adsz bele magadból és csak egyre jobb és jobb lesz. Ennek a lemeznek az esetében a szövegek és a zene is rengeteget fejlődött.

Mennyire ment nehezen a dalszerzés és a stúdiózás?
Chris Compton: Nagyon könnyen ment, Gregnél írtunk meg szinte mindent a stúdiójában. Én és Leo csak leültünk és kb. 5 perc alatt összehoztunk egy témát, amire Greg rádobolt és már szinte kész is volt.
Chris Oldfield: Viszont nem volt könnyű abból a szempontból, hogy nagyon alacsony volt a költségvetésünk. Bár sok örömünk származott a pénzhiányból, mivel mindenben sokkal kreatívabbaknak kellett lennünk, hogy megvalósulhassanak az elképzeléseink.

Van kedvenc felvételed a lemezen?
Chris Compton: Mindet nagyon szeretem, Beyond A Rock nagyon rockosan szól, de még a Yeah Mant is nagyon bírom, szuper dance szám, de valójában nem tudok választani.
Chris Oldfield: Nincs, de szeretem az American Dreadet, mert eddig még csak kétszer játszottuk élőben, ma este lesz a harmadik. Bírom azt az acapella részt a végén, amikor nincsenek dobok, nagyon laza.

És mit láttok azon a bizonyos horizonton?
Chris Compton: Azt szimbolizálja hogy előre tekintünk, a pozitivitást, hogy mindent nyitottan várunk.

Mi az pontosan amire vártok?
Chris Compton: Nem lenne rossz, ha egy kicsit jobban fizetnének a koncertekért. Bár még nehéz megmondani hogyan válik be az album. Pláne, hogy a lemez üzlet is megváltozott, hiszen már az eladásokból szinte semmi sem folyik be, mindenki csak cserélgeti a fájlokat. Hiába lesz a lemezed népszerű, az nem biztos, hogy pénzt is csinálsz vele. De talán majd mi!
Chris Oldfield: Folytatjuk a turnézást, hogy bemutatkozhassunk az új anyaggal, szinte minden nap máshol fogunk fellépni ősszel.

Milyennek képzeled a ma esti fellépést?
Chris Compton: Remélem mindenki nagyon jól fogja érezni magát és jó sokan lesznek. Holnap pedig már otthon leszek, de imádom Magyarországot!
Chris Oldfield: Emlékszem a legutóbbi fellépésünkre itt, akkor rengetegen ugráltak, remélem ez lesz ma este is.


interjú dub elektro dreadzone



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása