Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Izgalmasnak tűnő előadássorozat vette kezdetét tegnap Zenei hálózatok estek címmel az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetében. Java még hátra van, úgyhogy akit érdekel, hogy mi állt az MR2-Petőfi átpozicionálásának hátterében, hogy milyen szerzői jogi problémákat vetnek fel a samplingek, a zenei inspiráció ábrázolhatósága, vagy éppen az, hogy hogyan tűnt el a zene a komolyzenéből, annak érdemes lehet ellátogatni el a tavaszi előadás-sorozatra. A lapozás után részletek.
Az ingyenesen látogatható előadások több szakma és kutatási terület izgalmas, zenéhez kapcsolódó területeivel foglalkoznak, a digitális kultúrán és kommunikáción át a szerzői jogokon, médián és a szociológián át egészen a zenetörténetig.
Az első előadást március 22-én csütörtökön 18.00 órakor Kitzinger Dávid, az Artisjus hangfelvétel-engedélyezési osztályának vezetője tartotta, aki arról beszélt, hogy milyen feltételei vannak a zenepiac szabályozhatóságának.
A sorozat további előadói: Mezei Péter jogász, a Szegedi Tudományegyetem oktatója, Weyer Balázs, az Origo volt főszerkesztője, Such György, a Magyar Rádió volt elnöke, Kodaj Dániel filozófus, a CEU PhD-hallgatója és Ignácz Ádám muzikológus, az ELTE PhD-hallgatója.
A következő előadások pontos sorrendje, előadója és témája:
Április 12. csütörtök 18.00 - Mezei Péter Samplingről és szerzői jogokról
Április 19. csütörtök 18.00 - Weyer Balázs a világzenéről
Április 26. csütörtök 18.00 - Such György az MR2-Petőfi átpozicionálásáról
Május 3. csütörtök 18.00 - Kodaj Dániel a zene eltűnéséről a komolyzenéből
Május 17. csütörtök 18.00 - Ignácz Ádám a zenei inspiráció ábrázolhatóságáról
A helyszín az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének (Múzeum körút 6-8) 34-es előadóterme (a földszinten). A fél-háromnegyed órás előadások az adott csütörtökön 18.00 órakor kezdődnek, utána pedig lehetőség lesz kötetlen beszélgetésre az előadókkal.
További információkért a Zenei hálózatok blogot érdemes olvasni.