2012.04.16. 16:30 – Lángoló Gitárok

Új felállásban folytatja a Szabó Balázs Bandája

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Rövid koncertszünet után, április 27-én új felállásban mutatkozik be a közönségnek a Szabó Balázs Bandája. "A rengeteg munka után nekem, mint zenésznek a legnagyobb öröm az lesz, hogy végre bemutathatom, hogy mi született" – mondja az énekes zenekarvezető.
A zenekar egyes híresztelésekkel ellentétben nem oszlott fel, viszont átalakult: névadója közel féléves vívódás után megvált régi zenészeitől és új zenészekkel folytatja.

"A Szabó Balázs Bandájában a kezdetektől fogva családias és baráti légkörben folyt a munka és majdnem ez lett a zenekar veszte is" - mondja Szabó Balázs. "A harmadik lemezünkhöz elérkezve mindannyiunkban megfogalmazódott, hogy újítanunk kell, de a hat ember nem talált közös utat és hangot a továbblépéshez. Sok kérdés volt terítéken: milyen legyen a zene, milyen helyeken, hol, mennyit játszunk, kivel dolgozzunk, milyen legyen a weboldalunk, és mindenki mást szeretett volna. Mivel az én elképzeléseim túlságosan messze kerültek a többiekétől, végül úgy döntöttem, annak érdekében, hogy megmaradjon a barátságunk, különválok tőlük, mert úgy találtam: egészségesebb, ha mindenki járhatja a saját útját. Nehéz döntés volt, megviselt a dolog, de én mindig is álmodozó ember voltam és szívesen ugrok szkafander nélkül az űrbe, mert így közelebb van a csoda reménye. A Suhancos feloszlása után saját zenekart akartam, ami az enyém, és abban játszhatok, amíg élek. Nem akartam a Szabó Balázs Bandáját megszüntetni és egy új zenekart más néven elölről kezdeni, hiszen a dalok és én itt maradtunk."

Az új zenekartagoknak, Földes Gábornak (nagybőgő, basszusgitár - játszik még: Fabula Rasa), Harangozó Sebestyénnek (gitár, ének - játszik még: Volvox, Sun City), G. Szabó Hunornak (dob - játszik még: The Qualitons, Smárton Trió) és Ölveti Mátyásnak (cselló - játszik még: Accord Quartet) két-három hónap alatt kellett megtanulnia a teljes koncertműsort.

"Ez elméletileg nem lenne nehéz feladat, de úgy, hogy alapjaira bontottuk vissza a zenét, levetkőztetve a dalokat olyanra, amilyennek anno eredetileg megírtam, majd újrahangszereltük őket, így már nagy munka volt. De mostanra elkészültünk egy egész estés koncertprogrammal. Néhány régi dalról az első taktusoknál a közönség hirtelen nem is fogja tudni, melyik az. Írtam két új dalt is, aminek egyelőre megmaradnak abban a világban, amiben eddig mozogtam, de az új zenészek más energiákat hoznak bele és az, hogy ilyen sokféle muzsikát játszottak, játszanak a komolyzenétől a világzenén át a jazzig, nyilván megváltoztatja a zene összhangzását és így az új lemez anyagát is." - mondja a zenekarvezető, aki komoly várakozással tekint a jövőbe.

"Ami a próbákon történik, az tetszik, és én most boldog vagyok ettől. Hogy a közönség hogy reagál majd, az hamarosan elválik, de örülök, hogy találkozhattam azokkal az emberekkel, akikkel most zenélek. És a rengeteg munka után nekem, mint zenésznek a legnagyobb öröm az lesz, hogy végre bemutathatom, hogy mi született." - árulta el Szabó.

A zenekar új felállása április 27-én, a budapesti Akvárium Klubban mutatkozik be az olasz La Tresca társaságában, további klubkoncerteket követően pedig a nagyobb hazai fesztiválokon is találkozhat velük a közönség.


ajánló koncert hír program szabó balázs bandája



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása