2012.11.15. 12:20 – Lángoló Gitárok

Több új előadót szeretne a kereskedelmi rádiókba a Universal kiadó nagyfőnöke

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Lana-Del-Rey-2012.jpgA brit Universal lemezkiadó cég főnöke, David Joseph a Guardiannek beszélt arról, hogy sokkal több új előadót szeretne hallani a kereskedelmi rádiókban, mivel szerinte 2014-ben ismét fejlődésnek indul a zeneipar köszönhetően annak, hogy soha nem látott mennyiségben utazzák körbe a világot az angol nyelven beszélő együttesek, előadók. Az idei évben eddig összesen 68 millió albumot és 147 millió kislemezt adtak el Nagy-Britanniában, szemben hét és fél milliárd online streamelt dallal, amely a tavalyi számnak a hétszerese, nem is beszélve a 250 milliárd dalról, ami a Youtube-on van. A rádiók segítségére azért van szükség, mert idén mindössze 9 új zenekarnak sikerült átlépnie a százezres eladási határt, ami a 2010-es adatokkal holtversenyben a legrosszabbnak számít, főleg ahhoz képest, hogy tavaly 19 együttesnek vagy előadónak sikerült a nagy áttörés, 2007-ben pedig 27-nek.

Joseph szerint évente legalább húsz felfedezettnek kellene százezres példányszámú eladásokat produkálni, de ez idén csak nagyon szerencsés esetben érheti el a 10-12-t. Az idén nagy áttörést elérő új előadók között olyan nevek szerepelnek, mint Gotye, Lana Del Rey vagy Emeli Sandé. A Universal főnök ráadásul arra is kitért, hogy az állami BBC és a kereskedelmi rádiók zenei kínálatát szinte képtelenség minőségében összehasonlítani. Elmondása szerint, miközben a BBC remek munkát végez, hogy teret adjon az új produkcióknak, addig a kereskedelmi adók megvárják amíg egy sláger valamennyire felfut, és csak utána kezdik el játszani, pedig már létezik egy olyan közeg, amely szeretné az új slágereket még idő előtt hallani a rádiókban, nem pedig hetekkel később, amikor már a csapból is az folyik. Meglátása szerint a 2014-es növekedéshez nagyban hozzájárul, hogy óriási mértékben megugrott, a világ minden tájára eljutó angol nyelvű fellépések száma és visszatérhetnek a klasszikus, négytagú gitárzenei formációk is. A kereskedelmi rádiók problémáját abban látja, hogy nagyon kevés teret adnak az új előadóknak, amire Lana Del Rey a legjobb példa. Az énekesnő adta el a legtöbb lemezt idén az új előadók közül, mégis mindössze a 107. legtöbbet játszott zenész a brit rádiókban.


zeneipar hír universal david joseph



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása