2014.07.03. 13:34 – Juhász Edina

Szeretném új irányba vinni a zenekart - Arch Enemy-interjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Az Rockmaratonon is fellépő Arch Enemy alaposan meglepte a rajongókat, hogy új énekesnőjük lett. Ráadásul Alissa White-Gluz kiválasztásában az elődje, Angela Gossow is részt vett, aki mostantól mint menedzser tevékenykedik a metálzenekar körül. A szűkszavúan válaszolgató Alissa White-Gluzzal beszélgettünk.

Scross_banner_langolog_640x90_2.gif

Ha jól tudom már régóta rajongója voltál az Arch Enemynek mielőtt felkértek az énekesi posztra. Hogyan kerültél velük kapcsolatba?

Angelát, az elődömet ismertem és már évekkel előtte a barátnőmnek mondhattam. Vele sokat beszélgettem és többször találkoztam már előtte is a zenekarral.

Carcasst is hallgattál?

Igen, persze.

Hogyan választottak ki? Voltak meghallgatások?

Nem, a választásuk az elejétől kezdve biztos volt, hiszen ismertek, tudták milyen a hangom, vagy hogyan mozgok a színpadon, sőt Angela a gondolataimat is ismeri vagyunk annyira jóban, ezért csak felhívtak, hogy dolgozzak velük.

Milyen érzés mikor a kedvenc zenekarod felhív, hogy lépj be?

Nagyon jó. Zeneileg is nagy lehetőség, az emberek is nagyon kedvesek, szóval jó szórakozás, nagyon örültem.

Az Arch Enemy miatt hagytad ott az Agonistot?

Nem igazán tudom mi volt az indok, mert nem én választottam, hogy otthagyom őket, hanem kirúgtak.

De akkor nem is volt tervben, hogy szünetel, vagy bármit is észrevesznek abból, hogy egy másik zenekarban is énekelsz?

Egyáltalán nem ez volt a tervem, nekem az Agonist volt a zenekarom, évekig dolgoztam rajta velük és értük, természetesen szerettem volna folytatni.

Már előtte is voltak gondok, vagy az Arch Enemy miatt jutottak erre a döntésre?

Fogalmam sincs, egyszerűen csak kirúgtak és nem igazán tudom miért.

Mikor beléptél az Arch Enemybe adott Angela tanácsokat, hogy mit csinálj, vagy hogyan csináld a színpadon a dolgokat?

Nem igazán. Azt mondta, hogy meg tudom csinálni, bízik bennem, ismer, tudja hogy ezt akarom csinálni, és hogy menni fog. Semmi konkrétum, inkább csak bíztatott.

Ő lett a zenekar menedzsere. Nem nehéz úgy dolgozni, hogy mindig ott van az elődöd?

Inkább könyebb. Ha valami olyat csinálok, ami nem az igazi, akkor ott van és elmondja. Ha pedig olyat, ami jó, akkor azt is megmondja azonnal. Jó, hogy van valaki, aki tudja mire van szüksége a zenekarnak, a zenének.

Cél, hogy az Arch Enemyt új irányba vidd, vagy inkább Angelát kell pótolnod?

Szeretném új irányba vinni a zenekart, nem hiszem, hogy Angela pótolható lenne, így nem hiszem, hogy okos dolog lenne ezzel próbálkozni. Szeretnék inkább egy új fejezetet nyitni a zenekar életében.

Mennyire izgultál az első koncertek előtt, hogy hogyan fogad majd a közönség?

Nem voltam megrémülve, de fogalmam sem volt hogy fog az egész elsülni. Tudtam, hogy nagyon sokat dolgoztunk a War Eternal lemezen és büszkék voltunk a dalokra, és arra is hogy mennyire keményen dolgoztunk azon, hogy a koncertet a lehető legprofibbra rakjuk össze, úgyhogy tudtam, hogy ezzel nem lesz gond, csak a rajongókon múlik.

És ők hogy reagáltak?

Nagyon jól. A koncertek is nagyon jól mentek, nagyon élvezik a rajongók és leveleket is kapok, amiben támogatnak és bíztatnak. Ez nagyon jól esik, és nagyon örülök neki.

Már a lemezfelvétel alatt is együtt dolgoztatok, a dalszerzésbe is bevettek?

A szövegekbe és a dallamok kialakításába már én is beszálltam.

Hogyan tudsz csajos maradni a színpadon, miközben férfiakat megszégyenítve hörögsz?

Nincs erre külön módszerem, annyit tudok, hogy a zenekarok közül, amikben eddig játszottam, az Arch Enemy az, ahol a leginkább magamat tudom adni. Nem kell mindig keménynek lennem, vagy brutálisnak, itt önmagam lehetek. Ettől pedig természetes lesz az egész és én is jobban felszabadulok.

Nem gondolkoztatok azon, hogy a tiszta énekhangodat is többet használod?

Talán a jövőben több lesz, mert tudom, hogy a zenekar is szereti, de a hörgést is szeretik. Majd meglátjuk melyik vonal nyer.

Hogyan szoktál hozzá a turnézós élemtódhoz?

Nem mondom, hogy egyszerű, de szerencsére a zenekar már hozzászokott, hogy egy nő is van velük a turnén és tisztelik azt, hogyha néha kicsit több türelem kell hozzám.

Mire számítson az, aki elmegy az Arch Enemy-koncertre?

Nagyon sok energiát fektettünk az élő showba, nagyon jó csapattal megyünk. Fény és hang szinten is remélhetőleg minden tökéletes lesz. Vannak videóink is, úgyhogy szerintem nagyon jól fogják érezni magukat a rajongók az este, ahol régi és új Arch Enemy-dalok is szerepelnek a repertoárban.


interjú metál arch enemy



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása