2016.03.09. 12:43 – Hirdetés

Taxisháború Budapesten!

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

taxiwars.jpg

Egy egészen különleges produkció, aminek két vezéralakja a dEUS frontembere, Tom Barman, illetve a fiatal szaxofonos-sztár, Robin Verheyen. Kettejük meglepő együttműködéséből született a TaxiWars, ez a húzós, laza, groove-os jazzkvartett. Táncos szving, groove-os funk, cool, hiphop, kísérletezés és hagyomány keveredik a TaxiWars nagyon szabad és nagyon energikus zenéjében.

Az A38 Hajón évekkel ezelőtt fellépett belga rockegyüttes, a dEUS frontembere, Tom Barman sosem az önismétlésről volt híres. Zeneszerző, rocksztár, filmrendező - a dEUS 1989-es alakulása óta sok mindent kipróbált. Mégis meglepő volt váratlan találkozása a belga jazz egyik legnagyobb tehetségével, az évek óta New York-ban élő szaxofonossal, Robin Verheyennel. A fantasztikus technikájú Verheyen a New York-i jazzélet dédelgetett muzsikusa, Roy Hargrove-tól Tooths Thielemanstól Maria Schneideren és Branford Marsalison át Tyshawn Sorey-ig, Gary Peacockig vagy Joey Baronig rengetegen hívták zenélni.

Barman 2014-ben szinte véletlenül akadt össze Verheyennel, és pár órányi jam session után világossá vált, hogy ezt érdemes folytatni. Verheyen berántotta hát két régi belgiumi muzsikustársát, kitalálták a jól csengő TaxiWars nevet - Barman taxik iránti szenvedélye jó párszor elő is kerül a szövegekben -, és hajrá!

Az "és hajrá" tényleg ilyen egyszerű. A TaxiWars jellegzetes bőgő-bassline-okra és Verheyen elképesztően változatos és hajlékony játékára, valamint Barman összetéveszthetetlen hangjára, improvizatív énekbeszédére építő, groove-os, laza, szupercool zenéje annyira szabad és rögtönzött, amennyire csak lehet.

"Gondolj Mingusra!" - állítólag Barman ennyi instrukciót adott Verheyennek, aki a számok zömét írja, aztán a kész kompozíciókra tette rá félig előre megírt, félig rögtönzött szövegeit. Baman itt nem az a karizmatikus frontember, akit a dEUS élén megismertünk, fantasztikus orgánumát inkább egyfajta hagszerként használva illeszkedik bele a zenekar produkciójába. A végeredmény: mintha nem is Belgiumból, hanem egyenes egy füstös brooklyni klubból jönne a TaxiWars, amiben ott kavarog a hatvanas évek groove-os kombójazze, a hetvenes évek experimentális zenéi, a nyolcvanas évek jazzes hiphopja, korai slamje, a kilencvenes évek nu jazze - mégsem nosztalgikus a TaxiWars, hanem elképesztően mai, modern, szórakoztató és eszetlenül laza.

---

A Best Bad Trip tagjai húsz év körüli fiatalok, akiknek a komolyzene komplexitása nem képvisel se több se kevesebb értéket, mint a punk egyszerű nyersessége. Ugyanolyan szívesen építenek be zenéjükbe egy-egy groove-os funkytémát, mint az irányított improvizációt vagy egyéb kortárszenei stratégiát. Zenéjükben egymást szorosan követik a kemény és lágy, az egyszerű és bonyolult, a rendezett és kaotikus, a keleti és nyugati hangzások. Mivel a Best Bad Trip tagjai főként jazzt tanulnak, annak hagyományát felhasználva nagy szerepet kap az improvizáció. Ugyanakkor zenéjükre jellemző a sokszor bonyolult és igen összetett kompozciós szerkezet.

TaxiWars (B)

The Best Bad Trip

  1. március 10., csütörtök 20:00

A38 Hajó Koncertterem – Petőfi híd budai hídfő

Jegyár: 3500 Ft, elővételben: 3000 Ft. Jegyek elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján, illetve személyesen az A38 Hajón.


dzsessz hír taxiwars



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása