2017.07.18. 09:12 – Magyar Ádám

Most jött el az idő a vérfrissítésre – Odett-villáminterjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Az utóbbi időben nem sok mindent lehetett hallani Odett felől, de az énekesnő eközben egyáltalán nem tétlenkedett, sőt, valami új előkészítésén dolgozik éppen. Ennek a változásnak az első jele a hónap elején megjelent Szép mentés, amely kapcsán beszélgettünk vele egy kicsit a terveiről, meg a dalról, amit hajtás után már lehet is hallgatni.

Mi történt veled az utóbbi időszakban?

Hét hónapja nem jött ki új dalom, ez idő alatt pedig a háttérben azon dolgoztam, hogy kialakítsak egy új élő produkciót. A produkció neve, a dalaim, és az igényes popzene megmarad alapnak, de olyan embereket próbálok keresni, akik nem feltétlen csak session zenészek, hanem közreműködnek a koncert kreatív felépítésének folyamatában is.

Az új felállással a hangzás is változni fog?

Hangyányit. Nem leszünk se szintipop-banda, se trance-zenekar, pusztán mindenkinek máshogy szól a hangszer a kezében, és így a végeredmény is más lesz kicsit attól függően, hogy kik fogják végül alkotni az Odett zenekart.

Miért érezted úgy, hogy változtatni kell?

Októberben lesz kilenc éve, hogy elkezdtem a saját zenémet csinálni, úgy érzem, hogy most jött el az idő a vérfrissítésre, emberileg és szakmailag is jót fog nekem ez tenni. Egy kicsit azt is várom a dologtól, hogy ez az új, kreatív légkör az én érdeklődésemet is jobban megmozgatja, azt is szeretném, hogy a zenekar tagjai önmagukat is meg tudják mutatni egy kicsit a produkción keresztül, és persze remélem, hogy a közönség továbbra is szeretni fogja majd, amit csinálunk.

Mesélsz kicsit nemrég megjelent új dalodról, a Szép mentésről?

A dal zenéjét édesapámmal írtam, Sean Darin, azaz Szepesi Zsolt producerkedése mellett, akivel már dolgoztam együtt korábban, ő készítette a Jó nagy csend remixét. Azért kerestük meg őt, mert a munkáinak van egy olyan jellegzetes karaktere, amiről úgy gondoltunk, jól állna a dalnak. A zeneszerzőim általában ugyanazok, már szavak nélkül értjük a másikat, vagyis nagyon egyszerű velük dolgozni, viszont szövegírók és zenei producerek után folyamatosan kutatok. Demózás után az éppen aktuális szerzőtárssal találjuk ki, hogyan és kivel kéne tovább együttműködni, mert a zenei alapokat a dalszöveg és a produceri munka tölti meg élettel. A nyitott hozzáállásomnak köszönhetően rengeteget tanulok a szakmáról, ez sokat csiszol rajtam. Elégedett akkor vagyok, ha már az első sor után egyértelmű a hallgató számára, hogy ez „csakis egy Odett-dal lehet", és a Szép mentés ilyennek tűnik az eddigi visszajelzések alapján. Számomra az egyik legfontosabb, hogy önazonos, azonnal felismerhető és össze nem téveszthető legyen az alkotás, hiszen az egyediség, egyéniség, frissesség, ösztönösség elindít rengeteg kreatív folyamatot, és még akkor is inspirál, ha éppen valamiért megosztó, ami létrejött. Sőt akkor izgalmas csak igazán!

Hujber Szabolcs írta a dal szövegét, vele is tervezel még együtt dolgozni?

Nagyon szeretem Szabit, könnyen megértetem magam vele annak ellenére, hogy keveset beszélünk, számára nagyon kevés információ elég ahhoz, hogy nekem való szöveget írjon. Nem tudom, hogy mikor volt olyan utoljára, hogy nem javítottam volna bele kapott dalszövegbe, de most így történt, szóval nagyon hálás vagyok neki ezért a szövegért is. Remélem, hogy még fogunk együtt dolgozni, de persze ez egy kétélű dolog, egy ilyen alkotófolyamat sosem egy emberen múlik.

Mik a további terveid?

Valószínűleg egy újabb hanganyag is kísérni fogja ezt az új színpadi produkciót, amit október végén tervezek bemutatni, ezen kívül pedig szeretnénk a Szép mentésnek egy live session videót csinálni. Most éppen zeneileg próbáljuk úgy farigcsálni a dalt, hogy az jól passzoljon majd a képekhez, hangulathoz, amit elképzeltem. Egyelőre ennyi, nagyjából három hét múlva várható ez a videómegjelenés, és valami olyasmire kell számítani, mint anno az Éjszaka című dalomhoz készült klip, de ez még izgalmasabb lesz, mert abban egy szál elektromos gitár szólt csak rajtam kívül.

A posztot a Cseh Tamás Program támogatta:

cstp_logo.jpg


interjú újdonság odett



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása