Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Új lemezzel jelentkezett az elektronikus zene különféle alstílusaival minden gátlás nélkül kísérletező Terminal Danger. Az Eighties Nineties Naughties anyaga a korábbiaknál valamivel populárisabb, ugyanakkor az eddigi synthwave, krautrock és szintipop hatások sem tűntek el a zenéből. A folytatásban itt a komplett album, amit először a Lángoló Gitárokon hallgathattok meg teljes egészében.
A Terminal Danger egyszemélyes projektgazdája, a multihangszeres Zoltán B. Aenigma így mutatta be az új albumot:
A Terminal Dangert 2015 nyarán találtam ki az erősen a nyolcvanas évek hangzásvilágára hajazó synthwave műfaj kapcsán. Előtte is tisztában voltam ezzel a fajta zenével, de egészen addig fogalmam sem volt arról, hogy létezik ezen a néven. Eleinte az volt az elképzelés, hogy valami hasonlót tudjak írni, mint a műfaj legismertebbjei, Lazerhawk, Carpenter Brut, Perturbator. Az első két albummal, ha nem is teljesen, de elég határozottan sikerült ezt elérni. Ekkor viszont kicsit ráuntam a műfajra, és úgy döntöttem, hogy a következő nagylemez valami egészen más lesz. Mindig is nagy Kraftwerk-rajongó voltam, innen jött az ötlet, hogy megpróbálok valami hasonlót produkálni mint ők. Ez, a Klangworks lett eddig a legsikeresebb albumom, a címe egyfajta szójáték a Kling Klang Studiora, ahol Ralf Hütterék lemezei készültek.
Ezután egy kis szünet következett, nem voltam egészen biztos abban, hogy mit is szeretnék csinálni ezzel a projectemmel, természetesen egy világ körüli turnétól eltekintve. Világéletemben hallgattam popzenétől kezdve extrém metálon át mindent IS, a lényeg csak annyi volt, hogy nekem tetsszen. Sosem tudtam megmaradni egy műfajnál, ezért a Terminal Danger stílusa is folyamatosan változik. Aztán támadt egy olyan ötletem, hogy ezúttal csináljunk valami nagyon popos albumot, hiszen mostanában elég sok popzene pörög nálam, borzasztóan vegyes a felhozatal. Így született meg az Eighties Nineties Naughties anyaga, amelyen vendégénekesek is közreműködnek, mint például Tamra Keenan, Los Angelesi származású kollaborátor leányzó, aki a Get It és a Take That című dalokban szerepel. Kitűnő hangú énekes, aki jópár éve benne van már az elektronikus zene világában.
Szerintem elég változatosra sikerült az album, unalmasnak egyáltalán nem mondható, pedig sokszor meghallgattam már, tehát én már nagyon unom. A lemez első fele az albumnak meglehetősen retro hangulatú, a második fele pedig kicsit modernebb, kimondottan klubzenei lett. A dalokban elég sok elektronikus zenei műfaj keveredik az EDM-től át a technon keresztül egészen a synthwave-ig, és a melbourne bounce-ig.
Az Eighties Nineties Naughties ingyenesen letölthető a Terminal Danger Bandcamp oldaláról több formátumban is. A 12 tételes album mellett megtalálható ugyan azok instrumentális és vágatlan verziója, valamint egy Gridscape és egy BENZX (Retröxx) remix is.
A projektről további információk a Terminal Danger Facebookján, Instagramján, Bandcamp-oldalán és Youtube-csatornáján.