Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Marton László Távolodót talán legtöbben zenei szakíróként ismerhetik, sokáig a Magyar Narancsnál volt zenei rovatszerkesztő (de koncertszervezői tevékenysége - Sziget, MÜPA - is jelentős), a Pécsi szál – Kispál-könyv (1997) és az Érintés – Világzeném (2001), valamint a 2015-ös Bakelitszomj fontos és rendhagyó kötetek a hazai popzenei kiadványok sorában.
Ha simán azt közölnénk, hogy márciusban a Rézbong kiadónál rock-könyve jelenik meg Távolodónak Alulnézet címmel, csak félig találnánk el, ugyanis egyértelmű, hogy nála az önreflektív széppróza és a rock-literatúra egyáltalán nem szálazható szét. Mint ahogy a klasszikus underground sem vizsgálható sem az adott kortól, sem pedig a térbeli helyzetétől elemelve. A személyes megélések általános érvényűvé válnak nála pár bekezdés alatt, miközben a tárgyalt rock-hősök is pont ilyen mélységben kerülnek fókuszba. Ráadásul most földrajzilag is igen közel járunk, mert bár a szélesebb kontextus is fel van skiccelve, minimum a szokásos és meghatározó figurákkal (Patti Smith, Lou Reed, Iggy Pop), de az Alulnézetben a keleti blokk a főtéma: csehek, ruszkik, lengyelek, keletnémetek, bolgárok, és jó sok hazai underground van megszólítva - a folktól a polbeaten át a mindennemű rockig.
A zenés könyvbemutatóra február 13-án este 7-kor kerül sor a BMCben: vendégeskedik Vas János (Panyiga) az Orfeóból, akivel majd dumál egy kört Távolodó, valamint Ágoston Béla Bujdosó Jánossal zenél, Bujdosó Béla Big Band gyanánt.
Például ez a korszakos orosz csapat is szerepel a könyvben: