2012.01.12. 13:00 – gihi

Human Cetacean - IO-klippremier és -miniinterjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!


Az IO Milkovics Mátyás neo-főnök szólóprodukciója, ami tavaly mutatkozott be a nagyközönségnek Alan Wilder (volt Depeche Mode-tag) Recoil projectjének előzenekaraként. A Lángoló Gitárokon most az IO első videóját lehet megnézni, aminek HD akciókamerás végleges felvételei tavaly szeptemberben készültek el az Égei- és Vörös-tengeren történt szörfözés közben. A dal maga a bolygónkon élők közötti hasonlóságról és egymásra utaltságáról valamint jövőnk tudatos formálásáról szól, de erről Milkovics is beszél a klip alatti miniinterjúban.

 

Tavaly mutatkoztál be az IO-val, hogy sikerült a debütálás?
Számomra több okból is felejthetetlenül. Egyrészt régen terveztem már, egy ilyen típusú produkciót és jó volt először egy értő, kultúrált közönségnek előadni másrész egy gyerekkori álmom vált valóra azzal, hogy Alan Wilder projektje előtt játszhattam, sőt segíthettem Alannek a hangbeállásnál, ahol beszélgetni is tudtunk. A koncertem után Alan kezet szorított velem és gratulált a dalaimhoz.

Ez a projekt a neo rajongóinak szól vagy másokat akartál vele megcélozni?
Az IO a lelkiismeretem. Ha valakinek tetszik, vagy együtt tud érezni a gondolataimmal, örülök neki. Talán zeneileg nem is különbözik annyira a neótól hiszen nagyrészt azt is én csinálom, viszont itt olyan témákhoz is nyúlok, amiket nem szeretnék a többiekre erőltetni. Nem titkolom, hogy erélyesebben szeretnék felszólalni a természetvédelem, a környezettudatos életmód, az alternatív energiaforrások használata és a kollektíven gondolkozó emberiség fontossága mellett. Rengeteg érdekes felvetés és ötlet van a fejemben, amiket dalokba csomagolva szeretnék közvetíteni.

Annyi minden kötődik a nevedhez, miért nem elég még? Mi motivál az újabb és újabb zenei produkciókra?
Az élet fő célja a fejlődés, az előrelépés. Én így fejlődök. Az IO név alatt először konzol és computer játék zenét írtam. Aztán a dalokat, amikről azt gondoltam nem feltétlenül kell hármunkra igazítani szintén az IO polcra tettem. Az életem során folyamatosan nyitott szemmel jártam és nagyon sokat tanultam. Kötelességemnek érzem, hogy a tapasztalataimat és tudásomat megosszam.

Honnan jött a szörfös videó ötlete?
Kisgyerekkorom óta űzöm ezt a sportot, sőt profi szörfös szerettem volna lenni. Mivel a zene mellett régen foglalkozom videó készítéssel is csak idő kérdése volt, mikor készítek egy szörfös videót. Természetesen sokat segített az is, hogy ma már vannak olyan videotechnikai eszközök, amikkel extrém környezetben is jó minőségben lehet forgatni.

Kik segítettek a készítésben?
A helyszíneken sokat segített édesapám, aki szintén szörf megszállott de a jeleneteket alapvetően egyedül vettem fel ami sokszor elég nehéz volt hiszen erős szélben a tenger közepén iszonyatos száguldás és koncentrálás közben kezelni a kamerát és énekelni nem annyira egyszerű feladat. Többen megkérdezték azt is, hogy ugye fel vannak gyorsítva a felvételek. Természetesen nincsenek. A klip elkészítésekor az is fő szempont volt, hogy megpróbáljam visszaadni azt a sebességet, amit én átélek. Az utómunkában nagyon jó barátaim segítettek: Herkó Attila, Ócsai László, Hamza Károly.

A dal szövege nagyon környezettudatos, miért erről írtál?
Nagyon szoros a viszonyom a természettel. Vízparton nőttem fel, most egy erdő mellett élek. Imádom a földet, vizet, levegőt esténként csillagász távcsövemmel az égboltot fürkészem. Hihetetlen, hogy képesek lennénk elpusztítani világunkat olyan alantas dolgok miatt, mint a pénz és a hatalom. Örülök neki, hogy egyre nagyobb teret kap a környezettudatos élet és egyre többen változtatnak a rossz beidegződéseken annak érdekében, hogy utódainknak is élhető maradjon a bolygónk. Human Cetacean természetesen nem csak a bálnák védelméről szól, hanem a földön élők közti hasonlóságra hívja fel a figyelmet és a békés együttélést szimbolizálja.

Milyen terveid vannak még az IO-val?
Tavaszra elkészítek egy EP-t az elmúlt időszakban született IO-dalokból, valamint több izgalmas zenei felkérést kaptam, ezeken fogok dolgozni. A neóval pedig idén egy óriási fába vágjuk a fejszénket. De erről majd később.


premier pop exkluzív klip electro neo io



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása