2013.01.29. 13:22 – Sajó Dávid

156 milliós nézettséget vettek el Lady Gagától a Youtube-on

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

ladygaga08_642.jpgA Youtube nemrég 2 milliárd nézettséget vett el utólag számos előadótól, mert hamis népszerűséget generáltak a videóikhoz. Rihanna, Justin Bieber, Kanye West, Nicki Minaj és más uinversalos előadók összesen egymilliárd view-val lettek kevesebbek, amivel a lemezcég elvesztette nézettségének egy hetedét, de a Sony zenészeit is megfosztották 850 milliótól. A különböző programokkal és más módszerekkel generált mesterséges nézőszám nem tesz jót a Youtube hirdetési rendszerének, ezért utólagosan egyre több nagy nézettségű videó számait csökkentik, ahol szabálytalanságot észlelnek. Most éppen Lady Gagát rövidítették meg összesen 156 milliótól a hivatalos Youtube-csatornáján, de hasonló módon járt a napokban Chris Brown, Beyoncé, de még Michael Jackson is.

Egyre elterjedtebb ez a fajta nézettség generálás kiadók vagy akár a zenészek részéről, hiszen egy ugrásszerűen növekedő videót nem csak a reklámokat vonzza, hanem kiemelt helyett kap a videómegosztón is illetve a sajtó is többet foglalkozik vele. A Youtube egyébként nem intézett direkt támadást a nagy kiadók ellen, számos felhasználó videóit törölték például, mert mesterséges nézőszám növekedést produkáltak. Számos internetes cég és vállalkozás specializálódott arra, hogy pénzért különböző módszerekkel növelje a Facebook-lájkok, Twitter-követők és Youtube-nézettségek számát, látszólag ezek visszaszorítására kezdte el a Youtube megnyirbálni a videók számadatait. 

Egy Tapangoldy álnéven ügyködő 16 éves fiatal például már öt dollárért tízezres nézettséget ígér, ahogyan számos más hacker is pénzért kínálja a megugró nézettséget. Az említett fiatal összesen 60 ezer dollárt szedett már össze ilyen ügyletekből a Fiverr nevű online portálon, ahol szabadúszó munkavállalók ajánlják a szolgáltatásaikat 5 dolláros munkabértől.

Azonban a nagyobb kiadók már jó ideje a VEVO-ra koncentrálnak, ami a négy zenei óriáscég előadóinak videós licenszjogait kezeli, ezzel egy saját csatornarendszert létrehozva a Youtube-on belül. A VEVO a világ legnépszerűbb előadóinak videóit tartalmazza számos többmilliós rekordnézettségű kisfilmmel. Azonban - ahogyan a ReadWrite írja - ők is mesterségen generálnak nézettséget, legalábbis egy spk névre hallgató volt Youtube-dolgozó szerint. Ő korábban a Twitteren és redditen nyújtott hasonló szolgáltatást mielőtt a Youtube-nál próbálkozott volna. Ott olyan sikeresen növelte nem létező nézőkkel a videók számát, hogy állítása szerint meg is keresték a cégtől, hogy segítse megugrasztani a frissen alakult VEVO videóinak számadatait. Összesen 20 ezer klipnek növelte milliós nagyságrendekkel a nézettségét, majd kiszállt a cégből, hogy saját vállalkozást alapítson, ahol mára 15 beosztottja van, köztük a korábban említett 16 éves programozó is.

A honlap Kanye West Heartless című videóját hozza fel példaként. Látható, hogy amíg a Gangnam Style sose generált három millió nézőnél többet egy nap alatt, addig Kanye klipje egyik napról a másikra 33 millióval ugrott meg, de ugyanilyen kimutatások láthatóak a ReadWrite cikkében Lady Gagánál és Britney Spearsnél is.

kanye.PNG

Ezek korábbi példák, mostanra nem tapasztalható hasonló machináció mondjuk Katy Perry klipjei alatt a VEVO-n, de lehetséges, hogy a Google illetve a Youtube ezeket a szabálytalansággal szerzett nézőszámokat törli most a videói alól.


pop youtube hír lady gaga



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása