Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Russ Gabriel, B12 és Schatrax előretörésével talán sok brit technoszerelmes úgy érzi, a műfaj ismét új reneszánszát éli. Azonban igazából egyetlen brit dj-producer van, aki a köztes időszakban is folyamatosan jelen volt és életben tartotta a technót: ő a londoni Mark Broom, a legfenségesebb, sötét elektronikus hangok szülőatyja. Broom december 5-én a Hairy meghívására Budapestre érkezik és Corvintetőn lép fel. Az alábbi rövid beszélgetés vele készült.
Pályafutásod során sok mindent láttál, a kezdetekhez képest mi a legnagyobb különbség?
A kezdetekkor még nem volt ennyire fejlett a technika, mint napjainkban, ezért a ’90-es évek elején nagy eseménynek számított, amikor stúdióba mehettünk zenét készíteni. A régi oldschool-időkben meglehetősen jó kis technoközösség vett körül. Szép emlékek fűznek a Fat Cat Records és City Sounds lemezboltjaihoz, ahol együtt lógtak a producerek és hallgatták a legfrissebb kiadványokat. Colin Dale Kiss FM műsora is különlegességnek számított a korai időkben, mivel itt hallhattuk hétről-hétre a legjobb technoszámokat.
Szerinted ma is futurisztikus zenei stílusnak számít a techno?
Időnként még most is az. Folyamatosan tolódnak ki a határok, így számomra még mindig ez a legfrissebb zenei stílus.
Az elmúlt néhány évben rengeteg felvételed jelent meg. Hogy sikerült ez?
Nagyon termékeny korszakom volt. Jó volt több különböző kiadónak dolgozni. Jelenleg a 2020 Vision kiadóval működöm együtt.
Számodra kik jelentik a mai technót?
Nagyon szeretem Marcel Dettman Deetron-remixét és nagyon bírom Dustin Zahn cuccait is, de a felsorolásból nem hagynám ki Mihalis Safras, Ting Chuggy nevét és a D1 Recordsot sem.
Ki mindenkori nagy példaképed?
Robert Hood az egyik legkedvesebb producerem, van valami varázs a zenéhez való hozzáállásában.
Mire vagy leginkább büszke?
Az egyik kedvencem a Twenty Nine a Bpitch Controlnál, a Visitor album a D1 kiadónál, valamint első szólóalbumom, az Angie is a Shoplifter.