Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Az xx diszkréten lázong, a Surfer Blood érthetetlenül jó, a Los Champesinos! megmutatja a lumpen férfiaknak, lerajzolták az Enter Shikarit, a Biorobot a komenistákkal csináltatott klipet, a HIM egyre igénytelenebb, a Massive Attack meg blowjobokat mutogat.
The xx - VCR
Már rég közhely, hogy az xx a tavalyi év legvalószínűtlenebb befutója, szóval most hagyjuk is ezt. A VCR viszont egy remek választás, hiszen az egyik legemlékezetesebb szerzemény az amúgy nem túl slágeres bemutatkozásról. A hozzá készült videó pedig pont olyan, mint amilyen az xx: folyamatosan benne van valami elfojtott vadulási vágy, szinte várná az ember, hogy szétverjenek mindent a szereplők egy jókor bekevert hardcore punk-alapra, de aztán még a gyújtogatást is sikerült ártalmatlanul abszolválni.
Surfer Blood - Swim
Az egész egy tipikus amerikai bulivideónak indul: felébresztik hősünket a jópofa haverjai, akik stagediving-jelleggel kézről kézre adják a srácot, közben megmossák a fogát, még meg is borotválják (divatemberek...), de ő keresztülhúzza a nem ismert tervet, és elmenekül, alsógatyában és pólóban. Már a sok halszemes felvétel is utal arra, hogy azért erre ne számítsunk, és valóban, egyszer csak megjelenik Miki, és Minnie egér, illetve két nekik beöltözött figura, akik gátlástalanul megvernek egy nyugdíjast a járókeretével, illetve lezúznak egy szerencsétlen tüntetőt is. Ezzel párhuzamosan a kezdésnél megismert srác ruhát szerez, aztán berohan egy buliba, és kiderül, hogy ő is a Surfer Blood tagja, és elkezdődik a koncert. Kurvára nem értem a sztorit, de jól néz ki amúgy a végeredmény.
Los Campesinos! - Romance Is Boring
Itt az új Los Champesinos!-lemez, aminek szintén Romance is Boring a címe, és sokan azt várják tőle, hogy helyreállítja a garázs rock utóbbi időbe sokszor megtépázott renoméját. Hogy ez mennyire sikerült, abba ne menjünk bele, a címadó dal viszont egy igazi két-három hétig körülrajongható sláger. A sztori nem túl bonyolult: adott Minden Igazi Férfi Példaképe, aki egész nap sört vedel, tévét néz, miközben a fullos szőke nője szomorúan csinál neki tortát. Annyira be próbál nyalni urának, hogy még szívecskét is tesz rá. Aztán egy rossz pillanatban a nő megeszik egy kis csokit, mire a faszi feláll, és rondán lehordja a már erősen elkenődött sminkben pompázó asszonyt. Emiatt el is szakad a cérna, a nő fog egy bézbólütőt, és szerteszét csapkodja vele Minden Igazi Férfi Példaképét, oszt ennyi. Nem a Romance is Boring a zenés videók új mérföldköve, viszont van benne két elég komoly méretű mell, amik miatt mégsem csúszik át rosszba a produktum.
Enter Shikari - Thumper
Rajzolt klipekkel viszonylag nehéz mellényúlni, ez úgy tűnik, a Joseph Pierce által animáltató Enter Shikarinak sem sikerült. A minden idők legcéltalanabb zenekara címéért jó eséllyel harca induló angolokat voltaképpen a semmi közepén látjuk, ahogy játsszák a dalt, lassan csúszva át valóságból a teljesen rajzolt világba, erősen emlékeztetvén a Kamera Által Homályosan c. film képi világára. Ezen kívül amúgy semmi nem történik benne, de mégis jó ránézni, lehetőleg hang nélkül.
Biorobot - Sosebánd
A dicstelen véget ért Hiperkarma főnöke, Bérczsei Róbert összeállt a Plutóból ismerős Nemes Andrással, és elkeresztelték a közös gyermeket Biorobotnak. A Sosebánd az első klipjük, ami valójában semmi különöset nem tartalmaz: gyorsított életképeket tartogat Moszkvából, amiknek kegyetlen összekötő eleme a szőke, egyébként igencsak bájos nő. Sztorilájn nincs, Moszkva természetesen nagyon szép város, de ez a videó jellege miatt nem feltétlenül jön át. Valamiért mégiscsak az az érzése támad a nézőnek a vége felé, hogy pár percben megkapott több órányi nagyváros-dózist, és szeretne kicsit leülni egy fa alá.
HIM - Like Saint Valentine
Ez már a második felvezető dal a szebb napokat is látott HIM következő lemezéről, de elnézve a színvonalat, érthető a gyors termelés. A koncepció annyi, hogy három és fél percen keresztül egy képernyőt fogdos valaki, ami még csak ujjnyomos meg zsíros sem lesz ettől. Hogy megkapja-e a vágyát a kéz, arra nem derül fény, ám arra igen, hogy a vágya pontosan egy papír, amire valami hülyeséget írnak. Ha valaki elmondja, kié ez a kéz, esküszöm elküldök neki egy ilyet postán. A dalról pedig annyit, hogy úgy kezdődik, mint valami eddig nem ismert Depresszió-dal (még a megszólalás is ugyanolyan doboz), majd a vége felé kapott kis elektronikus kikacsintással mégrosszabbá változik a megítélése. Villa Valonak el kéne lassan gondolkozni a jövőjén, mert a tinilányok, akiknek épp akkor tomboltak a hormonjaik, mikor a HIM még jó zenét csinált, már felnőttek annyira, hogy ne akarjanak állandóan csipkés öngyilkos szerelemről hallani, a mostani tinilányok meg már Anti Fitness Bélára izgulnak.
Massive Attack - Paradise Circus (18+)
ÉS VÉGRE ITT A PORESZ. Hamarosan tényleg visszatér a bristoli trip hop alapcsapat, itt van az első videó, amiben semmit sem bíztak a véletlenre, és a trend szerint teletömték pornóval az egészet. Ám ellenben a Rammstein perverz, vagy a Girls vicces vonalával, ebben az esetben a pornó úgy jelenik meg, mint a legnyomasztóbb dolgok egyike. A keret az, hogy egy kedvesen kinéző öreg néni beszél a régi pornós élményeiről, és már vissza is tértünk a '70-es évekbe, a pornó klasszikus érájába, ahol a nők nem borotválkoztak, megszületett a pornósbajusz kifejezés, és a „fuckfilmeknek” történetük is volt. Elsőre úgy tűnik, azért a lényeget kitakarják, de egy idő után előkerül a szopás, leszbikus jelenetek, sőt, legnagyobb örömömre egy kígyó is. Eközben a kellemes, tipikusan Massive Attackes zenére hol Hope Sandoval énekel, a tőle elvárható hátborzongató módon, vagy visszatér a néni, hogy tovább mesélje az élményeit. A végén kijön, hogy bármennyire is megalázó ez, azért csinálta, mert imádta a kamerát. Az ötlet jó, és tényleg egészen klausztrofób hangulatot sikerült varázsolnia Toby Dye rendezőnek, de a folyton visszatérő monológok miatt magára a dalra kevés figyelem irányul. Az pedig sokat elmond, ha a Massive Attack a saját klipjeihez is csak háttérzenét csinál.