Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
A magazin szerkesztősége úgy döntött, slágerlistáik összeállításakor mostantól nem veszik figyelembe azokat az albumokat, amik a kiadástól számított első négy hétben 3,49 dollárnál alacsonyabb áron kerülnek eladásra, és azokat a dalokat sem, aiket az online zeneboltokból 39 centnél olcsóbban lehet megvásárolni az első hónapban. Bill Werde, a lap főszerekesztője szerint egyrészt azért ezt az összeget jelölték meg határértékként, mert a legtöbb album nagykereskedelmi ára nagyjából ennek a kétszerese (7,50 dollár), másrészt pedig azért, mert a legnagyobb kereskedők (Walmart, Amazon, iTunes, Best Buy és Target) a kiadás első hónapjában nem nagyon kínálnak újdonságot ezen az áron.
A Billboard nem a piacot akarja ezzel befolyásolni, jelentete ki Werde, hiszen az ingyenes vagy ahhoz közelítően olcsó termékek nem reprezentálják a piaci trendeket. A lépésre azért került sor, mert az elmúlt évben a slágerlistákat nem egyszer olyan kiadványok uralták, amiket mesterségesen nyomott áron dobtak piacra (lásd: Lady Gaga legutóbbi, két napig 99 centért árusított albuma az Amazonon).
A lemezkiadók és online zeneboltok a Billboard lépése után elképzelhető, hogy hajbakapnak, mert a zeneboltok nem egyeztetnek a kiadókkal az árak beállításakor (szándékosan alacsony áron kínálnak olyan terméket, aminek teljes nagyker árát azért kifizetik a kiadónak). A kiadók és az előadók így nem veszítenek egy centet sem, de az Amazon pl. a Lady Gaga-akcióval alaposan betett az iTunes-nak.